Toekomst van het PS3 forum

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 750 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swopdark
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-06 02:43

swopdark

ja doe maar...

@veel mensen

OMFG wat willen jullie nu eigenlijk? Het is jammer dat de playstation3 poster niet veel post maar (gezien de enorme sjitload aan negativiteit hiero) ik kan het hem niet kwalijk nemen dat hij niet iedere gefrusteerde poster antwoord geeft.

Daarnaast is het best wel ballen tonen van Sony nederland om dit te doen. Je kan het Sony niet kwalijk nemen dat ze dit ondernemen totaan de launck. Je kunt het MS en Nintendo wellich meer kwalijk nemen dat ze het idee niet hebben geopperd.

ehm vraagje aan user playstation3: ga je ook een soort verslag maken van de uitsprkane van Phil Harrison vanaf de GDC?

[ Voor 11% gewijzigd door swopdark op 21-02-2007 20:37 ]

Playstation 3 - PSN ID: Sw0pDiller | XBOX360 Premium - Gamertag: ZakkeWasser | DELL New Studio 17 laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
swopdark schreef op woensdag 21 februari 2007 @ 20:34:
@veel mensen

OMFG wat willen jullie nu eigenlijk?
Feedback van Sony, hetgeen voor ons het voordeel was van een apart PS3 subforum, zo is ons verteld. Logisch toch?
Het is jammer dat de playstation3 poster niet veel post maar (gezien de enorme sjitload aan negativiteit hiero) ik kan het hem niet kwalijk nemen dat hij niet iedere gefrusteerde poster antwoord geeft.
Er zit ook nog iets tussenin elke poster antwoorden en totaal niet posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

@veel mensen

OMFG wat willen jullie nu eigenlijk? Het is jammer dat de playstation3 poster niet veel post maar (gezien de enorme sjitload aan negativiteit hiero) ik kan het hem niet kwalijk nemen dat hij niet iedere gefrusteerde poster antwoord geeft.

Daarnaast is het best wel ballen tonen van Sony nederland om dit te doen. Je kan het Sony niet kwalijk nemen dat ze dit ondernemen totaan de launck. Je kunt het MS en Nintendo wellich meer kwalijk nemen dat ze het idee niet hebben geopperd.

ehm vraagje aan user playstation3: ga je ook een soort verslag maken van de uitsprkane van Phil Harrison vanaf de GDC?
Ik begrijp dat de negatieve houding ook niet alles is.

Echter, een beetje kritiek kan ook geen kwaad. Je doet net alsof het een doorslaant succes is :)

Hij hoeft niet op gefrustreerde posts antwoord te geven. Op dit moment zijn we al blij als hij een keer Hoi zegt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:52
Het is jammer dat de playstation3 poster niet veel post maar (gezien de enorme sjitload aan negativiteit hiero) ik kan het hem niet kwalijk nemen dat hij niet iedere gefrusteerde poster antwoord geeft.
Het eerste antwoord moet nog komen van hem / hen... Tot dusver heeft hij / hebben ze NUL reacties gegeven. Er zijn welgeteld drie topicstarts. 2 keer een copy/paste uit een marketingblaadje en 1x een "Hmm, dit werkt niet..."

De andere 2 posts staan in een crewforum ofzo, aangezien ze niet tussen http://gathering.tweakers...nd/poster/208860/messages staan.

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

Verwijderd

Kom op jongens...

Deze user "PlayStation3" post hier omdat 'ie ervoor betaald krijgt, en dit hele PS3 geneuzel is een grote commerciele grap.

Erg jammer, zo help je een forum als GoT flink om zeep.

Thank you VNU -O-

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

En dat slaat dus weer helemaal nergens op :Z

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• Faust
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 21-02-2022
Sony is het meest gehate bedrijf ter wereld, zo hebben ze volgens tweakers miljoenen mensen hun pc's vernietigd door middels van rootkits en ik weet niet wat allemaal.
Wil je met zo'n bedrijf zakendoen?
Ik denk dat niemand dit wil.
Alles is echter te koop in deze wereld.

Verwijderd

Faust schreef op donderdag 22 februari 2007 @ 04:58:
Sony is het meest gehate bedrijf ter wereld, zo hebben ze volgens tweakers miljoenen mensen hun pc's vernietigd door middels van rootkits en ik weet niet wat allemaal.
8)7

Wat kraam jij nou uit dan? Mijn Sony TV doet het anders nog prima hoor :+

• SoundWave729
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 15-09 21:59
Maar dit gaat niet over TV's.

Maarja, zoals de meeste hier verwachtte ik ook feedback van Sony zelf. Als ze alleen een startpost maken dat je direct uit een foldertje kan kopieren, wat is het punt dan van Sony om geld uit te geven voor een sub-forum? Het is wel duidelijk dat ze klanten willen winnen met dit. Alleen doen ze d'er bijna geen moeite voor. Kom op Sony. Zeg iets :|.

Verwijderd

Nee het gaat idd niet over TV's. Maar ik "haat" sony ook niet, omwille een rootkit oid. Zijn post slaat dan ook helemaal nergens op (dit is een PS3 forum/topic, en geen Sony-Verklaar-je-nader thread).
Het is wel duidelijk dat ze klanten willen winnen met dit.
Wat de redenhierachter is, maakt me geen drol uit. Als ik vind dat ik voldoende geinformeerd wordt over de PS3 in dit fora, en ik ga tot koop over kan ik alleen maar zeggen dat ze het ook goed gedaan hebben. Ze zijn je niets verschuldigd hoor ...

• n1els
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11-06 11:25
(dit is een PS3 forum/topic, en geen Sony-Verklaar-je-nader thread).
De TS dient mbv reacties zijn eigen topic in goede banen te leiden, en de discussie ontopic te houden. Als de TS hier niet in slaagt kan er altijd nog opgetreden worden door een modje.

Dus zonder TS om de discussie op het juiste spoor te houden, zal dit topic inderdaad alle kanten op gaan zwabberen.

Dimidium facti qui bene coepit habet: sapere aude.

Verwijderd

Topicstarter
Natuurlijk staan we niet vies tegenover nieuwe klanten, maar er komt gelukkig voor dat primaire doel nog een hele mooie (ja, dit is zelfbevlekking) mediacampagne aan. Dat kan ik dan wel weer snel beantwoorden.

Verder zijn we nog druk in de weer met regelen van voor jullie interessante gasten en wat plekken in de inmiddels beruchte brandspace - herstel - Spac3. Daarover later vandaag meer.

• Blaurens
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15-09 13:33
We zijn benieuwd! In welke richting kunnen we denken voor die gasten?

• MetroidPrime
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11-09 09:54

MetroidPrime

Turn it up loud, captain!

Verwijderd schreef op donderdag 22 februari 2007 @ 11:17:
Natuurlijk staan we niet vies tegenover nieuwe klanten, maar er komt gelukkig voor dat primaire doel nog een hele mooie (ja, dit is zelfbevlekking) mediacampagne aan. Dat kan ik dan wel weer snel beantwoorden.

Verder zijn we nog druk in de weer met regelen van voor jullie interessante gasten en wat plekken in de inmiddels beruchte brandspace - herstel - Spac3. Daarover later vandaag meer.
Gaan jullie nog iets doen met de kritiek die er hier geuit is? De meeste tweakers zijn bijvoorbeeld compleet ongevoelig voor de marketingpraat zoals in het realtime tekstje staat. Sterker nog, de meeste tweakers hebben genoeg kennis in huis om aan te wijzen wat er in die teksten overdreven is en wat er niet overeenkomt met de werkelijkheid. Als het de bedoeling is om meer van dat soort teksten hier te plaatsen, gaan jullie nog erg veel kritiek krijgen.

"Some girl on the street outside the bar just asked me if I was saved yet." "Yeah? What did you say?" "I told her 'I saved at the checkpoint a couple of minutes back and I can reload from there if I die.'

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15-09 13:07
n1els schreef op donderdag 22 februari 2007 @ 08:24:
[...]

De TS dient mbv reacties zijn eigen topic in goede banen te leiden, en de discussie ontopic te houden. Als de TS hier niet in slaagt kan er altijd nog opgetreden worden door een modje.

Dus zonder TS om de discussie op het juiste spoor te houden, zal dit topic inderdaad alle kanten op gaan zwabberen.
Je mag best zelf ook wel je voor het topic inzetten hoor. Of kwam je hier gewoon effe lekker bashen?

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

• SToRM666
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11-09-2024
Faust schreef op donderdag 22 februari 2007 @ 04:58:
Sony is het meest gehate bedrijf ter wereld, zo hebben ze volgens tweakers miljoenen mensen hun
Ik denk dat MS ook niet zo erg geliefd is bij vele mensen...

PSN id: NL_SToRM

Verwijderd

Topicstarter
Blaurens schreef op donderdag 22 februari 2007 @ 11:22:
We zijn benieuwd! In welke richting kunnen we denken voor die gasten?
denk aan professionals op game-ontwikkeling en mogelijk op een specifiek technisch gebied

• Royz
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-09 23:22

Royz

Kleurenblind!!

Verwijderd schreef op donderdag 22 februari 2007 @ 11:28:
[...]

denk aan professionals op game-ontwikkeling en mogelijk op een specifiek technisch gebied
Die zijn vast veel te duur om ingezet te worden als forummer. O-)

Maar kan je ook uitleggen welke rol jij verwacht dat zij innemen? Worden zij een vraagbaak? Gaan zij kritiek vanuit het forum gebruiken om de PS3 te verbeteren? Is er uberhaubt een plan?

Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.

Verwijderd

Topicstarter
MetroidPrime schreef op donderdag 22 februari 2007 @ 11:23:
[...]

