Harde schijf kleiner na foute formatatie

Pagina: 1
Acties:
  • 521 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• kitman
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 28-01 07:37
Hallo,

Ik heb een probleem met een externe harde schijf.
Wij hebben laatst een nieuwe computer gekocht en de harde schijf kwam later.
Dus ik was nieuwsgierig hoe snel die zou zijn dus wou op onze externe harde schijf xp installeren.
Maar toen dacht ik Tijdens het formateren eraan dat er foto's op staan waarvan we geen back-up hebben.
Dus ik de hele handel uit drukken. Nu is de schijf van 200gb dus nog maar 32gb en kan ik maar een gedeelte van de data weer terug halen.
Hoe krijg ik mijn schijf weer naar de originele instelling van 200gb? _/-\o_
het gaat trouwens om een samsung met serie nummer: HA200JC
BEDANKT!

• Ciqniz
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 07-09-2023

Ciqniz

On the move...

1) Verwijder de partitie (kan in XP, als het je 2e/3e/externe/whatever HDD is).
2) Maak een nieuwe partitie, en (snel)formateer die als NTFS (standaard instellingen verder)

[ Voor 6% gewijzigd door Ciqniz op 13-02-2007 14:32 ]

• kitman
Ik heb de partitie verwijderd en een nieuwe partitie aangemaakt, maar hij ziet de hd maar als een 32gb hd ook zonder partities. |:(

• Ciqniz
  • Laatst online: 07-09-2023

Ciqniz

On the move...

kitman schreef op dinsdag 13 februari 2007 @ 14:40:
Ik heb de partitie verwijderd en een nieuwe partitie aangemaakt, maar hij ziet de hd maar als een 32gb hd ook zonder partities. |:(
Hmm, lijkt er helaas op dat je het bekende 128+ GB probleempje hebt... Kan je misschien beter proberen om je XP te updaten (eventueel registersetting te veranderen, welke je via Google wel kunt vinden) of anders via een programma zoals Partition Magic (niet gratis, wel supergoed) te herstellen (desnoods buiten Windows om via rescue-disks, maar moet je wel een floppydrive hebben...) Anders zou ik het ook even niet zo snel weten, als dat je probleem (128+ GB niet kunnen herkennen) niet is.

• kitman
miss ben ik niet helemaal duidelijk geweest ik bedoel dat de hd eerder altijd 200gb was maar na het formateren is ie maar 32gb lijkt mij niet echt het 128+gb probleem omdat hij hem eerst wel goed herkende? kan het ook fout hebben hor ;).
Maar ik kijk even naar partition magic ;)

[ Voor 8% gewijzigd door kitman op 13-02-2007 14:48 ]

• TweakerNummer
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
kitman schreef op dinsdag 13 februari 2007 @ 14:48:
miss ben ik niet helemaal duidelijk geweest ik bedoel dat de hd eerder altijd 200gb was maar na het formateren is ie maar 32gb lijkt mij niet echt het 128+gb probleem omdat hij hem eerst wel goed herkende? kan het ook fout hebben hor ;)
Zie OM FAQ / Beleid

Als het dat niet is, ben ik bang dat je HD instellingen niet meer goed staan. Had ik ook een keer na wat spelen met PQmagic 6. Toen gebruikte ik een programma van Seagate of WD om de boel te fixen. Je zou ook nog FDisk kunnen proberen.

[ Voor 35% gewijzigd door TweakerNummer op 13-02-2007 14:59 ]

• Xander
  • Laatst online: 21:47
Zal ik dan nog maar even opmerken dat je kansen op data-herstel kleiner worden met alle bewerkingen die je nu op je schijf doet?

Als je nog data wilde herstellen zou ik eerst wat recovery programma's proberen. Wellicht dat deze toch wel de hele schijf vinden?

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

• kitman
Ik heb recovery programma's geprobeerd. Volgens mij zijn er niet meer recovery programma's :P . en partition magic vind niets die zegt ook gewoon 32gb. En trouwens het zal best zo wezen dat de kans elke keer kleiner word maar met die andere 168gb doe ik niets ja? dus als ik de schijf weer naar 200 krijg zou het nog gewoon moeten lukken volgens mij. >:)
Hoe heet trouwens dat programma van seagate/western digital dan? kan hem zo niet vinden |:(

EDIT:

HAHA :*) . De hd is niet terug te krijgen naar 200gb volgens mij maar de data heb ik er inmiddels af.
Dankzij het programma: O&O DiskRecovery. De rest van de recovery programma's werkten allemaal niet maar deze heeft al mijn foto's teruggehaald in perfecte kwaliteit 8) . Wou dit even zeggen _/-\o_ . (geen advertentie :P )

[ Voor 37% gewijzigd door kitman op 13-02-2007 20:20 ]

Pagina: 1