[LCD] Tatung V42EMGI 1080P Lcd TV [deel 2]

Pagina: 1 ... 5 ... 7 Laatste
Acties:
  • 21.741 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fdkuyper
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 22-08 16:59
Geen matches
wiert.tweakers schreef op zondag 20 mei 2007 @ 11:58:
[...]

IKEA heeft al een tijdje DIODER (vroeger heette dat TRETTIOEN), die gebruiken een stuk minder energie, en zijn ongeveer even duur als die TL.
En zeg nou zelf: bij een moderne LCD-TV hoort ook moderne LED-verlichting ;)

Je komt ze ook al 2e hands tegen.
Leuk, ga ik zeker bekijken de volgende keer dat ik weer in Billyland kom. Op de foto's ziet het er wat klein uit, is de lichtopbrengst echt vergelijkbara met tl? Als het mogelijk is om die kleuren via een compoort ofzo aan te sturen kan een of ander handigerd er vast nog wel echt ambilight van maken! :*)

PS3/4/5 PSN: FDK

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Powermage schreef op dinsdag 22 mei 2007 @ 00:53:
Is er overigens nog interesse bij mensen om deze tv in lelystad te bewonderen ?
zoals het er nu naar uitziet heb ik hem eind deze week op kantoor staan namelijk.
Ik werk in Lelystad en wil dit ding graag eens in het echt zien. Waar werk je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niborit
  • Laatst online: 16-03-2023
Geen matches
kingnbajam schreef op woensdag 09 mei 2007 @ 11:52:
[...]

Mijn scherm wordt vandaag ook opgehaald, dus ik kan even niet bij m'n instellingen. Zodra ik m'n scherm weer heb, zal ik de instellingen hier posten.
Ik heb m'n scherm ook weer terug,kun je jouw instellingen nu misschien posten?Ben benieuwd hoe dat eruit ziet na DVE.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiert.tweakers
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 07-09 20:41

wiert.tweakers

Makes software work correctly

Geen matches
fdkuyper schreef op dinsdag 22 mei 2007 @ 01:15:
[...]

Leuk, ga ik zeker bekijken de volgende keer dat ik weer in Billyland kom. Op de foto's ziet het er wat klein uit, is de lichtopbrengst echt vergelijkbara met tl? Als het mogelijk is om die kleuren via een compoort ofzo aan te sturen kan een of ander handigerd er vast nog wel echt ambilight van maken! :*)
Lichtopbrengst is minder dan TL, maar TL is echt heel veel licht voor achter een TV.
Ik heb de DIODERS onder het legbord van een letterkast gehangen, en dat is genoeg om de inhoud van de eerste paar laden daarvan goed te kunnen zien.

http://wiert.wordpress.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Powermage
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-06 12:26
Matched: tatung
Verwijderd schreef op woensdag 23 mei 2007 @ 00:01:
[...]

Ik werk in Lelystad en wil dit ding graag eens in het echt zien. Waar werk je?
Op Noordersluis (Zuiveringweg) als het goed is komt de Tatung vandaag binnen en heb ik hem in onze showroom staan! als ie idd binnen is meld ik me nog.

[edit]:
ik heb hem binnen!
morgen draait hij compleet met de demotjes en kan je langs komen op de zuiveringweg 66 (het is een showroom, dus je kan gewoon binnen lopen.

[ Voor 19% gewijzigd door Powermage op 24-05-2007 15:40 . Reden: toevoeging ]

Join the club

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jozy
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13:09
Powermage schreef op donderdag 24 mei 2007 @ 09:15:
[...]

Op Noordersluis (Zuiveringweg) als het goed is komt de Tatung vandaag binnen en heb ik hem in onze showroom staan! als ie idd binnen is meld ik me nog.

[edit]:
ik heb hem binnen!
morgen draait hij compleet met de demotjes en kan je langs komen op de zuiveringweg 66 (het is een showroom, dus je kan gewoon binnen lopen.
Calibreren jullie de TV ook? En kun je wat foto's posten van de opstelling met wat details. Thanks (het is toch wat anders als een professionele zaak een TV opstelt als een gewone man thuis)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Powermage
Geen matches
voordat je te ver door denkt, we hebben een computer showroom (ivm netwerk beheer en wat consumenten werken die daaruit voortvloeien) en dit is effe een aandacht trekker daar binnen.

dus we hebben hem niet echt gekalibreerd, morgen komt er via DVI een pc aan te hangen die enkele HD demo's gaat draaien, maar als mensen interesse hebben mogen ze er zelf van alles aan komen hangen.

Join the club

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jozy
Geen matches
Haha, ik dacht dat jullie een HiFi zaak waren :$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wizzz999
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 28-04 20:47
Geen matches
Heb het scherm nu enkele dagen en het beeld is geweldig maar geluid is zeer matig, heeft iemand dit ook gehad en kunnen verbeteren?

Natuurlijk kan ik het over mijn dolby set laten lopen maar ik kan niet geloven dat de kwaliteit van het geluid zoals ik die nu uit de tv krijg is zoals het moet zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jozy
Geen matches
heb je geprobeerd de geluidsinstellingen aan te passen naar je smaak?
en wat bedoel je exact met matig: kraakt het of is het zacht of vervormd of iets anders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wizzz999
  • Laatst online: 28-04 20:47
Geen matches
Geluid is blikkerig, alsof een te lichte geluidsbox hard aanstaat, het heeft geen body, beetje moeilijk uit te leggen, transistor radio is al eens genoemd en het valt meteen op als je de tv hoort(van meerdere mensen nu gehoord).

Een setje boxen van 10 euro dat je aan de pc hangt geeft al een beter, voller geluid.

De instellingen veranderen helpt wel iets maar het is en blijft een mager geluid. Geluid is wel helder en kraakvrij maar matig.

Het geluid loopt nu over mijn dolby set en dan is het goed maar ik blijf benieuwd of mijn tv een probleem heeft die anderen niet hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Ach geluid wil ik zowiezo via surround. Ik ben meer benieuwd naar het beeld :P

pics :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankknopers
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 05-08 17:43

frankknopers

Goud is geen geld

Ik wil ook graag een groot full-HD scherm kopen en dit scherm past het beste bij mijn budget. Ik wil dit scherm graag op mijn bureau zetten en gebruiken als primaire PC monitor (via HDMI op HD2900XT) en televisie (via analoge coax).

Gisteren heb ik even kunnen spelen op een 40 inch Samsung LE40M87BD via VGA aansluiting op mijn laptop. Farcry heb ik native kunnen spelen op 1920x1080 en dat zag er heel erg goed uit. Ook op korte afstand is het beeld erg scherp dankzij de hoge resolutie, en ghosting of wazig beeld heb ik niet waargenomen op dat scherm.

Nou is de Tatung een stuk goedkoper dan die Samsung, en waarschijnlijk ook minder goed. Het contrast is bijvoorbeeld minder, en ook de kijkhoek is kleiner.

Maar hoe zijn jullie ervaringen met het gamen op dit scherm? Ziet het beeld er strak uit? Is er ghosting of iets dergelijks zichtbaar als je dichter op het scherm zit?

En wat is jullie mening over de HDMI interface? Werkt dit probleemloos? Geeft het inderdaad een heel strak beeld omdat het digitaal is?

