Toon posts:

Moederbord kapot?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een tijdje geleden spullen in huis gehaald voor een nieuwe computer:

Processor: AMD Sempron 64 2800+ 1.6GHz
Geheugen/ram: Kingston 512 Mb DDR 400 PC3200 (400MHz)
Harde schijf: Maxtor diamond 10 max, 80 GB 7200 rpm SATA
Moederbord: Asus K8v-vm

enfijn, Ik alles in elkaar zetten, testen en alles lijtk prima te werken.
totdat ik windows wil instaleren...
want tijdens de installatie krijg ik 100% van de keren een probleem en zit nu dus met ene computer zonder windows :s.

Probleem:
Tijdens de windows instalatie gaat of zomaar de computer opnieuwe opstarten of ik krijg bsod (driver_irql_not_less_or_equal)
vaak kom ik nog wel tot het formateren, maar hij valt altijd of tijdens formateren uit of bij 100% vna het formateren, oftwel de stup bestanden worden nooit gekopieerd

Al geprobeerd:
-Memtest (verschillende leverde geen fouten op)
-andere ram reepjes
-harde schijf in andere computer gehangen en getest (werkte prima)
-harde schijf via andere comp van setup-bestanden voorzien en dan weer in de niet werkenden gehangen (nu gaf hij foutmelding bij booten van hd)
-andere cd-rom drives
-andere videokaart erin gepleurd ipv de geintergreerde.
-windows 98 geprobeerd (gaf na half uur ongeveer ook een verglijkbare foutmelding)
-bios update

maar hij geeft nog steeds die iritante bsod.
naar mijn inzien werken alle andere losse onderdelen perfect dus het moet wel aan het meoderbord liggen.
Is het verstandig om een nieuwe moederbord aan te schaffen of weet iemand hier een andere oplossing voor.

Bij voorbaat dank
Bas

• b00ster
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 18-05 21:09
Haal je geheugen is uit je moederbord, en kijk dan eens of er piepjes komen.
Zoniet dan is het waarschijnlijk je moederbord.

Grtz b00ster!

• djangoster
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 10-08-2024

djangoster

Mista D

Misschien kan het moederboard niet overweg met je geheugen? Bijvoorbeeld icompatible met de snelheid, grootte enz.. ? Check eens op de specs van je moederboard of die alles ondersteund.

<--Een vreemde één in de bite--> Life is not as easy as most people live it....

• magic_nl
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22-05 20:23

magic_nl

Met wat magie komt alles goed

Lijkt me toch 'n probleem met de harddisk... Je had 'm getest in 'n andere zeg je, maar had die dezelfde chipset als jouw moederbord? Anders omruilen voor 'n ander merk en nog 'ns proberen lijkt me.

Leef vandaag! Wat gisteren gebeurde is voorbij, en wat morgen komt zien we dan wel weer
Systeemspecificaties

Verwijderd

Topicstarter
@ b00ster
geprobeeerd en er komen geen piepjes ofzo maar veel meer gebeurd er ook niet, de computer gaat aan maar er komt niks op het beeldscherm (alleen een knipperend ledje naar ik geloof van geen signaal)

@ djangoster
de snelheid en grootte moet het aankunen volgens het boekje, en ik had ook nog met een ander reepje gedaan en dat werkte ook niet (maar als ik via ultimate boot cd memtest86 of zo iets doe dan is hij vele vele uren bezig maar vind echt geen fouten vandaar.

@magic_nl
dat was een ander merk moederbord ja.
met omruilen bedoel je harde schijf toch?
probleem is alleen dat ik hier niet zo een andere harde schijf voor handen heb liggen, want het moet namelijk Sata zijn. ik heb wel nog een 80 gyg externe hd liggen, zou dat wat zijn?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 15-02-2007 14:59 ]

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21:44

Thandor

SilverStreak

CSL policy
Vragen over problemen horen hier niet thuis alsmede vragen en/of discussies over een bepaald hardware onderdeel, daar zijn de andere fora voor.
Dit topic hoort hier dus niet thuis :).

Omdat je zelf aangeeft dat het moederbord verdacht is verplaats ik het topic naar Processors, Mobo's & Geheugen :). In de PMG FAQ aldaar staat een link naar Hangen en Opstartproblemen troubleshooter. Die is wellicht handig :).

Probeer ook even naar het taalgebruik te kijken ;). GoT is geen MSN :Y). (Tog etc.)

