Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Letters oplichten in acryl

Pagina: 1
Acties:
  • 757 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• annuh
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 21-11 06:52
Hallo,
Ik wil graag dat de tekst "Annuh" oplicht in mijn acryl, zoals ze dat hier gedaan hebben:

Afbeeldingslocatie: http://www.casejunkies.com/images/artikel_upload/picture_6938.jpg

Ze hebben dat op de casemod van dit plaatje gedaan met een dremel, maar ik heb geen dremel dus ik zoek een alternatief. Ergens anders op dit forum werd gezegd dat dit ook kon dmv schuurpapier.
Geef dit echter exact hetzelfde resultaat? En welk soort schuurpapier kan ik het beste gebruiken (bv 400 etc..)?
Zou het bijvoorbeeld ook met een boormachine lukken? of een soldeerbout?
Ik hoor het graag als iemand antwoorden kan geven of een goed alternatief weet!
Ik vind het namelijk zonde op mijn acryl te verpesten.
Alvast bedankt!

Ps. Ik weet dat hier meer topics over waren, maar de waren al gesloten en bijna overal werd iets anders gezegd dus ik wil graag weten wat nu wel en niet waar is.

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
voor €20-, heb je al een Dremel kloon bij de Gamma / Praxis / Karwei e.d

Dat resultaat wordt veel mooier als met schuurpapier, een boormachine, of een soldeerbout :)

Verwijderd

Helemaal mee eens :)

Ik heb er wel wat problemen mee ik krijg et nooit zo mooi als dat van op casejunkies maar dat komt omdat ik niet precies weet op welke snelheid en met welk stiftje ze dat gedaan hebben denk ik ..

ps. is het nu echt nodig om op casejunkies en hier dezelfde vraag te stellen ? ik zie dat je heel veel reacties hebt gekregen op cj waarmee je verder kan..

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 17-02-2007 14:53 ]

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Koop een goedkope dremelkloon en wat graveerstiftjes.
Dan op lage snelheid in het acryl/plexi graveren. Op hoge snelheid gaat het plastic smelten en dan raak je het effect kwijt.

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

• akadexter
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 17-11 14:30
Als je een ontwerpje maakt in coreldraw, Illustrator of een soortgelijk vector tekenprogramma, kan je het bij een lokale naamplaten boer laten graveren in transparant perspex.
Bestandje wel exporteren als .eps (gebruikte lettertypen omzetten naar vector of krommingen)
Dit geeft exact hetzelfde effect als wat jij als voorbeeld aangaf.
(heb het werk zelf gedaan)
Vaak vallen de prijzen ook reuze mee (€20 - €30)

Het kan ook met een dremel, maar dan wordt het uiteraard niet zo strak...

Als je hier hulp bij nodig bent stuur mij maar mailtje naar akadexter at xs4all.nl (at=@)

Greetz

How do you mean, we are schizo?

• LED-Maniak
  • Registratie: Oktober 2003
  • Nu online
Sja, en anders kan ik het nog wel voor je doen, heb een CNC machine staan, een jpegje is goed genoeg.

Maar een dremel is toch veel leuker? ;)

Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.

• akadexter
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 17-11 14:30
'k zou voor de CNC optie gaan... _/-\o_

How do you mean, we are schizo?

• Carpento
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 12:21
Verwijderd schreef op zaterdag 17 februari 2007 @ 14:49:
Helemaal mee eens :)

Ik heb er wel wat problemen mee ik krijg et nooit zo mooi als dat van op casejunkies maar dat komt omdat ik niet precies weet op welke snelheid en met welk stiftje ze dat gedaan hebben denk ik ..
Ik heb deze gedaan met een diamantstiftje en niet al te hoge snelheid (als ik het goed heb standje 4 of 5 van m'n Dremel). Een diamantstiftje werkt trouwens niet in alle soorten acrylglas lekker, ik heb op CaseJunkies Live op verzoek ook wat graveerwerk zitten doen, en had liever een graveerfreesje bij me gehad, in lexaan enzo wordt het met een diamantstiftje een drama :(

Dit plexi komt hier bij de lokale DHZ-zaak vandaan, en daarin werkt het gek genoeg prima.

Verwijderd

Dat is het probleem dat ik voorheb.
Ik heb het mijn met een diamantstiftje gedaan maar mislukt altijd, standje hoger vreet het erin weg, standje lager zie je het bijna niet.. (bij mij komt het van de brico (plexi).
Welk stiftje gebruik jij juist ?

bedankt

• Carpento
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 12:21
Ik heb tot nu toe vrijwel altijd diamantstiftjes gebruikt (7103 en 7105 van deze pagina) maar ik denk dat je met 105-108 van deze pagina beter resultaat boekt.

