[Ubuntu Edgy Eft] Welke videokaart best voor Beryl?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mexxus
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10-04 15:54
Beste mensen,

Ik vil vanavond mijn Windows XP desktop definitief omzetten naar Ubuntu Edgy Eft. Mede doordat ik zegmaar verliefd ben geworden op Beryl. Nu zit ik echter met nog een kleine issue, namelijk de compitabiliteit van mijn videokaart (Dit topic zou wellicht ook in V&B kunnen maar whatever).

Momenteel heb ik een ATi Radeon 9800 Pro kaart. Ik heb vernomen dat ATi niet heel erg geweldig gesupport wordt door de Linux communitie en dat Beryl ook niet erg geweldig draait op ATi kaarten. Nu heb ik ook nog een oude nVidea GeForce 4 MX 440 liggen, dus bedacht ik me misschien die weer te gaan gebruiken. Gamen doe ik toch niet, dus de prestaties die de kaart moet gaan leveren is puur de eye-candy van Beryl.

De Radeon 9800 Pro is echter wel een stukje krachtiger dan de GeForce 4 MX 440. Echter, nVidia schijnt gewoon goede Linux drivers te hebben en Beryl schijnt perfect te werken onder nVidia. Nu ben ik dus aan het afwegen of het verstandig is terug te gaan naar een relatief prehistorische nVidia kaart, en daarvoor m'n Radeon aan de kant te leggen, en of dat voor Ubuntu met Beryl toch voordeel haalt.

Hier iemand enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speeddragon
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 22:28
oftoppic: ik houd me aanbevolen voor die 9800 pro:P, als hij niet te duur is(A), ben 14 en moet nu werken op een s3 trio 64....

Heel veel lurken, heel weinig posten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klown
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-09 21:51

klown

geek

Ik vind het enigszins zonde...
probeer het eerst gewoon op die ATi aan de praat te krijgen, bevalt dat niet/ lukt het niet, schuif dan die oude nVidia kaart er alsnog in, zou ik zeggen...

MSI K7T266 Pro2|AMD Athlon XP 1800+|512 MB DDR|Leadtek Geforce 2 Ti 64 MB DDR|LG 16x DVD|IBM 60 GB 7200 rpm HD|Creative soundworks DTT3500 speakers|IIyama A902MT|Wacom Graphire 2|Logitech Mouseman Dual optical & MX500|Creative soundbl. Audigy|Trust sp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mexxus
SPEEDDRAGON schreef op vrijdag 16 februari 2007 @ 09:50:
oftoppic: ik houd me aanbevolen voor die 9800 pro:P, als hij niet te duur is(A), ben 14 en moet nu werken op een s3 trio 64....
Helaas.. Ik heb nog een jonger broertje die zit te springen om dat ding... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jungian
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Jungian

>_<

Het is wel een erg matige videokaart hoor die Nvidia GeForce MX 440. :) De Ati-drivers zijn wel hard zuigend, maar ook weer niet zo zuigend dat een topmodel uit vervlogen tijden wordt afgeslacht door een budgetmodel uit dezelfde periode.

Doe jezelf een plezier, ga naar de winkel en koop een willekeurige Nvidia-kaart en je zit goed ;)

[ Voor 17% gewijzigd door Jungian op 16-02-2007 12:08 ]

0.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mexxus
Jungian schreef op vrijdag 16 februari 2007 @ 12:07:
Doe jezelf een plezier, ga naar de winkel en koop een willekeurige Nvidia-kaart en je zit goed ;)
Geen optie ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mithras
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Die ATi kaart is wel ruk en door het gebruik van aiglx iets langzamer dan een vergelijkbare NVidia, alleen is een MX440 niet vergelijkbaar. Beryl is toch software wat iets van je gpu vraagt, waarbij een MX440 denk ik te langzaam zal zijn. Probeer het met de ATi aan de praat te krijgen, zou ik zeggen :)

Anders stop je gewoon die NVidia erin en installeert de driver en kijk of het een beetje draait. Als je in het weekend een dagje vrij hebt kan je gewoon wat tests doen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jungian
  • Niet online