Gaan jullie nog iets doen met de kritiek die er hier geuit is? De meeste tweakers zijn bijvoorbeeld compleet ongevoelig voor de marketingpraat zoals in het realtime tekstje staat. Sterker nog, de meeste tweakers hebben genoeg kennis in huis om aan te wijzen wat er in die teksten overdreven is en wat er niet overeenkomt met de werkelijkheid. Als het de bedoeling is om meer van dat soort teksten hier te plaatsen, gaan jullie nog erg veel kritiek krijgen.
We hebben al aangegeven wat ons doel was met dit forum. We zijn ons er van begin af aan bewust van geweest dat de meeste tweakers inderdaad verstand van zaken hadden, wat juist een belangrijke reden is geweest een centraal platform daarvoor te scheppen. Maar dat staat allemaal al in eerdere posts, we zijn enorm blij met de kwalitatieve inhoudelijke discussies en analyses die er nu zijn ontstaan. Je opmerking over de teksten is heel duidelijk, natuurlijk proberen daar ook iets mee te doen, anders hadden er al veel meer van dat soort berichten op gestaan, door ons gepost.

Verwijderd

Topicstarter
Royz schreef op donderdag 22 februari 2007 @ 11:31:
[...]
Maar kan je ook uitleggen welke rol jij verwacht dat zij innemen? Worden zij een vraagbaak? Gaan zij kritiek vanuit het forum gebruiken om de PS3 te verbeteren? Is er uberhaubt een plan?
Als iets duidlijk is geworden voor zover dat het nog niet was is het wel dat GoT een zeer organisch en dynamisch geheel is, wat zich niet aan een draaiboek houdt. Zullen we dus samen moeten uitvinden, denk ik. Wat denk jij?

Verwijderd

[...]

Die zijn vast veel te duur om ingezet te worden als forummer. O-)
Beetje een niet-boeiende opmerking. Als hij zegt dat ze bezig zijn om zulke mensen te benaderen, dan zal dat wel zo zijn hè. En wat ze kosten maakt dan voor ons weinig uit.
[...]
Het erbij halen van andere experts is pas sinds maandag een issue, n.a.v. bepaalde kritiek vanuit de userbase. Ik verwacht dat ze meer bezig zijn met het zorgen voor medewerking van die mensen, dan met een plan. Als ze eenmaal hier zijn zullen ze waarschijnlijk wel vragen beantwoorden he 8)7 En of ze eventuele kritiek gaan gebruiken om de PS3 te verbeteren zal een beetje afhankelijk zijn van de functie die ze vervullen. Als er echt concrete kritiek komt dan zal PlayStation3 of één van die experts dat wel terugkoppelen, of er dan wat mee gedaan wordt is een tweede natuurlijk :P

• Faust
Mr. PlayStation3, eigelijk PLAYSTATION3 (alles met hoofdletters als ik me niet vergis).
Ik ben misschien wel een van de grootste playstation fans die hier zal posten.

In 1997 heb ik op het juiste paard gewed door een PS1 van mijn gespaarde geld te scoren. Nu zijn we 9 jaar verder en PlayStation is voor mij altijd kampioen geweest.
Bijna 10 jaar lang gaf dit platform mij de allerbeste, leukste, mooiste, engste, droevigste en geweldigste games.
Daarnaast was het mijn 1e cd speler, mijn 1e dvd speler en het eerste apperaat waarmee ik online games deed spelen.
Ik heb een k800i, dit is officieel telefoon van het jaar, zoals mijn k750i dat een jaar ervoor was.
Mijn Vaio RZ heeft me nooit in de steek gelaten, en ook mijn sony scherm heeft nog altijd de prachtigste kleuren.

Haters zijn er altijd geweest, en dit zal nooit veranderen.

Er is in de wannabe pers nogal wat kritiek op playstation en haar games, veel bloggers en forumpjesers kunnen dit zeker bevestigen.
Maar dit is altijd zo geweest!
De PS2 lancering is wat mij betreft precies hetzelfde. Te duur, geen games, zogenaamd betere en goedkopere alternatieven bij de concurrenten, etc

In 2007 wil gewoon elke sukkel zijn mening geven. Check the internet, overal bestaat de mogelijkheid commentaar te geven op alles.

Fans van de beste games zullen echter ook blijven bestaan. En dat is de reden waarom volgens mij de PS3 uiteindelijk de concurrentie opnieuw zal verpletteren.

Mensen denken en beweren dat een processor slecht onworpen is omdat zijzelf te stom zijn om er programmas voor te kunnen bedenken, negeer ze maar. Daar heeft sony de beste developers voor. Een sukkel met een mbo style microsoft software architect diploma gaat nooit en te nimmer iets fatsoenlijks voor een complexe architectuur bedenken of ontwerpen.

Met andere woorden: GT5 zal zoals GT4 en GT3 daarvoor de beste racegame ooit worden, en daar kan geen enkele noob iets aan veranderen.
Bedenk dit met elk bestaand genre en je weet welke console zijn fans uiteindelijk weer met de beste games gaat voorzien.

Mijn vraag aan mr. sony :)
lachen jullie van die self proclaimed developers uit die beweren dat ps3 verkeerd ontworpen is en geschrapt zou moeten worden?

• MetroidPrime

MetroidPrime

Faust schreef op donderdag 22 februari 2007 @ 12:19:
Fans van de beste games zullen echter ook blijven bestaan. En dat is de reden waarom volgens mij de PS3 uiteindelijk de concurrentie opnieuw zal verpletteren.
Met alle respect, volgens mij heb jij exact hetzelfde voorspeld over de PSP en dat is ook nooit uitgekomen. De markt is veranderd, beide concurrenten hebben erg indrukwekkende en succesvolle consoles op de markt gezet en je kunt er daarom niet zomaar meer vanuit gaan dat Sony opnieuw marktleider wordt.

[ Voor 22% gewijzigd door MetroidPrime op 22-02-2007 12:44 ]

"Some girl on the street outside the bar just asked me if I was saved yet." "Yeah? What did you say?" "I told her 'I saved at the checkpoint a couple of minutes back and I can reload from there if I die.'

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Faust schreef op donderdag 22 februari 2007 @ 12:19:
Er is in de wannabe pers nogal wat kritiek op playstation en haar games, veel bloggers en forumpjesers kunnen dit zeker bevestigen.
Ook in de niet-wannabe pers.
Mijn vraag aan mr. sony :)
lachen jullie van die self proclaimed developers uit die beweren dat ps3 verkeerd ontworpen is en geschrapt zou moeten worden?
Self proclaimed developers? Alsof er een idioot naar voren stapt en zichzelf developer noemt :D. Doe me een lol en reageer gewoon normaal ipv van die loze stoten onder water te geven.

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• Shiver23
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Shiver23

Wat sta je nou te kijken!

MetroidPrime schreef op donderdag 22 februari 2007 @ 12:40:
[...]

Met alle respect, volgens mij heb jij exact hetzelfde voorspeld over de PSP en daar gaat het momenteel niet echt goed mee.
PSP is tot nu toe de enige handheld die enigszins kan opboksen tegen de dominantie van Nintendo (al sinds de eerste Gameboy). In Japan loopt de DS als een dolle, maar daarbuiten is het verschil ook weer niet zo groot. Grootste tegenvaller is de verkoop van de software. (Piracy?)
Sony is momenteel dominant in de console-markt dus die heeft een nogal andere startpositie van de PSP. Als is het wel zo dat het tot nu toe geen enkele fabrikant gelukt is om meer dan twee generaties marktleider te worden bij de consoles.

PSN: Shiver23

Verwijderd

.oisyn schreef op donderdag 22 februari 2007 @ 02:48:
[...]

En dat slaat dus weer helemaal nergens op :Z
Wat weet jij daar van?

Vertel :)

• Faust
.oisyn schreef op donderdag 22 februari 2007 @ 12:43:
[...]

Ook in de niet-wannabe pers.

[...]

Self proclaimed developers? Alsof er een idioot naar voren stapt en zichzelf developer noemt :D. Doe me een lol en reageer gewoon normaal ipv van die loze stoten onder water te geven.
Het is geen loze stoot hoor.

Denk je dat een paar mbo-ers de cell chip ontworpen hebben?
Natuurlijk niet, een heel team van professors en engineers van IBM heeft dit gedaan.

Je kan niet verwachten dat elke forumer ineens een professortitel in programmeren heeft,
zelfs echte developers zijn soms te stom voor woorden.
Vergelijk need for speed met gran turismo 4 op de ps2 en je weet direct wat ik bedoel.
Een "developer" (lol) zal op basis van need for speed claimen dat de ps2 underpowered is, low-poly is, geen soepele framerates kan hebben, alleen wazige textures en veel te langen laadtijden heeft.

Ik denk dan, laat de noobs hun mening voor zich houden, en laat de echte developers de playstation markt voorzien van visueel, technische alsook gameplayelijk(hehe) prachtige games.

Zone of the enders2, een spel uit 2003, kijk naar de effecten. 3e rangs bedrijven zullen dit nooit kunnen programmeren op een ps2 zonder direct x toolkits en alles voorgekauwd.
Multiplatform games zijn vaak de grootste boosdoener. Cheape bedrijven proberen te cashen op een reeds ontworpen game, omdat ze te stom zijn om voor ps2 architectuur te optimaliseren, komt uiteindelijk een slechte poort eruit. Dit soort games/bedrijven geven het playstation merk een slechte naam imo.

