Toon posts:

[XP] Problemen bij het installeren van Windows XP

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Bij het installeren van mijn PC kan hij bepaalde bestanden niet kopieëren. Na 52% geeft hij aan dat Tourw.exe niet geïnstalleerd kan worden. Na het overslaan van deze file geeft hij om de seconde aan dat hij bepaalde files niet kan kopieëren.
Na het zoeken op diverse forums, ben ik tegengekomen dat de oorzaak kan zijn een defecte geheugen bank. Bij wie klinkt dit probleem bekend in de oren?

• bonzz.netninja
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:01

bonzz.netninja

Niente baffi

Ik denk eigenlijk meer aan een kapotte installatie cd/cd rom speler

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.wegmetbigtech.nl

• djangoster
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 10-08-2024

djangoster

Mista D

Probeer een andere XP cd

<--Een vreemde één in de bite--> Life is not as easy as most people live it....

Verwijderd

Topicstarter
bonzz.netninja schreef op donderdag 15 februari 2007 @ 10:58:
Ik denk eigenlijk meer aan een kapotte installatie cd/cd rom speler
Bedankt voor het reageren. Dat dacht ik in eerste instantie ook. Ik heb het geprobeerd met een ander cd/dvd rom speler. Precies hetzelfde probleem.
Aan de harde schijf kan het ook niet liggen. Deze heb ik getest op een andere pc. Deze heeft zelfs geen bad sectors.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor het reageren!
Ik heb 5 Windows XP cd's gebruikt. Niet gelukt. Cd's werkte wel op andere pc's.

• djangoster

djangoster

Mista D

Dus is de conclusie heel gemakkelijk toch? Je installatie CD van XP is naar de grootjes.
Niet meer van toepassing (1 minuut voor deze post werd antwoord op deze vraag al gepost)

[ Voor 35% gewijzigd door djangoster op 15-02-2007 11:02 ]

Verwijderd

als je zeker weet dat je cd en de speler en de hdd goed is, test het geheugen eens met memtest86 kan wezen dat je brak geheugen hebt. ( ben ik ooit een eker tegen gekomen )
laat memtest wel een paar runs achtermekaar doen.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 15 februari 2007 @ 11:04:
als je zeker weet dat je cd en de speler en de hdd goed is, test het geheugen eens met memtest86 kan wezen dat je brak geheugen hebt. ( ben ik ooit een eker tegen gekomen )
laat memtest wel een paar runs achtermekaar doen.
Bedankt voor het reageren!

Hoe kan ik dit programmaatje opstarten? Ik heb namelijk géén OS. Of is deze bootable?

• bonzz.netninja

bonzz.netninja

Niente baffi

Het meest waarschijnlijk is toch een cd die slecht leesbaar is. Probeer een andere cd te vinden zou ik zeggen.

Geheugen problemen kunnen eigenlijk in alle situaties wel problemen veroorzaken. Ik heb ook eens problemen gehad met installeren van XP, en ook dat bleek uiteindelijk aan het geheugen te liggen. Ik stel mij het geheugen altijd voor als een bak met allemaal geheugen blokjes waarvan er in dit geval ergens 1tje kapot is. De eerste 100 gaan goed (52% installing) en daarna komt ie bij het kapotte blokje, en gaat dan vol op zijn plaat. Echter verwacht ik dan meer een complete error/vastloper oid, dan een melding dat hij een bestand niet kan copieren. En ook hierbij geld dat het gebruik van geheugen niet gelijk staat aan de status (percentage) van de install. Dus eigenlijk gaat mijn vergelijking niet helemaal lekker op geloof ik :).

Maar goed, probeer een andere cd, run desnoods memtest86 (een programma waarmee je geheugen kan testen, zie PMG FAQ ) Dit programma kan op een floppy/cd en is bootable.

Ik lees net je reactie over het kapotte cd-tje en het niet kapot zijn daarvan :). Dan zou ik toch denken aan je cd-rom speler. Probeer deze eens te vervangen.

[ Voor 9% gewijzigd door bonzz.netninja op 15-02-2007 11:09 ]

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.wegmetbigtech.nl

Verwijderd

Topicstarter
bonzz.netninja schreef op donderdag 15 februari 2007 @ 11:06:
Het meest waarschijnlijk is toch een cd die slecht leesbaar is. Probeer een andere cd te vinden zou ik zeggen.

Geheugen problemen kunnen eigenlijk in alle situaties wel problemen veroorzaken. Ik heb ook eens problemen gehad met installeren van XP, en ook dat bleek uiteindelijk aan het geheugen te liggen. Ik stel mij het geheugen altijd voor als een bak met allemaal geheugen blokjes waarvan er in dit geval ergens 1tje kapot is. De eerste 100 gaan goed (52% installing) en daarna komt ie bij het kapotte blokje, en gaat dan vol op zijn plaat. Echter verwacht ik dan meer een complete error/vastloper oid, dan een melding dat hij een bestand niet kan copieren. En ook hierbij geld dat het gebruik van geheugen niet gelijk staat aan de status (percentage) van de install. Dus eigenlijk gaat mijn vergelijking niet helemaal lekker op geloof ik :).