Jungian

>_<

Dan kun beter die Ati 9800 Pro houden en de open source driver gebruiken (AIGLX, wat je waarschijnlijk al doet). Die Nvidia-kaart die je hebt wijkt qua prestaties niet zoveel af van een S3 Virge :P

[ Voor 15% gewijzigd door Jungian op 16-02-2007 12:15 ]

0.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
De 9800 wordt redelijk ondersteund door de huidige opensource drivers, wat genoeg moet zijn om met Beryl te kunnen spelen. Op zich werken de fglrx drivers tegenwoordig ook redelijk, maar mag je met hacks als XGL aan de slag om de boel werkend te krijgen. XGL is nou niet iets wat je permanent wilt gebruiken eigenlijk (alhoewel Novell daar anders over denkt :X).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WHiZZi
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-09 18:01

WHiZZi

Museumdirecteurtje

Ik ben van een nVidia (FX5200) in mijn Dell 5150 naar een ATI Mobility Radeon 9700 (in een Packard Bell Laptop) gegaan.

Op de NVidia had ik behoorlijk wat problemen. Ik heb Beryl alleen werkend gekregen met XGL (met de laatste nVidia drivers werkte Beryl gewoon te traag). Gewoon OpenGL spellen en screensavers werkte sowieso niet.

Met de ATi heb ik nog geen enkel probleem gehad. Ik heb een handig script gevonden die automagisch Beryl + de ATi drivers installeert en Beryl werkt zonder problemen. Ook de OpenGL spellen / screensavers werken nu wel goed en snel.

Ik zou dus, als ik de TS was, gewoon de ATi proberen. Mochten daar nou gek veel problemen mee zijn, dan verkoop je de ATi en koop je een goedkope nVidia :)

Ik heb iig geen problemen met de ATi v-kaart ;)

HomeComputerMuseum - Interactief computermuseum waar wij de geschiedenis van de thuiscomputer preserveren. Centraal gelegen in de Benelux.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph0t0nix
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 25-08 09:23
Toen Beryl nog compiz was (vroegah :)) heb ik op een PIII-550 met een Geforce 4MX 440 wel eens wat uitgeprobeerd. Dat werkte toen niet eens zo slecht (als je niet teveel programma's open had). Natuurlijk moet je er niet teveel van verwachten.
Op mijn oude laptop (PIII-1GHz, Geforce2go 32MB) draait beryl in elk geval niet soepel. Zodra je een venster beweegt, de kubus laat draaien, etc. dan vliegt de processor usage omhoog. Blijkbaar neemt de Geforce2Go niet genoeg van de berekeningen voor z'n rekening.

Ik zou dus, zoals gezegd, eerst eens de ATI proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mexxus
WHiZZi schreef op vrijdag 16 februari 2007 @ 12:51:
Ik heb een handig script gevonden die automagisch Beryl + de ATi drivers installeert en Beryl werkt zonder problemen.
Aha! Heb je die toevallig nog? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

WHiZZi schreef op vrijdag 16 februari 2007 @ 12:51:
Ik heb een handig script gevonden die automagisch Beryl + de ATi drivers installeert en Beryl werkt zonder problemen.
ook wel interesse bij :)

werkt die ook met een HIS x1950pro (agp)?

[ Voor 5% gewijzigd door Raven op 16-02-2007 13:28 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zelf draai ik op dit moment beryl op een Geforce 2 met 64 MB en dat draait best prima eigelijk. De zware effecten moet ik niet gaan aanzetten (blur is retetraag, en die water effect werkt niet eens), maar de kubus, wobblyness, wat basic animaties etc. draaien als een trein. Dus volgens mij is die GeForce 4 wel een optie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WHiZZi
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-09 18:01

WHiZZi

Museumdirecteurtje

Yup. Ik heb het ding ergens gevonden op Ubuntuforums.org

http://home.hccnet.nl/b.v.d.akker/ati-aiglx-beryl.sh

Ik geef dus geen garantie enzo. Ik heb het script niet gemaakt en heb het ook niet aangepast. Ik heb dit op mijn Ubuntu 6.10 @ laptop gerund (dmv sudo, d0h ) en na een herstart van X werkte alles probleemloos.