Verwijderd

Cheape bedrijven proberen te cashen op een reeds ontworpen game, omdat ze te stom zijn om voor ps2 architectuur te optimaliseren, komt uiteindelijk een slechte poort eruit. Dit soort games/bedrijven geven het playstation merk een slechte naam imo.
Ai.. ik ga je geen gelijk hier geven.. Voorbeeld: Unreal Tournament voor de ps2. Dolbij naar de intertoys gegaan en 60 euro voor het spel gedokt... resultaat: Alsof je op software-rendering / p1 200 speelt :/

Gezien de flexibiliteit van de UT engine zelf, denk ik toch eerder dat met dit spel, de PS2's hardware gewoon de boosdoener was. Je hoefde al geen 6 bots erin te knikkeren en het spel haperde al.

Nu zeg ik niet per definitie dat de ps2 dan maar meteen slecht is, hell no :) Titels zoals Tekken Tag Tournament, harstikke mooi uitgewerkt, inclusief anti aliasing, en de gameplay om van te smullen. Zo zijn er nog veel meer titels die echt ook een dikke award verdienen. Ik geef je ook gelijk overigens als het komt op developers die maar lukraak iets porten en het er niet echt meer uitziet.... :)

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Wat ik me afvraag is wat jij ervan weet. Je geeft blijkbaar VNU de schuld, maar uit niets blijkt dat VNU hierachter zit. Ergo, je opmerking slaat nergens op :)
Termen als "wannabe-pers" en "self-proclaimed developers" zijn wel loze stoten.
Natuurlijk niet, een heel team van professors en engineers van IBM heeft dit gedaan.
rofl :D. Kun je me de exacte post aanwijzen waarin staat dat de cell een kut-ontwerp is?
Je kan niet verwachten dat elke forumer ineens een professortitel in programmeren heeft,
zelfs echte developers zijn soms te stom voor woorden. Vergelijk need for speed met gran turismo 4 op de ps2 en je weet direct wat ik bedoel.
Een "developer" (lol) zal op basis van need for speed claimen dat de ps2 underpowered is, low-poly is, geen soepele framerates kan hebben, alleen wazige textures en veel te langen laadtijden heeft.
Een gamedeveloper zal weten dat hij helemaal geen statements kan doen op basis van bepaalde spellen op bepaalde platforms. Misschien moet je al die lui niet allemaal over 1 kam scheren.
Ik denk dan, laat de noobs hun mening voor zich houden, en laat de echte developers de playstation markt voorzien van visueel, technische alsook gameplayelijk(hehe) prachtige games.
Maar wie ben jij eigenlijk? Vooralsnog gewoon een noob, aangezien ik niets zie van enige backup van je achtergrond. Moet jij dan niet net zo goed je mening voor je houden?
Zone of the enders2, een spel uit 2003, kijk naar de effecten. 3e rangs bedrijven zullen dit nooit kunnen programmeren op een ps2 zonder direct x toolkits en alles voorgekauwd.
Ik geloof dat je echt geen zak begrepen hebt van gamedevelopment :D. Op geen enkele console is er een "direct x toolkit", noch is alles voorgekauwd. Waar baseer je dit allemaal in hemelsnaam op?
Multiplatform games zijn vaak de grootste boosdoener. Cheape bedrijven proberen te cashen op een reeds ontworpen game, omdat ze te stom zijn om voor ps2 architectuur te optimaliseren, komt uiteindelijk een slechte poort eruit. Dit soort games/bedrijven geven het playstation merk een slechte naam imo.
Je bekijkt het ook allemaal wel vanuit 1 kant he, is it "Just Me" of heb je nou gewoon zo'n enorm dikke plaat voor je harses (of ben je gewoon dom)? Waarom zou een "cheap" multiplatform spel met de PS2 als main development platform niet net zo goed een slechte naam aan de Xbox bezorgen? Laten we gewoon niet focussen op B games die op de verschillende platforms uitkomen, maar gewoon op de AAA titels (geport of niet)

• Faust
zoals ik al zei:
"oh UT ziet er slecht uit, bah de ps2 moet wel slap zijn oid"
http://www.gametrailers.c...?id=9372&type=mov&pl=game

ut op ps2 is grafisch helemaal niks vergeleken bij black.

en toen je naar de winkel rende om ut voor de ps2 te kopen duurde het nog dik een jaar voordat ze euros in de winkel accepteerden ;)

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Faust schreef op donderdag 22 februari 2007 @ 12:56:
Is dat niet het probleem? Dat je een heel team van professors en engineers nodig hebt om een spel te kunnen programmeren?

Overigens ben ik erg blij dat er interactie op dit forum ontstaat. Dit is namelijk geen echt draaiboekforum enzo. :)

• Faust
.oisyn schreef op donderdag 22 februari 2007 @ 13:20:
[...]

Wat ik me afvraag is wat jij ervan weet. Je geeft blijkbaar VNU de schuld, maar uit niets blijkt dat VNU hierachter zit. Ergo, je opmerking slaat nergens op :)

[...]

Termen als "wannabe-pers" en "self-proclaimed developers" zijn wel loze stoten.

[...]

rofl :D. Kun je me de exacte post aanwijzen waarin staat dat de cell een kut-ontwerp is?

[...]

Een gamedeveloper zal weten dat hij helemaal geen statements kan doen op basis van bepaalde spellen op bepaalde platforms. Misschien moet je al die lui niet allemaal over 1 kam scheren.

[...]

Maar wie ben jij eigenlijk? Vooralsnog gewoon een noob, aangezien ik niets zie van enige backup van je achtergrond. Moet jij dan niet net zo goed je mening voor je houden?

[...]

Ik geloof dat je echt geen zak begrepen hebt van gamedevelopment :D. Op geen enkele console is er een "direct x toolkit", noch is alles voorgekauwd. Waar baseer je dit allemaal in hemelsnaam op?

[...]

Je bekijkt het ook allemaal wel vanuit 1 kant he, is it "Just Me" of heb je nou gewoon zo'n enorm dikke plaat voor je harses (of ben je gewoon dom)? Waarom zou een "cheap" multiplatform spel met de PS2 als main development platform niet net zo goed een slechte naam aan de Xbox bezorgen? Laten we gewoon niet focussen op B games die op de verschillende platforms uitkomen, maar gewoon op de AAA titels (geport of niet)
Hehe, je leest gewoon wat je wil lezen he?
wannabe pers en self proclaimed developers zijn de mensen die bijv beweren dat ze voor de ps3 developen en dat het echt heel kut is etc. Of noobs die op blogs verhalen verzinnen die een week later als loze bullshit bewezen worden. Als jij je hierdoor aangesproken voelt, be my guest. Zegt meer over jou imo.

Wat je rolf betreft, ik heb nergens gezegd dat jij dit op got beweerde, mss wil je gewoon aandacht?

"developer" (lol) < hiermee bedoel ik dus de nep-developers, aka kinderen van 14 die doen alsof ze voor microsoft of sony werken, ik heb het niet over Konami of Square enix, vandaar de aanhalingstekens en de (lol) |:(

Ik ben geen noob :) ik ben een gamer die DM 869,- voor zijn ps2 betaald heeft (in duitsland goedkoper destijds) en die kwaliteit voor zijn console wil ipv bagger troep en slechte ports.

"direct x toolkits" : hiermee bedoel ik dat developers klagen dat de ps2 moeilijk te programeren is, en slechte tools heeft, terwijl fatsoenlijke (imo) developers de ene na de andere visueel overweldigende topper uitbrengen. Met de zogenaamde moeilijke hardware en slechte tools

Wat je laatste 'bewering' betreft: je leest hoe jij het wil zien.

Ik zeg cheap als ze crappy ports uitbrengen. Hierboven noem ik het spel black, dat is een port ja, een prachtige.
Het is allesbehalve cheap om multiplatform games te maken, het zijn geen liefdadigheidsinstellingen hoor. Het is gewoon goedkoop als een bedrijf alleen domme developers voor de port in kan huren, of als ze gewoon een brak product afleveren.

Resident Evil 4 is ook een prachtige port. Ik ben wat zulke games betreft een groot voorstander van multiplatform games hoor ;)

• MetroidPrime

MetroidPrime

Faust schreef op donderdag 22 februari 2007 @ 13:36:
wannabe pers en self proclaimed developers zijn de mensen die bijv beweren dat ze voor de ps3 developen en dat het echt heel kut is etc. Of noobs die op blogs verhalen verzinnen die een week later als loze bullshit bewezen worden. Als jij je hierdoor aangesproken voelt, be my guest. Zegt meer over jou imo.
Iedere keer dat een programmeur of ontwikkelaar iets negatiefs zegt over een Sony console, ben jij er als de kippen bij om te zeggen dat ze het fout hebben en dat ze er geen verstand van hebben. Ik ben eerlijk gezegd erg nieuwsgierig geworden wat voor kwalificaties jij hebt om dat soort dingen te kunnen zeggen?

• mOrPhie
  • Nu online

mOrPhie

❤️❤️❤️❤️🤍

Faust schreef op donderdag 22 februari 2007 @ 12:56:
Eehm. DirectX is geen toolkit maar een SDK. DirectX is niet beschikbaar voor non-Windows platformen en dus ook niet voor de PS2 (of PS1 of PS3). Daarnaast. Hedendaagse effecten worden ontwikkelt in shaders (Cg, GLSL, HLSL) en zijn dus niet met vroeger te vergelijken.

Ik denk dat je alles verwart met een engine. Die "3e rangs bedrijven" waar jij het over hebt, kopen waarschijnlijk een engine in plaats van die zelf te bouwen. Die engines kunnen multiplatform zijn of niet. De portability zit 'm echter niet alleen in de gebruikte engine, maar ook in de game zelf. De software die de game-engine gebruikt om z'n resultaat op het scherm te krijgen.

Er is niets mis met een beetje discussie, maar houd je wel op een terrein waar je daadwerkelijk weet waar je het over hebt, want je maakt veel te veel aannames. :)

Een experimentele community-site: https://technobabblenerdtalk.nl/. DM voor invite code.

