Hieronder het vervolg op mijn probleem met de Linksys WRT54G v7.0 van Linksys.
De reactie van Linksys op mijn call:
Geachte heer,
Betreft: Uw e-mail bericht d.d. 18-07-2009
Referentienummer:
Vriendelijk dank dat u contact op heeft genomen met Linksys support over uw WRT54G v7.0
Er is een recentere versie van de firmware uit (namelijk versie 7.00.8), deze zend ik u toe als bijlage van dit bericht, tevens wil ik u verzoeken deze in de router te plaatsen zoals de onderstaande instructie beschrijft.
Mocht deze methode niet tot een werkende oplossing leiden, dan wil ik u vragen telefonisch contact op te nemen omdat mijn collega's samen met u dan een aantal tests moeten uitvoeren om te bepalen wat er precies mis is. Helaas is dit via email heel lastig om te doen.
Ik hoop u hiermee de benodigde informatie te hebben verstrekt.
Mocht u verder nog vragen hebben, neemt u dan gerust contact met ons op.
Met vriendelijke groet,
Linksys technical support
---------------------------------------------------------------------
Hieronder mijn reactie na updaten van de firmware:
Beste Linksys, Het updaten van de firmware van de router naar v7.00.8 heeft geen enkel positief effect gehad, de problemen die ik ondervind zijn op geen enkele manier veranderd danwel verbeterd. Ik hoop dat u mij nog een laatste voorstel kan doen ter vervanging van dit product. Als dit niet mogelijk blijkt te zijn zal ik de Linksys WRT54G v7.0 in de vuilnisbak deponeren en vervolgens geen Linksys producten meer aanschaffen. Ik ben zeer
teleurgesteld in de kwaliteit van dit specifieke product. Mijn bevindingen sluiten zeker niet aan bij het professionele beeld wat ik tot op heden altijd van Linksys heb gehad. Ik wacht op uw passende reactie.
Groeten,
Eric
--------------------------------------------------------------------------------------
Linksys reageerd hierop met de volgende mail:
Geachte heer/mevrouw
Incidentnummer:
Als eerste moet ik zeggen dat dit probleem veroorzaakt word door Casema, en dit de enige provider op heel de wereld is waar Linksys en ook andere merken problemen mee ondervinden.
Het is zo dat Casema een IP adres uitdeelt aan de Linksys router maar deze binnen een veel te korte tijd weer laat vervallen, de Linksys router wil dit IP adres vasthouden aangezien alle andere providers dit IP adres minimaal een week vasthouden.
Casema laat dit IP adres dus om de dag vervallen waardoor Linksys en meerdere merken daar problemen mee hebben.
De 7.00.8 Firmware is ontworpen voor dit probleem, echter heeft Casema sinds kort weer iets aagepast waardoor er weer problemen ontstaan zijn.
Kortom elke keer als Linksys een oplossing voor dit probleem vind veranderd Casema iets aan hun netwerk waardoor het niet meer werkt.
Indien dit het probleem niet oplost of u nog verdere vragen heeft kunt u op deze e-mail reageren, dan komt het direct bij mij terecht, dan word u reactie sneller beantwoord.
Met Vriendelijke Groet
Linksys Technical Support
--------------------------------------------------------
Eindconclusie is dat de Linksys de prullenbak ingaat, een call inschieten bij Ziggo om hun DHCP policy op het WAN aan te passen is toch kansloos. De helpdesk van Ziggo heb ik bovendien als bedroevend ervaren.
Ik hoop dat anderen met dit Linksys product icm Ziggo internet nog iets aan deze info hebben.
Groeten,
Eric
Excuses voor het boekwerk.. Ik hou van een grondige aanpak ;-)