[XP Pro] Installeren vanaf S-ata cd/dvd drive

Pagina: 1
Acties:

• Dark Wanderer
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-08-2024
Hallo,

Ik heb vandaag mijn nieuwe systeem binnengekregen, met een serial ata cd/dvd drive en geen floppy. Hoe kan ik nu XP installeren? Deze ondersteunt standaard toch geen S-ata?

hand·te·ke·ning (de ~ (v.))

• Kalush
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 28-01 23:14
Probeer eens te booten van de Sata drive zou ik zeggen..

Volgens mij kan dit gewoon.

• Wim8282
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 30-01 18:31
OM FAQ / Beleid en Serial ATA FAQ

[ Voor 34% gewijzigd door Wim8282 op 16-02-2007 16:29 ]

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Ie ondersteund wel SATA!
Alleen sommige mamaplankjes zijn te nieuw

Heb je nergens meer een oude cdrom + flat oid? (lijkt me onmogenlijk)

Anders ergens de i386 map kopieren @ u hdd (niet partitie waar je wilt installeren), en dan ergens floppy drive lenen, en opstarten met opstartdisketten, en dan installeren

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 28-01 23:03
Anders zou je de SATA driver kunnen laden tijdens de XP installatie door hem te slipstreamen. Hoe dit werkt kun je vast wel vinden in de SATA FAQ (hierboven) en/of op Google :)

• Dark Wanderer
Alex3305 schreef op vrijdag 16 februari 2007 @ 18:03:
Anders zou je de SATA driver kunnen laden tijdens de XP installatie door hem te slipstreamen. Hoe dit werkt kun je vast wel vinden in de SATA FAQ (hierboven) en/of op Google :)
Goed lezen! Ik heb geen SATA HDD, maar een SATA optical drive, waarvanaf ik installeer!

• bassie
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 03-11-2025
Dark Wanderer schreef op vrijdag 16 februari 2007 @ 16:04:
Hallo,

Ik heb vandaag mijn nieuwe systeem binnengekregen, met een serial ata cd/dvd drive en geen floppy. Hoe kan ik nu XP installeren? Deze ondersteunt standaard toch geen S-ata?
Waarom probeer je het niet? Dacht dat xp alleen raid niet automatisch goed deed.

• arvidbeheerder
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 30-01 22:20
en niet elke chipset wordt automatisch ondersteund, ik moet voor mijn via chipset een driver laden tijdens de install bv. maar heb je het al geprobeerd?

• Quacka
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 03-09-2020
bij mij ging het pas ook niet goed.
Alleen ging het bij mij om de sata-harde schijf.

Ik denk dat er weinig problemen zijn met een sata-brander. Dat is namelijk gewoon een kwestie van in de bios aangeven dat er opgestart kan worden van die brander. Voor de installatiecd van windows maakt het geen reet uit of het via een sata of pata-schijf gaat.

De harde schijf kan anders liggen. Ik heb gewoon de diskettedrive uit mn oude pc gesloopt en deze even los aangesloten. Drivers geladen en uiteindelijk hoefde ik niet eens de drivers te gebruiken. Windows had het kennelijk alleen nodig om te weten welke drivers hij moest gebruiken.
Vraag gewoon ff of iemand op zolder nog een oude pc heeft staan... Een pc van 10 jaar geleden heeft een zelfde diskettestation.. Daarin is niets veranderd.

Hulp wordt niet gewaardeerd. Zoek het dus zelf uit

• Dark Wanderer
Quacka schreef op vrijdag 16 februari 2007 @ 22:12:
bij mij ging het pas ook niet goed.
Alleen ging het bij mij om de sata-harde schijf.

Ik denk dat er weinig problemen zijn met een sata-brander. Dat is namelijk gewoon een kwestie van in de bios aangeven dat er opgestart kan worden van die brander. Voor de installatiecd van windows maakt het geen reet uit of het via een sata of pata-schijf gaat.

De harde schijf kan anders liggen. Ik heb gewoon de diskettedrive uit mn oude pc gesloopt en deze even los aangesloten. Drivers geladen en uiteindelijk hoefde ik niet eens de drivers te gebruiken. Windows had het kennelijk alleen nodig om te weten welke drivers hij moest gebruiken.
Vraag gewoon ff of iemand op zolder nog een oude pc heeft staan... Een pc van 10 jaar geleden heeft een zelfde diskettestation.. Daarin is niets veranderd.
Ok bedankt dan ga ik het eens gewoon proberen en als ik problemen tegenkom, dan meld ik ze hier wel.

Pagina: 1