Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jozy
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 11-09 15:12
Geen matches
FaceDown schreef op maandag 26 februari 2007 @ 20:48:
Ik wil helemaal niks uitlokken maar dit zou voor mij serieus een reden zijn om een scherm niet te kopen.
Bij plasma kun je inderdaad reflecties hebben ja. Ik vind echter het glanzende oppervlak van een plasma veel mooier dan het doffe van veel LCD's. Als het echter donker is en je doet naast je een schemerlamp aan dan zie je die in het beeld inderdaad.. wij hebben echter een lampje naast de tv en nog een verderop en dat werkt prima. Ook overdag geen last van reflecties.
Je kunt het ook normaal brengen en ik weet ook dat alle minpunten van een lcd voor jouw serieuze redenen zijn om voor plasma te kiezen maar ik heb ze vaak genoeg gehoord.

Een LCD is helemaal niet dof dat maak jij er van. Het is gewoon net als bij een laptop die een glanzende coating kan hebben of een matte. Allebei hebben ze hun kenmerken en je moet zelf kiezen wat je het beste vind. Ik wil gewoon geen reflecties in m'n beeld en als ik m'n kamer verduister en een lampje aan heb voor de chips en het drinken wil ik die niet in mn beeld terugzien. Jij blijkbaar wel, nou prima toch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Psycho
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 26-07 09:41
Matched: tatung
Ik kan niet echt zeggen dat ik last heb van de inkijkhoeken. Ik zit in een kamer van zo'n 3.5 - 4 meter in het vierkant waarbij de TV in het midden van 1 wand staat en ik in een tegenoverliggende hoek zit. Zou dus een hoek van zo ongeveer 25° zijn. Dat is ook niet zo'n scherpe hoek, maar ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat je onder een veel scherpere hoek nog TV gaat kijken, vanwege het eenvoudige feit dat vanuit een hoek naar een vlak beeld kijken het beeld wat je wilt zien gewoon te veel vervormd.

M'n backlight heb ik ook nog niet gehoord. Alhoewel ik dan wel moet toegeven dat ik de backlight instelling op 0 heb gezet. Het donkere daarvan heb ik tot nu toe gecompenseerd met de brightness level. Misschien dat als ik hem eenmaal heb hangen zoals ik hem wil hebben, ik nog eens ga kijken of ik die instellingen beter kan tunen.

Het enige probleem wat ik met de TV heb is dat wanneer ik mijn pc op de TV aansluit (ongeacht het type verbinding) ik aan weerszijden van een zwarte lijn, een lichtere schaduw/highlight zie. Dus bij mijn muiscursor bijvoorbeeld zie ik links en rechts een lichtere outline van mijn pijltje.

Hindert me absoluut niet wanneer ik films kijk (en daar heb ik hem voor gekocht), maar het is wel vrij irritant als ik tekst selecteer als ik toevallig even snel wat anders wil doen. Ik vermoed dat de Tatung iets van beeldverbetering probeert te doen, maar ik heb nog geen instelling gevonden die er voor verantwoordelijk kan zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jozy
Geen matches
De inkijkhoek is ook zeker goed te noemen, het enige wat ik duidelijk wilde maken is dat de opgegeven waarde niet gehaald wordt maar dat stond bij voorbaat al vast.

Hoe heb je trouwens je pc aangesloten (welke manieren, welke instellingen, welke kaart en drivers?). Misschien dat je iets van een cleartype ofzo hebt geactiveerd erop en dat dat niet goed zichtbaar is want hij moet gewoon strak zijn als je 1920 1080 draait.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 27-08 11:47

FaceDown

Storende factor.

Geen matches
Klinkt als reflectie door gebruik van een slechte kabel, maar je hebt meerdere kabels geprobeerd zeg je? Misschien wordt het geproduceerd door je videokaart? Als eens een ander systeem geprobeerd (laptop ofzo)?

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Psycho
Ik heb nu de tatung via een duallink DVI-DVI kabel aangesloten op m'n Sapphire Radeon X1900XTX. Reflecties op de kabel had ik ook al aan gedacht, vandaar dat er nu die duallink kabel in zit ipv de single link die ik eerst had. Ik heb ook geprobeerd de resolutie, kleurdiepte en refreshrate van het verzonden signaal te verkleinen (lees 640x480 op 16 bits bij 30HZ) maar de 'highlight' blijft.

Beeld ook getest via de door dollarshop meegeleverde DVI-HDMI kabel (lijkt me slechtere kwaliteit kabel) hetzelfde effect en met 2 VGA kabels (1 goede en 1 brakke) zelfde effect.

Als verificatie dat het niet aan de videokaart ligt heb ik nog maar eens m'n oude syncmaster 710T er aan gehangen (op 1280 x 1024, 32 bit, 75Hz) en daar zie ik nergens iets van. Bron vervangen was ik nog niet aan toegekomen. Maar kan ik vanavond met laptop nog eens proberen, of met mijn oude radeon 9500 in andere pc.

Kan ook zijn dat ik een TV heb gekregen met oude firmware of zo. Kan iemand anders de versie nog eens testen? Methode: spanning er af, menu knop op TV ingeduwd houden, spanning er op, wachten tot beeld er is, dan verschijnt er een menuutje met de firmware versie.

ik had geloof ik een versie met als datum 09/28/06 (of zo... heb ik zaterdag ergens gecheckt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vulcan750
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02:26
Nu de Tatung eindelijk uitgeleverd wordt, blijkt deze behalve z'n goede punten ook zwakkere punten te hebben. Dat is natuurlijk niet onlogisch, want het is en blijft een budget 1080p tv. En aangezien ook in Electronicaland alleen de zon voor niets opgaat, zal er om aan een scherpe prijs te komen hier en daar op onderdelen bezuinigd zijn. Zo is de kijkhoek gewoon wat minder dan gemiddeld.
Dat blijkt uit de reacties hieronder:

Pixer: Als je 2 stappen vanuit het midden doet is het beeld al iets uitgebleekt.
Zilly: klopt volledig, daar erger ik me ook aan.
Jozy: inkijkhoek is inderdaad niet z'n sterkste punt maar problematisch vind ik het niet.
El Psycho: Ik kan niet echt zeggen dat ik last heb van de inkijkhoeken. Ik zit in een kamer van zo'n 3.5 - 4 meter in het vierkant waarbij de TV in het midden van 1 wand staat en ik in een tegenoverliggende hoek zit. Zou dus een hoek van zo ongeveer 25° zijn.

FaceDown komt nu eens niet met flamerige kritieken, maar zegt "dat dit voor hem serieus een reden zou zijn om een scherm niet te kopen". (en hierbij denkt aan met een groep personen naar voetballen kijken)
Jammer dat Jozy blijkbaar geen kritiek op zijn Tatung kan verdragen en FaceDown onterecht verwijt "het niet normaal te brengen". Nu zegt Jozy ineens "de inkijkhoek is ook zeker goed te noemen, het enige wat ik duidelijk wilde maken is dat de opgegeven waarde niet gehaald wordt maar dat stond bij voorbaat al vast". Vreemd, eerder stelde hij wel vast dat dit geen sterk punt was...
Ik ben het vaak niet eens geweest met FaceDown, maar nu wel! Als het beeld al fletser wordt bij een grotere hoek dan 25°, dan vind ik dit ook een duidelijk minpunt!
In hoeverre zo'n minpunt van doorslag kan zijn bij de aankoop van een tv, dat kan alleen de koper bepalen. Geen situatie is gelijk.
Voor alle duidelijkheid: ik heb geen plasma-tv, wel een lcd-tv (720p) waar ik heel tevreden mee ben! :)

Volvo XC40 Recharge MY23 SM 19"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Psycho
Geen matches
Vulcan750 schreef op dinsdag 27 februari 2007 @ 12:19:
[...]

Als het beeld al fletser wordt bij een grotere hoek dan 25°, dan vind ik dit ook een duidelijk minpunt!

[...]
Dat zei ik niet ;)

Ik zei dat het op 25° in ieder geval nog goed is... en dat zou dus een kijkhoek maken van 50°.... (25° naar links en 25° naar rechts).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jozy
Vulcan750 schreef op dinsdag 27 februari 2007 @ 12:19:
Nu de Tatung eindelijk uitgeleverd wordt, blijkt deze behalve z'n goede punten ook zwakkere punten te hebben. Dat is natuurlijk niet onlogisch, want het is en blijft een budget 1080p tv. En aangezien ook in Electronicaland alleen de zon voor niets opgaat, zal er om aan een scherpe prijs te komen hier en daar op onderdelen bezuinigd zijn. Zo is de kijkhoek gewoon wat minder dan gemiddeld.
Dat blijkt uit de reacties hieronder:

Pixer: Als je 2 stappen vanuit het midden doet is het beeld al iets uitgebleekt.
Zilly: klopt volledig, daar erger ik me ook aan.
Jozy: inkijkhoek is inderdaad niet z'n sterkste punt maar problematisch vind ik het niet.
El Psycho: Ik kan niet echt zeggen dat ik last heb van de inkijkhoeken. Ik zit in een kamer van zo'n 3.5 - 4 meter in het vierkant waarbij de TV in het midden van 1 wand staat en ik in een tegenoverliggende hoek zit. Zou dus een hoek van zo ongeveer 25° zijn.

