Bose Companion 5 <> of alternatief?

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 25.998 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirNobax
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 19-07-2023
Kudo's voor degene die dit threadje een schop had gegeven, zelden zo geamuseerd voor mijn pc tijdens het doorlezen van wat forums in het redelijk serieuze GoT.

Vooral dat plaatje naar imageshack met zijn comment. :X

Met alle respect, wat een lompe snotneus is dat zeg. 8)7

Pentaxiaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cheiron
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11:48
Afgelopen week heb ik eindelijk mijn htpc in elkaar gezet, maar mijn huidige versterker laat echt te wensen over (15 jaar oude akai. Ziet er nog geweldig uit, maar kraakt als een gek). Omdat mijn huiskamer niet echt groot is zat ik te denken aan een goed 2.1 pc speaker setup ipv een versterker en boxen die daarbij horen.

Nu doet een rondje internet en Media Markt mij geen goed; wat een vreselijk goedkoop design allemaal! Het enige dat mij wel een beetje kon bekoren was de companion 5 van Bose.. maarja, 400 Euro.. en het voelt niet echt solide aan.

De soundtest beviel mij dan wel weer, maar 400 Euro vind ik wel een erg groot prijsverschil..
Het enige setje dat ik qua design nog wel vond gaan was de z cinema advanced van Logitech, en dat klonk ook goed. Maarja.. die is 300 Euro + je krijgt er een afstandbediening bij waarik niet op zit te wachten (ab zat al bij mijn HTPC kast)..

Interessant topic overigens, al had ik toch gehoopt meer mooie alternatieven te vinden ipv al dat gezeik op bepaalde merken. Mocht iemand nog goede PC-speaker altervatieven weten; ik hou mij aanbevolen (2.1). Volgens mij een gat in de markt als je een set mooie zuilspeakers maakt..

oud topic, ik weet het/

Flickr PSN ID= cheironnl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roderiktweaker
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 15:33
http://www1.nl2.conrad.co...ay=fromoutside&~cookies=1

Dit schijnen erg goede luidsprekertjes te zijn. 120euro voor 2... en dan nog een tweedehans versterker van rond te 100euro.. (bijvoorbeeld Denon/HK/Marantz)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirNobax
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 19-07-2023
"Cookie-Linky's" werken helaas niet, of je moet de cookie even als bijlage attachen 8)7 .

Een naam, productcode, whatever is wel zo handig dus. (even blind: ik gok dat je de Eltax Monitor 3 bedoeld :9 )

[ Voor 16% gewijzigd door SirNobax op 15-04-2008 21:30 ]

Pentaxiaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 159816

Heb laatst de moeite genomen om eens "fatsoenlijk" (lees: bose demo draaien) naar de Companion 5 te luisteren. Ik snap niet dat mensen daar serieus 300,- voor neer kunnen knallen. Ik vond het gewoon echt slecht. Niet eens aardig of okay :/ . Beter een simpel versterkertje en 2 boekenplank speakertjes. Neemt niet eens veel meer ruimte in dan zo'n Bose setje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PassieWassie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 30-03 09:55
Waarom heb ik nog niemand gehoord over de Canton Movie setjes? Subwoofer en 5 losse (kleine speakers). Goedkoper dan de mordaunt shorts en erg goed geluid!

Specs: http://specs.tweak.to/14936= Nieuwe Spekjes mensen !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 118498

Om nou te stellen dat de bose speakers echt slecht zijn.. absoluut niet!
Dus die stemmingsmakerij daar schiet niemand iets mee op.

Er is gewoon een enorme diversiteit wat betreft de voorkeur naar een bepaald soort geluid.

Ik was zelf op zoek naar een degelijke 2.1 set, die redelijk compact is, en daarbij speelde de prijs geen rol. Automatisch ga je dus zoeken in het duurdere segment en stuit je op de bose setjes. In de media markt heb ik deze met 2 man beluisterd, en we waren het er beiden over eens dat er een zeer mooi geluid uit kwam. Ik heb ze niet per direct gekocht, omdat ik ze liever via een webshop voor wat minder geld koop. Thuis gekomen bleek dat ze op de webshops juist duurder zijn dan de media markt.