Het geluid vind ik vrij onbelangrijk, aangezien ik voor het gamen een 7.1 geluidsset heb staan. voor TV kijken stel ik niet zo hoge eisen aan het geluid.

Ik wil dit scherm op mijn bureau gaan plaatsen, en volgens mij kan dat uitstekend (2x1 meter oppervlakte).

Goud is geen geld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baldbelow
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17:30
frankknopers schreef op vrijdag 01 juni 2007 @ 10:14:
Ik wil ook graag een groot full-HD scherm kopen en dit scherm past het beste bij mijn budget. Ik wil dit scherm graag op mijn bureau zetten en gebruiken als primaire PC monitor (via HDMI op HD2900XT) en televisie (via analoge coax).

Gisteren heb ik even kunnen spelen op een 40 inch Samsung LE40M87BD via VGA aansluiting op mijn laptop. Farcry heb ik native kunnen spelen op 1920x1080 en dat zag er heel erg goed uit. Ook op korte afstand is het beeld erg scherp dankzij de hoge resolutie, en ghosting of wazig beeld heb ik niet waargenomen op dat scherm.

Nou is de Tatung een stuk goedkoper dan die Samsung, en waarschijnlijk ook minder goed. Het contrast is bijvoorbeeld minder, en ook de kijkhoek is kleiner.

Maar hoe zijn jullie ervaringen met het gamen op dit scherm? Ziet het beeld er strak uit? Is er ghosting of iets dergelijks zichtbaar als je dichter op het scherm zit?

En wat is jullie mening over de HDMI interface? Werkt dit probleemloos? Geeft het inderdaad een heel strak beeld omdat het digitaal is?

Het geluid vind ik vrij onbelangrijk, aangezien ik voor het gamen een 7.1 geluidsset heb staan. voor TV kijken stel ik niet zo hoge eisen aan het geluid.

Ik wil dit scherm op mijn bureau gaan plaatsen, en volgens mij kan dat uitstekend (2x1 meter oppervlakte).
Een 42 inch scherm voor op je bureau? Wel beetje erg groot lijkt me...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dollyking
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 15:31

dollyking

duck tape

Geen matches
frankknopers schreef op vrijdag 01 juni 2007 @ 10:14:

ik denk dat je buro dan wel bijna in de lege doos past!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankknopers

frankknopers

Goud is geen geld

Geen matches
Ik heb op een 40 inch Full-HD scherm kunnen gamen en op 80 cm afstand vond ik het beeld nog scherp genoeg en ik kon alles nog prima overzien. Mocht het allemaal te groot zijn voor die korte afstand, dan kan ik altijd nog het scherm aan de muur hangen oid.

Ik wil gewoon een echt groot scherm voor zowel tv kijken als computeren. Maar afgezien van de grootte is het scherm dus prima geschikt voor gaming?

[ Voor 4% gewijzigd door frankknopers op 01-06-2007 16:56 ]

Goud is geen geld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seth_Chaos
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Geen matches
frankknopers schreef op vrijdag 01 juni 2007 @ 16:56:
Ik heb op een 40 inch Full-HD scherm kunnen gamen en op 80 cm afstand vond ik het beeld nog scherp genoeg en ik kon alles nog prima overzien. Mocht het allemaal te groot zijn voor die korte afstand, dan kan ik altijd nog het scherm aan de muur hangen oid.

Ik wil gewoon een echt groot scherm voor zowel tv kijken als computeren. Maar afgezien van de grootte is het scherm dus prima geschikt voor gaming?
Ja, Ik game ook al jaren op lcd tv's. Werkt prima, veel mensen zullen anders beweren ondanks dat ze het nooit zelf hebben ervaren/geprobeerd. Ik vermaak me dan ook kostelijk als tijdens een lanparty een clubje tieners achter me komt staan en tegen elkaar roepen; wel vet groot scherm maar je kan er niet op gamen. Waarop ik een RTS start, en speel. Waarna ze uiteraard meteen tegen elkaar roepen maar FPS games kun je wel vergeten, Waarna ik een FPS game start en speel. Het kan allemaal prima, en dat mag ook wel voor dat geld. Ik heb er ook 1 besteld als computer scherm. Ik laat je volgende week mijn bevindingen wel weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankknopers

frankknopers

Goud is geen geld

Geen matches
Seth_Chaos schreef op vrijdag 01 juni 2007 @ 17:11:
[...]

Ja, Ik game ook al jaren op lcd tv's. Werkt prima, veel mensen zullen anders beweren ondanks dat ze het nooit zelf hebben ervaren/geprobeerd. Ik vermaak me dan ook kostelijk als tijdens een lanparty een clubje tieners achter me komt staan en tegen elkaar roepen; wel vet groot scherm maar je kan er niet op gamen. Waarop ik een RTS start, en speel. Waarna ze uiteraard meteen tegen elkaar roepen maar FPS games kun je wel vergeten, Waarna ik een FPS game start en speel. Het kan allemaal prima, en dat mag ook wel voor dat geld. Ik heb er ook 1 besteld als computer scherm. Ik laat je volgende week mijn bevindingen wel weten.
Okay, dat is erg duidelijk. Maar als je al jaren op LCD-TV gamed (PC gaming) heb je vast ook wel op HD-Ready gespeeld. Nou is dat tot 26 inch nog wel te doen, maar een hogere resolutie moet je echt geen HD-Ready meer hebben als je het scherm op je bureau wilt zetten. Veel te blokkerig en wazig, aangezien bijna geen enkele game de HD-Ready resolutie (1366x768) afspeelt en de pixels dan vrij groot zijn.

Als mijn Inspiron 9100 laptop verkocht is bestel ik dit scherm. Ik laat me gewoon verrassen, al verwacht ik wel dat de kinderziektes en probleempjes van oudere firmware er inmiddels uit is als ik zo'n scherm ophaal uit Raalte.

[ Voor 5% gewijzigd door frankknopers op 01-06-2007 17:54 ]

Goud is geen geld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
dude, 42inch op een bureau?? Dan zit je er nog geen halve meter vandaan! Dat is niet te doen man. Dan moet je serieus je hoofd van links naar rechts bewegen om alles te kunnen zien. Lijkt mij niet echt prettig hoor. Ik denk dat je er toch wel minimaal een metertje of 3-4 vanaf moet gaan zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kiddyl
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Geen matches
Gamen op een buroafstand is goed te doen. Op de Amerikaanse fora's zie je genoeg lieden die dat doen. Lijkt mij juist vrij ultiem om in je volledige zichtveld een FPS te spelen.

PV: 27kWp | WP: Adlar Aurora II 6kw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Lijkt mij niet echt goed voor je ogen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seth_Chaos
  • Niet online
Geen matches
Nou ik heb hem binnen. Wat een ontiegelijk groot bakbeest is het zeg. Wel prachtig beeld! Geluid valt ook reuze mee. Ding staat absoluut niet in mijn woonkamer. Je moet ook minstens op 2,5 meter afstand zitten wil je alles scherp kunnen zien zelfs op 1920 bij 1080. Ik heb digitale tv en ik merk dat een aantal kanalen veel te veel kleur door geven, in tegenstelling tot andere kanalen. En merk ik dat kanalen zoals net5 werkelijk met een bagger kwaliteit uitzenden.