FaceDown komt nu eens niet met flamerige kritieken, maar zegt "dat dit voor hem serieus een reden zou zijn om een scherm niet te kopen". (en hierbij denkt aan met een groep personen naar voetballen kijken)
Jammer dat Jozy blijkbaar geen kritiek op zijn Tatung kan verdragen en FaceDown onterecht verwijt "het niet normaal te brengen". Nu zegt Jozy ineens "de inkijkhoek is ook zeker goed te noemen, het enige wat ik duidelijk wilde maken is dat de opgegeven waarde niet gehaald wordt maar dat stond bij voorbaat al vast". Vreemd, eerder stelde hij wel vast dat dit geen sterk punt was...
Ik ben het vaak niet eens geweest met FaceDown, maar nu wel! Als het beeld al fletser wordt bij een grotere hoek dan 25°, dan vind ik dit ook een duidelijk minpunt!
In hoeverre zo'n minpunt van doorslag kan zijn bij de aankoop van een tv, dat kan alleen de koper bepalen. Geen situatie is gelijk.
Voor alle duidelijkheid: ik heb geen plasma-tv, wel een lcd-tv (720p) waar ik heel tevreden mee ben! :)
hoezo kan ik geen kritiek verdagen dan? Ik geef toch duidelijk aan dat het er is en ontken toch niets....Maar daarbij geef ik aan dat het niet iets is waar je je druk om hoeft te maken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 00:09
De inkijkhoek is inderdaad belangrijk, wanneer je op deze Tatung film of tv met meerdere mensen wilt gaan bekijken.
Maar de Tatung is niet de enige die dat heeft, ik lees op kieskeurig dat de sharp full hd 37 inch het heel erg heeft.

Maar het is een goed punt om rekening mee te houden natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Recklezz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 03-09 17:06
Geen matches
Nou ik check net de firmware versie en bij mij geeft ie dit aan :

V42EMGI-E01 HP-1.0 09/28/06

Ik dacht dat ik iemand hoorde zeggen (Smarron) dat de Nederlandse modellen allemaal firmware versie 1.3 zouden hebben. Blijkbaar zijn er toch oude modellen uitgeleverd aan Nederland. (of Dollarshop)

Nu moet ik zeggen dat ik geen 'buzzing' geluid waarneem, net geprobeerd met backlight waardes van 0 tot 100, ik hoor niets. Maar m'n digitale tv van UPC, die op de Scart2 zit, vindt ik er niet bijzonder mooi uitzien t.o.v. analoge tv. Zou het kunnen dat ie geen RGB over scart doet? De UPC box staat wel op RGB. Of is het analoog gewoon zo strak? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Recklezz schreef op dinsdag 27 februari 2007 @ 20:17:
Nou ik check net de firmware versie en bij mij geeft ie dit aan :

V42EMGI-E01 HP-1.0 09/28/06

Ik dacht dat ik iemand hoorde zeggen (Smarron) dat de Nederlandse modellen allemaal firmware versie 1.3 zouden hebben. Blijkbaar zijn er toch oude modellen uitgeleverd aan Nederland. (of Dollarshop)

Nu moet ik zeggen dat ik geen 'buzzing' geluid waarneem, net geprobeerd met backlight waardes van 0 tot 100, ik hoor niets. Maar m'n digitale tv van UPC, die op de Scart2 zit, vindt ik er niet bijzonder mooi uitzien t.o.v. analoge tv. Zou het kunnen dat ie geen RGB over scart doet? De UPC box staat wel op RGB. Of is het analoog gewoon zo strak? ;)
Oef, ik denk dat diegenen die nog niet overtuigd waren nu zeker nog even moeten wachten, of toch maar naar een andere TV moeten uitkijken. Tenminste als de problemen met de vroege versies van de Tatung gelijk zijn aan die van de Goodmans in Engeland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Recklezz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 03-09 17:06
Verwijderd schreef op dinsdag 27 februari 2007 @ 20:48:
[...]

Oef, ik denk dat diegenen die nog niet overtuigd waren nu zeker nog even moeten wachten, of toch maar naar een andere TV moeten uitkijken. Tenminste als de problemen met de vroege versies van de Tatung gelijk zijn aan die van de Goodmans in Engeland.
Nou ik zou nog niet zo snel naar conclusies springen. Zoals ik al zei heb ik totaal geen last van enige 'buzzing', en wat dat zogenaamde 'RGB probleem' precies inhoud weet ik ook niet. Weet alleen dat ik niet kapot ben UPC digital.

Ik ben echt zeer tevreden over deze tv, ondanks dat ook mij opviel dat als je 3 passen opzij doet, de kleuren ietwat flets worden. Tot nu toe zou ik er de 500 euro extra voor een full-hd bravia niet voor over hebben.

Maar ben benieuwd of iedereen deze oude firmware heeft, en zonee, waar de tv dan vandaan komt.

Ook ben ik benieuwd naar ieders instellingen.

Ik heb momenteel m'n XBOX360 via VGA met de volgende instellingen :

Contrast : 50
Helderheid : 40
Backlight : 30
Kleurinstelling : warm

De analoge tv staat op
Contrast : 55
Helderheid : 35
Backlight : 25
Scherpte : 0
Kleurinstelling : warm

Ik denk dat de kleuren handmatig nog wat beter ingesteld kunnen worden. En de rest van de waardes zullen ook vast nog niet perfect staan, al ziet het er zo al mooi uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vulcan750
Geen matches
jozy schreef op dinsdag 27 februari 2007 @ 13:47:
[...]
hoezo kan ik geen kritiek verdagen dan? Ik geef toch duidelijk aan dat het er is en ontken toch niets....Maar daarbij geef ik aan dat het niet iets is waar je je druk om hoeft te maken..
Ik reageerde vanwege jouw reacties op FaceDown van maandag 26 februari 2007 20:09 en maandag 26 februari 2007 22:47. Lees die nog maar eens na...
Je gaf inderdaad aan dat het niet iets is waar je je druk om hoeft te maken. Oké, JIJ maakt je er niet druk om, maar voor een ander kan het toch echt heel storend zijn. En als FaceDown dit dan opmerkt, vind ik het niet terecht hem te betichten van uitlokking.
Maar laten we dit niet gaan opblazen en proberen een beetje respectvol met elkaar om te gaan! O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jozy
Geen matches
Vulcan750 schreef op woensdag 28 februari 2007 @ 00:01:
[...]

Ik reageerde vanwege jouw reacties op FaceDown van maandag 26 februari 2007 20:09 en maandag 26 februari 2007 22:47. Lees die nog maar eens na...
Je gaf inderdaad aan dat het niet iets is waar je je druk om hoeft te maken. Oké, JIJ maakt je er niet druk om, maar voor een ander kan het toch echt heel storend zijn. En als FaceDown dit dan opmerkt, vind ik het niet terecht hem te betichten van uitlokking.
Maar laten we dit niet gaan opblazen en proberen een beetje respectvol met elkaar om te gaan! O-)
Als jij de manier waarop hij dat opmerkt een volwassen manier vind, zeker na zijn herhaaldelijke waarschuwingen hierover, heb je mijn zegen ;)
Met z'n allen voetballen kijken is er dus niet bij bij dit scherm, of je moet in treinmodus gaan zitten :D

[ Voor 7% gewijzigd door jozy op 28-02-2007 00:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G-ZeS
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 06-08 14:37
Geen matches
Het is jammer dat er niet een manier is om t.v's te testen met een bepaalde set weergaves. Ik zou er nog wel geld voor overhebben, om een site te kunnen raadplegen waarop een objectieve manier staat weergegeven hoe HDTV's zich onderling van elkaar verhouden. Waar de uitkomsten van deze tests dan in waardes (geen cijfers) worden weergegeven.

Het is gewoon erg moeilijk om tv's te vergelijken op basis van de fabrieks specs. Of om objectieve waarnemingen van de subjectieve te kunnen onderscheiden.

Uiteraard moet er dan bij deze tests wel een onderscheiding tussen LCD en Plasma gemaakt worden, en daaronder weer een sub-verdeling van HD-Ready en Full-HD.

(misschien een leuk tweakers hobby projectje? ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vulcan750
jozy schreef op woensdag 28 februari 2007 @ 00:41:
[...]
Als jij de manier waarop hij dat opmerkt een volwassen manier vind, zeker na zijn herhaaldelijke waarschuwingen hierover, heb je mijn zegen ;)
[...]
Nee, misschien voor hem niet! Gezien eerdere uitspraken van FaceDown in dit topic kan hij voorlopig beter "grappige" opmerkingen achterwege laten. (die ieder ander w.s. wel had kunnen plaatsen..)
Maar aan de andere kant hoef jij je ook niet zo gauw op je tenen getrapt te voelen. Zo lok je weer negatieve reacties uit. Laten we dit proberen te voorkomen! En verder mag zo'n goedkope, maar heel veel voor z'n geld biedende tv toch ook z'n zwakke punten hebben? Aanvaard dit! Mijn verhaal is louter bedoeld als positieve feedback. Je hebt mijn zegen ook: ik wens jou (en alle andere Tatungbezitters) heel veel kijkplezier met je/jullie mooie 1080p lcd-tv! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikey5times
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Misschien een beetje off-topic, maar er is nu ook een budget 1080p tv van mirai te krijgen voor €1250.

pricewatch-link, specs op de mirai-site

Ook 42 inch, en een contrast van 1200:1. Uiterlijk lijkt me ook oke, maar de plaatjes zijn een beetje klein.

Misschien een goedkoop alternatief voor de Tatung?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaapgvk
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 15-06-2024

jaapgvk

dus...

Geen matches
Mikey5times schreef op woensdag 28 februari 2007 @ 13:13:
Misschien een beetje off-topic, maar er is nu ook een budget 1080p tv van mirai te krijgen voor €1250.
Nog ff offtopic dan, maar kon deze niet alleen maar 1080i uitzenden? Ik kan er verder weinig info over vinden...

Op zich...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-09 13:35
Geen matches
1080p alleen via hdmi volgens de site.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
Geen matches
Ik zie alleen geen componenten bij die Mirai

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikey5times
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Geen matches
Volgens de specsheet heeft ie 2 scarts (waarvan 1 rgb), vga en 2 keer hdmi. Geen component of dvi. Geen idee of ie ook 1080p over vga doet. Zou wel leuk zijn voor de xbox 360 eigenaren.