HomeComputerMuseum - Interactief computermuseum waar wij de geschiedenis van de thuiscomputer preserveren. Centraal gelegen in de Benelux.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wzzrd
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 26-06 17:09

wzzrd

The guy with the Red Hat

Een 9800Pro met Beryl kan prima, ik gebruik dat namelijk zelf al maanden. Die fglrx dingen zijn echt zo slecht niet. Quake4 doet het er ook prima mee ;)

Los daarvan, je moet XGL gebruiken en ver uit de buurt blijven van AIGLX. De binary drivers van ATi ondersteunen geen GLX_EXT_texture_from_pixmap (ik meen dat het die extensie was waar het om ging). Daarom werkt AIGLX niet. De open source drivers van het r300 project ondersteunen die extensie wel, maar de performance van die drivers is niet geweldig (geloof me, ik heb de laatste cvs draaien; het gaat, maar je moet niet teveel tegelijk willen doen: vensters slepen en een compile draaien gaat echt als dikke stront door een dun rietje de berg op met wind tegen, zeg maar).

Met die fglrx drivers en XGL is er echter geen wolkje aan de lucht. Op mijn 9800Pro op mijn desktop heb ik momenteel de r300 open source drivers draaien. Op mijn laptop met een Radeon Express 200M de fglrx drivers. Mijn laptop presteert momenteel beter. Tel uit je winst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jungian
  • Niet online

Jungian

>_<

wzzrd schreef op vrijdag 16 februari 2007 @ 14:29:
...BLAAT...
Op mijn 9800Pro op mijn desktop heb ik momenteel de r300 open source drivers draaien. Op mijn laptop met een Radeon Express 200M de fglrx drivers. Mijn laptop presteert momenteel beter. Tel uit je winst.
_O- Kom maar op met je Radeon Express 200M dan, mijn Mobility Radeon X600 vreet hem op (met de opensource driver, en deze is zeker een paar treden naar beneden op de Ati-ladder in vergelijking met de 9800 Pro).

Mensen XGL aansmeren is wel het laatste wat je zou moeten doen, maar waar bemoei ik me eigenlijk mee (en die discussie is vaak genoeg gevoerd ten faveure van AIGLX) :)

[ Voor 13% gewijzigd door Jungian op 16-02-2007 15:28 ]

0.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Ik heb het zelf ook gebruik in combinatie met de Radeon 9800 pro, geen vuiltje aan de lucht.
Was ook met XGL geloof ik.

Uiteindelijk heb ik het er weer af gegooid omdat Beryl uiteindelijk toch wat instabiliteit veroorzaakt. Maar dat had ik op een andere pc met andere kaart precies hetzelfde. Ik zou dus gewoon de 9800 gebruiken, prima kaart. Zelfs om te gamen. :P

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het grote probleem is dan dat XGL vrij waardeloos is. AIGLX is echt een veel elegantere oplossing, dan kun je tenminste gewoon een spel of een ander programma dat direct rendering nodig heeft opstarten, zonder eerst te moeten inloggen in een XGL loze sessie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wzzrd

wzzrd

The guy with the Red Hat

Jungian schreef op vrijdag 16 februari 2007 @ 15:27:
Kom maar op met je Radeon Express 200M dan, mijn Mobility Radeon X600 vreet hem op (met de opensource driver, en deze is zeker een paar treden naar beneden op de Ati-ladder in vergelijking met de 9800 Pro).
Toch jammer dat er geen echt serieuze 3D benchmark voor Linux is, dan (waar ik vanaf weet althans), dan hadden we dit kunnen testen. Ik weet niet hoe serieus ik dat Beryl benchmark tooltje moet nemen... Ben wel heel benieuwd naar je setup en je configfiles in dit geval.
Mensen XGL aansmeren is wel het laatste wat je zou moeten doen, maar waar bemoei ik me eigenlijk mee (en die discussie is vaak genoeg gevoerd ten faveure van AIGLX) :)
Buiten de keuzen die gemaakt zijn in de architectuur van beiden (die qua verstandigheid idd. duidelijk ten faveure van AIGLX uitvallen) en het feit dat met XGL de rest van je 3D niet meer werkt (games e.d.) doet XGL het redelijk hoor ;) En als het dus om Beryl prestaties gaat voor een ATi kaart, verwijs ik iemand naar XGL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wzzrd