[ Voor 8% gewijzigd door Thandor op 15-02-2007 14:49 ]

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Verwijderd

Topicstarter
Oke Ik zat al een beetje te twijfelen welk forum te gebruiken.
Ik zal ook wel een beetje op me taalgebruik letten (Inderdaad teveel msn).

met die FAQ is het een beetje een probleem, want is het nou software of -hardwarematig?
het geeft nl. een BSOD dus software, maar.... dat komt waarschijnlijk wel door de hardware.

Verwijderd

Topicstarter
Het valt me wel op dat er na de verplaatsing helemaaal geen reacties zijn gekomen, terwijl dat bij die andere al in paar uur fzo was gelloof ik.

misschien stond het dan tog daar beter

Verwijderd

Topicstarter
Heb nu geprobeerd met een andere harde schijf (30 GB pata)
helaas het zelfde probleem.
Ik denk om het moederbord voor garantie in te leveren.
dan moet je het bord echter opsturen en er staat bij dat ze hem gaan onderzoeken en waarneer zei hem niet kapot vinden dan moet je zelf de verzend kosten EN onderzoekskosten betalen.
een redelijk groot risico dus.
Weet iemand nog verdere manieren om te testen of het moederbord naar de Klote is.
of weet iemand toevallig hoe dat precies zit met dat soort onderzoeks kosten.

bij voorbaat dank
bas

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21:44

Thandor

SilverStreak

Verwijderd schreef op vrijdag 16 februari 2007 @ 15:09:
Het valt me wel op dat er na de verplaatsing helemaaal geen reacties zijn gekomen, terwijl dat bij die andere al in paar uur fzo was gelloof ik.

misschien stond het dan tog daar beter
Iets met MSN-taal en daar op letten. ;)

Het topic staat hier prima. Het hoort volgens de policy niet thuis in het andere subforum.
De reden dat er geen reacties meer bijgekomen zijn is wellicht omdat er niet veel meer te zeggen valt :). Je hebt aardig wat getest maar het probleem is nog steeds niet boven water.

Het ligt niet aan:
- Het geheugen
- De hardeschijf
- Opticals
- Videochip/kaart
- Software
- BIOS

Wat blijft over?
- Processor
Onderclock de processor eens. Ofwel, laat het zaakje eens op een lagere klokfrequentie draaien.

- Voeding
Bekijk de voeding ook even. Interessant leesvoer daarover vind je in Hangen en Opstartproblemen troubleshooter en Welke voeding heb ik nodig? Deel 16.

- Kabels
Omtrent kabels: Kabels zoals IDE en S-ATA kabels kunnen óók defect raken en voor problemen zorgen. Probeer deze dus eens te vervangen en ontkoppel iedere kabel welke niet nodig is voor het functioneren van de PC. (Die van de DVD speler bv.).

- BIOS instellingen
Loop alles een keer door. Gisteren had ik zelf bv. het probleem dat de PC steeds uitging nét na de boot van Windows, tijdens de Windows Setup en tijdens het starten van een Linux LiveCD (Knoppix). Dit hele probleem kwam altijd precies op hetzelfde moment voor. Wat was het probleem? De zogenaamde 'shutdown if CPU reaches xxx C'-feature zorgde voor problemen. Toen ik deze op 'disabled' zette werkt alles weer naar behoren.

- Moederbord
En het moederbord blijft over. Dit is lastig te testen. Echter kun je het moederbord meestal wel aanwijzen zodra andere hardware wél goed werkt. Immers is dit dan het laatste wat overblijft :).
Ik denk om het moederbord voor garantie in te leveren.
dan moet je het bord echter opsturen en er staat bij dat ze hem gaan onderzoeken en waarneer zei hem niet kapot vinden dan moet je zelf de verzend kosten EN onderzoekskosten betalen.
een redelijk groot risico dus.
Weet iemand nog verdere manieren om te testen of het moederbord naar de Klote is.
of weet iemand toevallig hoe dat precies zit met dat soort onderzoeks kosten.
Mijn ervaring is dat het niet zo'n probleem is. Zorg ervoor dat je hardware netjes en conform de regels terugstuurt. Stuur eventueel jouw bevindingen mee (wat heb je getest, wat werkt er prima) en wacht op het nieuwe moederbord :).

[ Voor 14% gewijzigd door Thandor op 18-02-2007 05:12 ]

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Pagina: 1