29 Kg weegt dat ding maar, mijn 32 inch CRT weegt 54 Kg. :X

[ Voor 14% gewijzigd door Mikey5times op 28-02-2007 15:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iken374
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19-03 12:19

Iken374

webhostingtalk.nl

Geen matches
jozy schreef op zaterdag 24 februari 2007 @ 11:05:
Rode gloed heb ik geen last van. Ook het switchen naar 16:9 gaat perfect mits de zender 16:9 uitzend. Ik heb met de kleuren etc gespeeld en zwart is nu diep zwart en de kleuren zijn veel levendiger geworden. Film kijken is nu een waar genot. Satelliet stond nog niet op RGB maar na een beetje te spelen in het menu heb ik het toch aan de praat gekregen en het ziet er nu prachtig uit.

Morgen ga ik hem ophangen waarna mijn zwevend scherm nog meer indruk zal maken 8)
Welke bouten/moeren heb je gebruikt? Maat enzo...

HTTP://www.webhostingtalk.nl, Het discussieplatform voor en door webhosters.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
Geen matches
G-ZeS schreef op woensdag 28 februari 2007 @ 10:31:
Het is jammer dat er niet een manier is om t.v's te testen met een bepaalde set weergaves. Ik zou er nog wel geld voor overhebben, om een site te kunnen raadplegen waarop een objectieve manier staat weergegeven hoe HDTV's zich onderling van elkaar verhouden. Waar de uitkomsten van deze tests dan in waardes (geen cijfers) worden weergegeven.

Het is gewoon erg moeilijk om tv's te vergelijken op basis van de fabrieks specs. Of om objectieve waarnemingen van de subjectieve te kunnen onderscheiden.

Uiteraard moet er dan bij deze tests wel een onderscheiding tussen LCD en Plasma gemaakt worden, en daaronder weer een sub-verdeling van HD-Ready en Full-HD.

(misschien een leuk tweakers hobby projectje? ;) )
Ik ben het helemaal met je eens! Bijna geen vergelijkingstests te vinden, of ze zijn heel knullig.
Vond nog wel n paar aardige sites

http://www.trustedreviews.com/tvs/

http://reviews.cnet.com/4323-6531_7-6509125.html?tag=dir

Hopelijk hebben andere lezers er nog meer??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jozy
Geen matches
Iken374 schreef op woensdag 28 februari 2007 @ 15:57:
[...]

Welke bouten/moeren heb je gebruikt? Maat enzo...
geen tijd nog gehad om het te doen maar ik ga gewoon de moeren gebruiken die bij de wallmount zaten of zaten die er niet bij :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Misschien heb ik het gemist maar hoe kun je checken welke firmware in het apparaat zit en nog beter weet iemand of het apparaat een service menu heeft en hoe is daar in te komen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Gelukkig heb ik geen last van Backlight buzzing, nog van gebrom bij de diverse geluidsinstellingen t.n.t.
Voor wat betreft de instellingen: Ik heb bij de standaard instellingen bij kleurmodus gekozen voor de handmatige instellingen en daar Rood teruggeregeld naar 40 en Blauw en Groen op 45.Dit is van toepassing op alle standaard instellingen (standaard,zacht en helder) maar ook op de handmatige instelling. Bij de handmatige beeldinstellingen heb ik Contrast op 40, helderheid en Backlight op 45 staan. Kleur staat op 75 en de scherpte op 50 . Wat wel verwarrend is dat je binnen de handmatige beeldinstellingen ook een handmatige kleurmodus hebt, is even wennen.
Je moet wel bedenken dat een LCD veel kritischer is m.b.t. het aangeboden materiaal dan de gewone CRT. Ik heb hem nu meer dan 2 weken en mettertijd gaat hij beter presteren het beeld wordt beter en de kijkhoek begint ook wat groter te worden.Vanuit het midden blijft de TV nu bij 3 stappen naar links en rechts het beeld praktisch onveranderd. Ik heb het uitgemeten en dat komt ongeveer in de buurt van 100º. Daarna bleekt het iets uit, dat is weliswaar geen 176º, maar ik denk dat dit in een normale huiskamer voldoende ruim is. Ik meen mij te herinneren ook zoiets gelezen te hebben over bepaalde modellen Toshiba LCD-TV's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-09 14:44

Gutteguttegut

CEO of TFD

Geen matches
Ferry34 schreef op woensdag 28 februari 2007 @ 15:12:
Ik zie alleen geen componenten bij die Mirai
Mikey5times schreef op woensdag 28 februari 2007 @ 15:48:
Volgens de specsheet heeft ie 2 scarts (waarvan 1 rgb), vga en 2 keer hdmi. Geen component of dvi. Geen idee of ie ook 1080p over vga doet. Zou wel leuk zijn voor de xbox 360 eigenaren.

29 Kg weegt dat ding maar, mijn 32 inch CRT weegt 54 Kg. :X
Wel YPbPr via VGA, dus met een component naar vga adapter...maar of dat ook tot 1080p gaat, ik denk het niet.

The birds turned into The Flying Dutchmen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:56
Ik ben ook bijna zover om van mijn plasma geloof af te stappen, ik zit met de volgende modellen:

Samsung LE40F71B (1080p) LCD
Deze Tatung V42EMGI (1080p) LCD
Pioneer PDP427XA (1080p geupscaled) Plasma (kan eigenlijk alleen 720P)

Van de verscheidene tv's reviews gelezen maar bij de Plasma valt de Brom op en het inbranden?
Bij de LCD's de inkijkhoek en vegen oftewel "ghosting" .
Wat is nu wijsheid ?!?!?
Ik weet het even niet meer, ik wil alleen maar Full HD minimaal 37" en zo strak mogelijk beeld.

Mijn budget is tot +-1800 Euro (iets meer of minder kan wel) Ps3 moet er 1080p op werken, en mijn Home cinema set (Pioneer RCS-505H) word via component aangesloten.
Ook neem ik de Samsung HD Decoder erbij maar zal voorlopig alleen digitaal gaan kijken. (ik vind dat er nog geen interesante HD zenders beschikbaar zijn vandaar) .
Wie o wie kan me helpen?!?!?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Geen matches
GeeMoney schreef op donderdag 01 maart 2007 @ 14:53:
Ik ben ook bijna zover om van mijn plasma geloof af te stappen,[...grote knip...]
...wat is de reden voor jou persoonlijk om over te gaan van plasma naar LCD ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
Geen matches
Verwijderd schreef op donderdag 01 maart 2007 @ 15:28:
[...]
...wat is de reden voor jou persoonlijk om over te gaan van plasma naar LCD ?
Dat de LCD's betaalbaar full HD ondersteunen en er geen "inbranding" is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkChylde
  • Laatst online: 09-09 18:44
GeeMoney schreef op donderdag 01 maart 2007 @ 15:36:
[...]

Dat de LCD's betaalbaar full HD ondersteunen en er geen "inbranding" is.
ik zit nu ook al maanden dit en andere topic's te volgen.

maar ik ben eigenlijk van LCD Full HD, meer richting Plasma HD-ready gegaan.

waarom....?

het lijkt erop dat om echt van een LCD full HD te kunnen je een goede full HD bron nodig hebt.
en die zijn er niet (ps3 uitgezonderd). ik heb zelf een 360, en vraag af of ik het verschil echt zal zien tussen 720p en 1080p. denk het (bijna) niet. maar de slechte kwaliteit van de mindere bronnen zal je veel beter zien op een LCD..

dus ik ben erg benieuwd naar de verder ervaringen van de Tatunger's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
DarkChylde schreef op donderdag 01 maart 2007 @ 17:04:
[...]

ik zit nu ook al maanden dit en andere topic's te volgen.

maar ik ben eigenlijk van LCD Full HD, meer richting Plasma HD-ready gegaan.

waarom....?

het lijkt erop dat om echt van een LCD full HD te kunnen je een goede full HD bron nodig hebt.
en die zijn er niet (ps3 uitgezonderd). ik heb zelf een 360, en vraag af of ik het verschil echt zal zien tussen 720p en 1080p. denk het (bijna) niet. maar de slechte kwaliteit van de mindere bronnen zal je veel beter zien op een LCD..

dus ik ben erg benieuwd naar de verder ervaringen van de Tatunger's
Inderdaad, echter denk ik dan weer:
Ik wil toch minimaal 5 jaar doen met een nieuwe TV en mocht HD goed doorbreken, wil ik er wel optimaal gebruik van kunnen maken.
LCD is inderdaad gevoeliger voor zwakke bronnen, maar vergeet bij plasma het inbranden niet, dat is meer regel als uitzondering.
Mensen die een film een avond op SBS6 hebben gezien genieten er de volgende morgen nog van, ik lees niets anders als dat soort dingen. En dat wil ik toch echt niet.
Je Xbox360 kan straks ook 1080P aan (misschien nu al, houd het niet echt in de gaten) en je kan hem natuurlijk als mediacenter gaan gebruiken om je gebackupte films mee te gaan bekijken :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Geen matches
GeeMoney schreef op donderdag 01 maart 2007 @ 17:12:
[...], maar vergeet bij plasma het inbranden niet, dat is meer regel als uitzondering.
Vindt dat wel erg generaliserend. Een juist gebuik van Plasma bij de eerste uren na aanschaf kan dit soort dingen voorkomen. Inbranden is inmiddels, bij goed gebruik, toch echt wel achterhaalt imho.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown

FaceDown

Storende factor.

Geen matches
Verwijderd schreef op donderdag 01 maart 2007 @ 19:02:
[...]
Vindt dat wel erg generaliserend. Een juist gebuik van Plasma bij de eerste uren na aanschaf kan dit soort dingen voorkomen. Inbranden is inmiddels, bij goed gebruik, toch echt wel achterhaalt imho.
Generaliserend? Het is volstrekte onzin. Inbranden komt slechts exemplarisch nog voor en dan nog alleen bij jokers die vanaf het begin brightness en/of contrast op 100% zetten (bij sommige modellen is dit de fabrieksinstelling).