wzzrd

The guy with the Red Hat

Mmh. Tooltje toch maar even geprobeerd. Wat blijkt: normale performance (Athlon3000+/1GB/9800Pro/r300/AIGLX) ligt rond de 300FPS. Zodra er een compile draait (dit is per slot van rekening Gentoo :) ), valt de FPS terug naar minder dan 10FPS. Ik heb geen idee of deze terugval ook zo erg is met fglrx / XGL, maar mijn indruk was dat dat niet zo is. Ook het slepen van vensters heeft een dermate grote weerslag op de FPS, dat die merkbaar is in de soepelheid van het slepen.

Met andere woorden: al het geblaat ten spijt denk ik nog steeds dat als het om performance gaat XGL/fglrx op het moment voor ATi kaarten de betere keus is. Begrijp me niet verkeerd: ik heb hier niet voor niets die r300 drivers draaien: goed project, verdient support, levert goed werk etc. De combi AIGLX/r300 presteert voor mij momenteel echter gewoo nog niet goed genoeg. Helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jungian
  • Niet online

Jungian

>_<

wzzrd schreef op vrijdag 16 februari 2007 @ 16:57:
Toch jammer dat er geen echt serieuze 3D benchmark voor Linux is, dan (waar ik vanaf weet althans), dan hadden we dit kunnen testen. Ik weet niet hoe serieus ik dat Beryl benchmark tooltje moet nemen... Ben wel heel benieuwd naar je setup en je configfiles in dit geval.
Laat eens een glxgears los op je videokaart. Computers onderling daarmee vergelijken is zinloos, maar geeft wel een goed beeld als je je eigen videokaart wilt benchmarken.

Kijk hier voor wat zinvolle instellingen.
Buiten de keuzen die gemaakt zijn in de architectuur van beiden (die qua verstandigheid idd. duidelijk ten faveure van AIGLX uitvallen) en het feit dat met XGL de rest van je 3D niet meer werkt (games e.d.) doet XGL het redelijk hoor ;) En als het dus om Beryl prestaties gaat voor een ATi kaart, verwijs ik iemand naar XGL.
De dingen die jij er buiten laat vallen horen toch wel bij dagelijks gebruik hoor. De open source driver is nu de enige Ati-driver die AIGLX ondersteund en doet niet onder qua prestaties in vergelijking met de fglrx-driver (als dat niet zo was zou alleen de FSF hem nog gebruiken :P). Compatibiliteit is een ander verhaal, maar daar kun je alleen AMD/Ati voor aanspreken. Ik wil je trouwens ook nog wel over XGL horen als de fglrx-driver ook eindelijk texture_from_pixmap heeft ;)
wzzrd schreef op vrijdag 16 februari 2007 @ 17:06:
Mmh. Tooltje toch maar even geprobeerd. Wat blijkt: normale performance (Athlon3000+/1GB/9800Pro/r300/AIGLX) ligt rond de 300FPS. Zodra er een compile draait (dit is per slot van rekening Gentoo :) ), valt de FPS terug naar minder dan 10FPS. Ik heb geen idee of deze terugval ook zo erg is met fglrx / XGL, maar mijn indruk was dat dat niet zo is. Ook het slepen van vensters heeft een dermate grote weerslag op de FPS, dat die merkbaar is in de soepelheid van het slepen.
Ik kan hier strooien met van alles en nog wat over m'n scherm, compilen en Quake 3 spelen en dan nog een goede FPS hebben op 1680x1050 (ioquake3).
Met andere woorden: al het geblaat ten spijt denk ik nog steeds dat als het om performance gaat XGL/fglrx op het moment voor ATi kaarten de betere keus is. Begrijp me niet verkeerd: ik heb hier niet voor niets die r300 drivers draaien: goed project, verdient support, levert goed werk etc. De combi AIGLX/r300 presteert voor mij momenteel echter gewoo nog niet goed genoeg. Helaas.
Van mijn part zou Microsoft de ati-driver verkopen voor 100 dollar, hij biedt genoeg voordelen om hem dan alsnog aan te schaffen. Erg jammer dat jij slechte ervaringen ermee hebt, maar ik kan na uren/dagen/weken getweak/gekut concluderen dat de ati-driver superieur is aan de fglrx-driver. XGL kun je trouwens ook met de ati-driver gebruiken (als je nog iets zinloos wilt testen).