Tot nu toe heb ik maar twee puntjes om over te klagen.
  • De dikke zwarte omlijsting.
  • Het niet direct kunnen schakelen naar DVI, HDMI en of 1 van de scart kanalen. (ik schakel graag direct tussen mijn mediacenter en digitale tv).
Als pc scherm op buro doet hij prima dienst. Je kunt niet in 1 keer het hele beeld overzien. Wat ik een plus punt vindt. Ik wil beeldvullend games kunnen spelen. En dat lukt met deze tv zeker. je kunt echt aanvallen vanuit je ogenhoeken zien aankomen inplaats van direct voor je neus. Deze tv gaat dan ook op mijn bureau komen. Voor mijn woonkamer koop ik een tv die wat meer zonlicht toelaat aan de raamkant waar die komt te staan. ;)

Kleine tip. De tv is een kleine 1 meter 20 hoog. Met doos is hij 1,30 hoog. Houdt hier rekening mee als je hem gaat afhalen. In een gewone personen auto past hij niet.

[ Voor 29% gewijzigd door Seth_Chaos op 07-06-2007 15:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nas T
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 09-09 10:54
Geen matches
Seth_Chaos schreef op donderdag 07 juni 2007 @ 15:50:
Kleine tip. De tv is een kleine 1 meter 20 hoog.
Dat zou neerkomen op randen van 14cm....Bij een verhouding van 16:9 en een gegeven diameter van 42", is de breedte van het scherm ongeveer 92cm. Als de tv 1,20m hoog zou zijn(op zijn kant, anders zijn de randen van het scherm(120-52-hoogte voet)/2), dan zou er 28 cm overblijven, gedeeld door 2 is dit 14 cm...

vrede in rust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dollyking

dollyking

duck tape

Geen matches
Nas T schreef op donderdag 07 juni 2007 @ 19:21:
[...]

Dat zou neerkomen op randen van 14cm....Bij een verhouding van 16:9 en een gegeven diameter van 42", is de breedte van het scherm ongeveer 92cm. Als de tv 1,20m hoog zou zijn(op zijn kant, anders zijn de randen van het scherm(120-52-hoogte voet)/2), dan zou er 28 cm overblijven, gedeeld door 2 is dit 14 cm...
Ik denk dat je dicht in de buurt komt, ik zal vanavond eens meten. de speakers heb ik eraf geschroefd, en ergens anders gemonteerd.

wisselen tussen diverse input kanalen, gaat automatisch, als het signaal erop word gezet, of met met de ab, die is toch duidelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seth_Chaos
  • Niet online
Geen matches
dollyking schreef op vrijdag 08 juni 2007 @ 09:47:
[...]

Ik denk dat je dicht in de buurt komt, ik zal vanavond eens meten. de speakers heb ik eraf geschroefd, en ergens anders gemonteerd.

wisselen tussen diverse input kanalen, gaat automatisch, als het signaal erop word gezet, of met met de ab, die is toch duidelijk?
Nee je kunt niet direct schakelen van bijvoorbeeld dvi naar scart2 en terug. Dan moet je eerst de andere inputs af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jozy
Geen matches
je hebt toch verschillende knopjes voor alle inputs. Als je op die drukt kun je direct overschakelen hoor...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seth_Chaos
  • Niet online
Geen matches
jozy schreef op vrijdag 08 juni 2007 @ 12:27:
je hebt toch verschillende knopjes voor alle inputs. Als je op die drukt kun je direct overschakelen hoor...
Nee hoor dat kan niet er zitten 3 inputs onder 1 knop gebundeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kurios
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Geen matches
ik heb zelf een Logitech Harmony 555 gekocht, daarmee kan ik en de TV en de MCE bedienen en kan je wel direct de inputs kiezen.

Misschien een idee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jozy
Geen matches
Seth_Chaos schreef op vrijdag 08 juni 2007 @ 14:46:
[...]

Nee hoor dat kan niet er zitten 3 inputs onder 1 knop gebundeld.
ik weet niet hoor maar op mijn afstandsbediening zijn aparte knopjes voor de scart hdmi vga. Bij jou ook maar volgens mij zie je ze over het hoofd. Ze staan in een boogje bijna onderaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rutgerberge
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16-10-2023
Geen matches
ik woon in rotterdam
zou het mogelijk zijn om deze televisie ergens te kunnen bezichtigen
ben erg benieuwd naar hoe het er allemaal uitziet als het met DVI aangesloten zit

R

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dollyking

dollyking

duck tape

Geen matches
rutgerberge schreef op woensdag 13 juni 2007 @ 13:14:
ik woon in rotterdam
zou het mogelijk zijn om deze televisie ergens te kunnen bezichtigen
ben erg benieuwd naar hoe het er allemaal uitziet als het met DVI aangesloten zit
ik kan je geldermalsen aanbieden, alleen heb ik nog geen juist input apparaat (ps3 oid) om 1080p te laten zien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rutgerberge
Geen matches
ow, want daar gaat het me juist om :)
heb je geen pc die je erop kan zetten?

R

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dollyking

dollyking

duck tape

Geen matches
rutgerberge schreef op donderdag 14 juni 2007 @ 12:34:
ow, want daar gaat het me juist om :)
heb je geen pc die je erop kan zetten?
Neuh, ik volg hier op GOT een draadje over de ultieme HTPC om zelf te bouwen, maar ik ben nog niet zover. ik heb het wel geprobeerd een H.264 via VGA van de laptop af te spelen. maar 1, mijn laptop trok dat niet en 2, via VGA geeft geen 1080p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nas T
Geen matches
dollyking schreef op donderdag 14 juni 2007 @ 13:51:
[...]

Neuh, ik volg hier op GOT een draadje over de ultieme HTPC om zelf te bouwen, maar ik ben nog niet zover. ik heb het wel geprobeerd een H.264 via VGA van de laptop af te spelen. maar 1, mijn laptop trok dat niet en 2, via VGA geeft geen 1080p
En kan 1080P via dvi?

vrede in rust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Via VGA kan toch ook 1080P, ik heb namelijk nu mijn xbox op mijn monitor aangsloten (veeeeel scherper dan mijn 'hdready' tv!) en kon de resoluties kiezen, maar als ik dan 1920x1080 kies, is dat dan P of I, of is dat niet van toepassing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankknopers

frankknopers

Goud is geen geld

Geen matches
Ik heb de knoop doorgehakt en zojuist deze TV besteld bij Dollarshop. Voor maar 1250 euro incl verzenden (ik had nog 8 euro aan bonuspunten). Ik ben heel benieuwd hoe dit scherm zal staan op mijn bureau. Alleen Dollarshop heeft goede scherpe detail foto's van dit scherm, dus ik zal er ook een paar mooie foto's schieten voor andere geinteresseerden.