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
Geen matches
FaceDown schreef op donderdag 01 maart 2007 @ 19:23:
[...]

Generaliserend? Het is volstrekte onzin. Inbranden komt slechts exemplarisch nog voor en dan nog alleen bij jokers die vanaf het begin brightness en/of contrast op 100% zetten (bij sommige modellen is dit de fabrieksinstelling).
Het is natuurlijk helemaal geen onzin. Op internet en bijv kieskeurig lees je er heel veel over.
Waarom heb je op die plasma's eigenlijk geen speciale inwerkmodus, waarbij de juiste settings al staan geprogrammeerd en die je dan 200 uur moet gebruiken?

Mensen moeten nu maar n beetje gokken naar de instellingen. De één vindt een brightness van 85 hoog, de ander vindt 60 al hoog.

Je moet dit soort grote problemen niet uit de weg gaan, net als dode pixels bij een nieuwe lcd. Dit zijn dingen die niet zouden mogen! Wanneer je dan gewoon zou mogen omruilen, zou er niks aan de hand zijn.

Dat de meesten hier nou iets meer weten van tv's, wil nog niet zeggen dat iedereen er maar verstand van moet hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanook
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 04:42

sanook

_/-\o_

Geen matches
Ferry34 schreef op donderdag 01 maart 2007 @ 20:36:
[...]

Het is natuurlijk helemaal geen onzin. Op internet en bijv kieskeurig lees je er heel veel over.
Waarom heb je op die plasma's eigenlijk geen speciale inwerkmodus, waarbij de juiste settings al staan geprogrammeerd en die je dan 200 uur moet gebruiken?

Mensen moeten nu maar n beetje gokken naar de instellingen. De één vindt een brightness van 85 hoog, de ander vindt 60 al hoog.

Je moet dit soort grote problemen niet uit de weg gaan, net als dode pixels bij een nieuwe lcd. Dit zijn dingen die niet zouden mogen! Wanneer je dan gewoon zou mogen omruilen, zou er niks aan de hand zijn.

Dat de meesten hier nou iets meer weten van tv's, wil nog niet zeggen dat iedereen er maar verstand van moet hebben.
Misschien dat er nog een paar merken last van hebben (Pioneer vrees ik ook) maar is tegenwoordig meer uitzondering dan regel. Klachten over inbranding zijn bv bij Panasonic toestellen op de vingers van 1 hand te tellen. Inbranding is géén algemeen probleem van plasma's meer, net zo min als het zgn hoge energieverbruik, dat is ook al achterhaald !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown

FaceDown

Storende factor.

Geen matches
Ferry34 schreef op donderdag 01 maart 2007 @ 20:36:
[...]

Het is natuurlijk helemaal geen onzin.
Nee oke de meeste plasma's hebben inbrandingsverschijnselen en alle Peugeots roesten door. 8)7

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
Geen matches
FaceDown schreef op donderdag 01 maart 2007 @ 20:50:
[...]

Nee oke de meeste plasma's hebben inbrandingsverschijnselen en alle Peugeots roesten door. 8)7
je begrijpt het :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
Geen matches
hvangent schreef op donderdag 01 maart 2007 @ 20:49:
[...]

Misschien dat er nog een paar merken last van hebben (Pioneer vrees ik ook) maar is tegenwoordig meer uitzondering dan regel. Klachten over inbranding zijn bv bij Panasonic toestellen op de vingers van 1 hand te tellen. Inbranding is géén algemeen probleem van plasma's meer, net zo min als het zgn hoge energieverbruik, dat is ook al achterhaald !
Even serieus, ik heb veel reviews gelezen van veel verschillende merken en modellen maar er zijn er altijd mensen bij die er last van hebben ondanks het inspelen van de plasma !
Er word zoiezo al afgeraden een avond lang SBS6 te kijken, je moet vaak je TV een half uur op sneeuwbeeld zetten, en je brightness instellingen de eerste 200 uur op minimaal zetten.

Heren... dit zijn toch maatregelen waarvan je als consument moet zeggen "ik wil dit niet" ??
Als ik een auto koop wil ik ook continu 120 kunnen rijden zonder dat hij overhit raakt?

(Op google vind ik LG's, Panasonic, Pioneer, Philips Plasma's die zijn ingebrand, pioneer wel meer als andere merken dat moet ik ook bekennen)

[ Voor 14% gewijzigd door GeeMoney op 02-03-2007 09:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jrz
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 06:25

Jrz

––––––––––––

Geen matches
Die DVB-T tuner eh, is dat nou digitenne-compatible?
Want de DVB-T tuner van de 37" dell van een vriend van me is dat niet

Ennnnnnnnnn laat losssssssss.... https://github.com/jrz/container-shell (instant container met chroot op current directory)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-09 13:35
Geen matches
GeeMoney schreef op vrijdag 02 maart 2007 @ 09:52:
[...]

Even serieus, ik heb veel reviews gelezen van veel verschillende merken en modellen maar er zijn er altijd mensen bij die er last van hebben ondanks het inspelen van de plasma !
Er word zoiezo al afgeraden een avond lang SBS6 te kijken, je moet vaak je TV een half uur op sneeuwbeeld zetten, en je brightness instellingen de eerste 200 uur op minimaal zetten.

Heren... dit zijn toch maatregelen waarvan je als consument moet zeggen "ik wil dit niet" ??
Als ik een auto koop wil ik ook continu 120 kunnen rijden zonder dat hij overhit raakt?

(Op google vind ik LG's, Panasonic, Pioneer, Philips Plasma's die zijn ingebrand, pioneer wel meer als andere merken dat moet ik ook bekennen)
Ik ben het wel met je eens, maar je mag niet vergeten dat je een auto de eerst paar 1000km ook moet inrijden om je motor optimaal te laten werken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
Geen matches
Fire69 schreef op vrijdag 02 maart 2007 @ 10:02:
[...]

Ik ben het wel met je eens, maar je mag niet vergeten dat je een auto de eerst paar 1000km ook moet inrijden om je motor optimaal te laten werken ;)
Tegenwoordig is dat echt marginaal, ik weet van een Ford Ka november 2006 dat daar niet meer over gesproken word.
Bij een Plasma is het blijvend dat het word afgeraden een avond lang SBS6 te kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkChylde
  • Laatst online: 09-09 18:44
GeeMoney schreef op vrijdag 02 maart 2007 @ 10:04:
[...]

Tegenwoordig is dat echt marginaal, ik weet van een Ford Ka november 2006 dat daar niet meer over gesproken word.
Bij een Plasma is het blijvend dat het word afgeraden een avond lang SBS6 te kijken.
maar ja, het is in het algemeen ook af te raden om een hele avond SBS6 te kijken O-)

back on topic, hoe ziet sbs6 eruit op de tatung :+
en serieus, zijn toevallig ook mensen die (via transcode360) hun xbox360 gebruiken als media center extender..... en hoe ziet dat er dan uit? (merendeel bekijk ikzelf op die manier)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kurios
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
DarkChylde schreef op vrijdag 02 maart 2007 @ 10:12:
[...]

maar ja, het is in het algemeen ook af te raden om een hele avond SBS6 te kijken O-)

back on topic, hoe ziet sbs6 eruit op de tatung :+
en serieus, zijn toevallig ook mensen die (via transcode360) hun xbox360 gebruiken als media center extender..... en hoe ziet dat er dan uit? (merendeel bekijk ikzelf op die manier)
ik kijk via HDMI via mediacenter pctje en beeld is echt geniaal. Vooral HD materiaal springt echt van het beeld. Gewoon TV beeld is overigens net zo slecht als op alle andere tv's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vulcan750
Geen matches
GeeMoney schreef op vrijdag 02 maart 2007 @ 10:04:
[...]

Tja, een Ka is van zichzelf al sloom genoeg. Vandaar hebben ze het hoofdstukje "inrijden" maar achterwege gelaten... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
Vulcan750 schreef op vrijdag 02 maart 2007 @ 12:27:
[...]

Tja, een Ka is van zichzelf al sloom genoeg. Vandaar hebben ze het hoofdstukje "inrijden" maar achterwege gelaten... ;)
Vanmiddag even naar de It's geweest hier, maar ben er toch denk ik (toch die ontkenning :P ) wel uit dat het LCD gaat worden.
Ongelooflijk wat een beeld ! Ik kon geen Ghosting vinden, wat ik wel vond was dat de kleuren wat te hard stonden ingesteld (rood bijvoorbeeld) maar dat is een kwestie van instellen.
Ik heb het hier over een Samsung LCD die HD-Ready was (oud model) en niet eens full HD .
De Tatung word veel vergeleken met de nieuwe Samsung die ook Full HD is.

[ Voor 8% gewijzigd door GeeMoney op 02-03-2007 14:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
Geen matches
Fire69 schreef op vrijdag 02 maart 2007 @ 10:02:
[...]

Ik ben het met je eens, maar bij de auto krijg je dus wel te horen hoeveel toeren je mag maken tot die 1000km. Ik hoor nooit dat er in de handleiding van een plasma precies staat hoe je de instellingen moet doen.
En nogmaals: waarom zetten ze er geen setting in speciaal voor de eerste 200 uur, een soort inwerk-mode?

Je hoort het zeker minder dan vroeger, de Hitachi en Panasonic zo goed als nooit, maar het gebeurt natuurlijk nog wel.

Wat ik wèl veel lees, is dat mensen nog kunnen zien wat het vorige beeld is geweest.
Ik bedoel, net als bij inbranden, maar dan blijft bijv. een zenderlogo, nog een uurtje te zien wanneer je bijv een donkere scene hebt op tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:29

Smarron

The bend

Ferry34 schreef op vrijdag 02 maart 2007 @ 14:48:
[...]

