ASUS P5SD1-FM2, heeft iemand de chipset driver?

Pagina: 1
Acties:
  • 1.696 views sinds 30-01-2008

• a fly
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 30-10-2025
Hoi,

Mijn moederbord is kapotgegaan (Asus P5AD2-E) en daarom heb ik deze tijdelijk in gebruik, maar nu is er een probleem:

Als ik battlefield2 opstart, stopt het spel meteen. Ik heb de harddisks ect gewoon overgezet op dit (P5SD1-FM2) moederbord. Ik wil eigenlijk nu windows er opnieuw opzetten maar ik kan de cd van dit moederbord nergens vinden (2 uur gezocht), en via google word ik ook al niet wijzer (5 uur gezocht).

Is er iemand die me aan deze driver kan helpen?

Het moederboord zat overigens bij een Fujitsu siemens Scaleo Pi. Maar via de fujitsu site kom ik er ook niet uit.

"Don't try this at home. We are professionals; We've been doing this since yesterday"

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12-03 15:40
Gebruik google eens en zoek op welke chipset je hebt. Mij levert dit op dat er een Intel 925X chipset op zit. Met wat logisch nadenken ga je dan op de Intel website naar drivers zoeken, of niet soms?

http://downloadfinder.int...x?ProductID=1786&lang=eng

[ Voor 20% gewijzigd door Avalaxy op 17-02-2007 22:40 . Reden: in een heel vriendelijk bui, link toegevoegd... ]

Verwijderd

http://www.fujitsu-siemens.nl/support/downloads.html
Seriously, 2 minuutjes werk. Gewoon de stappen volgen en het model computer ingeven, kan bijna niet missen!

@ hierboven: beetje kalmeren kan geen kwaad hoor! Bovendien is er meer dan alleen een chipset driver (lan, audio, etc)

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 17-02-2007 22:37 ]

• a fly
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 30-10-2025
Op de site van fujisu waren er inderdaad veel downloadbare dingen voor het model dat ik had, maar niet wat ik zocht...

@Leonpwner1,

Ik had het moederbord type en chiperset ingevuld en in nerderlands/engels kwamen er geen bruikbare dingen uit. Op wat heb jij gezocht zodat ik in de toekomst geen tijd meer verspil?

Bedankt voor de info, dan kan ik nu eindelijk een nieuwe driver cd maken en mijn pc fatsoenlijk gebruiken.

"Don't try this at home. We are professionals; We've been doing this since yesterday"

• R-O-Y
  • Laatst online: 03-06-2025

R-O-Y

Ik maak mijn zinnen nooit

leonpwner1 schreef op zaterdag 17 februari 2007 @ 22:34:
Gebruik google eens en zoek op welke chipset je hebt. Mij levert dit op dat er een Intel 925X chipset op zit. Met wat logisch nadenken ga je dan op de Intel website naar drivers zoeken, of niet soms?

http://downloadfinder.int...x?ProductID=1786&lang=eng
Dat is de chipset die op de p5ad2-e zit idd. Het gaat nu over het andere bord. Met de link cpec is dat prima te vinden. Het gaat volgens mij om de 915gv chipset volgens de fujitsu site.

Youtube Download ubersnel.nl

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17:38
P5S geeft aan dat het om een SiS chipset gaat, enige logica is ook wel op z'n plaats lijkt me.

• Avalaxy
  • Laatst online: 12-03 15:40
Oooh shit man, heb ik voor het verkeerde bord drivers gezocht :+ sorry dan.

Er zit idd wel logica in zoals hierboven gezegd:

p5 = type
S = SiS chipset (bij een nForce chipset zou dit dus een N zijn, en bij een Via chipset een V)
E = gewone versie (bij een SLI versie had daar SLI gestaan)

Bij de nieuwe mobo's is dit vaak wat lastiger te herkennen, maar bij de AMD moederborden kun je dit heel duidelijk erin terug zien.

Dit zijn overigens de zoekwoorden die ik heb gebruikt, en dan kom je er wel.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:53

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

PMG FAQ

Die FAQ is er niet voor niets, bovendien kun je ook zoiets wilds doen als op het moederbord zelf kijken naar de chipset...

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.