Toon posts:

[Exchange] Blokkering poort 25 planet

Pagina: 1
Acties:
  • 979 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Bij een klant van ons werkt de uitgaande mail niet meer, nu ben ik is gaan zoeken waar dit aan kan liggen. En kom ik tot de conclusie dat planet (hun provider) de poort voor uitgaande mail blokkeerd.

De klant heeft een Win2003SBS server met Exchange, dus ik de smarthost van planet opgezocht, en ingesteld, alle services herstart. Maar nog steeds gaat de mail er niet uit. Als ik navraag doe bij planet word ik alleen verwezen naar een website waar het verhaal van de smarthost staat.
Maar die had ik dus reeds al ingesteld.
Tot slot de hele server nog maar is herstart, maar nog steeds geen uitgaande mail.

De smarthost heb ik ingesteld via de Exchange system manager
Servers > Protocols > SMTP > Eigenschappen v/d default connector
Delivery > advanced
Smarthost: mail.planet.nl

Dit lijkt me toch goed? Iemand nog suggesties om te zoeken?

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Toch maar even contact opnemen met planet denk ik? Poort wordt ook weleens geblokkeerd als je spam verstuurd :)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• bartbh
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Verwijderd

Topicstarter
Ja, maar het instellen van een smarthost zou dit probleem toch op moeten lossen?

• SysRq
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15-02 08:27
Volgens mij gaat dat om inkomende e-mail. Je kunt alleen een eigen mailserver hebben staan door de mx-records aan te passen, zodat de mailrelay via planet loopt.

mw345: Als er voor zorgt dat de e-mail uitgaand via de mailserver van planet gaat (mail.planet.nl) moet het gewoon werken. Test desnoods eens via een telnet verbinding?

-

Verwijderd

jups helemaal dicht ....met spijkers die er niet uit willen :P

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

SysRq schreef op vrijdag 16 februari 2007 @ 11:57:
[...]

Volgens mij gaat dat om inkomende e-mail. Je kunt alleen een eigen mailserver hebben staan door de mx-records aan te passen, zodat de mailrelay via planet loopt.
Ook uitgaand.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Verwijderd

Topicstarter
SysRq schreef op vrijdag 16 februari 2007 @ 11:57:
[...]

mw345: Als er voor zorgt dat de e-mail uitgaand via de mailserver van planet gaat (mail.planet.nl) moet het gewoon werken. Test desnoods eens via een telnet verbinding?
Dat is toch wat ik hierboven heb beschreven.
Als ik telnet naar mail.planet.nl 25 kom ik er gewoon in.
Maar mail gaat er niet uit :S

Verwijderd

Topicstarter
Als een verstuurde e-mail met vertraging wordt afgeleverd
De oorzaak:
De eigen mailserver pleegt ongetwijfeld een zogeheten “ident callback”; Voordat de e-mail wordt verzonden, stuurt de mailserver een soort van authenticatieverzoek bij de ontvanger. Als dat verzoek wordt beantwoord, verstuurt de mailserver de e-mail. De uitgaande mailserver van Planet Internet accepteert geen "ident callbacks" omdat de mailgateways van Planet de enige mailservers zijn die een e-mail mogen afleveren.

De oplossing:
Als een eigen mailserver toch "ident callbacks" uitvoert, kan het gebeuren dat de verbinding tussen beide servers wordt verbroken. Er kan dan geen e-mail worden afgeleverd of berichten komen met grote vertraging binnen. Nadat "ident callbacks" is uitgeschakeld of de time-out op 0 seconden gezet is, wordt de verbinding niet langer verbroken en worden e-mails weer direct afgeleverd.
Misschien dat dit er nog wat mee te maken heeft.. kan het alleen nergens vinden in Exchange.. (2003)

• MeneerKrab
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06-02 19:33

Verwijderd

Topicstarter
He he.. opgelost, bij connectors staat ook nog een smtp connector waar de smarthost ingesteld kan worden.

• CAP-Team
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13-02 16:35

CAP-Team

XBL: CAPTeam

Waar had je die smarthost anders ingesteld dan?

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
CAP-Team schreef op zondag 18 februari 2007 @ 00:49:
Waar had je die smarthost anders ingesteld dan?
bij protocols>smtp meest waarschijnlijk :*)

A wise man's life is based around fuck you

Verwijderd

Topicstarter
Bij protocols idd.

Verwijderd

uhm... probleem opgelost mag dus dicht !!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Je schopt een topic waar je nog niet in gepost had om te roepen dat 'ie dicht mag, terwijl we dat hier nooit doen tenzij er iets 'fout' is aan de thread? Nuttig.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Pagina: 1