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Faust schreef op donderdag 22 februari 2007 @ 13:36:
wannabe pers en self proclaimed developers zijn de mensen die bijv beweren dat ze voor de ps3 developen en dat het echt heel kut is etc.
Ik develop voor de PS3, en het is idd niet makkelijk :)
Of noobs die op blogs verhalen verzinnen die een week later als loze bullshit bewezen worden. Als jij je hierdoor aangesproken voelt, be my guest. Zegt meer over jou imo.
Ik zeg nergens dat ik me aangesproken voel, ik vind het alleen frappant dat jij het allemaal zo goed schijnt te weten en daarbij voor het gemak maar meteen iedereen over een kam scheert.
Wat je rolf betreft, ik heb nergens gezegd dat jij dit op got beweerde, mss wil je gewoon aandacht?
Ik zeg toch ook niet dat *ik* dat heb gezegd? Je wekt alleen wel de schijn dat dat in deze topic (of een van de anderen) is beweerd. Over dat "je leest wat je wilt lezen", ik heb het idee dat je zelf een beetje moeite hebt met het interpreteren van posts. Als ik op jou reageer dan betekent dat nog niet dat *ik* me aangevallen voel, of alleen denk dat jij het tegen *mij* hebt. Ik reageer gewoon op jouw post in het algemeen, mijn persoon heeft daar verder weinig mee te maken.
"developer" (lol) < hiermee bedoel ik dus de nep-developers, aka kinderen van 14 die doen alsof ze voor microsoft of sony werken, ik heb het niet over Konami of Square enix, vandaar de aanhalingstekens en de (lol) |:(
Leuk voor je, maar het zijn niet alleen de zogenaamde "self-proclaimed" developers waar jij het over hebt die klagen. Net als dat het niet alleen de wanna-be pers is die slecht over de PS3 schrijft. Maar zo bouw jij je post wel op en wek je de indruk dat echt goede pers of echt goede developers niets dan lof over de PS3 hebben. Sorry maar dat is gewoon niet zo.
Ik ben geen noob :) ik ben een gamer die DM 869,- voor zijn ps2 betaald heeft (in duitsland goedkoper destijds)
Stoer hoor ;). Maar dat betekent nog niet dat jij verstand hebt van zaken (en voordat JIJ dingen leest die JIJ wilt lezen: ik zeg hier dus niet dat je geen verstand hebt van zaken, hoewel het daar wel op lijkt)
"direct x toolkits" : hiermee bedoel ik dat developers klagen dat de ps2 moeilijk te programeren is, en slechte tools heeft, terwijl fatsoenlijke (imo) developers de ene na de andere visueel overweldigende topper uitbrengen. Met de zogenaamde moeilijke hardware en slechte tools
Waarom noem je dat direct x :?. Nogal verwarrend omdat veel mensen denken dat de Xbox DirectX ondersteunt (wat niet zo is - wel een aangepaste Direct3D, maar dat is ook maar gewoon een 3D API net als alle anderen). En ja, de Sony support is gewoon kut en daar mogen ze best wat meer tijd en geld in steken. Dat er ondertussen wel goede games van de band afrollen doet daar niets aan af! Sta er anders eens bij stil dat die games nóg beter hadden kunnen zijn als Sony hier wel wat meer tijd en geld in gestoken had. Dan hadden de developers minder tijd (en dus geld) nodig gehad om het allemaal zelf uit te zoeken, waardoor dat budget beter besteed had kunnen worden (meer detail, meer content, etc.)

Nog een tip trouwens, als je nou gewoon dingen bij hun naam noemt en het duidelijk opschrijft dan hoef je ook niet steeds in follow-ups uit te leggen wat je nou eigenlijk bedoelde. Dan lijk je iig niet zo'n zouteloze fanboy en jaag je ook wat minder mensen tegen je in het harnas :)

[ Voor 9% gewijzigd door .oisyn op 22-02-2007 13:57 ]

• Faust
MetroidPrime schreef op donderdag 22 februari 2007 @ 13:42:
[...]

Iedere keer dat een programmeur of ontwikkelaar iets negatiefs zegt over een Sony console, ben jij er als de kippen bij om te zeggen dat ze het fout hebben en dat ze er geen verstand van hebben. Ik ben eerlijk gezegd erg nieuwsgierig geworden wat voor kwalificaties jij hebt om dat soort dingen te kunnen zeggen?
Tsjah, what to say?
Ik ben een gamer.
Heb de sterren van de hemel gespeeld.
Vervolgens zegt "een programmeur of ontwikkelaar" dat de PS2 slecht ontworpen is en dat er geen goede graphics mee te halen of games voor te maken zijn...
Wat wil je dan doen?
Zijn collegas bij Polyphony of Capcom denken er duidelijk anders over, en zoals ik; de mensen die de AAA games van zulke bedrijven gespeeld hebben weten wel beter.
Terwijl ik met wat vrienden black of gran turismo 4 zit te spelen roept er iemand:
"potverdikkie die ps2 is slecht ontworpen, wat een slechte graphics!!" yeah right :P

In de meeste gevallen weten de gamers het toch echt beter dan de zogenaamde developers die op hun blogs en forums roepen dat zij wel weten hoe alles in elkaar zit en dat volgens hun (expert) mening de playstation dit en dat, you get my point ;)

[ Voor 0% gewijzigd door F_J_K op 23-02-2007 10:03 ]

• MetroidPrime

MetroidPrime

Faust schreef op donderdag 22 februari 2007 @ 13:53:
Terwijl ik met wat vrienden black of gran turismo 4 zit te spelen roept er iemand:
"godverdomme die ps2 is slecht ontworpen, wat een slechte graphics!!" yeah right :P
Je hebt dus eigenlijk totaal geen verstand van waar je het nu over hebt?

Dat een console ontzettend moeilijk is om voor te programmeren betekent niet dat het onmogelijk is om op die console mooie graphics op het scherm te toveren.

[ Voor 5% gewijzigd door MetroidPrime op 22-02-2007 13:57 ]

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Kijk, MetroidPrime snapt het wel :)

Verwijderd

Modbreak:Goed, dit dwaalt teveel af en men begint iets te persoonlijk te worden. Ik stel voor om het weer te hebben over het onderwerp van dit topic voor bedoeld is: het verloop van dit forum.

• Faust
*knip* - niet gewoon doorgaan, je hoeft niet het laatste woord te hebben.

ontopic:
goed idee om direct een forum te volgen, maar sony had toch zeker ook een beetje meer aan viral marketing kunnen doen en gewoon forumers inhuren :P dan was er minder kritiek geweest.
tweakers is onderdeel van een bedrijf wat winst maakt dus waarom niet een subforum?
door het geld kan tweakers extra goede moderators (maar dat doen ze dus al :) ) inhuren en snellere servers kopen. Win-win.

[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 22-02-2007 14:14 ]

• DarkShadow
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 19:51
Is Terr hier vlak boven niet duidelijk genoeg :?

[ Voor 92% gewijzigd door Crash op 22-02-2007 15:57 ]

• hereweare67893
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Faust schreef op donderdag 22 februari 2007 @ 14:12:

door het geld kan tweakers extra goede moderators (maar dat doen ze dus al :) ) inhuren en snellere servers kopen. Win-win.
Voor de duidelijkheid: moderators worden niet betaald, het zijn vrijwilligers. :)

• SoundWave729
goed idee om direct een forum te volgen, maar sony had toch zeker ook een beetje meer aan viral marketing kunnen doen en gewoon forumers inhuren :P dan was er minder kritiek geweest.
tweakers is onderdeel van een bedrijf wat winst maakt dus waarom niet een subforum?
Ik neem aan dat je niet de topic heb gelezen over het bezwaar tegen het PS3 Forum. IMO staan daar genoeg redenen door tweakers (kan mijzelf nog geen tweaker noemen) waarom het niet precies een "WIN-WIN" situatie is.

• Faust
SoundWave729 schreef op donderdag 22 februari 2007 @ 15:39:
[...]

Ik neem aan dat je niet de topic heb gelezen over het bezwaar tegen het PS3 Forum. IMO staan daar genoeg redenen door tweakers (kan mijzelf nog geen tweaker noemen) waarom het niet precies een "WIN-WIN" situatie is.
als de baas van tweakers er maar rijker van wordt. Wie het daar niet mee eens is moet maar een andere hobby zoeken :P
Sony gaat volgens mij niet de cell en bd-rom drive eruitslopen omdat sommige tweakers van mening zijn dat het een verkeerde keus is :z
Ze willen volgens mij gewoon weten of iedereen echt zo negatief is over de ps3 :P

jammer want linux en alle open standaarden op de ps3 doen me vermoeden dat er dit keer ook (een beetje) aan de tweakers gedacht is.

[ Voor 8% gewijzigd door Faust op 22-02-2007 16:05 ]

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

Faust schreef op donderdag 22 februari 2007 @ 16:04:
[...]
Ze willen volgens mij gewoon weten of iedereen echt zo negatief is over de ps3 :P

jammer want linux en alle open standaarden op de ps3 doen me vermoeden dat er dit keer ook (een beetje) aan de tweakers gedacht is.
nu vraag ik me oprecht af over welke "open standaarden" je het nu juist hebt *knip
lees de opmerking van Terr nog eens goed door ;)

[ Voor 12% gewijzigd door Crash op 22-02-2007 17:01 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Zie ^^^ Terr hierboven :)

[ Voor 116% gewijzigd door Crash op 22-02-2007 17:04 ]

• Faust
@ boeboe open standaarden is mss beetje te breed(lees verkeerd gekozen) :D
wat ik bedoelde is:

hdmi
toslink
compact flash, sd, mmc, en alle andere gebruikte cardformaten
elke 2,5 inch hdd
elke usb wifi adaptor
elke usb cardreader
elke bluetooth headset
elke usb webcam

voor de concurrent moet je hele dure geheugenkaarten en proprietaire harde schijven kopen.
proprietaire wifi adaptors
proprietaire headsets
proprietaire webcams

Al die shit is imo (in mijn ogen) te duur, 50 euro voor een 64 MB geheugenkaart geeft je op de PS3 2 geheugenkaarten van elk 2 GigaByte, die 50 euro kaart kan je alleen op een xbox gebruiken, die 2 andere kaarten kan je in elke telefoon, videocamera, fotocamera etc stoppen die je maar wil.

