Los projectiedoek waar te vinden?

Pagina: 1
Acties:
  • 1.840 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• petillan
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 15-02-2023
Hi,

Weet iemand waar ik een los projectiedoek kan kopen, dat ik dan zelf in een frame kan steken.
Zo'n doek wordt ook wel een 'tommy' / 'thommy' doek genoemd, maar kan niet vinden waar je zoiets moet halen.
Op cinedream.be hebben ze zoiets maar dat is véél te duur naar mijn zin.
Ik heb het wel niet op zo'n rolgordijnen vanuit de ikea/gamma....
Iemand die mij hierbij kan helpen?

Thx :)

• iworx
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15-02 01:18

This space intentionally left blank.

• Silver7
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 29-11-2025
Textielhandel?

(surf eens naar online handel waar gezamelijk groep goedkoop spullen inkoopt, ik mag geen links opgeven..)

• eX0duS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-02 21:16
Ik weet niet wat je precies zoekt, maar ik heb gewoon bij de Ikea een rolgordijn gehaald van 2x2m. Deze koste me 30 euro en werkt perfect. :) Is natuurlijk geen echt projectiedoek en ik geloof best dat op een echt doek het beeld misschien iets beter is, maar toch denk ik niet dat het zo verschil maakt om die 300 euro dat het meer kost te compenseren. :p

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11:07
Ter info om verwarring te voorkomen, niet ieder los doek wordt een thommy doek genoemd. Deze term is ontstaan doordat een user genaamd thommy (z'n nickname althans) op het ht forum dergelijke losse doeken verkocht. Deze kon hij weer ergens goedkoop vandaan halen en verkocht deze weer door. Maar (zover ik heb meegekregen) wegens een conflict met de eigenaar van het forum is deze handel gestopt. Z'n site staat wel nog online met voorbeelden: http://users.skynet.be/HomeTheater/THOMMY/Scherm.htm

Ik heb zelf ook zo'n doek gekocht en scherm gebouwd en ben er erg tevreden over. Enige is dat het gewicht bij mij zo laag mogelijk moest blijven en ik daarom enkel het frame heb gemaakt en geen plaat als basis. Het frame is wat krom gaan staan wat ik achteraf heb moeten corrigeren, ik raad dus aan niet hetzelfde te doen (ik kon helaas niet echt anders) maar voor zo iets als dit te kiezen:
Afbeeldingslocatie: http://users.skynet.be/HomeTheater/THOMMY/fotos/achterkant.jpg

Hier nog een guide om het doek te spannen:
http://www.rexart.com/stretching.html

Ook een aanrader is het maken van 2.35 maskeringsplaten welke je voor het scherm kunt hangen (gewoon met haakjes ofzo). Er van uitgaande dat het een 16:9 scherm wordt. Dan kun je deze ervoor hangen als je een 2.35 film kijkt en zijn de zwarte balken ook daadwerkelijk zwart ipv grijs. Moet je de muur er achter eigenlijk ook helemaal zwart of donker maken, je kunt vrij ver gaan :P

Mijn Home Cinema in aanbouw

• petillan
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 15-02-2023
Silver7 schreef op maandag 19 februari 2007 @ 14:01:
(surf eens naar online handel waar gezamelijk groep goedkoop spullen inkoopt, ik mag geen links opgeven..)
maar ge moogt mij ongetwijfeld pmen ;)

ja ik zal die tommy eens contacteren om te zien of hij nog in de business werkt.
En ja laat maar weten waar ik zulke doeken kan halen :)

• Tommy The Cat
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14-02 00:19
petillan schreef op maandag 19 februari 2007 @ 19:45:
[...]

maar ge moogt mij ongetwijfeld pmen ;)

ja ik zal die tommy eens contacteren om te zien of hij nog in de business werkt.
En ja laat maar weten waar ik zulke doeken kan halen :)
Yves Thomas, zoals hij heet, levert deze doeken helaas al enige tijd niet meer.

Zelf ben ik nu op zoek naar ditzelfde type doek omdat het niet duur is en ik de indruk heb dat dit type doek voor de meeste mensen van prima kwaliteit is.
Misschien dat iemand (Thommy zelf kon of wilde dit niet doen) hier mij de juiste richting in kan wijzen?

Edit: ik weet 't inmiddels. GTDesign op het HTforum levert dit doek nog.

[ Voor 34% gewijzigd door Tommy The Cat op 24-04-2007 21:52 ]

Pagina: 1