Week later op naar de lokale BCC, waarbij ze de bose speakers ook hadden staan. De verkoper begon het verhaal al met: ja het is allemaal leuk en aardig, maar het is gewoon dure rommel. Ik denk tja, die kerel baalt gewoon dat ie het zelf niet kan betalen, en luistert vast elke dag naar 20 euro sweex speakertjes.
Vervolgens moest en zou hij mij de Z2300 van logitech met thx laten horen. oke vooruit.
Beetje grote speakers, niet echt design, maar WOWW. wat een perfecte sound komt daar uit. Dus wop doos onder de arm en naar huis. Thuis gekomen uitgepakt en aangesloten op een kamer van 4 bij 3. En zoals velen al denken. Een grote klere herrie. Zelfs met de bass op minimaal kreeg ik nog koppijn van rustige mp3's. (met X-Fi xtreme gamer).
Dus set op marktplaats, en de volgende dag met 20 euro verlies verkocht.

Weer verder gaan zoeken, en vervolgens uitgekomen op de logitech Z4.
20 maal minder vermogen, maar deze speakers staan er nu een paar weken, en voor de 80 euro ben ik er nog steeds uiterst positief over. Het zijn zeer zuivere speakers met een goed te regelen bass. De bass zelf is niet 100% perfect,maar dat heb je met alle speakers in dat segment wel. En ik verkies de voorkeur ook niet voor de puur dreunende nummers.

Dus al met al heb ik 300 euro bespaard, en heb ik setje speakers van boven mijn verwachting.

Wat ik dus kan concluderen: kijk voor goede speakers niet naar de prijs of het vermogen, maar LUISTERT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mac1987
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07-05 22:44
PassieWassie schreef op woensdag 16 april 2008 @ 12:24:
Waarom heb ik nog niemand gehoord over de Canton Movie setjes? Subwoofer en 5 losse (kleine speakers). Goedkoper dan de mordaunt shorts en erg goed geluid!
Mijn vader heeft een Canton Movie CD1 set op een Denon AVR-1804 receiver (en nog twee Audiolab Forto zuilen op de B-uitgang voor stereo) en ik moet inderdaad zeggen dat het geluid voor het formaat nog verbazingwekkend goed is. Ik heb nog steeds 10x liever zuilen, maar als je nu echt weinig ruimte hebt voor speakers is dit zeker een goede optie.
Laat je ze bovendien uit Duitsland komen, dan betaal je helemaal 3x niks voor de kwaliteit vergeleken met een Bose setje.

[ Voor 8% gewijzigd door mac1987 op 16-04-2008 14:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15:12

GaMeOvEr

Is een hork.

Anoniem: 118498 schreef op woensdag 16 april 2008 @ 12:55:
Om nou te stellen dat de bose speakers echt slecht zijn.. absoluut niet!
Dus die stemmingsmakerij daar schiet niemand iets mee op.
Ze zijn ook niet echt slecht, maar echt duur, zoals hier al vaker gesteld is. ;) Prijs/prestatie matched niet zeg maar.
Week later op naar de lokale BCC, waarbij ze de bose speakers ook hadden staan. De verkoper begon het verhaal al met: ja het is allemaal leuk en aardig, maar het is gewoon dure rommel. Ik denk tja, die kerel baalt gewoon dat ie het zelf niet kan betalen, en luistert vast elke dag naar 20 euro sweex speakertjes.
Waar komt dat toch vandaan? Dat zag ik hier eerder in het topic ook al x keer langskomen, dat als mensen Bose niets vinden, dat men denkt dat het jaloezie is "omdat ze het niet kunnen betalen"?
Wat ik dus kan concluderen: kijk voor goede speakers niet naar de prijs of het vermogen, maar LUISTERT!
Met je conclusie ben ik het dan ook helemaal eens, zeker omdat geluid persoonlijk is. Er zullen genoeg mensen zijn die de Bose "loudness sound" wel mooi vinden, en genoeg anderen die hem verafschuwen. Geluid is persoonlijk. Als jij Bose mooi vind, en je hebt de cash ervoor over, gewoon lekker kopen. Maar zelfs dan kun je nog niet stellen dat de prijs/prestatie goed is, of dat Bose zijn best doet "goede geluidskwaliteit" (hoe subjectief dat ook is, maar voor de gemiddelde muziekliefhebber is dat geluid met zo min mogelijk kleuring) te verkopen.