Idem voor de gesloten webcams, headsets, kabels wifiadaptors en harde schijven.

Maar dat ga je nergens lezen, aangezien de xbox nogal geliefd is. Mensen willen gewoon graag 50 euro betalen voor een kaartje van 64 mb, om vervolgens te roepen dat 599 euro te duur is voor een console :P

Verwijderd

Topicstarter

sony had toch zeker ook een beetje meer aan viral marketing kunnen doen en gewoon forumers inhuren :P dan was er minder kritiek geweest.
Als je echt denkt dat dat helpt dan staat die vacature wagenwijd open. Maar ik betwijfel het. ;)

• Faust
Verwijderd schreef op donderdag 22 februari 2007 @ 16:36:
[...]

Als je echt denkt dat dat helpt dan staat die vacature wagenwijd open. Maar ik betwijfel het. ;)
Ik wil best wel viral marketten voor jullie, ik accepteer PS3 en HDTV :P

Het is wel een beetje dubbel, u krijgt betaald hiervoor terwijl de moderators (heb ik net vernomen) het voor de eer moeten doen :) Ik kan begrijpen dat er jaloerse blikken zullen zijn.
Ik ben zelf een fan van de playstation, ik post gratis hehe. Maar dan moeten jullie wel beloven dat ik over 5 jaar weer kan zeggen dat ik van de allerbeste games genoten heb.
Dan zal ik het tzt er niet mee eens zijn als de Nintendo en Xbox4 fans met loze beweringen komen over processors en videokaarten. Beloofd! O-)

• gorgi_19
  • Laatst online: 11:22

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

Faust schreef op donderdag 22 februari 2007 @ 16:54:
Het is wel een beetje dubbel, u krijgt betaald hiervoor terwijl de moderators (heb ik net vernomen) het voor de eer moeten doen :) Ik kan begrijpen dat er jaloerse blikken zullen zijn.
Als ex-mod pratende: nee hoor :) Modden doe je puur voor de fun. Althans, ik heb het alleen voor het plezier gedaan en vond het eigenlijk ook wel plezierig dat er geen geldelijke beloning tegenover stond :) (Dat schept namelijk ook verwachtingen / verplichtingen). Als je het niet meer leuk vind of de motivatie er niet meer voor op kan brengen, moet je stoppen :) Jaloerse blikken zal je dan ook niet krijgen :)

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

• Faust
gorgi_19 schreef op donderdag 22 februari 2007 @ 16:57:
[...]

Als ex-mod pratende: nee hoor :) Modden doe je puur voor de fun. Althans, ik heb het alleen voor het plezier gedaan en vond het eigenlijk ook wel plezierig dat er geen geldelijke beloning tegenover stond :) (Dat schept namelijk ook verwachtingen / verplichtingen). Als je het niet meer leuk vind of de motivatie er niet meer voor op kan brengen, moet je stoppen :) Jaloerse blikken zal je dan ook niet krijgen :)
True, ik bedoelde alleen:
jullie werk is onmisbaar, zonder het moderaten was het nl. totale anarchie etc, als het aan mij lag althans >:)
tweakers maakt echter winst, toch?
Daarom leek het mij raar dat er slechts 1 iemand financieel profiteert van het werk van tientallen knullen en dames die hun tijd in dit forum steken.

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Faust schreef op donderdag 22 februari 2007 @ 16:54:
PS3 kan niet modden, daarvoor is ie hier ook niet. De vergelijking gaat dus een beetje mank :)

• Crash
  • Laatst online: 11:27
Kunnen we de offtopic discussie over moderatie in dit forum staken a.u.b.? :)

• gorgi_19
  • Laatst online: 11:22

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

Faust schreef op donderdag 22 februari 2007 @ 17:01:
True, ik bedoelde alleen:
jullie werk is onmisbaar, zonder het moderaten was het nl. totale anarchie etc, als het aan mij lag althans >:)
tweakers maakt echter winst, toch?
Daarom leek het mij raar dat er slechts 1 iemand financieel profiteert van het werk van tientallen knullen en dames die hun tijd in dit forum steken.
Als je er lol aan hebt, wat zou je dan nog meer willen? :) Als ik puur financieel ging kijken, had ik beter m'n tijd in andere zaken kunnen steken. Sowieso wat .oisyn zegt: PS3 user is geen mod :)

edit:

whoops.... sorry Crash :$

[ Voor 3% gewijzigd door gorgi_19 op 22-02-2007 17:07 ]

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

• SoundWave729
Niet trollen a.u.b. ;)

[ Voor 125% gewijzigd door Crash op 22-02-2007 17:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicroWhale
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:30

MicroWhale

The problem is choice

Verwijderd schreef op donderdag 22 februari 2007 @ 11:28:
[...]

M.a.w. Mensen die het product PS3 en haar spellen goed kunnen pluggen bij de users van dit forum?

Het enige belangrijke is dat je vandaag altijd rijker bent dan gisteren. Als dat niet in centen is, dan wel in ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thrillseeka
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-08-2024

Thrillseeka

Let love rule

Ik heb niet alle reacties door gelezen maar wat ik nog wou toevoegen en als tip mee wil geven aan playstation3 user en alle mensen die dit forum regelmatig bezoeken.

Ik denk als je meer antwoorden en meer op de users zelf gaat reageren je veel meer goodwill kweekt dan alle posts die je zegt politiek correct maakt.

ik bedoel als een user vind dat alles veel te veel richting marketing geleuter neer komt moet je daar gewoon een goed antwoord opgegeven.

heb bijvoorbeeld net wat posts gelezen van curry en daar kon ik me redelijk invinden alleen playstation 3 user die als enige daarop kan antwoorden/discusieren laat dat soort dingen onbenut.

ik denk dat je veel meer dus de interactie met de userbase moet aangaan. Zodra je dit doet en op een positieve manier kan doen dan creeer je meer goodwill dan gratis goody's en andere dingen geven.

Ik post hier niet al teveel lees wel mee. Ik ben op dit moment nog steeds van mening dat sony veelste arrogant is gewees door te stellen dat europa het niet erg vind om te wachten. Hierdoor is mijn keuze gelijk op een xbox 360 gevallen. En ben ik op dit moment eerder geneigt een wii te kopen dan een ps3.

Lekker zijn is een gave :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-jey
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
hmm er word wel heel erg gemod in dit topic zeg.. jmmr. Verder is het kansloos forum zolang er geen interessante dingen in staan. Laat sony maar eens een howto posten hoe je een PS3 kan omtoveren tot linux machine die alle snelheid kan benutten. Uitleg erbij hoe je myth tv er op kan draaien en de PS3 word opeens heel erg interessant voor mensen die niet gamen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit forum is over enkele maanden dood. Why? Omdat simpelweg Sony zijn leiderschapspositie in Nederland kwijt is.

#1 Nintendo
#2 360
#3 PS3

Niks mis mee. Sony kan met de PS4 weer terugkomen. Arrogantie leidt tot niks. Zie het met Nintendo. Arrogantie ontnam hun leiderschap. En na inkeer krijgen ze het terug. Sony zal goed terugkomen met de PS4. Over 4 jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

Want als Sony de leiderschapspositie kwijt is kun je natuurlijk niet meer over de PS3 praten. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06-09 00:37

curry684

left part of the evil twins

En daarnaast is het zeer twijfelachtig of ze uberhaupt de leiding kwijtraken. Van 80% marktaandeel ga je niet zo snel naar een minderheid in een markt met 3 grote spelers 8)7

Professionele website nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

curry684 schreef op zaterdag 24 februari 2007 @ 14:49:
En daarnaast is het zeer twijfelachtig of ze uberhaupt de leiding kwijtraken. Van 80% marktaandeel ga je niet zo snel naar een minderheid in een markt met 3 grote spelers 8)7
Exact wat met Nintendo gebeurd is met de N64...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

Verwijderd schreef op zaterdag 24 februari 2007 @ 15:26:
[...]
Dat kwam door verkeerde keuzes en door gebrek aan ondersteuning aan en van 3rd-party developers.
En nog wat andere redenen. Is niet echt te vergelijken.

[ Voor 9% gewijzigd door Shiver23 op 24-02-2007 16:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetroidPrime

MetroidPrime

Shiver23 schreef op zaterdag 24 februari 2007 @ 16:05:
[...]

Dat kwam door verkeerde keuzes en door gebrek aan ondersteuning aan en van 3rd-party developers.
En nog wat andere redenen. Is niet echt te vergelijken.
Veel 3rd-parties roepen momenteel juist dat Sony nu de verkeerde keuzes heeft gemaakt.

Hoe dan ook, de kans is erg klein dat Sony deze generatie weer een vergelijkbare voorsprong zal krijgen als bij de vorige generatie, maar dat heeft niets met de toekomst van dit forum te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

Behalve dat een aantal titels multi-platform zijn. Welke developers zijn precies allemaal weggelopen bij Sony?
Inderdaad een gelijke voorsprong zullen ze inderdaad niet krijgen. Ze zullen flink inleveren, maar de kans zit er dik in dat de PS3 het niet slechter zal doen, op de lange termijn, dan de anderen.