Dollarshop heeft er gewoon 5+ op voorraad. :P

Goud is geen geld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
zo daz niet duur. Nu begin ik heel erg te twijvelen of ik hem niet meteen bestel, dan heb ik hem vast. Als ik het huis uitga heb ik genoeg andere kosten. dillemma.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nas T
Geen matches
Verwijderd schreef op maandag 18 juni 2007 @ 19:27:
zo daz niet duur. Nu begin ik heel erg te twijvelen of ik hem niet meteen bestel, dan heb ik hem vast. Als ik het huis uitga heb ik genoeg andere kosten. dillemma.
Ik zou zeggen: niet bestellen, er komen ook andere LCD-tv's in dezelfde prijsklasse met een hoger contrast(LG 37LF65). Er bestaat ook de Acer AT4250-DTV, ook een optie.
Helaas zijn er van die 2 tv's geen topic op GoT en weinig/geen reviews op internet.

Is het misschien geen idee om een standaard-review te maken, dus de tv onderwerpen aan bepaalde tests, zoals het aansluiten van 1080P en dan letten op bepaalde zaken?

vrede in rust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

37" wil ik niet, 42 is minimaal, en waar is de acer beter in? Ik vind namelijk het simpele design van de tatung zo mooi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rutgerberge
Verwijderd schreef op zaterdag 16 juni 2007 @ 18:29:
Via VGA kan toch ook 1080P, ik heb namelijk nu mijn xbox op mijn monitor aangsloten (veeeeel scherper dan mijn 'hdready' tv!) en kon de resoluties kiezen, maar als ik dan 1920x1080 kies, is dat dan P of I, of is dat niet van toepassing?
als jij 1920x1080 kiest, en je monitor/scherm (neem aan dat je het over de tatung hebt) geeft het weer, dan is het 1080p, 1080i is interscaled, dit wil zeggen dat hij het "verschaald" om het beeld toch volledig op het scherm te krijgen
en ja DVI kan 1080p aan, vraag me alleen zelf af of HDMI dit ook kan...

R

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nas T
rutgerberge schreef op dinsdag 19 juni 2007 @ 09:16:
[...]
als jij 1920x1080 kiest, en je monitor/scherm (neem aan dat je het over de tatung hebt) geeft het weer, dan is het 1080p, 1080i is interscaled, dit wil zeggen dat hij het "verschaald" om het beeld toch volledig op het scherm te krijgen
en ja DVI kan 1080p aan, vraag me alleen zelf af of HDMI dit ook kan...
Lijkt logisch. Om bovenstaand wat simpeler te zeggen en erbij wat ik erover denk:
1080i maakt om en om de beeldlijnen. Dus bij 30 Hz worden bij 1/30e seconde alle oneven lijnen vernieuwd, bij 2/30e seconde alle even lijnen, etc.

Dit lijkt me via vga ook wat onwaarschijnlijk, want volgens mij kent een vga verbinding geen interlaced.
een vga is niet gemaakt om telkens de oneven en even lijntjes uit te zenden, maar geeft gewoon volledig signaal.

vrede in rust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Aha, dus eigenlijk is VGA zowiezo de beste aansluiting voor een 360.

Even verder over de 360, als een spel geen 1080p is (zoals de meerderheid) scaled die dan wel naar 1080p als ik hem via vga aansluit en hem op 1920x1080 instel? En is dat kwalitatief mooier dan 720p?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nas T
Geen matches
Verwijderd schreef op dinsdag 19 juni 2007 @ 19:59:
Aha, dus eigenlijk is VGA zowiezo de beste aansluiting voor een 360.

Even verder over de 360, als een spel geen 1080p is (zoals de meerderheid) scaled die dan wel naar 1080p als ik hem via vga aansluit en hem op 1920x1080 instel? En is dat kwalitatief mooier dan 720p?
Of VGA de beste aansluiting is, zal ik niet zeggen.
Let er ook op wat de framerate doet bij 1920x1080... Dan heb je nog steeds geen "1080p".
Maar: als het mooi is: geen probleem!

vrede in rust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Ik zit zo te twijvelen, niet leuk meer. Ik kan deze tv ook nergens in de winkels vinden om ff te kijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dollyking

dollyking

duck tape

Geen matches
frankknopers schreef op maandag 18 juni 2007 @ 09:51:
Ik heb de knoop doorgehakt en zojuist deze TV besteld bij Dollarshop. Voor maar 1250 euro incl verzenden (ik had nog 8 euro aan bonuspunten). Ik ben heel benieuwd hoe dit scherm zal staan op mijn bureau. Alleen Dollarshop heeft goede scherpe detail foto's van dit scherm, dus ik zal er ook een paar mooie foto's schieten voor andere geinteresseerden.

Dollarshop heeft er gewoon 5+ op voorraad. :P
Ha, je hebt em ook al in je specs staan!. hoe bevalt die op je buro?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dollyking

dollyking

duck tape

Geen matches
Verwijderd schreef op donderdag 21 juni 2007 @ 19:22:
Ik zit zo te twijvelen, niet leuk meer. Ik kan deze tv ook nergens in de winkels vinden om ff te kijken
Fiets,voet tafel
je was toch in Lelystad wezen kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankknopers

frankknopers

Goud is geen geld

Geen matches
dollyking schreef op vrijdag 22 juni 2007 @ 10:32:
[...]

Ha, je hebt em ook al in je specs staan!. hoe bevalt die op je buro?
Klein fotootje :) Ik had er nog meer gemaakt gisteravond, maar de flits was toch niet krachtig genoeg om de foto's goed scherp te krijgen.

Afbeeldingslocatie: http://www.knopers.net/webspace/tweakers/tatung-v42emgi/tatung1.jpg

Ik maak zo even wat nieuwe foto's. Er is nu veel meer licht van buiten. Het is echt een mega TV, zo verschrikkelijk groot :P Ik moest echt acclimatiseren de eerste dag, maar nu ben ik er wel aardig aan gewend. Televisie en video zien er erg goed uit, vooral HD content 1080 en 720p spettert werkelijk van het scherm af! Ik heb hem nu via DVI (single link kabeltje) aan mijn PC hangen, en dat werkt goed. Geen overscan problemen en ik kan gewoon op 1080p draaien. Vanwege de dotpitch (0.6mm) /kijkafstand verhouding (80cm) zien de letters enz er toch iets minder scherp uit. Het optimum voor gebruik als PC monitor ligt imho op 1,5 meter. Daar is de beste verhouding tussen scherpte beeld / leesbaarheid tekst. Video is goed te bekijken van normale bureau afstand (80cm hier). Games zien er heel erg indrukwekkend uit, maar in spellen die geen widescreen resoluties ondersteunen wordt het beeld wel érg uitgerekt.
- De spellen Call of Duty 2 en TDU zien er echt fantastisch uit op dit scherm.
- Farcry en Simcity 4 zijn ook mooi, maar toch iets minder vanwege de simpelere textures enz. NFS - Carbon zag er niet echt geweldig uit op 1280x1024, veels te breed en op 80cm afstand net niet genoeg overzicht. Voor dit spel moet je eigenlijk de 1,5 meter kijkafstand wel hebben.

Call of Juarez ziet er een beetje onrustig uit als je veel bomen, struiken en/of grassen op het scherm hebt, maar als je een beetje weg kunt kijken en de omgeving wat rustiger is ziet het er wel goed uit. De Call of Juarez DX10 benchmark daarentegen ziet er echt subliem uit op dit beeldscherm, je weet gewoon niet wat je ziet zo mooi. Op 1920x1080 met alle instelling op hoogst haal ik er nog 17,7 FPS avg. uit met mijn HD2900XT.

