[HP] Bios flash in vista

Pagina: 1
Acties:
  • 81 views sinds 30-01-2008

• GeNiTaLiX
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 25-05 23:26
Ik heb al een groot aantal topics doorgelezen, en er werd aangeraden om in vista crashes met je laptop de bios te updaten, zogezegd zo gedaan, maar nu heb ik dus de HPQFlash gedownload voor mijn laptop

Compaq nx6125

Alleen na dat ik de flash rom heb geopend kreeg ik een blauw scherm met allemaal streepjes, na 30 minuten heb ik op de rebootknop gedrukt, en nu staat de bios datum nog steeds op 2005 ipv 2006 en opnieuw updaten werkt ook niet

Thx, Jordi

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Update vanaf een bootfloppy en boot in DOS om vanuit daar de flash te draaien. Dat werkt vele malen betrouwbaarder dan flashen vanuit windows. Je hebt geluk gehad dat je flashprog niets naar de cmos geschreven heeft, anders had je nu het probleem kunnen hebben dat je bios corrupt was.

• GeNiTaLiX
ja dat dacht ik al, wel vreemd dat het schem ineens blauw werd. 8)7 ,maar ik heb geen floppydrive in mn laptop :/

Verwijderd

GeNiTaLiX schreef op donderdag 15 februari 2007 @ 22:13:
ja dat dacht ik al, wel vreemd dat het schem ineens blauw werd. 8)7 ,maar ik heb geen floppydrive in mn laptop :/
Dan stel je een boot-cd samen ?

• GeNiTaLiX
kan dat zonder burning programma?

• Merijn70
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 30-01 19:40
Ik zou me maar wat beter inlezen alvorens te gaan bios updaten! Als je al niet weet hoe je een boot-cd moet samen stellen en ook al niet precies weet hoe je het bios moet updaten op een redelijk nieuwe laptop zou ik toch hulp zoeken bij de leverancier of de fabrikant. Als het fout gaat ben je die laptop zeker een poosje kwijt!

• GeNiTaLiX
Heb je misschien een idee hoe ik dat veilig kan doen?

, want mijn processor verbruikt ook steeds 100% ik heb de topics daarover doorgelezen, en de DMA's, (geen irq conflicten) staan verder goed, ook heb ik de processes gecheckt, en daarnaast heb ik ook geen spyware.

(ik wordt ook gek van steeds die laadgeluiden)

[ Voor 8% gewijzigd door GeNiTaLiX op 16-02-2007 11:54 ]

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

GeNiTaLiX schreef op vrijdag 16 februari 2007 @ 11:53:
Heb je misschien een idee hoe ik dat veilig kan doen?

, want mijn processor verbruikt ook steeds 100% ik heb de topics daarover doorgelezen, en de DMA's, (geen irq conflicten) staan verder goed, ook heb ik de processes gecheckt, en daarnaast heb ik ook geen spyware.

(ik wordt ook gek van steeds die laadgeluiden)
zie PMG FAQ

Verwijderd

Merijn70 schreef op donderdag 15 februari 2007 @ 22:29:
Ik zou me maar wat beter inlezen alvorens te gaan bios updaten! Als je al niet weet hoe je een boot-cd moet samen stellen en ook al niet precies weet hoe je het bios moet updaten op een redelijk nieuwe laptop zou ik toch hulp zoeken bij de leverancier of de fabrikant. Als het fout gaat ben je die laptop zeker een poosje kwijt!
Heel wijs wat je daar zegt, Merijn70

Als je niet een sweet hoe je een BIOS goed moet flashen en welke voorbereidingen je daarvoor nodig hebt heb je 2 keuzes:

1. Laat iemand anders die er echt veel verstand van heeft het werk doen.
2. Blijf bij XP

Dadelijk molesteer jij je eigen labtop nog.

Deze systeembeheerder flasht zijn BIOS alleen maar in hoge nood. Als ik een flash zou moeten doen voor louter Vista dan ging heel het Vista verhaal op de schop, want ik flash mijn BIOS liever niet. Als XP dus goed werkte was het een probleem in Vista en waarschijnlijk niet in je BIOS.

Mijn moederbord heeft zelfs de optie om bij een mislukte flash van de moederbordCD te booten om automatisch terug te flashen. BIOS flashen doe je niet zonder zeer goede redenene of om een bugfix die jou treft. Mij is het nog niet overkomen en als er iemand kritisch is ben ik het wel ;)

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 16-02-2007 12:11 ]

• GeNiTaLiX
bedankt voor de snelle reacties, dan zal ik het toch niet meer proberen.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17:09

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

** Vista drivers mini-FAQ + beleid **

Als een programmatje (ook een flash prog) niet onder Vista wil werken, is dat geen PMG maar Windows Clients materie. In bovenstaande sticky staat dat topics over programmatjes die het onder Vista niet doen in PMG op slot gaan. Zo ook deze.

Komt bij dat we een uitgebreid stukje in PMG FAQ hebben staan over BIOS updaten. Daar staat genoeg info in dat je klaarblijkelijk nog niet gelezen hebt. Begin daar eens mee :z

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.