Maar ik geloof niet dat de toekomst van dit forum afhangt van de toekomst van de PS3. Om weer even ontopic te gaan.

[ Voor 30% gewijzigd door Shiver23 op 24-02-2007 16:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SToRM666
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11-09-2024
lordspacie schreef op vrijdag 23 februari 2007 @ 12:04:
Ik post hier niet al teveel lees wel mee. Ik ben op dit moment nog steeds van mening dat sony veelste arrogant is gewees door te stellen dat europa het niet erg vind om te wachten. Hierdoor is mijn keuze gelijk op een xbox 360 gevallen. En ben ik op dit moment eerder geneigt een wii te kopen dan een ps3.
Dat heeft niet veel met arrogantie te maken denk ik zo. Als ze ook al in Europa gelaunched hadden, dan hadden ze misschien maar een paar honderd PS3's kunnen leveren in NL. Kijk naar de Wii, die is nu nog steeds niet normaal verkrijgbaar doordat ze zo slecht en weinig leveren.
De PS3 begint nu pas op stoom te komen met goeie games en in maart komt ook nogeens de firmware update. Dus voor ons komt ie mooi op tijd :)

Europa is trouwens enorm Sony-minded, dus ik denk dat Sony in Europa juist het minste weg zal geven van zijn marktaandeel. In Engeland zijn er al een record aantal preorders geplaatst en ik las zelfs van de week nog dat ze in Spanje verwachten de 360 al op 1 dag in te halen. Dat is waarschijnlijk een leuk marketingpraatje, maar het is wel een feit de 360 daar niet zo goed verkoopt.

[ Voor 18% gewijzigd door SToRM666 op 24-02-2007 16:54 ]

PSN id: NL_SToRM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dusty
  • Laatst online: 15-09 18:24

dusty

Celebrate Life!

Verwijderd schreef op zaterdag 24 februari 2007 @ 11:51:
Dit forum is over enkele maanden dood. Why? Omdat simpelweg Sony zijn leiderschapspositie in Nederland kwijt is.
Of je kijkt eerst rond voordat je onzin uitkraamt:
Daniel schreef op vrijdag 16 februari 2007 @ 14:37:
[..]
Enige tijd na de Europese introductie van de console op 23 maart zal het forum weer gesloten worden.
[..]

Back In Black!
"Je moet haar alleen aan de ketting leggen" - MueR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thrillseeka
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-08-2024

Thrillseeka

Let love rule

SToRM666 schreef op zaterdag 24 februari 2007 @ 16:50:
[...]

Dat heeft niet veel met arrogantie te maken denk ik zo. Als ze ook al in Europa gelaunched hadden, dan hadden ze misschien maar een paar honderd PS3's kunnen leveren in NL. Kijk naar de Wii, die is nu nog steeds niet normaal verkrijgbaar doordat ze zo slecht en weinig leveren.
De PS3 begint nu pas op stoom te komen met goeie games en in maart komt ook nogeens de firmware update. Dus voor ons komt ie mooi op tijd :)

Europa is trouwens enorm Sony-minded, dus ik denk dat Sony in Europa juist het minste weg zal geven van zijn marktaandeel. In Engeland zijn er al een record aantal preorders geplaatst en ik las zelfs van de week nog dat ze in Spanje verwachten de 360 al op 1 dag in te halen. Dat is waarschijnlijk een leuk marketingpraatje, maar het is wel een feit de 360 daar niet zo goed verkoopt.
dan hadden ze dat als reden op moeten geven dat geeft veel meer goodwill dan zeggen ach die europeanen moeten altijd wachten dus vinden dat helemaal niet erg.

Lekker zijn is een gave :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684

curry684

Verwijderd schreef op zaterdag 24 februari 2007 @ 15:26:
[...]

Uhm nee? De Dreamcast is genekt door developers, dus kwamen ze vanuit vrijwel monopolie in een markt met een hele sterke nieuwe speler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjuh
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Verwijderd schreef op zaterdag 24 februari 2007 @ 11:51:

#1 Nintendo
#2 360
#3 PS3

Niks mis mee. Sony kan met de PS4 weer terugkomen. Arrogantie leidt tot niks. Zie het met Nintendo. Arrogantie ontnam hun leiderschap. En na inkeer krijgen ze het terug. Sony zal goed terugkomen met de PS4. Over 4 jaar.
In Nederland misschien jah (moeten we nog zien als de ps3 een jaar op de markt is). Maar Nederland stelt NIETS voor op de console markt...

In Japan (dé consolemarkt) is de 360 nu al dik ge-ownd door de ps3 wat totale console verkopen betreft. En dat terwijl de ps3 er pas een paar maanden is, en de 360 bijna 1,5 jaar!

Uiteraard worden ze beide weer overschaduwd door de wii, dat even buiten beschouwing gelaten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardinal
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online
Verwijderd schreef op maandag 19 februari 2007 @ 16:56:
- We merken nu dat er wat meer input verwacht wordt vanuit Sony, een terechte opmerking. We hadden een zelfregulerend forum verwacht, waar de verschillende posters elkaar zouden voorlichten/ informeren. Naar aanleiding van de discussie over het forum, zijn we inmiddels in gesprek met een aantal specialsten die een rol zouden kunnen hebben in het forum. Mochten hiervoor suggesties zijn, graag
Niet echt een fout van Sony, aangezien ik dit vaker heb meegemaakt. Jammer echter dat de fout steeds herhaalt wordt. Dit doet me namelijk denken aan mijn oude schooltijd instelling: "Minimale inzet, maximale prestatie".

Als Sony werkelijk een toekomst in dit forum wil hebben, dan denk ik dat er meer mensen van Sony tijd en effort in moeten steken. Momenteel rammelt het nog een beetje en een kleine groep gebruikers is het er om welke reden dan ook niet eens met een PS3 sub-fora (imho een kleine groep, die het hardst schreeuwt). Daarnaast heeft Sony imho ook al de fout gemaakt door marketing bullshit te vermelden waar een aantal mensen meer weten van de PS3 dan een gemiddelde sony marketing-man.

Het is dus van belang dat Sony leert van de start, maar wel doorzet, als nu de motivatie afneemt zal een stille dood sterven, waar over een paar maanden Sony er geen tijd meer in wil steken. Dit forum barst van de moraalridders en criticasters en deze zal het nut van het PS3 forum duidelijk moeten worden.

My 2 cents :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23:03

Zeror

Ik Henk 'm!

Bartjuh schreef op maandag 26 februari 2007 @ 10:01:
In Japan (dé consolemarkt) is de 360 nu al dik ge-ownd door de ps3 wat totale console verkopen betreft. En dat terwijl de ps3 er pas een paar maanden is, en de 360 bijna 1,5 jaar!
Kleine toevoeging: In japan is het spelmonster van Microsoft van begin af aan nooit goed aangeslagen. Zowel met de XBOX als met XBOX 360 niet. ;)
Geen wonder dat de Playstation die al de eerste marktpositie had in Japan nog steeds winnaar is met de komst van de PS3.

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Bartjuh schreef op maandag 26 februari 2007 @ 10:01:
[...]

In Nederland misschien jah (moeten we nog zien als de ps3 een jaar op de markt is). Maar Nederland stelt NIETS voor op de console markt...

Los van wat Rakkerzero al zegt, ook de Japanse markt is maar weinig vergeleken met de wereldmarkt (maar natuurlijk een stuk groter dan Nederland). En dáár moet je naar kijken, naar de hele wereld, niet alleen naar Japan want dan heb je het dus ook alleen over hún smaak, die nogal anders is dan die in Europa en de VS (wat de reden is dat de 360 het daar ook niet goed doet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De Japanse markt is toch behoorlijk groot, de handheld markt is zelfs veel groter dan die van de rest van de wereld. De PS3 is nu ongeveer 0.7 miljoen keer verkocht in Japan, geloof ik, dit tegen 0.36 miljoen verkochte Xbox 360's en ongeveeer 1.7 miljoen Wii's (schattingen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684

curry684

Verwijderd schreef op maandag 26 februari 2007 @ 12:00:
De Japanse markt is toch behoorlijk groot, de handheld markt is zelfs veel groter dan die van de rest van de wereld. De PS3 is nu ongeveer 0.7 miljoen keer verkocht in Japan, geloof ik, dit tegen 0.36 miljoen verkochte Xbox 360's en ongeveeer 1.7 miljoen Wii's (schattingen).
Ga jij eens voor de lol opzoeken hoe goed Westerse automerken het daar doen tegenover merken als Toyota?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rafe
  • Laatst online: 27-06 13:12
In Featuring Real-time werden er (min of meer wekelijkse gezien de hoeveelheid en de beschikbare tijd) features aangekondigd. Nu stond dat stukje natuurlijk bol van marketingpraat zoals daarna ook in de reacties wordt uitgewezen. De week daarop kwam Spelletje proberen, iemand? welke natuurlijk al een stuk beter werd ontvangen door de mensen op dit forum ;) maar ik vraag me af wat voor toekomst de mensen achter PlayStation3 voor dit forum voor ogen hebben.

Aangezien die Spac3-dag een krappe 2 weken voor de launch wordt gehouden, is dat waarschijnlijk een eenmalig event. Die features zijn zoals ze toen bedacht waren niet echt geschikt voor het kritische publiek hier. Dan houd je alleen hier meediscussiëren over, wat me een beetje mager lijkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjuh
  • Niet online

Bartjuh

Hej

curry684 schreef op maandag 26 februari 2007 @ 12:24:
[...]