Dan de overige inputs:

HDMI: connector zit redelijk stevig in de monitor, via de source knop op de TV en op de remote kun je schakelen tussen VGA, HDMI, DVI en dat werkt goed. Helaas is er iets niet goed met de HDMI kabel ofzo, want ik krijg hem niet hoger dan 720p resolutie. Ook op een ander full-HD scherm (Samsung 40 inch) kon de HDMI kabel niet de 1080 resolutie doorgeven. Dit probleem zit dus niet in het beeldscherm maar in de kabel..

VGA: Nog niet getest, ik kan wel eens mijn PC of mijn laptop op die VGA hangen om te kijken hoe dat eruit ziet. Vooral vanwege de hoge resolutie kan het moeilijk worden voor de VGA, maar ik heb wel een dikke VGA kabel om te testen. Later meer hierover.

SCART: Nog niets op aangesloten. Vanavond komt mijn gamecube terug, maar die zal ik wel rechtstreeks op de composite video (geel tulpje) van de TV aansluiten, omdat ik het geluid toch wil doorlussen naar mijn 7.1 speakerset (via een DDTS-100 decoder). Ik kan ook wel eens op SCART aansluiten om die goed te tesen.

Composiet: Ik heb mijn NES erbij gepakt (ja echt) om te kijken of de composite uitput goed werkte. Nou, wat zal ik erover zeggen.. Ik kreeg beeld, Super mario Bros deed het :+ Beeld was érg onrustig en de TV kon hem ook niet beeldvullend krijgen (in wat voor resolutie zend de NES uit? >:) ).
Beeld zag er vrij interlaced uit, maar ik denk dat we deze problemen eerder aan de 20? jaar oude NES moeten toewijzen dan aan deze gloednieuwe TV.

TV analoog: Even de TV coax kabel erin gebrukt en met behulp van de handleiding gezocht naar de functie om automagisch kanalen te zoeken in NL. Dit ging zonder problemen verder en ik eindigde met 34 kanalen (waarvan 2 met ruis en 1 kanaal met die rare grafiek). Effectief dus 31 zenders van Nederlandse, Duitse, Franse en Engelse (CNN?) makelij. Beeld van de TV zenders ziet er vrij goed uit, zeker gezien de matige kwaliteit van het bronmateriaal (analoge TV, lange kabel naar mijn slaapkamer toe, zit nog een signaalversterker tussen...). Beeld is niet zo vegerig als ik gedacht had, prima om naar te kijken. Ook geen ghosting oid waarneembaar en de zapsnelheid is redelijk (vergelijkbaar met andere LCD-TV's denk ik. Wel trager dan mijn oude Philips beelbuis van 52cm, maar dat vind ik niet zo erg.

Nog een mooie functie is de Picture in picture. Je kiest eerst een main source (bijvoorbeeld DVI) zodat je gewoon beeld hebt van je PC en met de PiP kun je een klein venstertje in de hoek van het scherm openen en daar een input uit selecteren. Zo kun je in het klein TV signaal weergeven, maar ook SCART en andere video-inputs kunnen geselecteerd worden. Het PiP venster kan met de knop position in een andere hoek geplaatst worden (met de klok mee) en met de knop size in drie verschillende groottes worden weergegeven op je scherm (grootste is een kwart van het beeld). Met de knop audio kun je zelfs het geluidsspoor van de geselecteerde input weergeven. Om in de praktijk te brengen:

Je bent aan het gamen op de Pc via DVI en je game stuurt het geluid naar de 7.1 surround set. Het PiP venster geeft in een hoek van het scherm het RTL-Z nieuws weer en uit de TV speaker komt het geluid van het RTL-Z nieuws. Zo kun je beide tegelijk volledig afspelen.

Verder mooie TV en deze post is toch veel langer geworden dan de bedoeling was. Delen ervan zal ik wel weer gebruiken in de officiele review :P

Demo video

Picture-in-picture 14MB
televisiebeeld in pip en pop 15MB
Call of Juarez DX10 demo 20MB

Afbeeldingslocatie: http://www.knopers.net/webspace/tweakers/tatung-v42emgi/img_4554.jpg
Vista desktop

Afbeeldingslocatie: http://www.knopers.net/webspace/tweakers/tatung-v42emgi/img_4565.jpg
RTL-Z nieuws

Afbeeldingslocatie: http://www.knopers.net/webspace/tweakers/tatung-v42emgi/img_4557.jpg
Aansluitingen

Afbeeldingslocatie: http://www.knopers.net/webspace/tweakers/tatung-v42emgi/img_4571.jpg
Call of Duty 2

Afbeeldingslocatie: http://www.knopers.net/webspace/tweakers/tatung-v42emgi/img_4575.jpg
Farcry

[ Voor 6% gewijzigd door frankknopers op 22-06-2007 12:21 ]

Goud is geen geld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
hmmm denk dat dit toch wel mijn tv word, na deze review :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jozy
Geen matches
prachtige review....

ik krijg maar geen genoeg om er weer naar te kijken (tv staat bij mn ouders thuis en elke keer als ik er weer naar kijk straal ik weer)

veel plezier ermee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martkrui
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-09 20:56
Geen matches
Binnenkort m'n eigen appartementje dus nu tijd om m'n setup te plannen.

Ik wil deze TV graag aan m'n macMini hangen. Iemand met een MacMini aan deze TV die wat overzicht en detailfoto's kan maken ? (mail / browsen )

-= edit =- Of iemand in de buurt van Winterswijk met zo'n tv. (Mac mini heb ik wel)

[ Voor 16% gewijzigd door Martkrui op 23-06-2007 18:55 ]

I haven't lost my mind! It's backed up on tape somewhere!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoleBole
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16:01
Geen matches
wekenlang in twijfel: wel doen, wachten, wel doen etc etc

gisteren toch de knoop doorgehakt, kan nu niet wachten tot die er is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jozy
Geen matches
Martkrui schreef op zaterdag 23 juni 2007 @ 17:13:
Binnenkort m'n eigen appartementje dus nu tijd om m'n setup te plannen.

Ik wil deze TV graag aan m'n macMini hangen. Iemand met een MacMini aan deze TV die wat overzicht en detailfoto's kan maken ? (mail / browsen )

-= edit =- Of iemand in de buurt van Winterswijk met zo'n tv. (Mac mini heb ik wel)
Een goede vriend en studiegenoot van mij heeft een MacBook Pro en deze is ook aangesloten geweest op deze TV. Hij detecteert hem onmiddelijk via DVI en je kan gelijk bovenin die balk alles instellen kwa resolutie. 1920.1080P wordt moeiteloos geslikt en werkt prima. Ik heb er nu geen foto's van want ik heb tentamens en ga niet terug en vriend is ook niet bereid de laptop uit te lenen :p.

Ik had wel eerder foto's gezien van iemand die een macintosh had aangesloten en foto's van had gemaakt. Anders moet je deel 1 nog is bekijken.

