Toon posts:

Welk geheugen ??

Pagina: 1
Acties:
  • 36 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

ik wil graag mijn geheugen uitbreiden door er een latje bij te prikken.
Nu heb ik dit geheugen volgens mijn factuur.

TwinMos 1GB DDR SDRAM PC 3200 CL3.0

Nu zou het toch best zijn als ik identiek hetzelfde neem, maar ik zie nergen geheugen dat CL 3.0 heeft staan. Is dit nodig dt dat ook hetzelfde is ?

• remcio
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 25-05 21:41
het nieuwe geheugen wat je haalt past zich aan op de zelfde cas en latency als de modules die er in zitten. dus je kunt kunt gewoon cl 3 erin doen

Verwijderd

Topicstarter
Kan ik dit dan ook gebruiken ?

1GB PC4300 DDR2, CL4 (TwinMos)

DDR en DDR2 samen ? en past mijn oude zich dan aan aan dit hier of hoe moet ik dat zien ?

• Illidan
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 17-05 13:16
remcio schreef op donderdag 15 februari 2007 @ 13:07:
het nieuwe geheugen wat je haalt past zich aan op de zelfde cas en latency als de modules die er in zitten. dus je kunt kunt gewoon cl 3 erin doen
Aan de andere kant, tegenwoordig heb je voor dual channel gebruik weer reepjes die per paar komen en precies gelijk zijn, theoretisch is dat blijkbaar toch beter.

Ryzen 9 9950X3D, ASRock X870E Tachi Lite, Arctic Liquid Freezer III 420, Kingston Fury Beast DDR5 6400, Powercolor Red Devil 9070XT, Crucial T700 2TB, FSP Hydro Ti Pro 1000W, BeQuiet 802

• remcio
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 25-05 21:41
Verwijderd schreef op donderdag 15 februari 2007 @ 13:12:
Kan ik dit dan ook gebruiken ?

1GB PC4300 DDR2, CL4 (TwinMos)

DDR en DDR2 samen ? en past mijn oude zich dan aan aan dit hier of hoe moet ik dat zien ?
nee je kunt geen ddr2 gebruiken, omdat het niet in je geheugenslot past en je processor alleen ddr 1 ondersteund
Illidan schreef op donderdag 15 februari 2007 @ 13:14:
[...]

Aan de andere kant, tegenwoordig heb je voor dual channel gebruik weer reepjes die per paar komen en precies gelijk zijn, theoretisch is dat blijkbaar toch beter.
ja maar de vraag was of er geheugen bij kon zetten met een andere cl snelheid

[ Voor 31% gewijzigd door remcio op 15-02-2007 13:17 ]

• Envy007
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 28-11-2023
Illidan schreef op donderdag 15 februari 2007 @ 13:14:
[...]

De marketing heeft bij jouw gewerkt... maar je geeft zelf gelukkig al toe dat het een theoretisch verhaal is.

Voor de TS:
DDR en DDR2 zijn verschillende soorten geheugen en werken dus niet met elkaar samen en passen dus ook niet in dezelfde geheugensloten.

Ik zou gewoon kijken naar een pc3200 cas3 bankje wat bij voorkeur van hetzelfde merk is.

Je moederbord is degene die bepaalt of het ook gaat werken, maar anders heb je geen dual channel en of dat zo erg is. Die 5% winst

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Dit valt onder de basiskennis en het is gewoon in de FAQ van dit subforum terug te vinden :)
Begin hier: PMG FAQ » Geheugen

Gebrek aan aantoonbare inzet en research, plus FAQ-gevalletje, topic dicht dus.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:23

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

PMG Beleid

Als je niet de minste informatie geeft over je systeem (bijvoorbeeld welk moederbord erin zit en welk chipset daarop zit), kunnen wij je ook niets zeggen over wat er met geheugen wel en niet kan, we hebben namelijk geen glazen bol.

Zie ook:
PMG FAQ - Hoeveel/welk geheugen kan ik maximaal op mijn moederbord plaatsen?

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.