Tweakers loopt achter op nieuws

Pagina: 1
Acties:
  • 362 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wica
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-02 09:21

wica

De duivel jacht op me

Topicstarter
Hoi,

Mij valt het de laatste tijd op, hoe vaak tweakers achter loopt op bepaalde nieuws berichten.
Vaak merk ik wel op dat ze in de "nieuws submit" staan, maar duur het gewoon lang voor dat ze opde front page komen. Als het er al op komt.

Dit vind ik vooral erg als het om beveilings lekken gaan. Deze kom regelmatig een dag later op tweakers te staan.

Is hier een logisch rede voor?

Of is er voor tweakers niet meer de behoefte op actueel te zijn?

RFC | The Linux Document Project | gentoo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoeri
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

Yoeri

O+ Joyce O+

(overleden)
Ik quote even mezelf uit een discussie die een paar dagen geleden in Area 61 gevoerd werd :)
Yoeri schreef op vrijdag 09 februari 2007 @ 09:58:
Ik lees hier eigenlijk twee categorieën van rants

1) We zijn een knipselmap die ons 'nieuws' gewoon elders gaat
2) We zijn vaak laat met nieuws

Wat de eerste opmerking betreft, kan ik kort en duidelijk zijn. Dat klopt. Wat mensen wel vergeten is dat wij duidelijk naar de bron linken, wat andere sites (webwereld, nu.nl, hardware.info) niet doen, waardoor wij het imago hebben een doorlinksite te zijn terwijl webwereld, nu.nl en hardware.info zogenaamd eigen nieuws hebben.

Laat ik jullie uit je droom helpen. Een Nederlandse site haalt zijn nieuws altijd van externe bronnen, simpelweg omdat onze doelgroep Nederlandstaligen veel te klein is om nieuws uit de eerste hand te krijgen van bedrijven. Een site als The Inq en The Reg, heeft contacten bij bedrijven intern zitten en komt zo veel sneller aan nieuwswaardige feitjes. De keren dat ze echter wat zitten te gokken, of tien nieuwsjes online zetten met tien verschillende scenario's, om achteraf te roepen 'zie je wel dat we gelijk hadden' (niet moeilijk als je elk scenario gepost hebt) zijn echter ook niet meer op één hand te tellen. Wij als Nederlanders zullen die contacten met bedrijven veel minder tot niet kunnen leggen, omdat we te klein zijn. Wees blij dat we het nieuws van een andere bron halen, en niet van een officieel persbericht dat vaak nog een week op zich laat wachten.

Wat de tweede opmerking betreft: da's deels een gevolg van de eerste natuurlijk. Als je moet rekenen op een externe bron, ben je per definitie altijd later dan die bron met het brengen van nieuws. Toch vind ik rechtstreekse vergelijkingen met met name nu.nl niet eerlijk. Wat zij heel vaak doen is het online zetten van een headline en een intro van een paar regels, om het artikel soms zelfs drie uur later echt uit te breiden. En natuurlijk zijn we vaak later dan onze concullega's (Nederlandstalige), maar we zijn ook heel vaak vroeger.

Een van de reden dat er veel reacties zijn met 'laat' als belangrijkste woord, is gewoon omdat de community bij ons veel nauwer betrokken is en omdat de reactiemogelijkheid zo prominent aanwezig is. Een gemiddelde van dertig reacties per nieuwspost is bij ons nog zeer laag geschat. Bij bvb nu.nl zijn ze volgens mij al heel blij als ze tien reacties hebben. Dat heeft echter ook tot gevolg dat ook negatief commentaar veel meer in het oog springt.

Maar, een serieuze discussie hierover is nooit mis hoor, maar open dan wel even een apart topic. :)
Mogelijk beantwoordt dit een deel van je vraag. Verder wil ik nog even opmerken dat we er wel naar streven om snel te zijn natuurlijk, en dat dat zeker nog moet verbeteren met de redactionele uitbreiding. Tot slot nog de suggestie om de Nieuwssubmit te gebruiken :)

Kijkje in de redactiekeuken van Tweakers.net
22 dec: Onze reputatie hooghouden
20 dec: Acht fouten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

http://tweakers.net/react...=Posting&ParentID=1929681

Eerste reply en een heel setje geneste reacties hieraanvast ter referentie.

[ Voor 5% gewijzigd door Delerium op 16-02-2007 08:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wica

wica

De duivel jacht op me

Topicstarter
@Yoeri Dat tweakers een knipsel map is. Dat wist ik als voordat ik me account aanmaakte :) Daar heb ik ook geen problemen mee.

Zoals ik al in me O.P. aan gaf. Gebruik ik de Nieuwssubmit wel. Maar 9 van de 10 keer staat een link er al in.