Ik ben het met je eens, maar bij de auto krijg je dus wel te horen hoeveel toeren je mag maken tot die 1000km. Ik hoor nooit dat er in de handleiding van een plasma precies staat hoe je de instellingen moet doen.
En nogmaals: waarom zetten ze er geen setting in speciaal voor de eerste 200 uur, een soort inwerk-mode?

Je hoort het zeker minder dan vroeger, de Hitachi en Panasonic zo goed als nooit, maar het gebeurt natuurlijk nog wel.

Wat ik wèl veel lees, is dat mensen nog kunnen zien wat het vorige beeld is geweest.
Ik bedoel, net als bij inbranden, maar dan blijft bijv. een zenderlogo, nog een uurtje te zien wanneer je bijv een donkere scene hebt op tv.
Dat klopt. Mijn plasma heeft er soms ook 'last' van, maar alleen te zien als het beeld volledig zwart is. Ik kan de hele avond SBS6 (of welke zender dan ook met een irritant, veel te fel logo, evenals Ned1) kijken, maar als ik overschakel zie ik het logo echt niet in beeld bij een ander programma. Is het beeld zwart of heel donker, wil het idd nog weleens voorkomen. Ik weet nu uit ervaring dat de Panasonic's er sowieso geen last van hebben. Dat is echt uniek. Mijn LG dus wel, evenals tig andere merken (ofwel, plasma heeft er gewoon nog steeds last van).

Mijn TV heeft er inmiddels bijna 400 branduurtjes opzitten en het na-effect blijft dus soms. Het inbranden absoluut niet.

Anyway, ik vind het leuk om te lezen dat de gebruikers van de Tatung tevreden zijn. Ik had ook niet anders verwacht.

[ Voor 4% gewijzigd door Smarron op 03-03-2007 09:05 ]

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Verwijderd schreef op woensdag 28 februari 2007 @ 22:26:
Misschien heb ik het gemist maar hoe kun je checken welke firmware in het apparaat zit en nog beter weet iemand of het apparaat een service menu heeft en hoe is daar in te komen??
Dit zou ik ook graag willen weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Psycho
Geen matches
Verwijderd schreef op zaterdag 03 maart 2007 @ 08:23:
[...]

Dit zou ik ook graag willen weten.
Servicemenu weet ik niet. Firmware versie checken gaat als volgt:

1) Spanning van de TV halen.
2) Menu knop op de TV zelf induwen en ingeduwd houden
3) Spanning weer op de TV zetten.
4) Als het venstertje met de firmware versie verschijnt kan je de menu knop loslaten. venstertje blijft staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankGuthrie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08-09 16:24

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Geen matches
Veel mensen in dit topic die op deze TV wachten, maar weinig reacties, en nog minder foto's, wel jammer.

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richajax
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 07-06 15:53
Geen matches
Wat wil je nou met foto`s ?
Je kan je conclusie toch ook trekken uit de reactie`s ?

Als er foto`s zijn klopt er meestal iets niet aan die foto`s en is er vervolgens wel iemand ( :O ) die de conclusie trekt dat de tv zuigt.

Ik ben tevreden. Alleen wil ik een andere bron dan kabel tv voor het geval ik nog eens van 1 meter afstand tv ga kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
Geen matches
richajax schreef op zaterdag 03 maart 2007 @ 12:07:
Wat wil je nou met foto`s ?
Je kan je conclusie toch ook trekken uit de reactie`s ?

Als er foto`s zijn klopt er meestal iets niet aan die foto`s en is er vervolgens wel iemand ( :O ) die de conclusie trekt dat de tv zuigt.

Ik ben tevreden. Alleen wil ik een andere bron dan kabel tv voor het geval ik nog eens van 1 meter afstand tv ga kijken.
Ik ben het toch wel met hem eens hoor, een paar leuke foto's doen wonderen! Geen betere verkooptruc dan dat. Alleen wanneer de foto's geen recht doen aan de werkelijkheid, gewoon ff erbij vermelden.

En ik vind het ook heel stil met reviews, vooral in vergelijking met de posts toen men nog op de tv zat te wachten. Is iedereen nu tevreden met zn aankoop of hebben sommigen zoiets van: had ik toch maar de samsung genomen (of naar Face Down geluisterd en een plasma gekocht :+ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richajax
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 07-06 15:53
Geen matches

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jozy
Geen matches
we zijn allemaal zeer tevreden met de tv en dat hebben we volgens mij vaak genoeg gezegd.... Soms blijkbaar zo duidelijk dat mensen vonden dat we niets dan lof hebben.

Het is ook nooit goed he :)

En wat betreft pics: die zijn vaak genoeg gepost ook films. Check anders AV Forums voor meer of begin van topic 1. Er is meer beeldmateriaal bij deze tv dan welke andere tv op dit forum dus ik vind het echt onzin dat er hele tijd gezegd wordt dat er weinig materiaal is.

Niet iedereen heeft de drang om dit forum te overtuigen van de kwaliteiten van deze tv. We hebben vaak gezegd dat we erg tevreden zijn en doen daar nog steeds niets van af. Alleen ik heb niet de tijd om zelf een uitgebreide review te schrijven omdat ik ook vind dat dat niet nodig is. Als je twijfelt om deze tv aan te schaffen, mail een van de bezitters en vraag wat je specifiek wilt weten.

[ Voor 29% gewijzigd door jozy op 03-03-2007 14:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iken374

Iken374

webhostingtalk.nl

Geen matches
Ik plaats nog wel een review binnenkort maar heb er even de tijd niet voor. Ik heb inmiddels wel al gezegd dat ik meer dan tevreden ben dus dat weet je dus al. :)

[ Voor 3% gewijzigd door Iken374 op 03-03-2007 15:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sAnexeh
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 06-08 15:52
Geen matches
Na een lange tijd de kat uit de boom te hebben gekeken heb ik 'm besteld (bij store.nl, 1.536,95€ incl. bezorgen op afspraak). Ik ga hem gebruiken op analoge kabel, omdat ik verwacht nog wel binnen een jaar te gaan verhuizen (en dan wel hdtv via athome nemen of iets dergelijks). Aangezien vrijwel iedereen aangeeft dat het "de bedoeling" is digitale tv (of beter) erop aan te sluiten en je er minimaal een paar meter van af moet zitten ben ik benieuwd hoe deze TV me gaat bevallen. Ik zit namelijk iets minder dan 3 meter van de TV af, en kijk dus via een analoge aansluiting :).

Zodra ik 'm thuis heb zal ik wat foto's + review plaatsen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jozy
Geen matches
Als je een sterk analoog signaal hebt is analoge tv ook mooi hoor alleen wat we daarmee wilden zeggen is dat wanneer je digitaal kijkt (vooral hdtv) dan merk je pas dat je eignelijk naar rotzooi zit te kijken. Het wil niet zeggen dat analoog onwijs belabberd beeld geeft ofzo.

mag ik vragen waarom je hem niet bij dollarshop hebt besteld: daar krijg je gratis wallmount en dvi hdmi kabel erbij en is nog goedkoper ook inclusief verzorgen. Ben dik tevreden over die zaak

[ Voor 26% gewijzigd door jozy op 03-03-2007 18:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sAnexeh
Geen matches
Goedendag,

Deze verwachten wij pas weer eind maart weer te kunnen leveren.

Met vriendelijke groet,
Sjoerd

Dollarshop
daarom ;)

Bovendien kan ik met Store.nl afspreken wanneer hij afgeleverd wordt, omdat ik gebruik maak van hun eigen bezorgings-service. Dollarshop maakt gebruik van UPS, waardoor ik straks een dag moet vrijnemen en dan maar moet gokken of'ie aan komt of niet.

[ Voor 44% gewijzigd door sAnexeh op 03-03-2007 19:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jozy
Geen matches
De bezorging is wel van goede kwaliteit hoor bij UPS. Alleen er moet wel iemand thuis zijn idd. Maar ik heb dus gehoord dat ingram dollarshop onder druk had gezet omdat zij deze tv's te goedkoop aan boden. Ik bedoel maar, jij hebt hem voor 1537 euro kaal terwijl ik hem voor niet eens 1400 euro kaal had gekocht....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sAnexeh
Geen matches
Bij dollarshop kost'ie nu 1.525,00€ excl. verzendkosten. Dus bij store.nl ben je voor deze TV nog niet eens zo verkeerd uit. De verwachte leverdatum is echter 07-03-2007. Volgende week dus. Zal me niks verbazen als ik nog even moet wachten, maar dat is op zich ook geen enorme ramp :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fdkuyper
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 22-08 16:59
jozy schreef op zaterdag 03 maart 2007 @ 21:20:
De bezorging is wel van goede kwaliteit hoor bij UPS. Alleen er moet wel iemand thuis zijn idd. Maar ik heb dus gehoord dat ingram dollarshop onder druk had gezet omdat zij deze tv's te goedkoop aan boden. Ik bedoel maar, jij hebt hem voor 1537 euro kaal terwijl ik hem voor niet eens 1400 euro kaal had gekocht....
Kan je uitleggen wat je daarmee bedoelt? Ik heb net deze Tatung besteld bij de dollarshop omdat iedereen op dit forum daar enthousiast over was. Maar mijn eerste ervaring met de dollarshop was meteen niet goed: op hun site stond dat het toestel op voorraad was, maar na mijn bestelling kreeg ik (heel snel, dat wel) een e-mailtje dat het toestel toch niet op voorraad was... :'(

Daarna kreeg ik te horen dat de verwachte levertijd ongeveer 2 weken was, maar nou zegt sAnexeh dat ze niet voor eind maart (dus na de PS3 :( ) kunnen leveren.

En dan is er dus nog iets dat de dollarshop niet goed geleverd krijgt? Of wat bedoel je precies? Is het verstandig om mijn order te annuleren en ergens anders te gaan shoppen?