Ik kan je alleen zeggen dat het vlekkenloos werkt met Mac OS XXX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koef
  • Laatst online: 22-10-2024
Geen matches
Ik heb dit paneel sinds 2 dagen en wat me direct opviel is dat pans schokkerig zijn. Het is vooral goed te zien bij horizontaal scrollende tekst zoals bijvoorbeeld de newsticker op Sky News. Het lijkt erop dat het paneel alleen 60 Hz vertical refresh kan en simpelweg elke vijfde frame dupliceert bij wijze van 50 -> 60 Hz conversie. Mijn vrouw zegt dat ze er hoofdpijn van krijgt, zodat de ernst van de situatie duidelijk is :)

Ik gebruik de DVI ingang via een HDMI->DVI kabel die aan een Humax HDCI2000 sat ontvanger hangt. De Humax heeft ook component uitgangen en daar is de judder iets anders van aard: in plaats van elk vijfde frame te herhalen staat de scrollende tekst ongeveer eens per seconde even stil. Op de composiet video uitgang is er geen judder.

Mensen die dit ook opgemerkt hebben? Kon met de zoekfunctie niets vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZandBak
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 09-06-2023
Geen matches
Ziet er leuk uit maar waarom deze? is er niks anders te vinden in deze prijs klasse of is het gewoon een super ding? 1230 euro is het niet slecht voor de specs. Wat vinden jullie nou het allergrootste nadeel van de tv?

1337

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nas T
Geen matches
ZandBak schreef op maandag 25 juni 2007 @ 00:45:
Ziet er leuk uit maar waarom deze? is er niks anders te vinden in deze prijs klasse of is het gewoon een super ding? 1230 euro is het niet slecht voor de specs. Wat vinden jullie nou het allergrootste nadeel van de tv?
Zoek en gij zult vinden....hierboven staat een zoekvakje, waarin je kunt zoeken in dit topic. Ik zou zoeken op trefwoorden die een nadeel zouden kunnen zijn. Succes!

vrede in rust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martkrui
jozy schreef op zondag 24 juni 2007 @ 18:12:
[...]

Ik kan je alleen zeggen dat het vlekkenloos werkt met Mac OS XXX
Bedankt voor je reactie....

Aangezien nog iemand hier in m'n omgeving aan het kijken is naar LCD misschien binnenkort maar even naar de Tatung (of een andere) showroom gaan kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankknopers

frankknopers

Goud is geen geld

Geen matches
Ik wil er nog graag even aan toevoegen dat geinteresseerden welkom zijn om even naar het scherm te kijken bij mij thuis. :)

Goud is geen geld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZandBak
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 09-06-2023
Geen matches
waar woon je :):P

1337

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe zit het met de zwartwaardes? Want ik twijvel nu heel erg tussen deze en de LG 42LF65. De LG is 200 euro duurder maar heeft wel een contrast van 5000:1. Alleen vind ik de tv zelf minder mooi dan die van tatung. Maarja beeldkwaliteit is natuurlijk belangrijker, en LG is geen klein merkje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankknopers

frankknopers

Goud is geen geld

Geen matches
Met drie muisklikken te vinden... _/-\o_ Markelo, 7475CC (beetje loze topic-kick dit)

Goud is geen geld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
kan je misschien een strakke foto maken, van de beeldkwaliteit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
misschien een heel klein kickje?

Ik twijvel momenteel door de relatief lage contrastverhouding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kurios
  • Niet online
Geen matches
Verwijderd schreef op zondag 01 juli 2007 @ 19:02:
misschien een heel klein kickje?

Ik twijvel momenteel door de relatief lage contrastverhouding
Die LG bedoel je? Heeft die niet zo'n dynamische contrast net als de Samsung LCDs?

edit:
ja dus

Je kan die contrast waarden dus niet vergelijken! Die 5000:1 is een dynamische dus dmv een truukje trekken ze die contrastwaarden op. Maar het is meer marketing dan een echte waarde.

[ Voor 58% gewijzigd door Kurios op 01-07-2007 19:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Dus 1000:1 valt best mee hoe laag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankknopers

frankknopers

Goud is geen geld

Ik zal proberen iets vast te leggen van contrast, maar dat is gewoon erg moeilijk. Op een foto is het licht altijd nog weer anders. Het beste is om dit scherm naast een ander full HD paneel te houden en dan de kleuren te vergelijken. Helaas heb ik niet de mogelijkheid om deze vergelijking te maken. Ik kan hem wel naast mijn Acer AL2016W zetten (20 inch TFT), maar dat is een beetje appels met peren. Ik heb wel de indruk dat het zwart donkerder is op de Tatung vergeleken met de Acer 20 inch. Die laatste is een beetje flets qua zwartwaardes, maar dat is ook een TN paneel met maar 600:1 ofzo.

Goud is geen geld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
maarja ik heb ook een 17inch scherm, ook met 600 of 700:1 en eigenlijk vind ik dat al best wel zwart :P

Dus ik denk dat ik zowiezo de lat niet zo hoog leg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankknopers

frankknopers

Goud is geen geld

Geen matches
Verwijderd schreef op zondag 01 juli 2007 @ 23:11:
maarja ik heb ook een 17inch scherm, ook met 600 of 700:1 en eigenlijk vind ik dat al best wel zwart :P

Dus ik denk dat ik zowiezo de lat niet zo hoog leg.
Dan ben je waarschijnlijk al dik tevreden met de contrastverhouding van dit scherm. Ik moet zeggen dat ik hem echt niet slecht vind voor PC gebruik. Games zien er best goed uit, alleen CoJ is een beetje onrustig beeld met al dat gras, bomen en de schaduwen enz. Maar dat kan ook komen door het feit dat mijn videokaart de schaduwen verkeerd rendered (verkeerde plaats, drie-vierdubbel)..

Goud is geen geld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kurios
  • Niet online
Geen matches
Verwijderd schreef op zondag 01 juli 2007 @ 20:38:
Dus 1000:1 valt best mee hoe laag?
1000:1 is helemaal niet laag. Die 5000:1 is geen echte waarde van het scherm maar van de software.

1000:1 is gewoon goed te noemen en alle schermen hebben dat contrast Samsung, Philips etcetc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
dus dit wordt hem, ik ga ook niet meer verder twijfelen want ik wordt gek van mezelf 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Powermage
Wij hebben deze tv sinds vandaag ook thuis staan, maar ik heb de lijst met instel codes van tatung voor de UPC digitaal AB helemaal gehad, maar hij werkt niet, weet iemand de juiste code of mogelijkheid om de AB van UPC digitaal goed op de tatung te laten werken?

Join the club

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Haha, ff tussendoor;
Dat ik de lat niet hoog leg op contrtast ed is wel duidelijk, had vandaag op me monitor dat ik mijn 'grid' achtergrond in nautilus niet meer zag, ik dacht dat het een witte achtergrond was, bleek me contrast van me monitor veel te hoog staan :D

dom :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Powermage
Niemand die de UPC A/B code voor de Tatung weet?

Join the club

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jozy
Geen matches
Ik heb eens een hele lijst met codes gepost voor UPC, maar ik weet niet of je ze allemaal gehad hebt. Je moet even zoeken in het vorige topic als ik het me goed herinner.

succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Powermage
Geen matches
jozy schreef op dinsdag 10 juli 2007 @ 12:48:
Ik heb eens een hele lijst met codes gepost voor UPC, maar ik weet niet of je ze allemaal gehad hebt. Je moet even zoeken in het vorige topic als ik het me goed herinner.

succes
Die lijst stond in het 32" topic, en deze lijst staat ook op de UPC site, maar bij deze werkte het nog steeds niet, nu staat er in de handleiding ook een manier om langs alle codes te bladeren, maar als ik een code vind slaat hij deze vreemd genoeg niet goed op lijkt het.

