[XP] reageert niet, dan weer wel, dan weer niet

Pagina: 1
Acties:
  • 183 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• b4rt_NL
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-03 15:42
Hallo heren en eventuele dames,

Ik zit met een probleem waar ik zelf geen oplossing (zonder format uiteraard) heb voor kunnen vinden en bedenken.

Waar het mee begon, ik was gister vrolijk aan het internetten en plotseling hoor ik mijn hardeschijf ( een S-ATA) uit gaan en weer aan gaan, en dat was zo een paar keer achter elkaar tot windows niet meer reageerde. Toen heb ik mijn pc gereset, en kwam ineens de melding :

windows kan niet worden gestart omdat de volgende bestand ontbreekt of beschadigt is
<windows-hoofdmap>\system32\hall.dll

Toen heb ik de pc opgestart vanaf de windows xp cd, en dan voor optie R (repareren) gekozen. In het command scherm ingevoerd "chkdsk /r" . Na ongeveer een uur was hij hiermee klaar en kon ik weer in windows komen.

Het probleem wat daarna over bleef is waar ik nu nog steeds last van heb. Het gaat als volgt; Na het inloggen dan laad hij rechtsonder maar 2 programma's en daarna loopt alles voor ongeveer 3 minuten vast . Geen hardeschijf activiteit, niks. Alles reageerd dan niet meer , zelfs ctrl + alt+ del doet hij dan niet. Na 3 minuten springt alles ineens weer actief. Dan kan ik mischien voor 20 seconden gewoon werken, en daarna weer compleet hetzelfde .

Ik heb de harde schijf laten checken op fouten met chkdsk, hij had een aantal "zwevende programma's" gevonden en geplaatst in map 10052.

Heb ook nog geprobeerd om met systeemherstel van 3 dagen terug het op te lossen. Maar na het herstellen bij het opnieuw opstarten geeft ie telkens aan mislukt.

In veilige modus werkt windows wel normaal zonder dat hij blijft hangen :? .

Mijn configuratie :

Windows XP professional SP2
DFI lanparty nf3 250gb mobo
1gb ddr ram
En waar het probleem zich op afspeelt is de : Maxtor Diamond10 S-ATA 250gb 16mb cache

Ik hoop dat jullie een oplossing weten, anders word het formatteren waar ik bang voor was.

Met Vriendelijke Groet,

Bart

• gerre22
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 06-03 14:50
was het echt uit en aan gaan? of tikken zoals een schrijfkop die op een platter tikt?
Er was trouwens hier nog iemand die opeens die hall.dll kwijt was, mss die post eens opzoeken. Ik ken hem niet meer uit men hoofd.

• b4rt_NL
gerre22 schreef op zondag 11 februari 2007 @ 20:10:
was het echt uit en aan gaan? of tikken zoals een schrijfkop die op een platter tikt?
Er was trouwens hier nog iemand die opeens die hall.dll kwijt was, mss die post eens opzoeken. Ik ken hem niet meer uit men hoofd.
Ja zo'n tikkend geluid, zal even proberen te zoeken naar dat ander topic.

• gerre22
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 06-03 14:50
als het echt een tikkend geluid is, dan kan het zijn dat die schijf gewoon naar de r*kker is (vergeef me het taalgebruik). Ik heb hier hetzelfde voor met een iets ouder systeem, ik raad je aan om al je gegevens waar je aan kan veilig te stellen.

• b4rt_NL
gerre22 schreef op zondag 11 februari 2007 @ 20:23:
als het echt een tikkend geluid is, dan kan het zijn dat die schijf gewoon naar de r*kker is (vergeef me het taalgebruik). Ik heb hier hetzelfde voor met een iets ouder systeem, ik raad je aan om al je gegevens waar je aan kan veilig te stellen.
Oke, ik heb nu een 2e hardeschijf erbij hangen waar ik net windows xp op heb geplaatst. Ben nu alles aan het over kopiëren :) .

• m0nkm0nk
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 03-03 12:53
hoop dat je alles er nog af krijgt , als ie tikt zo snel mogelijk uit doen
nieuwe schijf erin en proberen data over te zetten.

Verwijderd

Als het hiermee opgelost is dan hoef je dit niet te proberen maar ik heb zelf ooit een vergelijkbaar probleem gehad alleen zonder dat de harde schijf ging tikken ofzo,
ik heb dit toen opgelost door heel veel onnodige dingen uit te schakelen in MSconfig.
misschien moet je dat ook maar even na pluizen kan nooit kwaad.

• Quincy5
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 09-03 09:21
Als je de backups klaar hebt kun je die schijf het beste even testen met de diagnosetool van maxtor Powermax. Er loopt hier overigens nog een topic over een tikkende Maxtor 250 Gb: Tikkende Maxtor schijf, CSNcomputers beweert niet defect .
Als Powermax een probleem vindt en je hebt hem nog niet zolang lijkt me RMA sturen ook op zijn plaats.

PV Output

• b4rt_NL
Quincy5 schreef op dinsdag 13 februari 2007 @ 13:48:
Als je de backups klaar hebt kun je die schijf het beste even testen met de diagnosetool van maxtor Powermax. Er loopt hier overigens nog een topic over een tikkende Maxtor 250 Gb: Tikkende Maxtor schijf, CSNcomputers beweert niet defect .
Als Powermax een probleem vindt en je hebt hem nog niet zolang lijkt me RMA sturen ook op zijn plaats.
Hey bedankt voor de tip. Zal het morgen proberen.

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:03

The Eagle

I wear my sunglasses at night

uit de FAQ van Opslagmedia & I/O Controllers (al geef ik toe; hij is wat lastig te vinden ;) ): http://faq.tweakers.net/om/hdd_geluiden/
Voor al uw tikkende harddisks. Zit het geluid hierbij, dan is er dikke kans dat je schijf aan het overlijden is. Snel je data backuppen en de schijf RMA sturen als dat nog kan is dan het devies :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• b4rt_NL
Oke, Powermax zegt dus dat de schijf aan het doodgaan is. Ik heb een diagnostic code gekregen in Powermax. Er zit nog warranty op tot ergens in 2008 volgens de maxtor/seagate warranty checker.
Alleen, wat voor hardeschijf zal ik terug krijgen? Ik hoop niet weer één uit dezelfde diamandMax10 serie.

Verwijderd

of die of een betere, volgens mij mogen ze je eigenlijk alles geven wat maar of gelijk is of beter.
tenminste dat werd mij verteld toen ik mijn videokaart (7800GT) opstuurde en een (7800GTX)
terug kreeg..
Pagina: 1