Siemens 26361-D geschikt voor P3 1133?

Pagina: 1
Acties:
  • 35 views sinds 30-01-2008

• _eXistenZ_
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20:55
Ik heb een jaar geleden op mijn school gratis een P3 500 op de kop weten te tikken, met bijbehorend moederbord. Dit moederbord is een Fujitsu Siemens 26361-D, waar voor de rest op internet niks over te vinden is. Deze server moet in een thuisomgeving (2-3 man) software Raid5 gaan draaien, daarom wil ik er een P3 1133 in zetten.
Ik heb opgezocht dat een P3 500 "Katmai" die ik nu heb op 2.0 volt draait, en een FSB van 100 heeft.
De P3 1133 "Tualatin" draait op 1,45 volt, met een FSB van 133. Ik vraag mij af of deze compatible is met mijn mobo...

Een andere mobo scoren is niet echt een optie omdat dit mobo in een custombuilt plexiglas server woont.

There is no replacement for displacement!

• houthakker
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 17:18

houthakker

Poehé

Welke chipset heeft het board? Waarschijnlijk een BX, dan word het erg lastig omdat soort merk-a borden geen fsb overclock instellingen hebben, dus de cpu word dan sowiso ondergeklokt. Verder kun je een tuatatin niet zo snel op een oud bord prikken, je zult een converter nodig hebben, bv van powerleap. P3 500 katmai is bovendien ook nog eens een slot-1 procesoor (?).

BTW: heb je het typenr van de pc zelf? dat is wat makkelijker zoeken.

[ Voor 18% gewijzigd door houthakker op 15-02-2007 11:00 ]

Specs

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Idd, als je geen 120 of 133MHz bus ofzo kunt halen met dat mobo, neem liever een Tualatin Celeron (100MHz bus).

Qua voltages, hangt van het moederbord af of ie zo laag kan gaan.
Zo ja, neem je een Upgradeware Slot T of een andere gemodificeerde slotket.

Als je helemaal zeker wilt zijn qua voltages neem je een Powerleap adapter.

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

• _eXistenZ_
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20:55
Het is een socket 370 processor. (Zowel de 500 als de 1133 dus)
Merk van pckast heb ik helaas niet...
/edit

Zo'n Powerleap heeft een voltage van 1.55 volt...moet 1.45 of 1.475 zijn.
Om een server die stabiel moet lopen te overvolten vind ik een beetje matig...

[ Voor 59% gewijzigd door _eXistenZ_ op 15-02-2007 11:44 ]

There is no replacement for displacement!

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Nevermind dan, ik had Slot1 Katmai in gedachten :)

Geen ervaring met Powerleap 370 Tualatin adapters, al is dat voltage echt geen probleem.

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:23

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

PMG FAQ - Welke processors kan ik allemaal op mijn moederbord prikken?

We hebben niet voor niets een FAQ. Nergens blijkt hier dat je de moeite genomen hebt die erop na te slaan. Lees de richtlijnen onderaan het puntje waar ik hierboven na link. Begin eens met die te volgen.

Komt bij dat je je specs niet eens goed opgezocht hebt, want een P3-500 Katmai kan per definitie geen socket CPU zijn...

[ Voor 15% gewijzigd door dion_b op 15-02-2007 11:56 ]

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.