WRV200 Connectie verlies

Pagina: 1
Acties:

• MaFFia
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20-03 19:38
Ik heb sinds vandaag een speedxs abbo met daarbij een Linksys WRV200 - G-draadloze VPN-router met RangeBooster + de daarbij behorende pci kaartjes voor 2 pc's en heb ook nog men xbox eraan hangen .

De firmware is versie 1.0.13 en heb via de site van linksys gekeken en er bleek een nieuwe te zijn echter na downloaden bleek al snel dat ik telkens failed kreeg als boodschap .
Dat was dus het eerste probleem waar ik tegen aan liep .

In de loop van de middag heb ik eerst een laptop op men normale modem gehangen die ik meegeleverd heb gekregen van men abbo .. daarbij haalde ik op speedtest alle beloofde waardes .
Echter nu achter deze router is dit tot 6 tiende ingezakt van het geen wat ik vanmiddag had .
Ook tijdens shooters is mij opgevallen dat om een minuut of 2 mijn ping ineens kan oplopen naar 999 en even 2 tellen van connection lost krijgt .

Op de andere pc lijkt hetzelfde zich voor te doen en van xbox live kan ik weinig zeggen aangezien je daar niet echt de geschikte server voor heb om op te spelen .

De router + modem staan bij elkaar in de woonkamer waar ook mijn xbox staat , in een zijkamer daarvan staan de 2 pc's te draaien en muren zijn gewoon normaal ( dus niet dubbelsteens of metaal in verwerkt ) .

Ik heb search gebruikt maar daar vond ik maar 1 topic over een disconnect over mirc , dus niet echt wat ik heb .

http://www.youtube.com/user/elfirx AKA MaFFia|NL|

• MaFFia
Heb wat meer gekeken en de verbinding lijkt nu zich op 1 pc zich voor te doen .
Zou het dan toch signaal verlies zijn ?
Over een afstand van een belachelijke 7 meter max =(

Heb de links even nagekeken en ook daar zit mijn probleem niet .
Heb alle beveiligingen uitgezet , alles al 20x veranderd op mac adressen na en het probleem blijft zich voordoen op mijn pc .

Adsl links boven waar alle spul staat op 1 plek (modem , router )
Xbox 360 geen problemen mee gehad op afstand van 5 meter .
Pc1 met de pc achterkant righting de router +/- 5 meter afstand geen problemen .
Pc 2 met de achterkant van de router af +/- 6 a 7 meter afstand hangt zo nu en dan .

Had ergens gelezen over antenne richting router bla blah bla , maar je zal begrijpen dat ik daar weinig trek in heb om men hele pc room om te gaan gooien daarvoor , buiten het feit of het echt effectief is .
Ik denk toch dat ik mag verwachten dat mijn internet het gewoon zou moeten blijven doen gezien afstand en geen opbstakels in de weg zitten?

Tevens is het zo dat het hangen van internet niet met de signaal sterkte heeft te maken , die altijd zeer goed en uitstekend blijft , dus ook ten tijde van het stilvallen van internet .

[ Voor 11% gewijzigd door MaFFia op 17-02-2007 20:48 ]

• MaFFia
@ Tom

Disconnects lijken allemaal zo op elkaar hehe , verschil in onze situaties zit het met name in de tijd "offline" zijn .
Ingame Ping schiet in ene naar 1000 met als gevolg soms zoals bv Call of duty 2 , Connection intrupted .
Online radio zender luisteren terwijl surfen , bang weg ... ff refresh doen en ik heb weer muziek .

Echter heb ik ook met kabels getest en daar heb ik er geen last van . Het zit hem echt puur in de wireless