[Copperjet 816 2P / Linksys router] Verbinding valt soms weg

Pagina: 1
Acties:
  • 1.463 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Tom
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Ik heb hier TweakDSL (16-24mbit / BBNed netwerk) via een Copperjet 816 2P modem.

Eerst had ik de Copperjet, met daaraan een vaag merk router, daaronder een switch en een losse WIFI router voor draadloos internet. Anyway, daarmee hadden we alleen maar problemen. Vaak kreeg een PC een IP-adres in een hele andere range en kon je er niets mee. Dus de hele teringzooi eruit gedaan.

Ik heb vorige week een nieuwe router gekocht van Linksys/Cisco WRV200 (nieuwste model geloof ik en moet een goed merk zijn) met vier aansluitingen en WIFI. Deze zit direct aan het Copperjet modem. Tevens zitten er vier PC's (via UTP) en één laptop (WIFI) aan. Dus in deze setup geen losse WIFI router en aparte switch meer.

Het Copperjet modem staat in bridge-mode. Deze is ook al gereset naar de standaardinstellingen. DHCP staat uit.
De Linksys router heeft ook de standaardinstellingen en hierop staat DHCP aan (192.168 range). Dit werkt op alle PC's nu prima, ze krijgen netjes een IP adres toegewezen en kunnen op internet.

Echter valt internet soms weg ineens even weg gedurende een minuut. Daarna is de verbinding weer terug, maar soms is ie na een minuut weer even weg. Dit gebeurd op meerdere PC's. Vooral 's avonds als we allemaal online zijn lijkt dat (vaker) te gebeuren. Wanneer ik mijn PC direct aan het modem hang blijft het wel goed werken, zover ik gezien heb.
Ik denk daarom niet dat mijn internet fysiek wegvalt.
De router is ook gewoon toegankelijk (middels webinterface) wanneer het internet is weggevallen.
Het lijkt wel alsof er een soort buffer-overflow is van requests ofzo!? Na een reset gaat het weer eventjes goed.

Iemand enig idee? Levert de combinatie Copperjet/Linksys problemen op?

Verwijderd

ik heb een copperjet 1616-2p via BBNed in router met daarachter een linksys WRT54g als accespoint en ook ik heb veelvuldige uitval van de verbinding. Alleen een reset van de copperjet helpt dan. Meestal gebeurt dit nadat ik een torrent of ed2k draai of net heb afgesloten. Misschien kan de combo de vele connecties niet aan? Ik het log kom ik nix tegen iig.

Als iemand iets weet, dan hou ik me ook aanbevolen!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Verwijderd schreef op dinsdag 27 februari 2007 @ 22:12:
ik heb een copperjet 1616-2p via BBNed in router met daarachter een linksys WRT54g als accespoint en ook ik heb veelvuldige uitval van de verbinding. Alleen een reset van de copperjet helpt dan. Meestal gebeurt dit nadat ik een torrent of ed2k draai of net heb afgesloten. Misschien kan de combo de vele connecties niet aan? Ik het log kom ik nix tegen iig.

Als iemand iets weet, dan hou ik me ook aanbevolen!
EXACT dezelfde config hier, v7.0 Linksys hier, met sporadisch een wegvallende verbinding die wel vrijwel direct weer opkomt. Sinds de laatste firmware van de Linksys een stuk minder problemen echter.

Verwijderd

Exorcist schreef op dinsdag 27 februari 2007 @ 23:32
Sinds de laatste firmware van de Linksys een stuk minder problemen echter.
[/quote]

Dan zou het dus aan de linksys liggen? typisch. hiervoor icm een ander modem (brigde) gebruikt en het was rocksolid...

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 28-02-2007 12:37 ]

• James_Watt
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07-03 20:20
Ook hier een Copperjet 816 2P (sissende) modem in bridge (BBNED) met een Linksys WRT54G (V2.2) erachter.
Ook willekeurige uitval wat na verloop van tijd steeds vaker voorkwam.
Op zolder mijn oude Speedtouch 510 opgezocht, aansluiten en nooit geen problemen meer...
Wie wil er gratis een sissende 816 2P hebben!?

Iwill KK266 R | Amd 1333 266 | Global win wbk38 | 512 Mb M-Tec | 2 x Seagate U 5 40 Gb raid 0 + 2 x Barracuda IV 80 GB raid 0 | Liteon 48x12x48 | Cyberdrive 52 | Radeon 8500 | 3com509 |

• krietjur
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

krietjur

Where am I?

Ik heb precies hetzelfde probleem gehad! Zelfde modem en ook een Linksys router, weet alleen zo niet welke router ik heb. Het probleem zat in de Linksys router. Ik heb toen even een mailtje gestuurd naar de support van Linksys, ik heb toen een nieuwe versie firmware gekregen die op de website nog niet te downloaden was. Sindsdien draait het zonder enige probleem.

Verwijderd

mijn probleem is dat ik de copperjet 1616 in router moet laten staan ivm geïntegreerde VOIP. Kan dus ook niet zomaar een ander modem ervoor in de plaats hangen.
Ik vraag me af of het met mijn linksys te maken heeft, aangezien een reset van de copperjet (en niet van de linksys) er voor zorgt dat alles weer soepel gaat draaien...

Verwijderd

Ok ik heb dus ook ongeveer hetzelfde probleem. Soms blijft de verbinding wel een uur staan, en valt dan ff weg en na 10 sec begint mn laptop weer verbinding te maken. Maar net viel hij echt om de 2 min ofzo uit.
Ik heb een een speedtouch 570 modem met een linksys wrt54g erachter. DHCP van de linksys staat uit omdat de speedtouch ook al een router heeft, misschien dat het er iets mee te maken heeft. Iemand een idee waar het aan kan liggen? misschien ergens een foute instelling bij de linksys? Als ik gewoon internet rechtstreek via het modem heb ik het probleem niet...

Verwijderd

wat gebeurt er als je de routerfunctie van de Speedtouch uit zet en de Linksys laat routeren? Is die dan stabieler?
If so, dan lijkt de instabiliteit met name te worden veroorzaakt door de Linksys (zoals Exorcist al beschreef). Zou wel enorm *ruk* zijn, aangezien ik de Linksys alleen als AP kan laten draaien.

• Tom
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Kickje voor mede-eigenaren van dit ding. Wellicht nuttig.

http://www-eg.linksys.com...ry=true&lid=9199541486B23
WRV200 Firmware 1.0.39 Release Note

6/2/2008

Issues Fixed:

1. Fixed the problem that WRV200 may block the FTP traffic after a random period of time.
Na bijna twee jaar met dit probleem hebben ze een maand terug eindelijk een firmware uitgebracht waarin het opgelost is. Althans dat hoop ik.

Dit is in ieder geval het laatste product van Linksys waar mijn geld heen gaat :(

[ Voor 3% gewijzigd door Tom op 26-06-2008 00:32 ]

Pagina: 1