[Vista] Laptop dichtklappen, beeld blijft zwart!

Pagina: 1
Acties:
  • 1.908 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Morphine
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 25-01 20:38
Heren,

Ik heb een HP NC4400 laptop met Windows Vista Business.
Zoals de topic al zegt: als ik mijn laptop dichtklap, en weer open doe blijft het scherm op zwart. Windows draait verder nog wel: alle toets aanslagen etc werken nog.

Om het snelst weer beeld te krijgen toets ik Fn+F3 (= slaapstand) en dan zet ik mijn pc weer aan :)

Iemand enig idee wat dit kan zijn? Ik heb na installatie van Vista drivers geinstaleerd zoals op de HP.com website stonden onder dit type nr + Vista drivers uiteraard.

Er zit een Intel 945M Express Chipset videokaart in.

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 02-03 22:21

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Bekend probleem. Mij laptop had het ook, maar heeft een ATi Mobility Radeon X1400. Dit ligt aan de driver. Vista start deze driver niet goed meer op, of 'vergeet' om het scherm weer aan te zetten. Sommige acties, zoals CTRL+ALT+Del willen wel eens werken, maar andere keren moet je idd zoals je nu gemerkt hebt, naar sleep mode, of hibernate om weer beeld te krijgen. Is de driver van VIsta zelf, of van Intel? Als het de Vista driver zelf is, kijk eens naar een driver update van Intel. Als je de Search had gebruikt, dan had je dit probleem vaker gezien. In het Grote Vista Ervaringen Topic is hier veel over gesproken.

Commandline FTW

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 02-03 21:31

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Exact dit probleem hebben wij nu ook op het werk met de HP NC6400 laptops, alleen draaien deze onder Windows 2000 Pro SP4. Helaas ben ik er nog niet achter waardoor het probleem veroorzaakt wordt, in iedergeval zogauw de laptop in standby wordt gezet komt deze daar wel weer uit terug, maar het scherm blijft zwart.

Er zijn 3 opties om de laptop in Standby te zetten:

- Scherm dicht klappen.
- Start >> Shutdown >> Stanby
- na een voor ingestelde tijd van inactiviteit.

In alle gevallen wordt het scherm niet meer aangestuurd.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Verwijderd

_Dune_ schreef op zaterdag 17 februari 2007 @ 12:32:
Exact dit probleem hebben wij nu ook op het werk met de HP NC6400 laptops, alleen draaien deze onder Windows 2000 Pro SP4. Helaas ben ik er nog niet achter waardoor het probleem veroorzaakt wordt, in iedergeval zogauw de laptop in standby wordt gezet komt deze daar wel weer uit terug, maar het scherm blijft zwart.

Er zijn 3 opties om de laptop in Standby te zetten:

- Scherm dicht klappen.
- Start >> Shutdown >> Stanby
- na een voor ingestelde tijd van inactiviteit.

In alle gevallen wordt het scherm niet meer aangestuurd.
op een forum las ik dat het misschien zou kunnen komen door een update van windows, niet alleen van vista, maar ook xp en blijkbaar ook 2000

zie ook mijn topic

[Vista] Laptop beeldscherm uit bij klep dicht en blijft uit*

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 17-02-2007 13:20 ]

• Morphine
helaas maakt een update van mijn Intel 945M driver geen verschil

• Morphine
Iemand al een oplossing voor bovenstaand probleem ism mijn laptop (hp nc4400 met intel 945m videochipset + nieuwste drivers) ?

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Windowstoets + L, dan lock je 'm.

En dan tik je blind je wachtwoord in, en sla je op enter, en je bent terug binnen.

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

• raymonvdm
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-06-2025
Ik heb dit probleem ook op een HP NC6320. Is er inmiddels al iemand die een oplossing heeft gevonden. Want ik had het net nog :-(

Hmm beetje rommelen met Fn + F4 is een oplossing. Nu eens zoeken naar drivers ..

[ Voor 25% gewijzigd door raymonvdm op 03-07-2007 22:56 ]

• Morphine
kick

• Morphine
nog maar een kickje.. ik heb nóg steeds dit probleem en de nieuwste van de nieuwste drivers lost niks op... Zelfs de slaapknop/uitknop reageert soms niet meer...

• Morphine
:'(

• dbzfan
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06:30

dbzfan

Nee.

Drivers van videokaart updaten? Dat hielp bij mij.
Pagina: 1