PS3/4/5 PSN: FDK

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoctorV64
  • Laatst online: 11-09 17:47

DoctorV64

Cosmopoliet

Geen matches
Hier kunnen ze hem uit voorraad leveren voor 1499,--. Er staat er nog een exemplaar in doos in de winkel. Bel ze gewoon, want hij staat niet op de site.
http://www.smartline-computers.nl/

[ Voor 14% gewijzigd door DoctorV64 op 03-03-2007 22:26 ]

Als er een zwerfkei op je weg ligt, ga erop staan en geniet van het overzicht ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
sAnexeh schreef op zaterdag 03 maart 2007 @ 19:15:
[...]

daarom ;)

Bovendien kan ik met Store.nl afspreken wanneer hij afgeleverd wordt, omdat ik gebruik maak van hun eigen bezorgings-service. Dollarshop maakt gebruik van UPS, waardoor ik straks een dag moet vrijnemen en dan maar moet gokken of'ie aan komt of niet.
Dit heb ik vaker gelezen, maar de mijne van dollarshop werd via Tnt express geleverd :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jozy
Geen matches
sAnexeh schreef op zaterdag 03 maart 2007 @ 21:27:
Bij dollarshop kost'ie nu 1.525,00€ excl. verzendkosten. Dus bij store.nl ben je voor deze TV nog niet eens zo verkeerd uit. De verwachte leverdatum is echter 07-03-2007. Volgende week dus. Zal me niks verbazen als ik nog even moet wachten, maar dat is op zich ook geen enorme ramp :).
bij dollarshop krijg je er een wallmount en dvi hdmi kabel bij terwijl je bij store.nl hem '' kaal' aangeleverd krijgt, zoals ik al eerder zei.

En dollarshop is een prima bedrijf alleen ze hebben nu even wat moeite om te leveren omdat ze onder druk worden gezet door ingram micro (tenminste dat is wat ik heb gehoord maar of het nog steeds geldt weet ik niet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jozy
fdkuyper schreef op zaterdag 03 maart 2007 @ 21:35:
[...]

Kan je uitleggen wat je daarmee bedoelt? Ik heb net deze Tatung besteld bij de dollarshop omdat iedereen op dit forum daar enthousiast over was. Maar mijn eerste ervaring met de dollarshop was meteen niet goed: op hun site stond dat het toestel op voorraad was, maar na mijn bestelling kreeg ik (heel snel, dat wel) een e-mailtje dat het toestel toch niet op voorraad was... :'(

Daarna kreeg ik te horen dat de verwachte levertijd ongeveer 2 weken was, maar nou zegt sAnexeh dat ze niet voor eind maart (dus na de PS3 :( ) kunnen leveren.

En dan is er dus nog iets dat de dollarshop niet goed geleverd krijgt? Of wat bedoel je precies? Is het verstandig om mijn order te annuleren en ergens anders te gaan shoppen?
Er is nix mis met dollarshop alleen als je moet wachten op de tv kun je misschien toch beter ergens anders terecht want misschien is het het wachten niet waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jozy
Jongens ik heb nog een vraagje: ik gebruik de ngohq 6.6 modded drivers voor mijn x700 mobility en wilde 1080p signaal sturen naar de tatung alleen ik kan alleen 1080i of 720p instellen. Weet iemand hier de oplossing voor?

Als ik handmatig 1920 1080 instel dan zijn de kleuren niet goed en staat er als info 1920 1080. Wanneer ik 720p of 1080i forceer staat er wel netjes 720p of 1080i. Weet iemand dus waar ik 1080p met deze drivers kan instellen?

Nog een vraagje: kan ik de nieuwste ati mobility drivers nu wel installeren? ze hadden mijn x700 bij de modified 6.12 drivers van ngo eruit gegooid omdat ati deze niet meer onderstuende.... iemand ervaringen hiermee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Ik heb zojuist geprobeerd mijn laptop aan te sluiten op de TV middels VGA. Ik krijg wel beeld, maar geen resolutie van 1920x1080. Tevens herkent mijn laptop de TV alleen als een standaard monitor. Kan iemand mij helpen hoe ik ook deze hoge resloutie kan instellen? Moet ik drivers installeren en zoja welke dan? Wat ik in ieder geval geprobeerd hebt is, dat ik mijn laptop scherm uitgeschakeld hebt en alleen het monitor scherm (= TV) geactiveerd, maar dat bood geen oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrono Trigger
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 26-05 09:41
Zeker een leuk schermpje, maar ik zoutoch liever 200 euro doorsparen voor een Toshiba 42WL67Z. Ook 42 inch, Full HD en de nodige extras alleen lijkt me de beeldkwaliteit wat beter en ik vindt hem ook iets mooier (meer scherm, minder rand, speakers etc.)
Afbeeldingslocatie: http://www.av-magazin.de/uploads/tx_avnews/37WL67Z-links.jpg
Echt een prachtig gezicht, dat scherm imho. Heeft iemand wat verstand over wie die schermen van Tatung produceerd? (google, wikipedia en tatung.com leveren geen informatie op :()
Verwijderd schreef op zondag 04 maart 2007 @ 18:20:
Ik heb zojuist geprobeerd mijn laptop aan te sluiten op de TV middels VGA. Ik krijg wel beeld, maar geen resolutie van 1920x1080. Tevens herkent mijn laptop de TV alleen als een standaard monitor. Kan iemand mij helpen hoe ik ook deze hoge resloutie kan instellen? Moet ik drivers installeren en zoja welke dan? Wat ik in ieder geval geprobeerd hebt is, dat ik mijn laptop scherm uitgeschakeld hebt en alleen het monitor scherm (= TV) geactiveerd, maar dat bood geen oplossing.
Volgens mij kan je dat niet automatisch doen, omdat VGA standaard geen 16:9 resoluties ondersteund (dacht ik). De hoogte van de resolutie moet wel kunnen volstaan, want grote oudere CRT monitoren met een native resolutie van 2048×1536 hebben ook nog steeds een VGA ingang. Misschien hardware matig proberen? Zo had ik m'n broer's 27" 720p scherm ook op 16:9 en uiteindelijk ook op 1080i gekregen op windows, middels ATi Catalyst en wat schermtools.

[ Voor 50% gewijzigd door Chrono Trigger op 04-03-2007 20:45 ]

i7 8700K + Mugen 5 @ 4,6GHz // 16GB @ DDR4-3730 CL17 // AsRock Z370 Extreme 4 // GTX1060

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

Chrono Trigger schreef op zondag 04 maart 2007 @ 20:42:Heeft iemand wat verstand over wie die schermen van Tatung produceerd? (google, wikipedia en tatung.com leveren geen informatie op :()
Tatung produceert de schermen zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankGuthrie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08-09 16:24

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Smarron schreef op zondag 04 maart 2007 @ 21:21:
[...]
Tatung produceert de schermen zelf.
Nog beter, Tatung produceert schermen voor andere top fabrikanten.

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrono Trigger
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 26-05 09:41
Geen matches
produceerd, produceert? 't kofschip.. komt geen r in voor. Het is dus toch wel echte produceerd ')
[/off-topic]

En Toshiba? Wie produceerd die schermen?

i7 8700K + Mugen 5 @ 4,6GHz // 16GB @ DDR4-3730 CL17 // AsRock Z370 Extreme 4 // GTX1060

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokschotel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 19:49

Wokschotel

Op 6 wielen

Geen matches
Chrono Trigger schreef op zondag 04 maart 2007 @ 21:59:
produceerd, produceert? 't kofschip.. komt geen r in voor. Het is dus toch wel echte produceerd ')
[/off-topic]

Niet om heel vervelend te zijn, maar het kofschip heeft geen r**t te maken met de tegenwoordige tijd. Het is toch echt 'Hij produceert'.

Het is wel 'Hij heeft geproduceerd' :P

De islam kan uw vrijheid schaden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Geen matches
..."heeft geproduceerd" (dus dan met "d') en "produceert" indien tegenwoodige tijd (stam + t). "Produceerd" is compleet fout helaas.... (heeft niks met kofschip van doen in tegenwoordiige tijd...). (...en een fractie te laat zie ik aan bovenstaande post ;) ).

Los van het wel of geen taalfoutje is het verder niet echt de bedoeling om elkaar met grammaticale intelligentie om de oren te "slaan"... (zie GoT regels...). Ontopic dus maar weer... :)

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 04-03-2007 22:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
Geen matches
[/off-topic]

Nou nee hoor. Het gaat hier om persoonsvorm namelijk (het woord wat verandert wanneer je het in verleden tijd zet. Wie produceert die schermen en wie produceerde die schermen. Dus persoonsvorm, wordt stam +t = produceer+t = Wie produceert die schermen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
[quote]Chrono Trigger schreef op zondag 04 maart 2007 @ 20:42:
Zeker een leuk schermpje, maar ik zoutoch liever 200 euro doorsparen voor een Toshiba 42WL67Z. Ook 42 inch, Full HD en de nodige extras alleen lijkt me de beeldkwaliteit wat beter en ik vindt hem ook iets mooier (meer scherm, minder rand, speakers etc.)
[afbeelding]
Echt een prachtig gezicht, dat scherm imho. Heeft iemand wat verstand over wie die schermen van Tatung produceerd? (google, wikipedia en tatung.com leveren geen informatie op :()

De Toshiba kan echter geen 1080p signaal verwerken en een contrast van 800:1 vind ik niet echt hoog. 1200:1 is nu toch al heel normaal, de sharps gaan nog hoger. (de nieuwe uit te komen samsungs ook trouwens)

Ik zie wèl weer goede recencies hier en daar, specs zeggen niet alles natuurlijk ;)

[ Voor 14% gewijzigd door Ferry34 op 06-03-2007 14:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

Geen matches
offtopic:
Excuses, wilde geen discussie aanhalen ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
Ferry34 schreef op zondag 04 maart 2007 @ 22:20:
[quote]Chrono Trigger schreef op zondag 04 maart 2007 @ 20:42:
[afbeelding]