Ga jij eens voor de lol opzoeken hoe goed Westerse automerken het daar doen tegenover merken als Toyota?
Maar toyota ownt ook de meeste westerse merken als het gaat om innovatie en betrouwbaarheid ;)

Enige waar toyota nog wel een puntje aan kan zuigen is het design t.ov. westerse merken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Rafe schreef op maandag 26 februari 2007 @ 12:45:
Aangezien die Spac3-dag een krappe 2 weken voor de launch wordt gehouden, is dat waarschijnlijk een eenmalig event. Die features zijn zoals ze toen bedacht waren niet echt geschikt voor het kritische publiek hier. Dan houd je alleen hier meediscussiëren over, wat me een beetje mager lijkt?
Verwijderd schreef op maandag 19 februari 2007 @ 16:56:
Naar aanleiding van de discussie over het forum, zijn we inmiddels in gesprek met een aantal specialsten die een rol zouden kunnen hebben in het forum.
Dit kan echt erg interessant worden, hopelijk hebben we het snel rond. Overigens ben ik niet met je eens dat wat er intussen vanzelf gaande is op het forum mager is. We zijn echt erg blij met alle kwalitatieve en inhoudelijke bijdragen van iedereen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

Indien ik een verzoeknummer mag indienen..... er staat een lijst spelletjes voor de PS3 en er staan regelmatig reviews in bladen enzovoort...... maar ik heb daar niets aan omdat ik een bepaald genre spelletjes speel. Omdat ik simpelweg geen zin heb om bij te houden welke spellen er zijn en daarbij te zoeken welke genres dat zijn, is het mogelijk dat er een topic komt waarin Sony de spellen uiteenzet in verschillende genre's? De verschillende categorien zijn daarvoor bekend en ik heb een voorkeur voor RTS of Godlike-games. Het zou de duidelijkheid wat ten goede komen denk ik.

Ik neem namelijk vooralsnog aan dat deze genre's niet op de PS3 staan... dus geen civilizationX, Warcraft3 of Settlers-clonen helaas. Voor elk van deze genoemde spellen koop ik namelijk een computer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 20:20
curry684 schreef op maandag 26 februari 2007 @ 12:24:
[...]

Dat is natuurlijk onzin, zo kun je argumenten blijven geven. De iPod doet het daar bijv. wel relatief vrij goed, daarnaast draait ook bijna iedereen Windows (om het bij Microsoft te houden). Feit is dat het de tweede generatie Xbox is en ze blijkbaar niet genoeg input hadden van Japanners om het ook daar een succes te maken. Dat is heel jammer, want in Japan zitten veel (goede) gameontwikkelaars en het is een grote afzetmarkt.

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dusty schreef op zaterdag 24 februari 2007 @ 16:58:
[...]

Of je kijkt eerst rond voordat je onzin uitkraamt:

[...]
Ik zeg toch niks vreemd? Het forum gaat over enige maanden dicht. Op dat moment zal Sony #3 zijn in Nederland....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• link0007
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Ik denk dat vooral specialisten zeer gewild zijn op dit forum (die dus meer weten dan zelfs de slimste tweakers hier).
Ook denk ik dat juist de communicatie met mensen van Sony heel graag gezien word hier. Jullie weten vast ook wel dat hier mensen zitten met verstand van computers, en juist voor hun (ons) zal het fijn zijn om nog vragen te kunnen stellen aan een specialist op -bijvoorbeeld- het gebied van de Cell-architectuur.
Natuurlijk is een volstrekt eerlijke samenwerking/uitleg nooit mogelijk, aangezien er dan hoogstwaarschijnlijk dingen worden verteld door die specialisten waar Sony het liever niet over heeft.

Ook zullen topics met uitleg over Linux op de PS3 handig zijn: tutorials en dergelijke over hoe je met de Cell moet werken worden dan ook waarschijnlijk met open armen ontvangen.
Echter of Sony zin heeft om mensen in te huren die tutorials gaan maken voor GoT (of die moeilijke vragen beantwoorden), is natuurlijk een ander verhaal.

IF IF = THEN THEN THEN = ELSE ELSE ELSE = IF;

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684

curry684

Rakkerzero schreef op maandag 26 februari 2007 @ 10:26:
[...]

Kleine toevoeging: In japan is het spelmonster van Microsoft van begin af aan nooit goed aangeslagen. Zowel met de XBOX als met XBOX 360 niet. ;)
Geen wonder dat de Playstation die al de eerste marktpositie had in Japan nog steeds winnaar is met de komst van de PS3.
Gelukkig is Gamasutra altijd beschikbaar om dingen in perspectief te zetten:
[...] we talk to Screen Digest's Ed Barton, whose latest research has [...] claimed that PlayStation 3 will hold the largest market share by 2010, with the Wii a distant third.

"PS2-style dominance will not be repeated in the next generation hardware market: we anticipate that competition will be far more intense with market shares split on a territorial basis."

In looking at the group's predictions for regional market share by the year 2010, Screen Digest has shown the battle lines clearly drawn evenly between the PlayStation 3 and the Xbox 360, apart from Japan, where the PS3 shows a clear lead, while in all three markets, the Wii comes in a distant third.
Afbeeldingslocatie: http://www.gamasutra.com/newspics/screen%20digest_graph_2_big.jpg

[ Voor 16% gewijzigd door curry684 op 27-02-2007 01:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dusty
  • Laatst online: 15-09 18:24

dusty

Celebrate Life!

Verwijderd schreef op maandag 26 februari 2007 @ 17:37:
[...]
Ik zeg toch niks vreemd? Het forum gaat over enige maanden dicht. Op dat moment zal Sony #3 zijn in Nederland....
Jij zei dat het forum over enkele maanden dood zou zijn omdat Sony zijn leiderschapspositie in Nederland kwijt zal zijn, en dat is toch echt iets anders dan wat je nu zegt.

Back In Black!
"Je moet haar alleen aan de ketting leggen" - MueR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rafe
  • Laatst online: 27-06 13:12
Verwijderd schreef op maandag 26 februari 2007 @ 17:21:
[...]

Dit kan echt erg interessant worden, hopelijk hebben we het snel rond.
Even overheen gelezen, my bad.
Overigens ben ik niet met je eens dat wat er intussen vanzelf gaande is op het forum mager is. We zijn echt erg blij met alle kwalitatieve en inhoudelijke bijdragen van iedereen.
Ik doelde op informatie die van jullie (Sony's) kant komt - jullie wilden dit forum tenslotte en gaan het invullen. Stel dat het niet lukt met die experts, dan houd je dus twee dingen over die dit forum bestaansrecht geven: het gebeuren omtrend Spac3, en de informatie die jij/jullie geven. Met alle respect, maar ik geloof dat marketing meer jullie afdeling is dan het technische gebeuren. Het PlayStation3 account doet gemiddeld krap 2 posts per dag, misschien had ik daar onterecht meer (zowel kwantitatief als meer diepgang op de technische materie) van verwacht, vandaar dat ik de term mager hanteerde.

Er worden zeker goede bijdragen van de gebruikers gedaan, en de posts van o.a. curry684, .oisyn en de andere programmeergoeroes zijn ook erg interessant om te lezen. Als de experts hier bij kunnen komen om mee te discussiëren en/of vragen te beantwoorden zou dat erg interessant (en vet itt mager :+) kunnen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684

curry684

Hoedje schreef op maandag 26 februari 2007 @ 17:27:
[...]

Dat is natuurlijk onzin, zo kun je argumenten blijven geven. De iPod doet het daar bijv. wel relatief vrij goed, daarnaast draait ook bijna iedereen Windows (om het bij Microsoft te houden). Feit is dat het de tweede generatie Xbox is en ze blijkbaar niet genoeg input hadden van Japanners om het ook daar een succes te maken. Dat is heel jammer, want in Japan zitten veel (goede) gameontwikkelaars en het is een grote afzetmarkt.
Wil je nu echt zeggen dat de Japanners geen stelletje chauvinistische eigengeilers zijn? :D Niks mis mee verder hoor, ga eens Peugeots, Citroens en Renaults tellen in Frankrijk, en Volkswagens, Mercedessen en BMW's in Duitsland, krijg je dezelfde resultaten.

Feit: als de gemiddelde Japanner 2 opties heeft, een Westerse en een Japanse, kiest hij de Japanse intuitief. En dat ligt in het geval van consoles nog eens dubbel zo gevoelig door het kip-ei probleem dat er weinig support komt voor de 'aparte' Japanse smaak zolang er weinig afzetmarkt is, en er weinig afzetmarkt is zolang er weinig games zijn voor de 'aparte' Japanse smaak.

Het voorspellingsgrafiekje wat ik hierboven postte spreekt voor zich ;)

[ Voor 3% gewijzigd door curry684 op 27-02-2007 07:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coolmos
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-07-2024
Wat mij betreft is er voor dit forum geen toekomst.

Waarom niet? Omdat het exact weergeeft wat een grote groep tweakers zo verafschuwt, namelijk het feit dat sommige bedrijven denken dat voor geld alles te koop is.

Inderdaad, ik ben geen Sony fan, en deze hele actie (reclameruimte kopen op tweakers) spreekt weer boekdelen. Voor mij is Tweakers hiermee ook een behoorlijk stuk in mijn achting gedaald.

Zodra jullie (Sony) je klanten weer op de eerste plaats zetten kun je bij mij terugkomen.

De hele krampachtige houding waarmee jullie proberen je propietary stuff bij de gebruiker door de strot te douwen vind ik walgelijk. Daarin lijken jullie enorm op Microsoft. Eigen standaarden, alles afschermen, desnoods door de klant te vervolgen. Dat kan natuurlijk ook niet anders, als je ook een Sony BMG hebt die content verkoopt.