Ik heb alleen een probleem met de "nieuws" gewoon een dag later pas op de front page komt. Terwijl die bij voorbeeld al wel in de NieuwsSubmit zit.

Een voorbeeld. Nee heb dit niet via de nieuwssubmit door gegeven. Dat zullen andere wel gedaan hebben. linkje naar nu.nl Dit bericht sstaat al sinds gisteren op verschillende website's alleen bij Tweakers heb ik heb nog niet gezien.

/edit
@Yoeri Ps. linken naar Area 61 heeft niet zoveel zin. Aan gezien niet iedereen dara in mag :)

[ Voor 6% gewijzigd door wica op 16-02-2007 09:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BikkelZ
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21-02 08:50

BikkelZ

CMD+Z

http://arstechnica.com/index.ars

Neem hier eens een kijkje naar. Vrijwel nul 'insiders info', maar wel:

- Door en voor nerds (dus niet dat algemene toontje, technischer nieuws)
- Sterke eigen stukken
- Veel up-to-date externe nieuwsbronnen
- Een eigen mening

Tweakers zoals het in het begin een beetje was.

iOS developer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LollieStick
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-09 20:34
Een storm in een glas water als je het mij vraagt... :)

Als je alles up-to-date wilt, moet je gewoon niet bij Tweakers zijn. Ik denk ook niet dat Tweakers daarvoor bedoeld is, hoewel veel mensen dat wel verwachten.

Daarnaast is het toch ook zo dat de nieuwsposters vrijwillig nieuws posten? Wees blij dat ze het willen doen.

Tevens is het nog altijd zo dat, wanneer jij denkt het beter te kunnen, je ook altijd zelf een site op kunt zetten met dezelfde mogelijkheden als Tweakers, maar waarbij je wel up-to-date bent. Heb je denk ik een unieke formule, waar tot op heden niet veel Nederlandse sites tegenop kunnen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wica

wica

De duivel jacht op me

Topicstarter
@LollieStick
Waarschijnlijk verwachten mensen dit, omdat tweakers in het verleden veel meer up-to-date was dan nu het geval is.

En nee, denk niet dat ik het beter kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mithras
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Wat is er op tegen om 1 dag te wachten met belangrijk nieuws. Natuurlijk moet het niet standaard zo worden -dat ben ik met je eens- maar de redacteuren willen graag een goed artikel afleveren _en_ hebben zelf ook nog een leven ;)

Ik ben blij dat T.net tot op zekere hoogte up-to-date nieuws verzorgt, dat het duidelijk en leesbaar is en aansluit bij mijn interesses. Door nieuws te submitten help je T.net alleen, en wil je liever eerder het nieuws zien, neem dan een abonnement, want dan kan je de upcoming nieuwsitems al eerder zien ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter Tinus
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Wouter Tinus

Whee!

@LollieStick
Waarschijnlijk verwachten mensen dit, omdat tweakers in het verleden veel meer up-to-date was dan nu het geval is.
We horen al jaren gemiddeld iedere paar maanden wel een aantal klachten dat Tweakers.net "steeds trager" wordt. Als dat allemaal waar was zou het nu gemiddeld drie weken duren voor iets op de FP stond en dat is duidelijk niet zo. Ik denk dat we de laatste jaren gemiddeld sneller zijn geworden, maar dat voorkomt natuurlijk niet dat er uitschieters zijn die mensen opvallen. Bovendien kan het voor sommige mensen ook nooit snel genoeg zijn: soms wordt er al geklaagd als men iets een paar uur eerder heeft gelezen. Probeer tegen dat soort tijdsdruk nog maar eens kwaliteit te leveren, want iedere (spel)fout of onvoldoende onderzocht verhaal wordt ook maar al te graag afgekraakt door bezoekers. En dan moeten we het liefst naast het 16 uur per dag bijhouden van het hele internet (afhankelijk van wie je het vraagt met meer aandacht voor hardware, open source, zakelijk nieuws, security, games, gadgets, enz.) ook nog eens zorgen voor meer eigen reviews en content. Het zijn geen lichte eisen die jullie stellen met z'n allen ;).

Ik wil niet zeggen dat het op bepaalde punten niet beter zou kunnen, maar doemdenken van "alles gaat naar de knoppen! VNU verpest het! [vul andere site in] is veel beter!" is nou ook niet bepaald realistisch. Ik denk dat we dit jaar op een aantal punten weer flink vooruit zullen gaan, dus laten we niet ieder dipje meteen vergelijken met een afgrond.

[ Voor 4% gewijzigd door Wouter Tinus op 16-02-2007 10:35 ]

Professioneel Hyves-weigeraar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BikkelZ

BikkelZ

CMD+Z

iOS developer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter Tinus
  • Niet online

Wouter Tinus

Whee!

