Toon posts:

Overklokken vraag mb

Pagina: 1
Acties:
  • 26 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
ik heb dit moederbord: MSI K8T NEO2-F V2.0 S939

maar in de bios kan ik de processor maar max 232 mhz zetten, en ik wil natuurlijk hoger.

weet iemand een oplossing?

Verwijderd

Een oplossing zou kunnen zijn het lezen van de Frequently Asked Questions TCO ;)

• PeterSelie
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 15:52
FAQ TCO eens bekijken :)

Sneller leren zoeken staat op mijn verlanglijst :9

[ Voor 45% gewijzigd door PeterSelie op 20-02-2007 10:27 ]

Verwijderd

Topicstarter
daar staat wel vanalles maar ik wil weten hoe ik hoger kan

• PeterSelie
Die 232 Mhz is niet de processor snelheid, maar de FSB snelheid van je processor. Lees bovenstaande FAQ eens door, staat alles precies in beschreven.

[ Voor 36% gewijzigd door PeterSelie op 20-02-2007 10:36 . Reden: quote onnodig :> ]

Verwijderd

Topicstarter
kan je ever zeggen in welk gedeelte ik moet kijke? :P

ik zoek maar vind nix

• PeterSelie
Probeer eens wat inzet te tonen, heb je verder al het forum doorzocht? Op google gezocht? Heb je uberhaubt wel verstand van overclocken? Ik zie namelijk gelijk in de index van de faq: 3: FSB tweaking

[ Voor 40% gewijzigd door PeterSelie op 20-02-2007 10:36 . Reden: quote onnodig :> ]

Verwijderd

Topicstarter
ik heb niet veel verstand ervan het enige waar ik van weet is de fsb maar die kan ik max op 232 zetten

maar als iemand nu gewoon vertelt wat ik verder nog moet/kan veranderen ben ik happy

• bas-r
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17:34
als jij nou gewoon de zoekfunctie gebruikt kom je er ook wel uit

• PeterSelie
Met ^

En daarbij, als wij je even zeggen wat je nog kan veranderen? Ga je eerst eens lief in overclocken verdiepen en veel leesvoer door spitten, als hetgeen dat wij je net voorgeschoteld hebben? We zijn hier geen helpdesk, een beetje eigen inbreng is wel gewenst (en noodzakelijk). Wij zijn er voor mensen die zich echt verdiept hebben en dan nog met problemen zitten en niet verder kunnen.

lees deze faq

[ Voor 8% gewijzigd door PeterSelie op 20-02-2007 10:45 ]

Verwijderd

ik zou zeggen zet je fsb op 232 en duim dat je processor niet boem zegt...

tsjah.. geen inzet, geen (normale) reacties

Verwijderd

Thug_NL,
Overclocken doe je niet 'ff tussendoor'. Het is afhankelijk van een heleboel factoren. Je voltages moeten wellicht omhoog. Hogere voltages zorgen voor hogere temperaturen. Te hoge temperaturen zijn niet goed. De tempeartuur moet dus omlaag. Daarvoor heb je misschien wel een nieuwe koeler nodig.
Ook moet je geheugen het kunnen trekken, daar heb je dividers voor. Misschien moet het geheugenvoltage ook wel omhoog.
Verder heb je (bij AMD) de HT link, die beter niet teveel boven de 1000 MHz uitkomt. Deze staat standaard op 5 * FSB (5 * 200 = 1000). Nu kom je dus op 5 * 232 = 1160. De HT multi moet dus omlaag.
Dan zijn er nog meer dingen waar je rekening mee moet houden...

Maar... dit had je allemaal ook zelf kunnen uitvinden door de FAQ te lezen, of het speciale topic [OC & INFO] AMD Athlon64/Opteron OC Resultaten - Deel 31 te raadplegen.
Daarom: je moet zelf je best doen, anders is er toch geen plezier aan? Je pc op afstand laten overclocken door iemand anders?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 20-02-2007 11:39 ]

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 30-01 00:03
Voor de duidelijkheid; het is geen FSB maar HTT.

Je processor heeft een multiplier, laten we voor het gemak zeggen 10. Dan doe je de HTT (dus 232) vermenigvuldigen met de multiplier en dan heb de de clocksnelheid. Dus 10x232=2320 MHz.

Dan heb je nog de hypertransportbus die op 1000 MHz mag lopen. Deze heeft standaard een multiplier van 5, en die 5 vermenigvuldig je met de standaard 200 MHz HTT, dus 1000 MHz. Als je de HTT verhoogt naar 232 wordt het 5x232=1160. Dit is dus te hoog, dus zul je de hypertransport multiplier op 4x moeten zetten.

Dan heb je nog het geheugen dat je dmv een divider een stapje lager moet zetten.

Dit is allemaal terug te finden in de FAQ. Ik raad je aan niet te beginnen met overclocken tot je doorhebt wat je aan het doen bent.

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-01 07:49
Allereerst welkom op ons forum.

Tja, zoals je hier al ziet aan de meeste reacties, zijn we gewend dat onze gebruikers toch wel wat eigen inzet tonen. Dit verwachten we ook.
Onder die eigen inzet valt ook het lezen van de verschillende faq's en bijvoorbeeld het boekje van je moederbord (waar ook bios-instellingen in staan).

Geven dit soort dingen geen oplossing dan kun je gerust een topic openen, maar geef daarbij wel aan wat je allemaal al gedaan hebt, wat je eventueel al wel gevonden hebt etc.

Als dit puur een bios-limiet is zul je waarschijnlijk op zoek moeten naar een andere bios met minder restricties..

Verder is overclocken inderdaad niet iets wat je zomaar even doet. Er komt wat meer bij kijken dan gewoon wat settings aanpassen en verder niet meer naar omkijken. Je moet namelijk wel weten waar je mee bezig bent (en dus jezelf wat basiskennis bijbrengen).
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.