Ik heb een tijdje geleden spullen in huis gehaald voor een nieuwe computer:
Processor: AMD Sempron 64 2800+ 1.6GHz
Geheugen/ram: Kingston 512 Mb DDR 400 PC3200 (400MHz)
Harde schijf: Maxtor diamond 10 max, 80 GB 7200 rpm SATA
Moederbord: Asus K8v-vm
enfijn, Ik alles in elkaar zetten, testen en alles lijtk prima te werken.
totdat ik windows wil instaleren...
want tijdens de installatie krijg ik 100% van de keren een probleem en zit nu dus met ene computer zonder windows
.
Probleem:
Tijdens de windows instalatie gaat of zomaar de computer opnieuwe opstarten of ik krijg bsod (driver_irql_not_less_or_equal)
vaak kom ik nog wel tot het formateren, maar hij valt altijd of tijdens formateren uit of bij 100% vna het formateren, oftwel de stup bestanden worden nooit gekopieerd
Al geprobeerd:
-Memtest (verschillende leverde geen fouten op)
-andere ram reepjes
-harde schijf in andere computer gehangen en getest (werkte prima)
-harde schijf via andere comp van setup-bestanden voorzien en dan weer in de niet werkenden gehangen (nu gaf hij foutmelding bij booten van hd)
-andere cd-rom drives
-andere videokaart erin gepleurd ipv de geintergreerde.
-windows 98 geprobeerd (gaf na half uur ongeveer ook een verglijkbare foutmelding)
-bios update
maar hij geeft nog steeds die iritante bsod.
naar mijn inzien werken alle andere losse onderdelen perfect dus het moet wel aan het meoderbord liggen.
Is het verstandig om een nieuwe moederbord aan te schaffen of weet iemand hier een andere oplossing voor.
Bij voorbaat dank
Bas
Processor: AMD Sempron 64 2800+ 1.6GHz
Geheugen/ram: Kingston 512 Mb DDR 400 PC3200 (400MHz)
Harde schijf: Maxtor diamond 10 max, 80 GB 7200 rpm SATA
Moederbord: Asus K8v-vm
enfijn, Ik alles in elkaar zetten, testen en alles lijtk prima te werken.
totdat ik windows wil instaleren...
want tijdens de installatie krijg ik 100% van de keren een probleem en zit nu dus met ene computer zonder windows
Probleem:
Tijdens de windows instalatie gaat of zomaar de computer opnieuwe opstarten of ik krijg bsod (driver_irql_not_less_or_equal)
vaak kom ik nog wel tot het formateren, maar hij valt altijd of tijdens formateren uit of bij 100% vna het formateren, oftwel de stup bestanden worden nooit gekopieerd
Al geprobeerd:
-Memtest (verschillende leverde geen fouten op)
-andere ram reepjes
-harde schijf in andere computer gehangen en getest (werkte prima)
-harde schijf via andere comp van setup-bestanden voorzien en dan weer in de niet werkenden gehangen (nu gaf hij foutmelding bij booten van hd)
-andere cd-rom drives
-andere videokaart erin gepleurd ipv de geintergreerde.
-windows 98 geprobeerd (gaf na half uur ongeveer ook een verglijkbare foutmelding)
-bios update
maar hij geeft nog steeds die iritante bsod.
naar mijn inzien werken alle andere losse onderdelen perfect dus het moet wel aan het meoderbord liggen.
Is het verstandig om een nieuwe moederbord aan te schaffen of weet iemand hier een andere oplossing voor.
Bij voorbaat dank
Bas