Hehe, dat zijn de klassiekers :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10:36

Cyphax

Moderator LNX
Ja wat dat betreft is de site wel gegroeid zeg :D

Maar het zou me niets verbazen als veel mensen nu de site te volwassen vinden (het verschil met toen is echt enorm). Vergelijk het maar eens met Slashdot. :)

Saved by the buoyancy of citrus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX
  • Nu online

DinX

Motormuis

Cyphax schreef op vrijdag 16 februari 2007 @ 11:12:
[...]

Maar het zou me niets verbazen als veel mensen nu de site te volwassen vinden (het verschil met toen is echt enorm). Vergelijk het maar eens met Slashdot. :)
Je kan natuurlijk beginnen met geruchten op de site te posten. 2 weken nadien dit gerucht nogmaals onder een andere titel erop zetten, en 2 maanden erna nog eens waarin je zegt dat het nu officieel is :+

offtopic:
/. lezers snappen em wel :p

Maar er zit toch iets van waarheid in. T.net kan natuurlijk meteen op de allerlaatste geruchten springen en onderzoeken. Maar als je dat topic leest over het afzeiken van The Inquirer is dat dan ook weer niet goed.

Lijkt wel alsof het voor sommige mensen nooit goed kan zijn :?

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonzz.netninja
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09:16

bonzz.netninja

Niente baffi

Yoeri schreef op vrijdag 16 februari 2007 @ 08:50:
Ik quote even mezelf uit een discussie die een paar dagen geleden in Area 61 gevoerd werd :)

[...]

Mogelijk beantwoordt dit een deel van je vraag. Verder wil ik nog even opmerken dat we er wel naar streven om snel te zijn natuurlijk, en dat dat zeker nog moet verbeteren met de redactionele uitbreiding. Tot slot nog de suggestie om de Nieuwssubmit te gebruiken :)
zozo, quoten uit area 61, mag dat wel :P

Maar goed, ik heb niet echt het gevoel alsof het meer/minder is dan vroeger. tweakers is met sommige dingen vroeg, andere dingen laat. Daarom moet je ook niet uitgaan van 1 nieuwsbron voor je dagelijkse portie. Ik ben het dus wel erg eens met wouter tinus

[ Voor 16% gewijzigd door bonzz.netninja op 16-02-2007 11:21 ]

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.dedigitaletuin.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
DinX schreef op vrijdag 16 februari 2007 @ 11:15:
Je kan natuurlijk beginnen met geruchten op de site te posten. 2 weken nadien dit gerucht nogmaals onder een andere titel erop zetten, en 2 maanden erna nog eens waarin je zegt dat het nu officieel is :+
Ik lees dan ook alles daar met een korrel zout, maar evenwel met interesse (alles voor het vermaak).
Maar er zit toch iets van waarheid in. T.net kan natuurlijk meteen op de allerlaatste geruchten springen en onderzoeken. Maar als je dat topic leest over het afzeiken van The Inquirer is dat dan ook weer niet goed.
Is geen probleem als je erbij zet dat het om geruchten gaat, toch?
En vaak geldt ook wel dat iets echt nieuws is, van een betrouwbare bron komt en toch laat is op de FP hier (hetgeen ik niet zo'n punt vind zolang het niet om dagen gaat).
Lijkt wel alsof het voor sommige mensen nooit goed kan zijn :?
Lijkt wel? :+
Nee dat hou je sowieso. Verschillende groepen gebruikers met conflicterende wensen. Daar doe je niets aan. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX
  • Nu online

DinX

Motormuis

Inderdaad. En ik gebruik dan weer voornamelijk t.net, /. en digg voor m'n nieuws (jah, die laatste en nieuws .. :X). Wat ik op t.net lees is dan vaak het eerste wat ik erover hoor.
Ik kan me inbeelden dat iemand die hele dagen allerhande tech sites loop te browsen kan denken "pff, dat heb ik al <daar> gelezen".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
DinX schreef op vrijdag 16 februari 2007 @ 11:31:
Ik kan me inbeelden dat iemand die hele dagen allerhande tech sites loop te browsen kan denken "pff, dat heb ik al <daar> gelezen".
Of andersom. Ik lees weleens iets op /. en denk "ah, interessant, ik hoop daar op T.net nog iets over te lezen".
(Positief bedoeld dus)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX
  • Nu online

DinX

Motormuis

Cyphax schreef op vrijdag 16 februari 2007 @ 11:33:
[...]