Join the club

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martkrui
Geen matches
Ik heb 'm hier ook staan nu. *O*

beeld viel even tegen toen ik 'm net aansloot maar dat is nog goed te tweaken heb ik al gezien. (teveel rood beeld is nu al stukken beter)

Waar ik nog niet helemaal uit ben zijn all die zoom-panoramic e.d. modes i.s.m. UPC digital (dvr)

Het liefst zie ik 4:3 uitzending gewoon in 4:3 (dus met balken links en rechts)
16:9 moet natuurlijk fullscreen zijn..

Dit lukt mij op dit moment nog niet automatisch. Iemand een tip ?

[ Voor 4% gewijzigd door Martkrui op 24-07-2007 14:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dollyking

dollyking

duck tape

Geen matches
Martkrui schreef op dinsdag 24 juli 2007 @ 14:13:
Ik heb 'm hier ook staan nu. *O*

beeld viel even tegen toen ik 'm net aansloot maar dat is nog goed te tweaken heb ik al gezien. (teveel rood beeld is nu al stukken beter)

Waar ik nog niet helemaal uit ben zijn all die zoom-panoramic e.d. modes i.s.m. UPC digital (dvr)

Het liefst zie ik 4:3 uitzending gewoon in 4:3 (dus met balken links en rechts)
16:9 moet natuurlijk fullscreen zijn..

Dit lukt mij op dit moment nog niet automatisch. Iemand een tip ?
uit mijn hoofd, moet je dan op het ARC knopje auto kiezen ipv zoom1 zoom2 etc.
waarschijnlijk ook deze stand kiezen op je upc setupbox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martkrui
Geen matches
Powermage schreef op donderdag 12 juli 2007 @ 23:14:
[...]

Die lijst stond in het 32" topic, en deze lijst staat ook op de UPC site, maar bij deze werkte het nog steeds niet, nu staat er in de handleiding ook een manier om langs alle codes te bladeren, maar als ik een code vind slaat hij deze vreemd genoeg niet goed op lijkt het.
De goede code al gevonden ?

Ik heb de codes van UPC geprobeerd, maar deze werken bij mij niet :
Code : 0041
Code : 0067
Code : 0102
Code : 0247
Code : 0546
Code : 0586
Code : 0651
Code : 0659
Code : 1786
Code : 1938

[ Voor 20% gewijzigd door Martkrui op 26-07-2007 16:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jetro2
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 11-07 23:46
Geen matches
Er is een hele hype rond deze tv, en ik was aan het overwegen hem te gaan kopen, maar ik ben daarstraks eens bij mijn lokale elektro-winkel binnen gestapt en zag ik een Philips 42pfl7662d/12 voor 1500€. Ook full HD, 42" en van een (door mij toch) goed gekend merk. Ik ben er zelfs van overtuigd dat ik hem nog goedkoper geprijsd vindt.
Kwestie van verschillen zie ik er niet zoveel belangrijke, de belangrijkste misschien dat de philips geen pc (dvi) aansluiting heeft, wat mij niet zo erg lijkt aangezien de nieuwere pc's al over HDMI uitgangen beschikken. Of mis ik iets essensieels?

I'm not a geek! I'm a lvl 12 Paladin!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nas T
Jetro2 schreef op maandag 03 september 2007 @ 19:29:
Ik ben er zelfs van overtuigd dat ik hem nog goedkoper geprijsd vindt.
Valt mee.
Je kunt er geen laptop aanhangen zonder svhs. Dat zou makkelijk zijn als een vriend langskomt met foto's. Je mist dus niets essentieels. Net zoals bij de Tatung: Je mist niets essentieels, je betaalt er alleen €300 minder voor(wat je kan uitbesteden aan een HDD-recorder of hardware.

[ Voor 11% gewijzigd door Nas T op 05-09-2007 10:02 ]

vrede in rust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jetro2
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 11-07 23:46
Het model dat jij zegt is de /10 versie, welke duurder is. Veel sites hebben de nieuwe prijswijzeging miss nog niet doorgevoerd (prijs is drastisch gedaald met de nieuwe modellen die in september uitkomen). de Tatung kon ik voor 1490€ krijgen bij tones.be (niet op site, maar konden hem wel leveren). Bijde tv's zijn dus bij een deftige winkel in belgie te verkrijgen (waar ik zo heen kan rijden) voor bijna dezelfde prijs. De onzekere persoon in mij prefereert miss toch merknaam over extra functionaliteit. Miss is de kwaliteit van Philips wel beter met pixel plus enzo :?

I'm not a geek! I'm a lvl 12 Paladin!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nas T
Jetro2 schreef op dinsdag 04 september 2007 @ 19:04:
Het model dat jij zegt is de /10 versie, welke duurder is. Veel sites hebben de nieuwe prijswijzeging miss nog niet doorgevoerd (prijs is drastisch gedaald met de nieuwe modellen die in september uitkomen). de Tatung kon ik voor 1490€ krijgen bij tones.be (niet op site, maar konden hem wel leveren). Bijde tv's zijn dus bij een deftige winkel in belgie te verkrijgen (waar ik zo heen kan rijden) voor bijna dezelfde prijs. De onzekere persoon in mij prefereert miss toch merknaam over extra functionaliteit. Miss is de kwaliteit van Philips wel beter met pixel plus enzo :?
Wat kwaliteit doet, weet ik niet. Maar de animo voor deze tv is dusdanig groot, dat er dus hier op GoT al een 2e topic over is ontstaan. Tatung bestaat al enkele jaren naar ik weet, maar ik geef je groot gelijk als je voor zekerheid gaat. Dat ik het over de /10 versie had, mijn excuses...
Ik zal de post aanpassen naar de juiste link...

vrede in rust

• Paradox
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10-09 21:15
Powermage schreef op donderdag 24 mei 2007 @ 09:15:
[...]

[edit]:
ik heb hem binnen!
Staat hij hier nogsteeds ? ik heb nu ook een verschrikkelijke intresse.

Verwijderd

Geen matches
Voor de amsterdammers die deze in levende lijve willen zien, bij level in de 1e van swindenstraat is hij te zien met een HD demo.

• Jrz
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 06:25

Jrz

––––––––––––

Geen matches
cool.. ga ik van het weekend even langs el-tweako :D

Ennnnnnnnnn laat losssssssss.... https://github.com/jrz/container-shell (instant container met chroot op current directory)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Hi, heb de TV nu reeds 6 maanden, over de Pc met DVI op 1920x1080, gewoon geweldig!
Ik heb echter problemen via de gewone antenne aansluiting, daar loopt het geluid regelmatig niet synchroon met het beeld!?

Nog iemand dit probleem??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nas T
Geen matches
Verwijderd schreef op vrijdag 28 september 2007 @ 14:45:
Hi, heb de TV nu reeds 6 maanden, over de Pc met DVI op 1920x1080, gewoon geweldig!
Ik heb echter problemen via de gewone antenne aansluiting, daar loopt het geluid regelmatig niet synchroon met het beeld!?

