Toon posts:

Workstation bouwen

Pagina: 1
Acties:
  • 46 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Goedemorgen beste Tweakers

Ik ben al een tijdje van plan een mooie workstation te bouwen. Met mooi bedoel ik dan uiteraard ontzettend snel. Ik ben dan ook eens gaan zoeken naar leuke onderdelen voor dat ding. 2 opterons (275) op een mooi bordje waar ook behoorlijk wat geheugen op past leek in eerste instantie een prima oplossing.

Nu is er natuurlijk al weer veel veranderd. Intel heeft mooie nieuwe dingen geklust en AMD komt binnenkort ook weer met wat moois. Nu is mijn vraag: wat zijn mooie processors die nu goed presteren en een prima uitbreiding bieden voor de komende 3-4 jaar.

AMD's nieuwe dual core staan op socket F, kan daar later de Quad core ook op? Dat soort vragen houden me bezig.

Het is natuurlijk erg belangrijk om te weten waar de comp aan moet voldoen, dus bij deze:

CFD, dus een programma als Fluent. Ik hoorde dat floating point benchmarks een goede indicatie geven, maar ja....bomen en bos enzo.
CAD, programma's als Pro Engineer en Catia

De computer moet dus voor deze programma's geoptimaliseerd zijn.
Aangezien ik student ben, mag dit alles dus bijna niks kosten (in eerste instantie, hij moet te upgraden zijn) Ik dacht aan € 700 voor de processors.

Wie heeft een geweldige oplossing voor mij?

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:18

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

PMG FAQ

- wat over X-jaar voldoet is koffiedik kijken, daar kan niemand iets nu over zeggen
- een Tweaker wordt in staat geacht zelf op zoek te kunnen gaan naar benchmarks, reviews en ervaringen van andere en dan met pricewatch en de eigen eisen in de hand zelf te kiezen :o

Oslik blyat! Oslik!

Dit topic is gesloten.