Of andersom. Ik lees weleens iets op /. en denk "ah, interessant, ik hoop daar op T.net nog iets over te lezen".
(Positief bedoeld dus)
Idem. Op t.net kom ik vooral voor de discussies over de artikels. Dat is op sites als /. meestal wat minder :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonzz.netninja
  • Laatst online: 09:16

bonzz.netninja

Niente baffi

dus moet tweakers niet zo zeer gezien worden als een bron van het laatste nieuws, maar wel een bron met kwaliteits nieuws, objectief en kritisch. En dat vind ik eigenlijk veel belangrijker

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.dedigitaletuin.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Cyphax schreef op vrijdag 16 februari 2007 @ 11:33:
Bij slashdot heb ik ook wel eens, "nounou, dat heb ik vorige week al op tweakers.net gelezen". Dus /. is juist voor beide kanten op een voorbeeld (zij zijn soms sneller, wij zijn soms sneller).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wica

wica

De duivel jacht op me

Topicstarter
Ik wil niet zeggen dat het op bepaalde punten niet beter zou kunnen, maar doemdenken van "alles gaat naar de knoppen! VNU verpest het! [vul andere site in] is veel beter!" is nou ook niet bepaald realistisch. Ik denk dat we dit jaar op een aantal punten weer flink vooruit zullen gaan, dus laten we niet ieder dipje meteen vergelijken met een afgrond.
Dit heb je mij niet horen zeggen. Ik kom graag op tweakers juist van wege de reacties op artikelen.

Ik wilde alleen melden dat voor mijn gevoel. En dat gevoel heb ik al een paar maanden. Dat tweakers wat trager is kwa nieuws berichten. Het kan zijn dat het de uitschieters zijn die mij opvallen zoals Wouter zegt.

Ik begrijp best wel, dat het vrijwillige mensen zijn die, dit doen. Mijn petje er voor af.

@mithras : Bedankt voor de tip. Wist niet dat een abo ook dit als voordeel had

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter Tinus
  • Niet online

Wouter Tinus

Whee!

In de /.-reacties is men trouwens ook lang niet altijd te spreken over de snelheid en kwaliteit :). Het is gewoon altijd moeilijk om een grote doelgroep tevreden te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thy King
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 29-09 22:10

Thy King

Ruler Of Thy World

Ik moet zeggen dat ik het het wel eens ben met sommige argumenten. Ik zeg niet dat tweakers het slecht doet (not at all, het is (voor mij) het startpunt van elke zoektocht naar hardware), maar dat laatste zou ik graag wel een verbetering in zien....

In de nieuwsberichten zou ik graag ook op de hoogte gehouden worden van reviews e.d. Dit zie je tegenwoordig sporadisch nog. Ook de 'officiele' reviews op tweakers lijken terug te lopen, of worden gewoon niet gemeld. Ik weet wel dat er 100000 reviews worden gemaakt, maar toch zou daar in mijn mening wel iets meer aandacht aan mogen worden besteed.

'I had a thought but it hurt, so i let it go.' Collective Soul - Never Here Alone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Voorbeeldje; ik hoor net op het nieuws een item over microsoft... Dit zou ik eigenlijk op tweakers verwachten, maar daar zal het waarschijnlijk voorlopig nog niet verschijnen... Voor mij ook een reden dat ik weinig op de frontpage te vinden ben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 00:10

botoo

💀 too old to die young

MikeyMan schreef op vrijdag 16 februari 2007 @ 12:27:
Voorbeeldje; ik hoor net op het nieuws een item over microsoft... Dit zou ik eigenlijk op tweakers verwachten, maar daar zal het waarschijnlijk voorlopig nog niet verschijnen... Voor mij ook een reden dat ik weinig op de frontpage te vinden ben...
Zonder inhoudelijk op de opmerking van TS in te gaan, wil ik hier toch wel een opmerking over plaatsen.
Je hoort iets op het nieuws wat jij op de FP verwacht, dus verbind je daar gelijk een conclusie aan dat het 'daar waarschijnlijk voorlopig nog niet zal verschijnen' :? heb je redactionele info, ben je helderziend of is het een zelfbedachte veronderstelling? Ik weet niet welk nieuws over Microsoft je op het nieuws gehoord hebt, maar sommige dingen zullen om andere redenen niet op de FP verschijnen (mss is het wel 'nieuws' wat tweakers allang weten?).

Tegelijkertijd leg je uit dat je weinig op de FP te vinden bent, waarmee je eigenlijk aangeeft dat je niet op de hoogte bent van hetgeen daar actueel is (maar het kan natuurlijk ook dat je xx maal per dag weinig vind en dan mag je deze laatste opmerking negeren.)

edit:

Kritiek mag, opbouwende kritiek is zelfs zeer welkom, maar aan azijnpissen heeft niemand iets, en jouw voorbeeldje komt bij mij als zodanig over.
nofi

[ Voor 6% gewijzigd door botoo op 16-02-2007 12:49 ]

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 10:23

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Slashdot zal best wel eens sneller zijn met nieuws dan ons (ook niet verbazingwekkend aangezien de Slashdot-posts inhoudelijk gezien nou niet bepaald erg uitgebreid zijn en meestal door lezers worden geschreven), maar mist tegelijkertijd ook een aanzienlijk deel van het nieuws dat wij wél hebben.