edit:
Ik was toch hopelijk niet vergeten te melden dat ik nooit meer iets van AMD/Ati koop ? Afbranden kunnen ze wat mij betreft :w

[ Voor 34% gewijzigd door Jungian op 16-02-2007 17:33 . Reden: spelfoutje + nog een spelfoutje ]

0.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smokalot
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-09 23:05

smokalot

titel onder

Het is toch heel duidelijk wat je moet doen in dit geval? de 9800 wordt ondersteund door de open source driver, dus ubuntu installeren, beryl installeren (is eitje omdat je niet meer aan de driver hoeft te zitten), kijken het resultaat acceptabel is voor jou, zo ja: exit 0; zo nee: gooi nvidia kaart erin, kijk of het beter gaat, zo ja: exit 0; zo nee: wissel kaarten weer om; exit 0.

It sounds like it could be either bad hardware or software

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jungian
  • Niet online

Jungian

>_<

offtopic:
Ik eis een bash naar aanleiding van deze benchmark

http://www.phoronix.com/scan.php?page=article&item=639

Briljante FPS-scores heeft de open source-driver hier _O-

Ik heb vandaag een Pentium 3 (733 MHz Coppermine) met een GeForce 4 MX 440 tot mijn beschikking gekregen, dus ik zal even kijken of het was is :)

[ Voor 31% gewijzigd door Jungian op 17-02-2007 17:23 ]

0.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Nu online
Verwijderd schreef op vrijdag 16 februari 2007 @ 13:29:
Zelf draai ik op dit moment beryl op een Geforce 2 met 64 MB en dat draait best prima eigelijk. De zware effecten moet ik niet gaan aanzetten (blur is retetraag, en die water effect werkt niet eens), maar de kubus, wobblyness, wat basic animaties etc. draaien als een trein. Dus volgens mij is die GeForce 4 wel een optie...
Geforce4MX is niets anders dan een geknepen Geforce2 die wat opgefokt is met hogere kloksnelheden. Als iets met een Geforce2 niet werkt, zal het met een Geforce4MX ook niet werken.

* _JGC_ mompelt iets over marketing, wat is het toch heerlijk om dat restafval van je oude series te verkopen alsof het nieuw is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wzzrd

wzzrd

The guy with the Red Hat

Jungian schreef op zaterdag 17 februari 2007 @ 17:19:
offtopic:
Ik eis een bash naar aanleiding van deze benchmark

http://www.phoronix.com/scan.php?page=article&item=639

Briljante FPS-scores heeft de open source-driver hier _O-

Ik heb vandaag een Pentium 3 (733 MHz Coppermine) met een GeForce 4 MX 440 tot mijn beschikking gekregen, dus ik zal even kijken of het was is :)
Wel eerlijk van je ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jungian
  • Niet online

Jungian

>_<

Maar natuurlijk :P

De Pentium 3 heeft het trouwens niet gehaald. Hij vondt het leuk om om de zoveel tijd de muis te laten laggen zonder enige reden (geen load) ZONDER enige vorm van compositing aan _O- PS2 of USB-muis maakt hem geen reet uit, andere videokaartdrivers gebruiken ook niet. Geen test-resultaten dus :r

[ Voor 6% gewijzigd door Jungian op 18-02-2007 14:35 ]

0.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurencevde
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-09-2024
wzzrd schreef op vrijdag 16 februari 2007 @ 17:06:
... Zodra er een compile draait (dit is per slot van rekening Gentoo :) ), valt de FPS terug naar minder dan 10FPS. ...
moet je eens PORTAGE_NICENESS=19 aan je make.conf toevoegen, blijft de compile op de achtergrond draaien, en kan-die geen frames meer inpikken. :) Met "nice <commando>" kun je hetzelfde doen met andere progsels.