Maar goed, probeer een andere cd, run desnoods memtest86 (een programma waarmee je geheugen kan testen, zie PMG FAQ )
THNX!

Verwijderd

Topicstarter
bonzz.netninja schreef op donderdag 15 februari 2007 @ 11:06:

Maar goed, probeer een andere cd, run desnoods memtest86 (een programma waarmee je geheugen kan testen, zie PMG FAQ ) Dit programma kan op een floppy/cd en is bootable.

Ik lees net je reactie over het kapotte cd-tje en het niet kapot zijn daarvan :). Dan zou ik toch denken aan je cd-rom speler. Probeer deze eens te vervangen.
Had ik gisteren gedaan. Ik heb hem vervangen voor een andere. Dat heeft helaas niet geholpen.

• Bart©
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23-02 13:26
Een collega van me vertelde dat er ook wel eens een probleem met het geheugen kan zijn als je problemen hebt met de installatie. Ik zou je geheugen eens controleren met de daarvoor beschikbare tools.

Voortaan eerst andere posts lezen... |:(

[ Voor 11% gewijzigd door Bart© op 15-02-2007 11:25 ]

Verwijderd

Topicstarter
Bart_NL schreef op donderdag 15 februari 2007 @ 11:24:
Een collega van me vertelde dat er ook wel eens een probleem met het geheugen kan zijn als je problemen hebt met de installatie. Ik zou je geheugen eens controleren met de daarvoor beschikbare tools.

Voortaan eerst andere posts lezen... |:(
Haha...in iedergeval bedankt voor het reageren! :)

• djangoster

djangoster

Mista D

Verwijderd schreef op donderdag 15 februari 2007 @ 11:34:
[...]

Haha...in iedergeval bedankt voor het reageren! :)
Je zit er wel bovenop eej ;)

Verwijderd

Topicstarter
Pffff...ja echt! Ik werd er gisteren helemaal radeloos van! Ik ging vanmorgen ff googlen en vond de mogelijke oplossing. Ik ben echt benieuwd hoeveel mensen hier tegenaan zijn gelopen.

Google doet wonderen!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 15 februari 2007 @ 11:42:
[...]

Pffff...ja echt! Ik werd er gisteren helemaal radeloos van! Ik ging vanmorgen ff googlen en vond de mogelijke oplossing. Ik ben echt benieuwd hoeveel mensen hier tegenaan zijn gelopen.

Google doet wonderen!
Het is dan ook de bedoeling dat je dit soort dingen eerst nazoekt op Google....

Misschien wel even handig om te posten wat de mogelijke oplossing is? Want hier schiet niemand verder iets mee op

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 15 februari 2007 @ 11:49:
[...]

Het is dan ook de bedoeling dat je dit soort dingen eerst nazoekt op Google....

Misschien wel even handig om te posten wat de mogelijke oplossing is? Want hier schiet niemand verder iets mee op
Heb ik toch ook gedaan. Ik heb boven vermeld "Na het zoeken op diverse forums, ben ik tegengekomen dat de oorzaak kan zijn een defecte geheugen bank." Mijn vraag is ook wie dit probleem kent.

• bonzz.netninja

bonzz.netninja

Niente baffi

Vind ik ook. De ts (topic starter) heeft aangegeven gezocht te hebben en mogelijk een oorzaak gevonden te hebben. Ik vind dat hij dan best mag vragen hier op GOT of andere mensen het herkennen, of er iets zinnigs over kan zeggen,

Verwijderd

Topicstarter
Gisteren getest met memtest86. Test loopt nog steeds. tot nu toe meer dan 30.000.000 errors. :S

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 00:30

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Verwijderd schreef op vrijdag 16 februari 2007 @ 07:50:
Gisteren getest met memtest86. Test loopt nog steeds. tot nu toe meer dan 30.000.000 errors. :S
Dat lijkt vri duidelijk, ik vrees dat je geheugen defect is of mogelijk de geheugen controller. Maar ik zou eerst eens een ander geheugen reepje proberen. Heb je misschien meerdere modulles in je Pc zitten, ga dan eens één voor één testen om te zien welke module problemen geeft. Je zou dan, wanneer de ander wel goed is, Windows XP eens kunnen installeren met één module, als de installatie dan wel doorloopt ben je zeker van je zaak.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Flink wat errors ;)

Probleem hoeft niet bij je geheugen te liggen overigens, kan ook aan je moederbord (chipset), processor liggen. Iig niet overklokken en ff temperaturen van CPU checken.

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

Pagina: 1