Idealiter zouden wij elke werkdag 20 nieuwsberichten op de site willen plaatsen. Omdat er maar een paar nieuwsberichten in parallel geschreven kunnen worden en het schrijven enige tijd in beslag neemt ontstaat er een vertraging tussen het moment dat een nieuwsfeit gespot is en het op de site als een artikel verschijnt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

botoo schreef op vrijdag 16 februari 2007 @ 12:48:
[...]

Zonder inhoudelijk op de opmerking van TS in te gaan, wil ik hier toch wel een opmerking over plaatsen.
Je hoort iets op het nieuws wat jij op de FP verwacht, dus verbind je daar gelijk een conclusie aan dat het 'daar waarschijnlijk voorlopig nog niet zal verschijnen' :? heb je redactionele info, ben je helderziend of is het een zelfbedachte veronderstelling? Ik weet niet welk nieuws over Microsoft je op het nieuws gehoord hebt, maar sommige dingen zullen om andere redenen niet op de FP verschijnen (mss is het wel 'nieuws' wat tweakers allang weten?).

Tegelijkertijd leg je uit dat je weinig op de FP te vinden bent, waarmee je eigenlijk aangeeft dat je niet op de hoogte bent van hetgeen daar actueel is (maar het kan natuurlijk ook dat je xx maal per dag weinig vind en dan mag je deze laatste opmerking negeren.)

edit:

Kritiek mag, opbouwende kritiek is zelfs zeer welkom, maar aan azijnpissen heeft niemand iets, en jouw voorbeeldje komt bij mij als zodanig over.
nofi
De enige die nu de azijnpisser uithangt ben je in mijn ogen momenteel zelf...
Ik zie het bericht nog niet op de frontpage staan, terwijl het ondertussen -zelfs- op het nieuws is... En zoals ik vaker heb gemerkt, duurt het bij dat soort dingen vaak langer dan een dag voordat dit bericht op de frontpage verschijnt... Of ik daar in deze gelijk in krijg, zullen we morgen merken, ik durf er m'n geld wel op te zetten... Dat zegt niet dat ik een azijnpisser ben, door schade en schande wijs geworden, zullen we maar zeggen...

Met weinig bedoel ik overigens nogsteeds minimaal 1x per dag... In mijn ogen genoeg om een oordeel te kunnen vormen...
Overigens heeft dat weinig ook betrekking op het feit dat ik er weinig post, maar dat terzijde...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_de_B
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Welk bericht bedoel je dan? Als je het interessant genoeg vind, kun je natuurlijk een submit doen :)

Oops! Google Chrome could not find www.rijks%20museum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

MikeyMan schreef op vrijdag 16 februari 2007 @ 13:00:
[...]De enige die nu de azijnpisser uithangt ben je in mijn ogen momenteel zelf...
Hoho.......
Ik zie het bericht nog niet op de frontpage staan, terwijl het ondertussen -zelfs- op het nieuws is... En zoals ik vaker heb gemerkt, duurt het bij dat soort dingen vaak langer dan een dag voordat dit bericht op de frontpage verschijnt...
Dat kan voorkomen. De radio is een snel medium en vooral Radio1 zoekt zeer veel items. Je wilt niet weten hoeveel radio1-materiaal ik inzake Iraq/Iran enzo heb zien lansgkomen dat niet gecovered wordt door kranten en andere media. Het is niet voor niets dat ik nog niet eens de helft van dat soort meuk in NSTM mee kan nemen, radio1 als bron geeft veel informatie die zeer actueel is en slechts spaarzaam door overige media opgenomen wordt.
Dit is dus een slecht voorbeeld om aan te halen dat nieuws bekend is en DUS op Tnet hoort te staan.

IMHO heeft Tnet tegenwoordig iets meer lag dan het ooit had, maar de vraag terug (ook voor mij) is of ik niet dermate diep in het nieuws ondergedompeld ben dat alles traag lijkt.

