Toon posts:

[dell] upgraden.

Pagina: 1
Acties:
  • 50 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier een Dell dimension 9150.

Ik wil de voeding gaan vervangen om een betere grafische kaart te kunnen plaatsen.
(denk aan een 8600 ULTRA of 8800 GTS 320MB)

Nu heb ik begrepen dat mijn voeding niet echt volstaat.
Mijn huidige dell voeding is 375 watt. Dit is op 2 watt na ook wat een calculator me aanraadde op basis van mijn huidige systeem. Maar nu heb ik begrepen dat dell met zijn eigen standaarden werkt. Of dat de voeding BTX zou zijn, in ieder geval moeilijk of niet up te graden. Aangezien ik nog nooit een voeding heb vervangen kan ik hier mij zelf niet echt geoefend in noemen.

Systeem.
Processor: Intel pentium D 930# stock 3000mhz

Geheugen: 2gb dual chanel 533 mhz

Opslag: 1x s-ata 250 gb

videokaart: Nvidia Gforce 7300LE 256 mb (moet dus een 8600 ultra worden)

Moederbord: Dell dingetje.

Overig: Een G5 muis, simpel tobo'tje, draadloos internet dingetje.

Maar omdat ik blijkbaar niet in staat ben mijn voeding te veranderen leek dit mij een goede oplossing:
Thermalke Pure Power Express 250 Watt.
Afbeeldingslocatie: http://di1.shopping.com/images/di/58/48/62/736774317a534343765a546b6f727232393967-160x200-0-0.jpg

Hij moet dus in een 5.25 inch slot. En dan ook nog in een stopcontact.
dus als ik het goed begrijp moet dat ding dus zo:

Ok heb per ongeluk antec ipv thermalke in afbeelding gezet...
Afbeeldingslocatie: http://img73.imageshack.us/img73/4057/9150fx4.jpg

Behalve dat zo'n ding+ extra stekker uit je pc nou niet echt een sieraad is voor je computer ;( , heb ik liever een nieuwe voeding. Dus kan iemand mij vertellen of dit ding handig/useful is en of ik niet beter mijn voeding kan upgraden? zoja hoe...

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 15-02-2007 09:43 ]

Verwijderd

Misschien kan je gewoon een andere case kopen met een voldoende voeding?

• -darkstar-
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 15-11-2025
iig ben je je dell garantie kwijt, heb je daar al aan gedacht? als je een andere voeding in doet...

Verwijderd

Topicstarter
-darkstar- schreef op donderdag 15 februari 2007 @ 10:04:
iig ben je je dell garantie kwijt, heb je daar al aan gedacht? als je een andere voeding in doet...
Ach , dat is nu nog een half jaar... Ik zit er niet echt mee.
Verwijderd schreef op donderdag 15 februari 2007 @ 09:53:
Ehm ja, een dell moederbord zet je niet even zomaar ergens in. Bovendien is een case+voeding+videokaart al een beetje te prijzig. Laat staan een nieuwe p5B erbij kopen.

Achteraf had ik gelijk zo'n pc moeten aanschaffen (losse componenten). Maar me ouders die mee betaalden wilden graag dat ik een (in hun ogen betrouwbare) dell nam.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 15-02-2007 10:09 ]

• Warlock
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 12-02 15:56
Heb je al met Dell zelf gebelt hoe duur een zwaardere voeding daar kost?

Verwijderd

Topicstarter
CF-Warlock schreef op donderdag 15 februari 2007 @ 10:12:
Heb je al met Dell zelf gebelt hoe duur een zwaardere voeding daar kost?
Ik moet toegeven dat ik daar niet echt de moeite voor heb genomen. Het is echt een hel om met dell te bellen. (tenzij je iets wilt kopen aber naturlich), maar zodra je iets van de klantenservice wil moeten ze je opeens wel honderd keer doorverbinden.

En ik wil ook liever geen dell voeding. Als het dan toch nieuw moet dan maar een A-merk.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 15-02-2007 10:17 ]

Verwijderd

Topicstarter
Oke heb de dell service gebeld op de tijd dat blijkbaar iedereen belt (11 uur). Na een ongelooflijk lang keuze menu zit ik nu naar een jaren70 muziekje te luisteren wat het wachten gelukkig een stuk minder irritant maakt. wat een hel...

----------------------------------------------------------------
edit:

Ik heb het opgegeven, ik trok het niet meer. al 9 minuten lang betaal ik voor die hulplijn en hoor alleen maar oude grafmuziek. Ze willen blijkbaar het stellen van vragen ontmoedigen.

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 15-02-2007 10:55 ]

• polthemol
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 12-02 14:42

polthemol

Moderator General Chat
zover ik weet als je die voeding laat plaatsen door een gecertificeerd pc-technicus ben je je garantie niet kwijt ;) Zelfde verhaal als vroeger met die stickertjes achter op de case "bij verbreken zegel vervalt de garantie".

