We zitten hier met lokaal domein domain.local
Nu was het zo dat we vanaf de werkstations via de exchange verbinding mailtjes naar buiten konden sturen. Sinds een paar weken krijgen we foutmeldingen in de vorm van dit:
Uw bericht heeft enkele of alle geadresseerden niet bereikt.
Onderwerp: hoi
Verzonden: 5-2-2007 14.17
De volgende geadresseerde(n) zijn niet bereikt:
user@vaagdomein.nl op 7-2-2007 14.25
Het bericht kan niet worden bezorgd binnen de opgegeven tijdslimiet. Probeer het opnieuw of neem contact op met de systeembeheerder.
<server.DOMAIN.local #4.4.7>
we krijgen dus van de exchange server een bericht terug dat hij geen mail naar buiten kon zenden.
In het verleden konden we nog wel naar buiten mailen.
De externe mailserver draait ergens anders en heeft als dns mail.webdomeinnaam.nl
Nu ging dit altijd goed maar sinds een aantal weken niet meer.
Kan dit liggen aan het feit dat er geen smtp connector is in exchange? Ik weet ook niet of hij er ooit geweest is want ik heb dit niet opgezet.
Nu was het zo dat we vanaf de werkstations via de exchange verbinding mailtjes naar buiten konden sturen. Sinds een paar weken krijgen we foutmeldingen in de vorm van dit:
Uw bericht heeft enkele of alle geadresseerden niet bereikt.
Onderwerp: hoi
Verzonden: 5-2-2007 14.17
De volgende geadresseerde(n) zijn niet bereikt:
user@vaagdomein.nl op 7-2-2007 14.25
Het bericht kan niet worden bezorgd binnen de opgegeven tijdslimiet. Probeer het opnieuw of neem contact op met de systeembeheerder.
<server.DOMAIN.local #4.4.7>
we krijgen dus van de exchange server een bericht terug dat hij geen mail naar buiten kon zenden.
In het verleden konden we nog wel naar buiten mailen.
De externe mailserver draait ergens anders en heeft als dns mail.webdomeinnaam.nl
Nu ging dit altijd goed maar sinds een aantal weken niet meer.
Kan dit liggen aan het feit dat er geen smtp connector is in exchange? Ik weet ook niet of hij er ooit geweest is want ik heb dit niet opgezet.
[ Voor 4% gewijzigd door MeneerKrab op 16-02-2007 11:10 ]