Wat voor mij wel een relevante opmerking in dit topic is, is de volgende. Ik heb begrepen dat in-het-oog-springende nieuws van bv radio1, nu.nl enzovoort niet altijd de FP haalt omdat het redactioneel onverantwoord is (cq, teveel n00b/duh gehalte). Het probleem daaromtrent is dat het wel in het oog springt en daarom opvalt als het afwezig is. Is het geen idee om dat soort nieuws toch te coveren, al was het maar om het n00b/duh-gehalte middels een inhoudelijke nieuwspost op een hoger niveau te trekken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

P_de_B schreef op vrijdag 16 februari 2007 @ 13:06:
Welk bericht bedoel je dan? Als je het interessant genoeg vind, kun je natuurlijk een submit doen :)
Tsjah... Afweging... Ik kan het nu hier melden, waarna het waarschijnlijk binnen 5 minuten op de frontpage verschijnt, of we wachten of ik gelijk krijg... En daarmee dus geen retarded zeiksnor ben...

Maargoed, ik denk persoonlijk dat het vrij interessant is als een grote softwareproducent terug aan het krabbelen is mbt de verkopen van de door hun als geweldig naar voren gebrachte software...

[ Voor 19% gewijzigd door MikeyMan op 16-02-2007 13:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_de_B
  • Niet online
ecteinascidin schreef op vrijdag 16 februari 2007 @ 13:07:
[...]
Is het geen idee om dat soort nieuws toch te coveren, al was het maar om het n00b/duh-gehalte middels een inhoudelijke nieuwspost op een hoger niveau te trekken?
Op zich snap ik waar je heen wilt, en je hebt wel een punt.

Het enige probleem dat ik zo voorzien kan is dat het geruime tijd later gepubliceerd wordt (omdat er immers inhoudelijk op ingegaan moet worden) en dat je dan weer krijgt dat t.net traag is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

MikeyMan schreef op vrijdag 16 februari 2007 @ 13:00:
Met weinig bedoel ik overigens nogsteeds minimaal 1x per dag... In mijn ogen genoeg om een oordeel te kunnen vormen...
Daar had ik al een klein vermoeden van, vandaar mijn disclaimer :)

(en als ik nofi schrijf meen ik dat ook)

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

MikeyMan schreef op vrijdag 16 februari 2007 @ 13:08:
Maargoed, ik denk persoonlijk dat het vrij interessant is als een grote softwareproducent terug aan het krabbelen is mbt de verkopen van de door hun als geweldig naar voren gebrachte software...
Ah, dat nieuws, dat heb ik vanmorgen ook op tv (RTL4 meen ik) gezien.

Lijkt me idd vermeldenswaardig als er een technische reden voor is (of voor te bedenken is), maar als het slechts bakzeil halen van een marketingafdeling is dan hoort dat imho meer op een financiele en/of algemene nieuwssite thuis.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_de_B
  • Niet online
MikeyMan schreef op vrijdag 16 februari 2007 @ 13:08:
[...]

Bedoel je niet: nieuws: Eerste week Vista blijft achter bij eerste week Windows XP ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

botoo schreef op vrijdag 16 februari 2007 @ 13:16:
[...]

Ah, dat nieuws, dat heb ik vanmorgen ook op tv (RTL4 meen ik) gezien.

Lijkt me idd vermeldenswaardig als er een technische reden voor is (of voor te bedenken is), maar als het slechts bakzeil halen van een marketingafdeling is dan hoort dat imho meer op een financiele en/of algemene nieuwssite thuis.
Die ja...

Reden lijkt me van meerdere kanten te komen... Kan een marketingtechnische oorzaak in zitten, maar een technische verklaring is evengoed plausibel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Laros
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 27-07 22:09

Jan Laros

Aerschtuner

Opvallend
Volgens bestuursvoorzitter Steve Ballmer verwacht Microsoft minder omzet te boeken uit de Vista-verkopen dan eerder werd aangenomen. De uitspraken van Ballmer zijn opvallend omdat Vista pas eind januari werd geïntroduceerd.

Verkopen
Microsoft meent dat Vista niet is uitgebracht om extra winst te maken, maar om de verkopen van het Windows-besturingssysteem op peil te houden. Het concern vindt de verwachtingen voor 2008 dan ook veel te optimistisch.
Flink bericht. Microsoft tempert de hoge verwachtingen omtrent de verkoopcijfers van Vista. Redenen worden niet genoemd, maar iedereen verwacht dat Vista beter zal verkopen dan XP. Ballmer zegt dat dat niet per sé hoeft. That's it. Imo terecht dat dit niet opde FP staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Jan Laros schreef op vrijdag 16 februari 2007 @ 13:32:
[...]

Flink bericht. Microsoft tempert de hoge verwachtingen omtrent de verkoopcijfers van Vista. Redenen worden niet genoemd, maar iedereen verwacht dat Vista beter zal verkopen dan XP. Ballmer zegt dat dat niet per sé hoeft. That's it. Imo terecht dat dit niet opde FP staat.
Dat het bericht op de site vrij kort is, zegt natuurlijk niet dat de bron dat ook is... Met een beetje zoeken zijn interessantere varianten van het bericht te vinden...