Voor een Japans bedrijf hebben jullie bar weinig eergevoel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
curry684 schreef op dinsdag 27 februari 2007 @ 07:40:
[...]
Wil je nu echt zeggen dat de Japanners geen stelletje chauvinistische eigengeilers zijn? :D Niks mis mee verder hoor, ga eens Peugeots, Citroens en Renaults tellen in Frankrijk, en Volkswagens, Mercedessen en BMW's in Duitsland, krijg je dezelfde resultaten.
Dat zeg ik niet. Ik zeg alleen dat het niet zo zwart/wit is als jij ons doet geloven. Er zijn genoeg uitzonderingen. Volgens mij heb je in Japan namelijk ook Panasonic, Sharp, Toshiba en Sony die muziekspelers maken, toch weet de iPod het daar vrij goed te doen ;).
Feit: als de gemiddelde Japanner 2 opties heeft, een Westerse en een Japanse, kiest hij de Japanse intuitief. En dat ligt in het geval van consoles nog eens dubbel zo gevoelig door het kip-ei probleem dat er weinig support komt voor de 'aparte' Japanse smaak zolang er weinig afzetmarkt is, en er weinig afzetmarkt is zolang er weinig games zijn voor de 'aparte' Japanse smaak.
Dat kip/ei verhaal geldt natuurlijk altijd als je voor het eerst een nieuwe console op de markt brengt, zoals MS heeft gedaan met de eerste Xbox. Met de eerste Xbox hebben ze de Japanse markt compleet links laten liggen. Het blijkt dat ze nu bij de Xbox 360 wel iets geleerd hebben van hun fout, maar blijkbaar lang niet genoeg.
Het voorspellingsgrafiekje wat ik hierboven postte spreekt voor zich ;)
Dat is natuurlijk onzin :P. Jij bent slim genoeg om te weten, dat die analysten het vaker fout dan goed hebben. Daarnaast voorspellen ze allemaal wat anders, dus je kunt er ook weer andere berichten van andere analysten tegenover zetten. Het grappige is dat er zelfs in het artikel staat dat de Wii "untrackable" is...

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684

curry684

Hoedje schreef op dinsdag 27 februari 2007 @ 11:13:
[...]

Dat zeg ik niet. Ik zeg alleen dat het niet zo zwart/wit is als jij ons doet geloven. Er zijn genoeg uitzonderingen. Volgens mij heb je in Japan namelijk ook Panasonic, Sharp, Toshiba en Sony die muziekspelers maken, toch weet de iPod het daar vrij goed te doen ;)
Noem nog eens 5 uitzonderingen. Voor ieder voorbeeld dat je kunt vinden op enige boeiende schaal zijn er 10 andersom op te noemen, en dat weet jij net zo goed als ik :)
[...]

Dat kip/ei verhaal geldt natuurlijk altijd als je voor het eerst een nieuwe console op de markt brengt, zoals MS heeft gedaan met de eerste Xbox. Met de eerste Xbox hebben ze de Japanse markt compleet links laten liggen. Het blijkt dat ze nu bij de Xbox 360 wel iets geleerd hebben van hun fout, maar blijkbaar lang niet genoeg.
Betwistbaar, maar okee: volgens jouw eigen stelling heeft Microsoft in het verleden niet genoeg aandacht aan Japan besteed, en daarmee bij voorbaat hun kans op een goede positie verspeeld. Waarmee je het hele punt van deze discussie onderschrijft: dat Japan geen representatieve maatstaf is. Opgelost :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

ecteinascidin schreef op maandag 26 februari 2007 @ 17:27:
Indien ik een verzoeknummer mag indienen..... er staat een lijst spelletjes voor de PS3 en er staan regelmatig reviews in bladen enzovoort...... maar ik heb daar niets aan omdat ik een bepaald genre spelletjes speel.
Ik ken het gevoel...probleem is dat we absoluut geen zicht hebben op wat de developers in de toekomst met de console willen doen, en zelfs de absolute top van sony kan dit vermoedelijk zeer moeilijk voorspellen.
Velen hebben hier ongetwijfeld tijdens E3 de persvoorstellingen van microsoft/nintendo/sony gezien via webstreams. Bij de voorstelling van sony lag ik te geeuwen en had ik iets van "hoe lang duurt dat nu nog?". Bij de pre-launch xbox360 voorstelling vorig jaar had ik net hetzelfde "boooring" gevoel, terwijl de 360 voorstelling van dit jaar een veelbelovende spelcatalogus voor 2007 voorstelde.
Face it: launchgames zuigen hard (hoe graag sommigen het ook willen hypen) en vooral qua diversiviteit/originaliteit in spelgenres is het huilen voor degenen die niet graag mainstream games spelen. Mijn xbox360 heb ik pas meer dan anderhalf jaar na de launch (tweedehands) gekocht om deze reden, en met de ps3 zal het hoogstwaarschijnlijk dezelfde weg lopen.
Playstation wordt aanzien als hét rpg platform, maar ironisch genoeg zal de ps3 na zijn eerste levensjaar een stuk minder "must have" rpg's hebben dan de 360. Pas na de lanceerperiode (2008) zullen we (hopelijk) stilletjesaan de boeiende titels zien opduiken die de "minderheden" in het gamerswereldje kunnen boeien.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
curry684 schreef op dinsdag 27 februari 2007 @ 15:49:
[...]

Noem nog eens 5 uitzonderingen. Voor ieder voorbeeld dat je kunt vinden op enige boeiende schaal zijn er 10 andersom op te noemen, en dat weet jij net zo goed als ik :)
Daar gaat het mij helemaal niet om. Het gaat erom dat het wel degelijk mogelijk is. Jij zegt namelijk de Japanse markt is zo chauvinistisch daar kom je nooit in. Ik geef een aantal voorbeelden dat het wel mogelijk is. Vervolgens concludeer ik dat de aanpak van MS niet goed is. Ik zeg helemaal niet dat als je het in het verleden iets niet goed hebt gedaan, je er nooit meer inkomt. Ik zeg alleen dat als het in het verleden het niet lukte, je het dus anders moet doen...
Betwistbaar, maar okee: volgens jouw eigen stelling heeft Microsoft in het verleden niet genoeg aandacht aan Japan besteed, en daarmee bij voorbaat hun kans op een goede positie verspeeld. Waarmee je het hele punt van deze discussie onderschrijft: dat Japan geen representatieve maatstaf is. Opgelost :)
Dat staat er toch helemaal niet 8)7 .

Ik zal maar stoppen, want dit is niet de plaats voor deze discussie en daarnaast praten we volgens mij langs elkaar heen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SoundWave729
Verwijderd schreef op maandag 26 februari 2007 @ 17:37:
[...]

Ik quote: "In verband met de lancering van de PlayStation 3 in Nederland op 23 maart is Sony Computer Entertainment een samenwerking met Tweakers.net aangegaan. Tot de lancering van de PS3 wordt een apart forum onderhouden om uitgebreid over de PS3 te kunnen praten."

[ Voor 31% gewijzigd door SoundWave729 op 27-02-2007 16:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acid_Burn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08:11

Acid_Burn

uhuh

Ook voor jou geldt dat je voor dergelijk commentaar in Over het PS3-forum terecht kan :)

[ Voor 89% gewijzigd door Crash op 04-03-2007 12:23 ]

Glass Eye Photography | Zelfbouw wireless fightstick | Mijn puzzel site

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terryb47
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 28-05 22:00
Zie ^^^. Dergelijke replies horen in Over het PS3-forum thuis :)

[ Voor 89% gewijzigd door Crash op 04-03-2007 12:23 ]

heavy is good, heavy is reliable - boris the blade

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arx
  • Laatst online: 16-11-2023

Arx

Two Thoughts Ahead!

Waar haal je al die wijsheid vandaan? Heb je echt het subforum door gelezen? Of roep je nu maar wat?

[ Voor 67% gewijzigd door Crash op 04-03-2007 12:24 ]

Copywight 2000,2001,2002,2003,2004,2005,2006,2007 Arx. All wights wesewved. | PS Network tag -> Arx_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Graag zin van een sponsored forum in de daarvoor bestemde Topic elders op GoT. En misschien leuk voor de anderen om de moeite te nemen eerst te lezen wat er al gezegd is voor je opnieuw dingen gaat roepen die allang uitvoerig aan de orde zijn geweest, zowel hier als daar.

Kritiek gaan we zeker niet uit de weg, anders hadden we voor een platte website gekozen of een item in een hip TV programma en geen forum op GoT. Maar dan wel kritiek die we nog niet zo vaak gehoord hebben en mogelijk (als het kan) iets met een kern van een tip of suggestie hoe het dan beter kan. Dan hebben we er namelijk beiden wat aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crash
  • Laatst online: 11:27
Meningen over dit subforum horen thuis in Over het PS3-forum, _niet_ in dit topic :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acid_Burn

Acid_Burn

uhuh

Acid_Burn schreef op zondag 04 maart 2007 @ 05:58:
[mbr] Ook voor jou geldt dat je voor dergelijk commentaar in Over het PS3-forum terecht kan :)[/]
Er staat duidelijk waar je met je kritiek terecht kan, waarom vind je het dan nodig om het hier nog eens te doen, modbreaks staan er voor een reden!

[ Voor 34% gewijzigd door Crash op 04-03-2007 16:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acid_Burn

Acid_Burn

uhuh

Modbreak:Anders doe je even niet zo vervelend :?

[ Voor 122% gewijzigd door Crash op 04-03-2007 22:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arx
  • Laatst online: 16-11-2023

Arx

Two Thoughts Ahead!

Na ja zeg, wat hij zegt is dat je je commentaar hier moet posten: Over het PS3-forum

[ Voor 19% gewijzigd door Crash op 04-03-2007 22:14 ]

Copywight 2000,2001,2002,2003,2004,2005,2006,2007 Arx. All wights wesewved. | PS Network tag -> Arx_nl

Pagina: 1 2 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Topic gaat over: Toekomst van dit forum.

Dus: Blijf ontopic!