Toon posts:

[Vista] Laptop beeldscherm uit bij klep dicht en blijft uit*

Pagina: 1
Acties:
  • 487 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een probleem met Vista, waneer ik mijn laptop dichtklap voor zeg maar 15 seconde en vervolgens weer open klap. Krijg ik een zwart beeld wat ook zwart blijft. Door de laptop een paar keer dicht te klappen en weer open te klappen. Is het probleem opgelost. Iemand die hier een oplossing voor weet?

Alvast bedankt

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Toevallig een ATI kaart + Catalyst 7.1?

Iig, ik heb het ook: ik doe gewoon WindowsToest+L (dan is pc zeker gelocked), en dan tik ik mijn wachtwoord blind in, en Enter, en dan wordt je desktop unlocked -> je scherm gaat terug aan :)

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Verwijderd

Topicstarter
nope nvidia 7600 + forceware 100.64

en we schijnen niet de enige te zijn

http://forums.microsoft.c...x?PostID=1175893&SiteID=1

ik zie net dat 100.65 uit is dus gelijk ff proberen.

Verwijderd

Topicstarter
lijkt nu weer wel zonder problemen te werken. Al duurt het wel 2 seconden langer dan normaal.

• sOid
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Ik heb er ook last van. Ook een 7600 met 100.64 drivers. Ga ook maar even die 100.65 installeren :)

Verwijderd

Topicstarter
ook een asus a6t?

zo, ja heb jij de volumebediening wel werkende?

• whatzert
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 27-02 10:11
Volgens mij heb je de optie ingesteld dat als je de klep dichtklapt, dat de laptop dan in slaapstand gaat. Vandaar dat het scherm zwart is omdat hij simpelweg op slaapstand staat. Probeer eens een paar toetsen in te drukken als het scherm zwart is.

• sOid
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 17 februari 2007 @ 18:39:
ook een asus a6t?

zo, ja heb jij de volumebediening wel werkende?
Jep ook A6T. Volumebediening werkt hier prima hoor :)

Kijk even op www.asustreiber.de voor alle drivers.

@ whatzert,
Dat werkte dus niet, dat was dus ook het probleem ;)

[ Voor 10% gewijzigd door sOid op 17-02-2007 18:49 ]

Verwijderd

Topicstarter
nou goed ik was het zat, het open en dicht klappen werkte nog steeds niet helemaal lekker.

Mijn tv-out werkte ook al niet lekker in vista. Door het beeldscherm dicht te klappen verspringt het beeld wat op dat moment op je laptop scherm is te zien naar je tv. Super onhandig. En niet alleen dat tot twee maal begaf de tv-out optie het. Op het moment dat ik het laptop beeldscherm open klapte, hield de tv ermee op. Gebeurde tot twee keer aan toe na de laptop tot vier keer aan toe hebben te hebben geopend en weer dichtgeklapt te hebben verspreid over een uur. TV- out deed helemaal niks meer, opnieuw opstarten kloten met instellingen bij het nvidia scherm of windows scherm, open klappen dicht klappen, drivers eraf. Helemaal niks werktte. Vista opnieuw installeren was de enige oplossing. Toen dit de tweede keer weer gebeurde had ik er genoeg van. Ik maak vaak gebruik van de tv-out optie en dit is dan geen doen. Daarnaast vreet vista ontzettend veel geheugen. 650 mb bij een net opgestarte en nieuwe installatie van vista tegenover 325 bij xp.

XP staat nu weer op mijn laptop, ik wacht nog wel een jaartje of misschien zelfs langer met de installatie van vista. Op mijn desktop heb ik er overigens nog weinig last mee gehad, al gebruikt vista daar

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 19-02-2007 17:24 ]

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 10:59
Verwijderd schreef op maandag 19 februari 2007 @ 17:18:
nou goed ik was het zat. Mijn tv-out werkte ook niet lekker in vista. Door het beeldscherm dicht te klappen verspringt het beeld wat op dat moment op je laptop scherm is te zien naar je tv. Super onhandig. En niet alleen dat tot twee maal toe begaf de tv-out optie het op het moment dat ik het laptop beeldscherm weer open klapte. Meestal gebeurde dit nadat ik mijn laptop 10 keer had open en dicht geklapt en niet achter elkaar. Verspreid over twee dagen ofzo. Helemaal niks meer aan te doen, opnieuw opstarten kloten met instellingen bij het nvidia scherm of windows scherm, open klappen dicht klappen, drivers eraf. Helemaal niks werkte nog. Vista opnieuw installeren was de enige oplossing. Toen dit de tweede keer weer gebeurde had ik er genoeg van. Daarnaast vreet vista geheugen. 650 mb bij een net opgestarte en nieuwe installatie van vista tegenover 325 bij xp.

XP staat nu weer op mijn laptop en bevalt me prima, ik wacht nog wel een jaartje.
ja dat is inderdaad knap irritant heb het ook met me laptop hoor :)
en sja wat betreft vista wacht ik liever tot alle bugs eruit zien :D
Pagina: 1