Toon posts:

Hoe update ik mijn Bios ?

Pagina: 1
Acties:
  • 56 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een ASUS P5ND2-SLI moederbord met versie 0501. Nu wil ik echter updaten naar 0601.

Heb hiervoor een het BIN bestand en het programmaatje AWDflash voor gedownload van de Asus site. Nu moet ik dus een bootable CD gaan maken. Heb iets kunnen maken van dos 6.22 maar bij de opstart kan ik helaas niet naar de C schijf.

Ik gebruik windows vista ultimate.

Kan iemand mij helpen..., heb echt overal gezocht maar kom er gewoon niet uit.

Verwijderd

Staat gewoon op de Asus site. Net als een proggie waarmee je vanuit windows je BIOS kan flashen (Asus liveupdate dacht ik).

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 19 februari 2007 @ 22:10:
Staat gewoon op de Asus site. Net als een proggie waarmee je vanuit windows je BIOS kan flashen (Asus liveupdate dacht ik).
Dat heb ik dus gelezen en uitgeprint... kan echter geen bootable CD maken gezien uitleg voor XP is.

• Rone
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking

PC1: 9800X3D + RX 9070 XT
PC2: 5800X3D + RTX 3080

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20:54

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

RTFM zullen wij maar zeggen ;)

oftewel:

-Lees je manual,
-Zoek op Google naar BIOS Flash Asus ?
-Kijk op de ASUS site (de hierboven genoemde update proggie van asus zelf)
-FAQ ?
-GoT?

Xbox Live ID:Notna8310

• Ray
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 03-03 19:09

Ray

je kan het natuurlijk in de faq lezen maar je hebt 2 keuzes:

onder dos > boot cd / flop etc maar als je ntfs partities hebt is dat weer lastiger

onder windows > asus heeft daar een speciaal proggie voor en dat werkt perfect. soms kan hij niet zelf het bestand vinden via ftp. kies dan even update vanaf bestand en daar ga je !!

pas altijd op dat je niet je pc tijdens het flashen uit zet want dan kan het gruwlijk mis gaan :)

overigens heeft asus nog een mogelijkheid, die staat in je mobo boekje beschreven

Verwijderd

Topicstarter
ok, dank jullie.. heb weer wat te lezen...

Ben benieuwd of het gaat lukken om een bootable CD te maken en dan ook nog eens de 2 bestanden te branden.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:23

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.