moederbord en geheugen

Pagina: 1
Acties:
  • 41 views sinds 30-01-2008

• EiSpeed
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 04-07-2021
pc nu:
intel p4 550 3.4 ghz
x600 pro 256 mb
1 gig ddr
segate 200 gb harddisk
cd-speler
voeding: 350 watt merk onbekend

nu is mijn moederbord kapot.. dus ik moet een ander moederbord graag wil ik hem meteen verbeteren dus zat te denken aan:
- nieuw moederbord (met conroe ondersteuning)
- DDR2

ik zou graag windows vista willen draaien .. daarop wil ik gewoon internetten en af en toe gamen...
nu heb ik gevonden:
- moederbord: Asus P5L 1394 (http://www.azerty.nl/prod...asus-p5l-1394-retail.html)
- Geheugen: Kingston KVR533D2N4/1G, 1024 MB, DDR2, PC4200, 533 MHz, 1 x (http://www.azerty.nl/prod...2-pc4200-533-mhz-1-x.html)

trekt de voeding dit systeem dan nog??
kan dit systeem vista straks aan?
is er nog geheugen over voor games? of is 2 gb gewoon een eis!

• biamar
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 09-09-2025
heb een ASUS A7V600-X met XP no name 512mB intern, wilde uitbreiden naar 1gig niew DDR van kingston geplaatst KVR400X64C3A/1G systeem is instabiel en loopt vast. alleen uit te zetten door power knop
Wat moet ik doen om dit MB goed en stabiel te laten werken

Biamar

Verwijderd

aan eispeed
als je niet overklokt kan je ook aan asrock 945conroe-dvi nemen .
Deze heeft vga maar ook een pci-e 16x slot
De moedebord is m-atx versie deze heb je al voor 60euro (basis overklokkennzit er wel op)

aan biamar
topic kapen doen we niet aan .
Ligt aan je mem soms kunnen twee geheugen modeulens van anderen merken niet samen werken.
test de nieuwe mem los (misschien wel kapot)

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Eispeed: in de PMG FAQ » Welke moet ik nemen? staat uitgelegd hoe je moederbord en geheugen moet uitzoeken :) In Overige Hardware kun je een "Welke voeding moet ik nemen?" topic vinden waar je heel veel nuttige informatie uit de topicstart daarvan kan halen om de voedingseisen te bepalen :Y)

Gebrek aan aantoonbare inzet + research plus FAQ-gevalletje, topic dicht dus.

Dit topic is gesloten.