Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

XBOX360 modden

Pagina: 1
Acties:
  • 200 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb op een aantal sites gelezen dat je je 360 stiller kan maken met Dynamat extreme computer kit. Nu is dat spul in nederland voor zover ik weet alleen bij pcsilent te krijgen voor teveel geld.

Nu heb ik bij Conrad Akasa Pax gevonden wat zo'n beetje hetzelfde zou moeten doen.

Kan iemand mij het verschil tussen deze twee uitleggen, ervaring uitwisselen of tips geven waar dit eventueel verder nog te koop is?

Verwijderd

Bitumen matjes zijn volgens mij overal wel te krijgen...

• dreameater
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 21-11 22:46

dreameater

TOET'NKEAL ONIE DA!

Een goed alternatief is van die Auto ''demp '' matten wie ze in autos gebruiken voor het dempen van het geluid van de motor!

Zijn alleen een stukje dikker dus zou je iets meer ruimte kosten langs de behuizing.

вɑʗ₭ ıƝ Ϯһㅌ ₲яıÐ

• neanderthaler
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17-11 19:47

neanderthaler

Are friends electric?

Toen ik de topic titel zag, dacht ik dat je een pc in een xbox360 behuizing wilde zetten :+

• UgotHeinzzd
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online

UgotHeinzzd

Wat kèk je nâh!

dreameater schreef op maandag 19 februari 2007 @ 15:55:
Een goed alternatief is van die Auto ''demp '' matten wie ze in autos gebruiken voor het dempen van het geluid van de motor!

Zijn alleen een stukje dikker dus zou je iets meer ruimte kosten langs de behuizing.
Anti-dreun matten ;) Hou er wel rekening mee dat dit zwaar materiaal is en je dit goed moet verlijmen ookal is het zelfklevend!
Als het lost laat en het op je electra valt....

[CiP] Aqueum initium TJ09

• m3gA
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21-11 19:04
De matjes lijkt me een slecht idee.. de xbox360 koelt al niet al te best en zo maak je het nog erger

Verwijderd

http://www.watercooling.d...da9bdb8f9da9b1bad0bdc790a
Ook zeker gaaf! Maar niet echt wat je zoekt krijg ik het idee, past wel weer bij xbox modden :9

Verwijderd

Ah! mooi, weten we dat ook weer. :)

• Mielmania
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 29-10 14:11
Je bedoelt denk ik na aanleiding van dit artikel??

http://www.extremetech.com/article2/0,1697,2066865,00.asp

Dat zijn lood bitumen matten ( oftwel "ontdreuningsmatten")

Worden ook voor pc's gebruikt.

Ik heb de mijne bij Merford gehaald. Ze hebben ook een internet zaak "akoestiekwinkel".

http://www.noisecontrol.nl/index.html
http://www.akoestiekwinkel.nl/index.html

Ze hebben allerlei matten om te dempen, maar je moet "fibraflex" halen. Dit zijn zelfklevende matten.

Ze hadden laatst (denk ik) uitverkoop, want ik had een aktie. Anders kan je altijd nog taptijtegels halen, hier zitten ook lood bitumen in.

De grap is een beetje, dat het vooral een stuk zwaarder word, en een stuk doffer. Hierdoor worden dus trillingen beter weggenomen. Mijn pakket die ik besteld had, (5 stukken van 25cm bij 1m) was al 10 kilo.

hoi

• UgotHeinzzd
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online

UgotHeinzzd

Wat kèk je nâh!

m3gA schreef op maandag 19 februari 2007 @ 20:34:
De matjes lijkt me een slecht idee.. de xbox360 koelt al niet al te best en zo maak je het nog erger
Hoezo nog slechtere koel prestaties, leg dat eens uit? Je plakt toch niet de ventilatie gaten dicht..
Je kan dit soort matten ook in de wat betere automaterialen zaken kopen van oa 3M.

[ Voor 11% gewijzigd door UgotHeinzzd op 20-02-2007 18:56 ]

[CiP] Aqueum initium TJ09

• Commander69
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online

Commander69

Horseshoe solar

Nou ook via de behuizing verliest de xbox warmte. dat ga je nu tegen met die matjes.

Maar waarom ga je de xbox niet modden met xtreme firmware ? Daar kun je ook mee kiezen voor een lagere dvd snelheid en dat is een van de lawaaiigste dingen in dat apparaat. Bovendien kan je ook nog weer terug flashen.

40x380Wp Solaredge SE16K E-ESE-SE-SSE-S-SSW-SW-WSW / 3xVictron MPII 5000 / DIY 16 kWh

• Bliz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 21-11 23:40
Andere ventilator bestellen op bijv. Divineo.com (.cn is lekker goedkoop want het is china ;)) Matten zijn absoluut niet aan te raden ! als je echte stilte wilt zul je voor een waterkoelings kit moeten gaan..

Edit: de matten zorgen voor minder ruimte in de kast zo krijg je hetzelfde effect als een super pc in een mini kast

[ Voor 22% gewijzigd door Bliz op 21-02-2007 12:58 ]

Pagina: 1