Maar nogmaals; voorbeeld... En misschien inderdaad niet het beste, maar ik heb gewoon in het verleden vaker gemerkt dat een nieuwsbericht wat zelfs de journaals haalde pas een dag later op t.net stond... En dat vind ik persoonlijk gewoon jammer...

[ Voor 11% gewijzigd door MikeyMan op 16-02-2007 13:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rataplan
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

Tweemaal inhoudelijk:

*Het MS-bericht is alleen uit zakelijk oogpunt interessant: Ballmer geeft een halve winstwaarschuwing af. Omdat die niet voor het lopende boekjaar geldt is het niet eens een echte winstwaarschuwing, meer een rondje vrij speculeren. Zakelijke nieuwssites en -zenders zullen hier vast dolgelukkig mee zijn, maar voor T.net is zulk nieuws idd geen vaste prik. Eensch met P_de_B: terecht dat dit niet op de FP staat.

*Wat betreft de suggestie van wica: T.net is al lang geleden gestopt met het berichten van elke bug die wordt gerapporteerd. Een beetje Tweaker heeft namelijk gewoon een abo op de MS-mailinglist voor zulke zut (of weet die in de WOS-faq terug te vinden) en bovendien is het geen nieuws op de manier dat het opgaan van de zon geen nieuws is: it happens all the time. Alleen als er serieuze consequenties aan een lek vastzitten - met name internet-gerelateerde shizzle als een browser is wat meer high profile, al vind ik die persoonlijk ook niet echt interessant - berichten we d'r over, maar voorzover we het nu kunnen overzien gaat dat Word-lek het niet tot de FP maken :)

Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wica

wica

De duivel jacht op me

Topicstarter
@femme: Dank je voor je reactie. Is te minste helder en duidelijk. En heb er begrip voor dat jullie schijnbaar te weinig mensen hebben om dit voor elkaar te krijgen.

@Rataplan: Mijn suggestie was alleen als voorbeeld. Maar nu je het zo uit legt. Zou het dan niet handig zijn om zoiets die "Software updates" en Driver updates" boxen ook voor bugs te hebben?
Daar naast heb ik wel een "probleem" met je uitleg. Het komt mij over. Als iets maar vaak genoeg in het "nieuws" zodat het eigelijk normaal wordt. Dan is het niet meer belangrijk. Begrijp je hoe krom dit over komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rataplan
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

Neen :* Iets hoeft geen nieuws te zijn om belangrijk te zijn, en iets hoeft niet (heel erg) belangrijk te zijn om nieuws te zijn :)

Bugs verhelpen behoort helaas tot het standaardwerk van elke programmeur en, middels updates, van elke gebruiker. Dat moet je bijhouden, net zo goed als dat je je auto elk jaar naar de garage moet brengen voor een grote beurt en een verse apk. Zeker bij Microsoft, waar de bugfixes letterlijk op gezette tijden uit de poort rollen, vinden we het bij het leeuwendeel domweg niet nodig om er aandacht aan te besteden. Uitzonderingen hou je uiteraard altijd, maar wie een Word-document binnenkrijgt en daar niet eerst een virusscanner overheen haalt, is gewoon niet slim bezig.

En om mijn eerdere stelling nog maar 'ns te herhalen: als je Windows Clients - FAQ: Nuttige links: Beveiliging even bekijkt weet je hoe je nooit meer een bug hoeft te missen :)

Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BikkelZ

BikkelZ

CMD+Z

Cyphax schreef op vrijdag 16 februari 2007 @ 11:12:
[...]

Een website als geenstijl is groot geworden door het expres te gooien op het directe, onverholen biased brengen van nieuws. Dat is de toegevoegde waarde die ik hier vroeger wat meer tegen kwam, en iets wat mensen waarschijnlijk ook wel waardeerden. Bij geenstijl weten ze dat op het moment dat ze hun nieuwsitems zonder 'persoonlijke touch' gaan brengen ze wel kunnen inpakken, maar hier is het effect wat subtieler en uit het zich in wat gezanik.

In dat oude bericht wat ik linkte op de vorige pagina vond ik dat (redelijk extreem) wel terug. Volgens mij ontspon er nog een mooie discussie in de comments. Dat vond ik leuk, terwijl ik op dat moment echt een zware Maclot was.

