Toon posts:

Welke kaart als vervanging voor Radeon 9600 pro AGP?

Pagina: 1
Acties:
  • 50 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een vervanger nodig voor mijn huidige videokaart (Radeon 9600 Pro)

De huidige koeler is in het stof aan het stikken, en maakt een vreselijke lawaai.
Vervanging van de koeler gaat niet lukken (of veel te duur worden tov de waarde van de kaart zelf) en de pc kan sowieso wel een nieuwe videokaart gebruiken.

Eisen:
- "beter" dan de 9600 pro.

- Qua games kunnen spelen:
-- Oblivion, Total war, C&C, GTA, de gemiddelde 3d MMORPG
-- Moet wel een 2+ jaar mee kunnen doen, maar wat lage graphics instellingen/resolutie moeten gebruiken voor nieuwere spellen is geen probleem.

Budget:
ongeveer 100 euro, 75 is beter.

Resultaat van m'n eigen zoektocht:

XFX GeForce 6200A nVidia GeForce 6200A 256 MB AGP 8X € 54,11
- Te low-end of zelfs slechter dan die ik nu heb?

-- Hier tussen in zit bijna niks? De meeste winkels hebben hier een soort gat zitten met niks tussen de ~50 en 100+ euro in (in tegenstelling tot pci-e kaarten).

Club3D Geforce 7600GS nVidia GeForce 7600GS 256 MB AGP 8X € 113,06
Club3D Radeon X1600PRO ATI Radeon X1600 Pro 512 MB DDR2 AGP 8X € 113,78
Beide iets boven budget, en geen idee welke de betere keuze zou zijn voor mijn eisen.

(De links erboven zijn puur om de specs en prijs te laten zien, ik heb geen specifieke voorkeur voor de azerty.)

Specs:

- Asus P4P800 deluxe (AGP 8x)
- pentium 3ghz processor, 768mb ram

• _the_crow_
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-03-2025

_the_crow_

Rare vogel

Ik zou voor de 7600GS gaan. X1650Pro is beter, maar ook iets duurder. Ik weet niet in hoeverre die mee gaat komen in de toekomst. Het is nu namelijk al een midrange kaart. Maar ten opzichte van de 9600Pro ga je er zeker op vooruit. :)

Oblivion spelen met een 6200A ga je niet fijn vinden in ieder geval.

Zie ook: Toms Hardware: Best gaming cards for the money en Toms Hardware: VGA Charts

[ Voor 31% gewijzigd door _the_crow_ op 13-02-2007 19:38 ]

Schrödingers cat: In this case there are three determinate states the cat could be in: these being Alive, Dead, and Bloody Furious.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:11

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

**LET OP** Welke videokaart/monitor moet ik kopen?

Beetje eigen inspanning om vergelijkende benchmarks te vinden en dan gewoon prestaties naast Pricewatch zetten (+evt andere eisen)

Oslik blyat! Oslik!

Dit topic is gesloten.