Toon posts:

Vraag over te kopen geheugenmodule

Pagina: 1
Acties:
  • 40 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik zie even door de bomen het bos niet meer.
Ik heb een asus a8n-sli deluxe mobo met 2x een 512 mb PC3200 CL2,5 ddr speed premium. Destijds gekocht om te overklokken. Dat doe ik nu niet meer.

Ik wil uitbreiden naar 2 gig intern. Ik hoef niet meer te overklokken, dus speed premium is overbodig.

Wat moet ik nemen? Wat is het verschil tussen 3500 en 3200? en zijn die pakketjes met dual channel modules gewoon 2x dezelfde modules of zijn die toch anders (zijn goedkoper dan een enkele namelijk)

Wat raden jullie aan om aan te schaffen?

mvg
Demien
:)

• pin_point
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20:11
voor dualchannel zou ik gewoon een match pair nemen waar dus 2 reepjes van X aantal MB inzit

3200= 3200 / 8 = 400MHz
3500= 3500 / 8 = 473.5MHz :S

de bankjes van pc3500 lijken mij dus meer om over te clocken aangezien deze 'standaard' op 473.5 MHz lopen

[ Voor 26% gewijzigd door pin_point op 13-02-2007 22:36 ]

Verwijderd

Topicstarter
maar wat is nou precies dual channel. ik heb dat nu niet volgens mij??

t liefst wil ik gewoon twee vergelijkbare modules zoals mijn oude, maar dan zonder de speed premium. moet ik dan los twee maal een 512 kopen of kan ik ook dual channel??

ikke niet snap

gr
demien

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 31-01 00:14

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Geheugen dat compatible is met je AMD processor en je moederbord. Neem daarvoor de specificaties van die producten door.
In jouw geval zal een fatsoenlijke reep PC3200 prima voldoen.
Wat is het verschil tussen 3500 en 3200?
3500 modules kunnen gegarandeerd op een hogere snelheid draaien dan 3200. Maar 3500 is geen standaard, je zult hiervoor dus moeten spelen met je instellingen om die snelheid te bereiken, maar dat moet je geheugencontroller wel ondersteunen. En jouw geheugencontroller zit in je CPU omdat je een AMD64 systeem hebt, hoe het daar mee zit kun je prima opzoeken.
en zijn die pakketjes met dual channel modules gewoon 2x dezelfde modules of zijn die toch anders (zijn goedkoper dan een enkele namelijk)
Dual Channel pakketten zijn pakketjes met 2 geheugen modules die gelijkwaardig zijn zodat ze met enige zekerheid in Dual Channel gedraaid kunnen worden. Koop je 1GB Dual Channel kit, dan krijg je 2x 512MB reepjes, in totaal 1GB dus.
Wat raden jullie aan om aan te schaffen?
Zoals ik al zei zal een prima PC3200 reep voor jou voldoen. En aangezien je 2 reepjes wilt draaien stel ik voor dat je een fatsoenlijke Dual Channel Kit haalt. :)
Waar ik alleen wel even op zou letten is dat je dan 4 geheugenbanken vol stopt. Dat kan op zich geen kwaad, maar volgens mij laten de wat oudere revisies van AMD64 processoren het geheugen dan op een iets lagere snelheid lopen. Zoek dat even op als je meer zekerheid wilt.

Als je meer informatie wilt over geheugen en bepaalde termen of snelheden dan raad ik je aan in de PMG FAQ te kijken.

Eigenlijk horen dit soort onderwerpen in PMG thuis, maar omdat je vraag erg basic is doe ik hem hier op slot ipv te verplaatsen.
Doe zelf wat meer onderzoek voordat je een topic opent. Dit soort vragen kan een Tweaker prima zelf beantwoorden. Kijk ook even in het PMG Beleid en het Algemeen Beleid om te zien wat we hier van je verwachten voordat je een topic opent.

Ook doen wij elkaar hier automatisch de groeten bij elke post, dus die hoef je er niet bij te posten.
Bewaar ze voor je email e.d.

[ Voor 7% gewijzigd door Ultraman op 14-02-2007 03:24 ]

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Dit topic is gesloten.