Of zijn jullie anno 2007 bang geworden om Apple kwijt te raken als adverteerder als bepaalde mensen hun persoonlijke visie tentoon spreiden bij een nieuws item over dit bedrijf? ;)

[ Voor 10% gewijzigd door BikkelZ op 16-02-2007 17:22 ]

iOS developer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX
  • Nu online

DinX

Motormuis

Imho is GS een weblog als een ander. Dat zie ik niet als een nieuwssite. Tweakers zie ik dan weer wel als een nieuws site. GS lees ik om vermaakt te worden door de stukjes (en de commentaren soms). Tweakers om een beetje bij te blijven.

Dus om Tweakers maar te vergelijken met GS :?

Nog niet te spreken van hoe het er aan zou toe gaan als m'n het t.net nieuws zou brengen zoals op GS. Het mondt nu soms al uit op een flamewar als het gaat over iets als Windows <> Linux enzo. Kijk met dat nieuwsbericht van dat lek in FF. In de laatste regel wordt er even een stootje gegeven door te verwijzen naar IE7 (als veilige browser). Meteen staat het hok op stelten.

Niet dat dat niet moet kunnen zo nu en dan. Ik vond het best wel amusant. Maar om dat bij elk artikel te hebben :?

[ Voor 56% gewijzigd door DinX op 16-02-2007 17:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter Tinus
  • Niet online

Wouter Tinus

Whee!

Of zijn jullie anno 2007 bang geworden om Apple kwijt te raken als adverteerder als bepaalde mensen hun persoonlijke visie tentoon spreiden bij een nieuws item over dit bedrijf?
De redactie heeft sowieso geen bal met adverteerders te maken en zelfs het management heeft er zelden direct contact mee, dus dat is het niet.

Waar we ons wel zorgen over maken is kwaliteit. Veel mensen zullen het er over eens zijn dat de beste verhalen degene zijn waarin alle standpunten aan bod komen, zodat ze zelf hun mening kunnen vormen over de feiten. Een redactie kan zeker wel kritisch zijn maar dat moet gewoon veel subtieler geuit worden dan "macs zijn kut" of "ga toch deaud", willen we nog serieus genomen worden.

Neemt niet weg dat GeenStijl juist door extreem sarcame e.d. wel een grappige site is, maar ons doel is simpelweg niet om grappig te zijn. Grappen, meningen, fanboygedrag, enz. komen allemaal wel in de reacties aan bod en kunnen desgewenst overgeslagen worden door degenen die alleen de feiten willen weten.

[ Voor 8% gewijzigd door Wouter Tinus op 16-02-2007 18:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BikkelZ

BikkelZ

CMD+Z

Wouter Tinus schreef op vrijdag 16 februari 2007 @ 18:26:
[...]

De redactie heeft sowieso geen bal met adverteerders te maken en zelfs het management heeft er zelden direct contact mee, dus dat is het niet.

Waar we ons wel zorgen over maken is kwaliteit. Veel mensen zullen het er over eens zijn dat de beste verhalen degene zijn waarin alle standpunten aan bod komen, zodat ze zelf hun mening kunnen vormen over de feiten. Een redactie kan zeker wel kritisch zijn maar dat moet gewoon veel subtieler geuit worden dan "macs zijn kut" of "ga toch deaud", willen we nog serieus genomen worden.

Neemt niet weg dat GeenStijl juist door extreem sarcame e.d. wel een grappige site is, maar ons doel is simpelweg niet om grappig te zijn. Grappen, meningen, fanboygedrag, enz. komen allemaal wel in de reacties aan bod en kunnen desgewenst overgeslagen worden door degenen die alleen de feiten willen weten.
Geenstijl was natuurlijk een extreem voorbeeld van een site die een eigen stijl en mening heeft, lijkt me niet dat dat een goede insteek zou zijn voor tweakers.net om dat op precies dezelfde manier te gaan doen (en ik ken ook betere en leukere weblogs dan GS). Maar ik vind het hier af en toe zo....C&A de laatste tijd.....

En wat betreft die link naar Internet Explorer als 'veilige browser', laat het nou net het bericht zijn waar ook de meeste reacties op zijn gekomen op de hele frontpage. De discussies onder berichten moeten interessant zijn om te lezen en om op te reageren, en dat krijg je niet altijd zonder eerst een beetje peper te strooien.

iOS developer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkprince1234
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 14-08-2021
De poolse dichters met gmail.

http://papierenman.blogsp...rsus-poolse-dichters.html

Dit is al ruim 2 dagen geleden bekend gemaakt op 17 februari. Ik snap wel dat ook tweakers weekend viert, maar ik heb het gemiddelde bericht al op nu.nl, geenstijl.nl of Tomshardware gelezen.

Wat meteen mij de vraag opleverd, waar zijn de hardware de laatste tijd gebleven? De benchmarks etc? Heel veel DRM topics aka bedrijfsnieuws zoals fusies e.d. en bar weinig tweakers nieuws.
Pagina: 1