Ik moet het zelf ook nog testen, heb de laatste tijd weinig meer gemod ;(

• MrDummy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-07 12:00

MrDummy

Nog steeds gek op anime...

Als graveren te moeilijk is, of te tijdrovend/moeilijk werk als er teveel detail inzit, is er nog een mogelijkheid om toch iets te laten oplichten: gebruik speciale matgrijze plakfolie.
Die laat je uitsnijden (complexe figuren kunnen dus erin wat graveerellende scheelt) en plak je op achterkant - gespiegeld dus - van de acryl plaat.
Verlichting precies onder acrylplaat, niet ernaast, zodat licht door plaat heen gaat en de folie zelf laat oplichten.

Deze methode is niet onbekend en is snel gemaakt. Heeft weinig risico's en mislukt niet. Mislukt het toch nog of is niet mooi, kun je simpel eraf trekken en opnieuw beginnen, zonder hele acrylplaat te vervangen en/of opnieuw zagen.

Graveren kent echter ook diepte. Heb je dikke blok acrylplaat, dan kun je zelf diepte in graveren, zodat er beetje 3D ontstaat.

Verwijderd

Ik heb eens 7103 gebruikt en moet zeggen dat ik het absoluut niet voor elkaar kreeg om het netjes te graveren. In een spiegel ging prima, maar plexi was een ramp. De stift groef zich veel te snel in het plexi. Misschien ook wel verkeerd plexi.

Toch die graveerfrezen (105en108) eens proberen

• annuh
Ik heb gelukkig een dremel kunnen bemachtigen :*)
Hebben jullie nog goede tips? Om bijvoorbeeld rechte lijnen te krijgen enzo?
Alvast bedankt! 8)

• LED-Maniak
  • Nu online
Verwijderd schreef op zondag 18 februari 2007 @ 15:46:
Ik heb eens 7103 gebruikt en moet zeggen dat ik het absoluut niet voor elkaar kreeg om het netjes te graveren. In een spiegel ging prima, maar plexi was een ramp. De stift groef zich veel te snel in het plexi. Misschien ook wel verkeerd plexi.

Toch die graveerfrezen (105en108) eens proberen
Misschien een tip om geextrudeerd plexi te gebruiken ipv geperst, kan beter tegen warmte! :)

Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.

Verwijderd

Ken XT en gegoten. Is XT geextrudeerd en gegoten geperst?

• LED-Maniak
  • Nu online
Verwijderd schreef op maandag 19 februari 2007 @ 22:21:
Ken XT en gegoten. Is XT geextrudeerd en gegoten geperst?
Dat zou zomaar eens kunnen idd :)

• annuh
Heb net wat rondgebeld naar diverse bouwmarkten( Praxix, Gamma, Formido, Big Boss en Doeland) maar ze verkopen alleen maar acryl in 2 en 2.5 mm dikte en plexiglas van 2mm dikte.. Is dat niet veeel te dun om te graveren?
Weten jullie dan wel een winkel waar ik geschikt plexiglas kan kopen? (plexiglas/acryl?)
Alvast bedankt!

• brinkdinges
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14-10 11:03
http://www.bouwplastics.nl :)

Zelf laatst nog wat besteld. De verzendkosten zijn dacht ik iets van 8,5 euro. Ze hebben iig meer keus dan de doorsnee bouwmarkt ;)

Casemod: Cubeleon

• GGS_206
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

GGS_206

Oranje!

Met een soldeerbout smelt je het alleen maar, en daar wordt het resultaat echt niet beter van

T.net ID. Bekijk het maar es eem..
‹(◕‿◕)›

• Bliz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 21-11 23:40
probeer gewoon op een klein stukje dan merk je vanzelf hoe het moet ;)

[ Voor 80% gewijzigd door Bliz op 22-02-2007 19:08 ]

• peeter123
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 21-11 13:01
Ik heb het zelf ook gedaan, eergister. Met een klein freesje. Het is wel rete lastig. Druk je iets te hard dan vreet hij zichzelf erin, druk je iets te zacht dan werkt het niet half. Trouwens ook geprobeerd met een 7103 maar dat werkt helemaal niet. Een freesje werkt denk ik het beste.

Afbeeldingslocatie: http://i118.photobucket.com/albums/o96/peeter123/SSA40052-1.jpg

28x 430Wp ZW | Ecoforest EcoGeo 1-9 kW | Zehnder Q450 ERV

• annuh
2 platen achter elkaar is dus niet zo slim? zou je dat erg zien of merk je daar niks van?
Pagina: 1