Als je dit hebt met alle video, dan ligt het probleem dus wss in je pc of tussen pc-en tv, of in je tv.
Heb je het probleem niet met alle video, dan ligt het probleem dus wss in je antenne, en hoort de vraag niet in dit topic...

vrede in rust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Verwijderd schreef op vrijdag 28 september 2007 @ 14:45:

Hoi, Heb de TV inmiddels 10 maanden en ervaar dezelfde problemen dat het beeld regelmatig niet synchroom loopt. Via de antenne valt dit het meest op maar ook via scart en hdmi heb ik het het gevoel dat het beeld "te laat" is.
Over de kwaliteit van het beeld qua scherpte en ontvangst ben ik zeer tevreden. Voor de aansluitingen heb ik goed afgeschermde kabels gebruikt, dus daar zou het toch niet aan mogen liggen. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nas T
Geen matches
Verwijderd schreef op woensdag 17 oktober 2007 @ 11:24:
[...]

Hoi, Heb de TV inmiddels 10 maanden en ervaar dezelfde problemen dat het beeld regelmatig niet synchroom loopt. Via de antenne valt dit het meest op maar ook via scart en hdmi heb ik het het gevoel dat het beeld "te laat" is.
Over de kwaliteit van het beeld qua scherpte en ontvangst ben ik zeer tevreden. Voor de aansluitingen heb ik goed afgeschermde kabels gebruikt, dus daar zou het toch niet aan mogen liggen. :?
Het zou kunnen liggen aan dat het beeld eerst nog verfraaid wordt. Een processor moet dit doen en zou dat dan niet kunnen bijhouden, waardoor het beeld net wat later valt dan het geluid. Oplossing van de fabrikant zou simpel moeten zijn: geluid ook wat later versturen...
Maar ik weet niet of dat het probleem is.

vrede in rust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nas T schreef op donderdag 18 oktober 2007 @ 19:12:
[...]

Het zou kunnen liggen aan dat het beeld eerst nog verfraaid wordt. Een processor moet dit doen en zou dat dan niet kunnen bijhouden, waardoor het beeld net wat later valt dan het geluid. Oplossing van de fabrikant zou simpel moeten zijn: geluid ook wat later versturen...
Maar ik weet niet of dat het probleem is.
Klinkt wel vrij logisch dat ze iets met het beeld doen. Zal morgen eens contact zoeken met Tatung om te kijken wat voor oplossing ze kunnen bieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dollyking

dollyking

duck tape

Geen matches
Met zo'n joekel van beeld zit je wat verder van de TV af. geluid is nou eenmaal langzamer dan licht (beeld)
+-330 m/s voor geluid tegen +-300.000.000 m/s voor licht _O-

Maar ik denk dat jouw vertraging merkbaar groter is. Loopt het geluid ook via de tv of via een versteker?
en de antennekabel is ook rechtstreeks? bij mij had ik deze eerst via de computer en/of video doorgelust. maar dit gaf teveel verlies

bij mij draait deze ook al 7 maanden naar volle tevredenheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nas T
Geen matches
dollyking schreef op vrijdag 19 oktober 2007 @ 14:35:
Met zo'n joekel van beeld zit je wat verder van de TV af. geluid is nou eenmaal langzamer dan licht (beeld)
+-330 m/s voor geluid tegen +-300.000.000 m/s voor licht _O-
Stel, je zit 4 meter van het beeld. Dan zou het geluid in 0,01212 seconde bij je zijn.
licht in 0,00001333 seconde. Zou dus iets meer dan een honderdste seconde verschil zijn, dat merk je niet.

vrede in rust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martkrui
Geen matches
Mijn tv is net RMA gegaan wegens een op hol geslagen OSD.. Die produceerde af en toe rare artefacts door het beeld voor een paar seconden.

Er zijn hier al een paar mensen met ervaring met de pickup&return service. Wat was ongeveer de doorlooptijd ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niborit
Geen matches
Martkrui schreef op donderdag 25 oktober 2007 @ 11:21:
Mijn tv is net RMA gegaan wegens een op hol geslagen OSD.. Die produceerde af en toe rare artefacts door het beeld voor een paar seconden.

Er zijn hier al een paar mensen met ervaring met de pickup&return service. Wat was ongeveer de doorlooptijd ?
De eerste keer duurde het behoorlijk lang, maar dat kwam omdat ze zelf op onderdelen moesten wachten (het paneel) .
De tweede keer had ik hem dacht ik na 7 of 14 dagen terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jozy
Geen matches
ik heb een hele dunne lijn dwars door het midden van mn scherm van boven naar beneden...
Ik denk dat ik hem ook maar moet laten repareren

Met welk nummer of adres hebben jullie contact opgenomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niborit
Geen matches
+32 64 23 71 61
Bovenstaand nummer moet je bellen, krijg je een frans sprekende persoon aan de lijn. Niet schrikken, ze spreken ook gewoon nederlands. dan sturen ze je een mailtje die je ingevuld terug stuurt met ook de gewenste ophaaldatum erin, (kan vaak de volgende dag al)
Zou dat wel even vragen gelijk, of eventueel de volgende dag ophalen o.k. is.
Hoop dat je de originele doos nog hebt, maak deze ook heel goed dicht met spanbandjes ofzo, zodat ze tijdens transport niet de bovenkant eraftrekken en dat de t.v. blijft staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jozy
Geen matches
Die reusachtige doos heb ik niet bewaard en ik denk dat dat niet verwonderlijk is...
Is het een probleem dan met transport want ik weet niet waar ik zo snel een doos vandaan haal:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martkrui
jozy schreef op zaterdag 27 oktober 2007 @ 22:23:
Die reusachtige doos heb ik niet bewaard en ik denk dat dat niet verwonderlijk is...
Is het een probleem dan met transport want ik weet niet waar ik zo snel een doos vandaan haal:D
Er komt (bij mij tenminste) een koerierbedrijf de "zending" ophalen. En ik denk dat die een onverpakte TV niet zullen meenemen.
Ik denk dat je het beste contact kan opnemen met Tatung en aangeven dat je de verpakking niet meer hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jozy
Geen matches
Bedankt dat zal ik dan doen :!

Hoe is jouw RMA afhandeling verlopen? Of heb je de TV nog niet terug?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martkrui
Geen matches
Volgens de track&trace is de TV vrijdag einde van de middag aangekomen in Belgie.
Schatting van werkzaamheden was 10 werkdagen. Dus ik hoop 'm over 2 weken terug te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niborit
Geen matches
jozy schreef op zaterdag 27 oktober 2007 @ 22:23:
Het is een gewone koerier die hem op komt halen, die neemt hem echt niet mee zonder doos, moet je ook niet willen.
Je weet nooit wat er onderweg nog allemaal met de T.V. gebeurt.
De eerste keer dat die koerier hem bij mij op kwam halen donderde hij bij het inladen bijna uit de auto.
Daar was ik dus niet zo gerust op.
Misschien woont er iemand van dit forum in jouw buurt waarvan je de doos kan lenen...
Pagina: 1 ... 5 ... 7 Laatste