Have a taste of freedom. It is sometimes a bitter pill. To me though, this is the sweetness of the GPL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wzzrd

wzzrd

The guy with the Red Hat

laurencevde schreef op maandag 19 februari 2007 @ 04:54:
[...]

moet je eens PORTAGE_NICENESS=19 aan je make.conf toevoegen, blijft de compile op de achtergrond draaien, en kan-die geen frames meer inpikken. :) Met "nice <commando>" kun je hetzelfde doen met andere progsels.
Hey, da's een interessante gedachte. Het was nog niet in me opgekomen om de niceness van de compiles te verhogen. Straks eens een beetje mee prutsen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb gisteren getracht beryl aan de praat te krijgen op mijn fedora core 6 bak. Ik gebruik hierin een nvidea fx 5900 (256mb). Volgens de documentatie is dat genoeg om geen last te hebben van de nvidea black window bug. Helaas werkt het in het geheel niet. Na activatie van beryl word je weer teruggeworpen naar het inlogscherm en volgens de beryl wiki komt dit voor als je verouderede drivers voor je kaart hebt. Erg jammer want de installatie is vers, geheel up to date en de kaart is correct gedecteerd. Andere drivers vinden? Tsja. Geen idee waar te zoeken als de huidige al de meest up to date zouden moeten zijn.

Dusseh beryl zal ongetwijfeld leuk zijn, maar het feit dat je een nvidea vidkaart hebt geeft geen garantie dat je het kunt gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jungian
  • Niet online

Jungian

>_<

Verwijderd schreef op maandag 26 februari 2007 @ 10:06:
Dusseh beryl zal ongetwijfeld leuk zijn, maar het feit dat je een nvidea vidkaart hebt geeft geen garantie dat je het kunt gebruiken.Het feit dat je een Nvidia-kaart heb en daardoor denk dat je zonder ervaring/zonder even nalezen op internet alles kunt fixen geeft geen garantie dat je het kunt gebruiken.
Fixed :>

Nvidia + Beryl is 2 minuten werk.

[ Voor 4% gewijzigd door Jungian op 26-02-2007 10:23 ]

0.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shinji
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online
Ik heb dat ati-aiglx-beryl.sh script gedownload, gechmod naar executable maar als ik hem wil uitvoeren dan krijg ik de foutmelding:

karel@melissa:~$ sudo ati-aiglx-beryl.sh
sudo: ati-aiglx-beryl.sh: command not found

Het bestand bestaat zowieso :)
Eens even kijken of aiglx wel goed draait op mijn laptop, heb tijdje XGL+beryl gehad maar sinds beryl 0.2.0 rc2 is het niet meer aan de praat te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sudo ./ati-aiglx-beryl.sh ??? De meeste mensen hebben ./ niet in hun path staan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BCC
  • Laatst online: 11-09 21:08

BCC

karel@melissa:~$ sudo ati-aiglx-beryl.sh
sudo: ati-aiglx-beryl.sh: command not found

Eeh, sudo ./ati-aiglx-beryl.sh ?

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shinji
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online
yeah :)

Bedankt, ik heb dit op een gegeven met ook met eigen C-progsels gehad en werd er toen zo ziek van dat ik nu even niet verder keek dan mijn neus lang was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jungian schreef op maandag 26 februari 2007 @ 10:21:
zonder ervaring/zonder even nalezen op internet
[...]
Assumption is the mother of all fuck ups.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jungian
  • Niet online

Jungian

>_<

Verwijderd schreef op maandag 26 februari 2007 @ 14:37:
Assumption is the mother of all fuck ups.
Ik heb het een week terug in 2 minuten geïnstalleerd, als jij het dan toch ook zo goed zou weten of zo goed zou kunnen lezen op het internet had jij het ook werkend gehad :+

Er is trouwens een mooi XGL/AIGLX/Beryl en Compiz topic waarin je dit soort opmerkingen kunt plaatsen ;)

[ Voor 21% gewijzigd door Jungian op 26-02-2007 15:00 . Reden: zinsconstructie was bagger ]

0.0

Pagina: 1