De Toshiba kan echter geen 1080p signaal verwerken en een contrast van 800:1 vind ik niet echt hoog. 1200:1 is nu toch al heel normaal, de sharps gaan nog hoger. (de nieuwe uit te komen samsungs ook trouwens)
Heb je misschien iets meer info over die samsungs of een linkje?
Ik twijfel nu erg tussen deze Tatung en de Samsung LE40F71B , maar als er weer nieuwe van Samsung komen die misschien nog beter zijn word de keus alleen maar erger :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBaaco
  • Laatst online: 22-12-2023
Geen matches
Maar de keuze's blijven op die manier altijd groeien... Elke week, maand komen er nieuwe, (ogenschijnlijk) verbeterde en vooral duurdere modellen... Daar ontkom je niet aan denk ik.
Het is maar net wat je zelf wil... 8)7 :P
Hoe bedoel een open deur hahaha

[ Voor 11% gewijzigd door MrBaaco op 21-03-2008 17:09 . Reden: Smiley edit / typo ]

Greetz MrBaaco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
MrBaaco schreef op maandag 05 maart 2007 @ 10:47:
Maar de keuze's blijfen op die manier altijd groeien... Elke week, maand komen er nieuwe, (ogenschijnlijk) verbeterde en vooral duurdere modellen... Daar ontkom je niet aan denk ik.
Het is maar net wat je zelf wil... 8)7 :P
Hoe bedoel een open deur hahaha
Zowel de Tatung als Samsung hebben nu hun nukken, ik hoopte eigenlijk dat de nieuwe samsung modellen deze op zouden vangen. (denk aan upscale probleem bij samsung en het kleuren probleem bij het wisselen van kleurenschema) (Denk bij de Tatung aan geen RGB-Scart en inkijkhoeken) .

Heeft de Tatung trouwens last van "ghosting" ?
Ik kon het zelf bij de Samsung niet ontdekken maar lees op internet dat sommige modellen van Samsung hier wel last van hebben ?

[ Voor 11% gewijzigd door GeeMoney op 05-03-2007 11:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sAnexeh
GeeMoney schreef op maandag 05 maart 2007 @ 11:01:
Heeft de Tatung trouwens last van "ghosting" ?
Ik kon het zelf bij de Samsung niet ontdekken maar lees op internet dat sommige modellen van Samsung hier wel last van hebben ?
Exact de reden waarom ik niet voor de Samsung heb gekozen (heb wel overwogen om voor de Samsung te gaan ipv. de Tatung). Op kieskeurig.nl zijn de reacties over ghosting niet om over naar huis te schrijven. Ghosting vind ik een belangrijk aspect bij de TV, omdat ik graag PES speel en voetbal kijk. Ben dus zelf ook erg benieuwd.

[ Voor 52% gewijzigd door sAnexeh op 05-03-2007 11:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
FrankGuthrie schreef op zaterdag 03 maart 2007 @ 10:29:
Veel mensen in dit topic die op deze TV wachten, maar weinig reacties, en nog minder foto's, wel jammer.
Moest ge de fotograaf misschien eens bedanken.... dan zouden er misschien meer foto's kunnen volgen.
Waar wil je dan in hemelsnaam foto's van ?

Klagen dat er te weinig foto's zijn ... dat wel :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jozy
De tatung heeft absoluut geen last van ghosting kan ik je zeggen. Voor gamen is het een superscherm (denk aan al die mensen die GoW hebben uitgeprobeerd en er nog versteld van staan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoctorV64
  • Laatst online: 11-09 17:47

DoctorV64

Cosmopoliet

En PES6 op de Tatung ziet er zeker strak uit en het speelt ook nog eens zeer lekker.
Ik zal kijken of ik wat foto's kan maken deze week overdag (genomen met een Ixus55 op Superfine en 2592x1944 zonder flits uit het handje en waar mag je foto's groter dan 2 MB gratis hosten). Nog meer zaken behalve PES6 Xbox360?

Afbeeldingslocatie: http://i149.photobucket.com/albums/s75/doctorv64/IMG_5625.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i149.photobucket.com/albums/s75/doctorv64/IMG_5622.jpg

Damn waarom zet photobucket de foto's om in kleinere resoluties?

[ Voor 51% gewijzigd door DoctorV64 op 05-03-2007 16:46 ]

Als er een zwerfkei op je weg ligt, ga erop staan en geniet van het overzicht ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FullThrottle
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 07-06 18:55

FullThrottle

Tonight's forecast,... dark!

Dit is eigenlijk niet de plek om het over de Samsung te hebben maar als je twijfelt tussen de Tatung en de Samsung dan zijn mijn ervaringen met de Samsung:

de nadelen:
- Vreemde kleurwisselingen wanneer je 1 input op moviemode hebt staan en je switched naar een andre input. Ik los dit op door moviemode niet te gebruiken. Te verhelpen met een firmwareupdate
- Overscan op HDMI en component. Op te lossen met een andere firmwareupdate. Op dit moment zal je dus moeten kiezen tussen welk probleem je wilt oplossen.
- Kleurweergave van vooral groen is onnaukeurig. Dit is niet te corrigeren. Naar mijn mening verruit het grootste nadeel van de Samsung aangezien soms goene vlakken zoals een voetbalveld onnatuurlijk ogen. Ik begrijp niet dat hier niet meer over geklaagd word door mensen.
- Voor optimale beeldweergave is het nodig om in het servicemenu de nodige opties aan te passen.
- Matige geluidskwaliteit

de voordelen:
- 1080P weergave op HDMI / Component / VGA
- Zwartwaardes na het goed instellen zijn prima voor een LCD. In eerste instantie viel het me tegen maar na een tijdje met het scherm gestoeid te hebben ben ik erg tevreden.
- kijkhoek absoluut niet 176 graden zoals geadverteerd maar waarschijnlijk toch een stuk beter dan de Tatung
- Totaal geen last van ghosting
- Totaal geen last van banding
- Volledig stil zelfs met mijn oor tegen het scherm.
- Mooi design.

Al met al denk ik dat de Tatung en de Samsung aan elkaar gewaagd zijn.

AMD Ryzen 9 5950X | MSI RTX 3080 Gaming X Trio 10G | 64GB G.Skill Trident Z RGB DDR4 @3600CL16 | Samsung 970 Evo Plus 1TB | Samsung 860 Evo 1TB | MSI MEG X570 Unify | Fractal ION+ 860W Platinum | be quiet! Pure Base 500DX | be quiet! Dark Rock Pro 4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
FullThrottle schreef op maandag 05 maart 2007 @ 19:33:
Dit is eigenlijk niet de plek om het over de Samsung te hebben maar als je twijfelt tussen de Tatung en de Samsung dan zijn mijn ervaringen met de Samsung:

Inderdaad, daarom twijfel ik zo tussen de twee.
In eerste instantie wou ik zelfs voor plasma gaan, maar het inbranden en Geen Full HD hebben vind ik niet acceptabel.
De Samsung zou je die kleuren zoals groen niet kunnen verbeteren door middel van ISF calibratie?
Kijkhoek heb ik inderdaad bekeken maar val heel erg mee bij de samsung, het was echt goed te zien met 5 stappen naar links en rechts. 1080P op alle signalen is ook wel lekker.
(waar staan de firmwares eigenlijk voor de samsungs en tatungs?)
De zwartwaardes van de Tatung zijn ook goed?

[ Voor 50% gewijzigd door GeeMoney op 05-03-2007 20:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zou er iemand zo vriendelijk willen zijn om de timing gegevens voor deze Tatung willen te posten ?

Ik heb mijn Powerbook ondertussen ingeruild voor een MacBook. Mijn MacBook ziet de Tatung als een TV en niet als een monitor, dus stuurt ie overscande PAL signalen door...

Normaal gesproken kan je op een Windows machine via Powerstrip de DDC achterhalen.
Ik zou graag de gegevens hebben voor de active / front porch / sync / backporch horizontale pixels & verticale lijnen. De pixel frequency / scan rate / refresh rate zouden ook van pas kunnen komen.

Met die gegevens zou ik dan DisplayConfigX optimaal kunnen laten werken.

Alvast mijn dank !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jozy
FullThrottle schreef op maandag 05 maart 2007 @ 19:33:

de nadelen:
...

de voordelen:
...

Graag erg voorzichtig zijn met mooit ontwerp etc... Daarvan kun je niet gemakkelijk zeggen of het een voordeel of nadeel is. Ontwerp is geheel afhankelijk van de persoon zelf.

Voor een duidelijker en overzichtelijkere vergelijking van de eigenschappen van de samsung post ik hieronder (www.hdtvtest.co.uk echt een aanrader maar nog redelijk nieuwe site)

Pros
Good value
1080p capable display
1080p input via HDMI, Component, VGA
9-in-2 multi-memory card slot / USB / PictBridge
Best in class viewing angle
Low digital noise on image
Bright images, sharp 1080 resolution and no reflections off screen
Sharp images with 1:1 pixel mapping (tested on VGA)
10 bit processing
Minimalist glossy black design
LCD Backlighting controls – can improve black level
Connections very accessible, compact
Quiet operation (at last!!!)
Picture-in-picture
Fast setup
Lightweight
Swivel stand
Master control programmable codes in manual
Effective remote control
Cons
Average black level with red tint
Black level fluctuation due to dynamic dimming (can be turned off from service menu)
Gamma curve is distorted by processing (can be turned off from service menu)
Poor audio
Low contrast ratio after service menu calibration
Inaccurate color decoding
PC DVI/HDMI does not support 1:1 mapping
Needs firmware upgrade to fix 1:1 (Dot-by-Dot) pixel mapping issue (highly recommended)
Lack of user friendly firmware update capability
Overscanning 2-3 percent
No option to switch off DNIe processing
No digital freeview tuner
Menu response slow
40 inch size

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jozy
Ik vind de voordelen van de Tatung tov de Samsung:

2" groter scherm voor een lagere prijs
uitgebreidere garantie van Tatung
1080p over alle poorten (veel meer aansluitmogelijkheden)
Merkbaar betere geluidskwaliteit
Vereist firmwareupgrade voor goede 1:1 beeldweergave

De beeldkwaliteit is volgens mij wel gewaagd aan elkaar.