(of dell je daarin gelijk wilt geven is een 2de punt)

Firma's als Dell (compaq/hp is er ook sterk in) wijzigen meestal de afmetingen van de voeding een tikkeltje waardoor ze net niet in een andere case passen of een andere net niet in jouw case past. Mogelijke oplossing is om een dremel te hanteren of om te proberen een nieuwe voeding in de dellvoeding te monteren (tricky job, is me met een compaq gelukt, maar het is prutsen en niet zonder risico als je niet weet wat je aan het doen bent).

Nunc purus risus, volutpat sagittis, lobortis at, dignissim sed, sapien

• Warlock
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 12-02 15:56
Ik doe voor mijn werk veel zaken met Dell het voordeel hiervan is natuurlijk dat ik een directe lijn naar Dell heb. Ik had er idd niet bij nagedacht dat je dan uren in de wacht moest staan.

Thuis heb ik geen Dell pc.. puur om de reden dat het niet zo makkelijk up te graden is met non-Dell spullen.

• neanderthaler
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 30-01 13:26

neanderthaler

Are friends electric?

Verwijderd schreef op donderdag 15 februari 2007 @ 09:53:
Die recente Dell towers zijn BTX!
Dan zet je bij een defect aan het mobo het toch gewoon weer terug in de Dell-kast? Of zitten er verzegelingen op de schroefjes ofzo?

• MadMurdock
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Hmm, ik zou eerst eens kijken of het echt niet gaat met je huidige voeding.. Je kan ook eens kijken hoeveel ampère er op je 12V-lijn van je voeding staat en in dit topic (Welke voeding heb ik nodig? Deel 16) kijken.
Mocht je echt nu al een andere voeding willen, dan zou ik eerst kijken wat het kost om bij Dell een nieuwe voeding te regelen die past, en als dat te gek wordt of te veel moeite kost met de dremel aan de gang gaan.. >:)

Misschien kan je op http://www.formfactors.org wat nuttige specs vinden over het formaat van voedingen? Als het btx-voeding is, kan je die natuurlijk gewoon vervangen..

[ Voor 15% gewijzigd door MadMurdock op 15-02-2007 11:20 ]

• actieman
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 30-01 16:33
gewoon opmeten hoe groot de ruimte is die je hebt en even uittekenen waar de schroefjes zitten etc.
vervolgens ga je bij een leverancier van voedingen kijken wat daar de afmetingen zijn, waar de schroefjes moeten en wat de aansluitmogelijkheden zijn.
Misschien moet je nog iets als de aan/uit schakelaar van je nieuwe voeding demonteren, maar verder moet het wel lukken toch?

ik heb iig hetzelfde gedaan met een dell poweredge en een zalman voeding.

I’m not like the OTTERS

• -darkstar-
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 15-11-2025
Dan zet je bij een defect aan het mobo het toch gewoon weer terug in de Dell-kast? Of zitten er verzegelingen op de schroefjes ofzo?
Zou ik zo niet weten... maar was als attentie bedoeld

• Oceria
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12-02 12:43

Oceria

I've been in between....

Die Purepower gaat trouwens ook niet zomaar werken vrees ik: de PurePower tapt namelijk in op je 20 pin connector, maar mijn ervaring met Dell (een ouwe Dimension 4100) is dat de voeding niet alleen afwijkende maten heeft, maar ook een afwijkende pin bezetting.
Controleer dus eerst of de pinbezetting van je 20/24 stekkerblok wel het zelfde is als de standaard voordat je die thermaltake koopt!

[ Voor 6% gewijzigd door Oceria op 15-02-2007 11:28 . Reden: Niet goed gelezen ]

Oceria doesn't know where this repeatbutton -repeatbutton is...

Verwijderd

Topicstarter
Oceria schreef op donderdag 15 februari 2007 @ 11:27:
Die Purepower gaat trouwens ook niet zomaar werken vrees ik: de PurePower tapt namelijk in op je 20 pin connector, maar mijn ervaring met Dell (een ouwe Dimension 4100) is dat de voeding niet alleen afwijkende maten heeft, maar ook een afwijkende pin bezetting.
Controleer dus eerst of de pinbezetting van je 20/24 stekkerblok wel het zelfde is als de standaard voordat je die thermaltake koopt!
Ehm ja, ik denk niet dat ik zo even zie of het stekkerblok standaard is... Kom ik er ook met pinnetjes tellen:)?

Verwijderd

Topicstarter
Ohhh For fuck sake. Ik probeer de bestel lijn, helpen ze me wel in 1 keer. Vervolgens begin ik over een nieuwe voeding, wordt ik weer gelijk door verbonden naar kutmuziekjes.
Weet iemand wel een manier om dell te bereiken?

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03:07

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

GoT Huisregels

Overige Hardware is geen dumpbak, vragen over upgraden van Complete Systemen horen dan ook (vreemd genoeg...) in Complete Systemen & Laptops, specifieker in onderstaand topic:

Het "Wat kan ik het beste hieraan upgraden" topic - part 14

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.