De kwaliteiten van Samsung boven de Tatung zijn:
cardreader
upgradable firmware
betere inkijkhoek

een firmware upgrade is wel handig maar als de TV gewoon direct alles kan wat hij ook hoort te kunnen een functie waar je niet een tv keuze van af laat hangen natuurlijk. Cardreader evenmin. De betere inkijkhoek is natuurlijk wel iets wat een grotere impact heeft.

Als belangrijkste factor om dit scherm niet aan te schaffen was de hogere prijs (1650 ipv 1400) en de mindere garantie van Samsung. Geen een TV is perfect dus je moet gewoon tevreden zijn met wat je hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
sAnexeh schreef op maandag 05 maart 2007 @ 11:27:
[...]

Exact de reden waarom ik niet voor de Samsung heb gekozen (heb wel overwogen om voor de Samsung te gaan ipv. de Tatung). Op kieskeurig.nl zijn de reacties over ghosting niet om over naar huis te schrijven. Ghosting vind ik een belangrijk aspect bij de TV, omdat ik graag PES speel en voetbal kijk. Ben dus zelf ook erg benieuwd.
Dat verbaast me zeer! Ik volg al langere tijd het forum over de Samsungs en de LE40F71 komt vaak aan bod, maar over ghosting hoor je niemand!
Alleen de movie-mode en overscan op hdmi, maar dat is bekend.

[LCD TV] Samsung LCD TV's ( alle series ) Deel 4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
jozy schreef op dinsdag 06 maart 2007 @ 02:41:
Ik vind de voordelen van de Tatung tov de Samsung:

2" groter scherm voor een lagere prijs
uitgebreidere garantie van Tatung
1080p over alle poorten (veel meer aansluitmogelijkheden)
Merkbaar betere geluidskwaliteit
Vereist firmwareupgrade voor goede 1:1 beeldweergave

De beeldkwaliteit is volgens mij wel gewaagd aan elkaar.

De kwaliteiten van Samsung boven de Tatung zijn:
cardreader
upgradable firmware
betere inkijkhoek

een firmware upgrade is wel handig maar als de TV gewoon direct alles kan wat hij ook hoort te kunnen een functie waar je niet een tv keuze van af laat hangen natuurlijk. Cardreader evenmin. De betere inkijkhoek is natuurlijk wel iets wat een grotere impact heeft.

Als belangrijkste factor om dit scherm niet aan te schaffen was de hogere prijs (1650 ipv 1400) en de mindere garantie van Samsung. Geen een TV is perfect dus je moet gewoon tevreden zijn met wat je hebt.
De Samsung doet toch ook 1080p over alle signalen, wat is het voordeel van de Tatung dan in deze? En ook hoor ik nogal veel klachten over de ontbrekende ondersteuning van rgb scart.
Hoe is de garantie eigenlijk van Tatung. Ik lees dat bij Samsung je onsite geholpen wordt, bij je thuis dus. Is dat bij Tatung ook zo en is dat langer dan bij Samsung?

[ Voor 3% gewijzigd door Ferry34 op 06-03-2007 14:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBaaco
  • Laatst online: 22-12-2023
Tatung is gebruikt door UBISOFT voor gaming, dus dat zegt m.i. iets over ghosting. _/-\o_
Probleem van Samsung m.b.t. ghosting heb ik niet gelezen.

Tatung heeft iets van 3 jr support, zie eerdere berichten. Samsung zal ook een goede garantie verzorgen alleen denk ik 1 of ms 2 jr maar dat is vast te vinden.
Sharp heeft ook standaard 3 jr

Greetz MrBaaco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Weet er iemand of het mogelijk is om zelf de firmware te upgraden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iken374

Iken374

webhostingtalk.nl

Verwijderd schreef op dinsdag 06 maart 2007 @ 16:24:
Weet er iemand of het mogelijk is om zelf de firmware te upgraden?
Volgens mij kun je dat voor de Tatung niet zelf maar dit is ook helemaal niet nodig. :)
Ja echt deze tv bevalt me met de dag meer moet ik zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
sAnexeh schreef op maandag 05 maart 2007 @ 11:27:
[...]

Ja sorry hoor, maar hier moet ik toch echt op reageren. Ik heb al eerder gezegd dat ik op het samsungforum nog werkelijk niemand heb horen klagen over ghosting bij de LE40F71, maar aangezien jij hier verteld dat de reacties over ghosting van de samsung op kieskeurig niet over naar huis te schrijven zijn, ben ik maar s op kieskeurig gaan kijken en heb alle reacties gelezen.
En ik zie daar zowiezo 24 reviews en nog veel meer reacties en daar lees ik welgeteld 2 (!) klachten over ghosting, waarvan er 1 absoluut geen ghosting is maar een verkeerde kleurafstelling. De tweede zou gemakkelijk een goedkope kabel kunnen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sAnexeh
En ik zie daar zowiezo 24 reviews en nog veel meer reacties en daar lees ik welgeteld 2 (!) klachten over ghosting, waarvan er 1 absoluut geen ghosting is maar een verkeerde kleurafstelling. De tweede zou gemakkelijk een goedkope kabel kunnen zijn.
Ik vraag me hoe jij dat zeker weet. De review wellicht zelf geplaatst en later achter de oplossing gekomen? Afijn, mooi dat jij (en volgens jou anderen) het probleem dus blijkbaar niet ervaart op de Samsung. Je kan deze twee reviews wel afschilderen als bogus, maar het zijn er wel twee voor de Samsung tegenover nul voor de Tatung. Conclusie: de Tatung heeft volgens gebruikers er geen last van, en de Samsung alleen als je kleurafstelling verkeerd hebt staan of een goedkope kabel gebruikt. Toch baren die twee reacties (wat voor verklaarbare reden er volgens jou ook is) mij zorgen genoeg om voor de Tatung te kiezen. Misschien moet je jouw mening (wel zo eerlijk?) ook even op kieskeurig.nl posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jozy
Het is het een of het ander bij LCD schermen: of je neemt een grotere inkijkhoek met hogere refreshrate of een lagere inkijkhoek met lagere refreshrate. Mag jij zeggen welke Samsung en welke Tatung gebruikt. Heeft dus te maken met welke panelen de TV's geleverd worden. Samsung gebruikt altijd hun eigen PVA panelen. Tatung kan ik niet met zekerheid zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westham
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 30-08 15:59
Geen matches
Samsung claimt met de introductie van de nieuwe Samsung LE40M86 LCD HDTV een nieuwe norm in helderheid. In vergelijking met de huidige HD TV-standaard is de M86-serie met zijn volledige High Definition-resolutie van 1080p duidelijk beter in beeldkwaliteit.

High Definition-beeld én Super Clear Panel-technologie van Samsung leveren een prima helderheid en fraaie kleuren. Zelfs bij het donkerste beeld zijn details goed zichtbaar dankzij een contrastratio van 15.000:1 en een helderheid van 550cd/m². Met een extreem hoog percentage in kleurwaarden is televisiekijken een absolute Full High Definition-belevenis, zeker samen met de Blu-ray Disc-speler Samsung BD-P1000 . Met de 1080p-output via HDMI biedt de BD-P1000 de beste resolutie ter wereld en overstijgt de speler de beeldkwaliteit van standaard-DVD’s.

Met een contrastratio van 15.000:1 en de nieuwe Movie Plus-technologie geeft Samsung een nieuwe dimensie aan de helderheid van bewegend beeld. Door de hoge beeldkwaliteit en geavanceerde functies spatten de kleuren van het LCD-beeldscherm. De Samsung LE40M86 ondersteunt een Full High Definition-resolutie van 1920 x 1080 pixels. Een helderheidsensor past de helderheid (550 cd/m2) van het scherm automatisch aan de lichtverhoudingen in de omgeving aan. De haarscherpe beeldkwaliteit is niet alleen zichtbaar bij HDTV-uitzendingen. De LCD-televisies waarderen ook het gangbare PAL-signaal op, waardoor deze beelden scherper worden weergegeven.

Samsung heeft de LCD-televisie voorzien van 3 HDMI 1.3-aansluitingen en een HDMI-CEC-aansluiting. Deze 100% digitale aansluitingen brengen het beeld en geluid van bijvoorbeeld een aangesloten PC, digitale ontvanger of Blu-ray Disc-speler zonder kwaliteitsverlies over naar de televisie. Ook de Dolby Surround-geluidskwaliteit van de Samsung LE40M86 is hoog, waardoor de LCD-televisie een bioscoopgevoel bij televisiekijkers oproept.

De Samsung LE40M86 heeft een hoogglans finish, verborgen speaker en designdraaivoet.

De Samsung LE40M86 ( 42 inch ), LE46M86 ( 46 inch ) en LE52M86 ( 52 inch ) HDTV LCD-televisies zijn verkrijgbaar voor een verkoopadviesprijs van respectievelijk € 2.199,- €2.999,- en € 3.999,- inclusief B.T.W.

BRON: hdtvnieuws.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G-ZeS
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 06-08 14:37
Geen matches
@Samsung LE40M86:

of voor een dikke 1700€ op kieskeurig.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
Geen matches
G-ZeS schreef op donderdag 08 maart 2007 @ 10:02:
@Samsung LE40M86:

of voor een dikke 1700€ op kieskeurig.nl
Hmmm klinkt zeer goed!!
Alleen op samsung.nl is helaas geen info te vinden?
Pagina: 1 2 ... 7 Laatste