Uiteindelijk heb jij mooi geluid (binnen jouw referentiekader) voor een kwart van de prijs van de bose set, dat zegt ook wel weer wat. ;)

Aannames zijn fataal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackLabel01
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 11:42
Anoniem: 118498 schreef op woensdag 16 april 2008 @ 12:55:
Hahaha, hier moet ik toch even op reageren, bij BCC worden de verkopers juist gestimuleerd om Bose te verkopen. Er zit namelijk een belachelijk grote marge op..het feit dat die verkoper dan zegt dat het dure rommel is geeft aan dat er dus wel een kern van waarheid in zit. En dat je een eerlijke verkoper had btw..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 278841

Wat een gezeur allemaal zeg. De ene zegt Bose is goed, de ander niet, wat is t nou ????

Ik was van plan om een Bose Lifestyle 48 te kopen, kleine 5000 euries maar ga nu steeds meer twijfelen.

Is er dan niemand die me kan vertellen wat ik moet kopen als ik een superieur geluid wil hebben bij zowel muziek als films, en dan niet zoals gebruikelijk met knoeperds van boxen (is altijd beter !) maar toch redelijk kleine dingetjes die in ieder geval aan de muur kunnen. Heb geen plek voor die knoeperds al zou ik die wel het liefst hebben natuurlijk voor het geluid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 238860

Anoniem: 278841 schreef op dinsdag 28 oktober 2008 @ 19:26:
Wat een gezeur allemaal zeg. De ene zegt Bose is goed, de ander niet, wat is t nou ????

Ik was van plan om een Bose Lifestyle 48 te kopen, kleine 5000 euries maar ga nu steeds meer twijfelen.

Is er dan niemand die me kan vertellen wat ik moet kopen als ik een superieur geluid wil hebben bij zowel muziek als films, en dan niet zoals gebruikelijk met knoeperds van boxen (is altijd beter !) maar toch redelijk kleine dingetjes die in ieder geval aan de muur kunnen. Heb geen plek voor die knoeperds al zou ik die wel het liefst hebben natuurlijk voor het geluid.
Er wordt niet gezegd (door de serieuze, niet flame-ende posters) dat bose slecht is. Maar de prijs kwaliteit verhouding laat gewoon te wensen over. Voor 5000(!) euro kun je een echte high end set samenstellen die de bose eruit speelt. Maar je moet eerst meer informatie geven over wat je nu eigenlijk wilt? Hoe groot mogen de boxen zijn? ja klein... maar klein is relatief geef eens wat afmetingen. Dan kunnen we je misschien helpen, en verder is het misschien slim om een nieuw topic te openen zodat deze (uiterst lachwekkende) lekker kan rusten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMeOvEr

GaMeOvEr

Is een hork.

Om te beginnen: Superieur geluid bij muziek en films kost ruimte. Speakerruimte om precies te zijn. Voor mooie lage tonen en een mooi strak middengebied, heb je gewoon kastruimte nodig. Lage tonen (bas/kickbas) de meeste ruimte natuurlijk, maar voor een beetje mooi doorlopend middengebied, (spraak/zang) zit je toch ook al snel aan een 13cm driver zoals je ze in boekenplank speakertjes ziet. Voor de hoge tonen zijn de kastafmetingen dan gelukkig weer niet zo boeiend.

Bovenstaande feiten (niet mijn mening, nee, feiten. ;) ) duiden er dan ook al gelijk op, dat je uit mini-speakertjes (zie bose melkpakjes en andere spin-offs) geen superieur geluid zult krijgen, er is namelijk een compromis op los gelaten : ruimte/oppervlakte.

Dit betekend, dat als je gaat shoppen voor kleine, voor de vrouw acceptabele speakertjes, je "echt goed geluid" zoals geproduceert door een goeie vloerstaande luidspreker, of een forse bookshelf (lever je wel wat in op laagweergave, maar daar hebben ze subwoofers voor uitgevonden) niet zult krijgen met kleine speakertjes.

Eigenlijk is de stelling dus, "welke compacte speakers produceren het beste geluid".

Ik zeg dan, kies eerst de grootste maat behuizing uit die acceptabel is. Kijk bijvoorbeeld eens naar de KEF KHT sets, zijn groter als acoustimass spul, maar klinken dan ook veel beter, voor minder geld. Er zijn nog wel andere producten die vergelijkbaar zijn, ff naar de betere audiowinkel om te luisteren. :)

Het hele probleem bij kleine luidsprekers is de overgang van mid-laag naar lage tonen. Des te kleiner de speaker, des te meer van deze tonen de subwoofer zal moeten weergeven. Van een subwoofer heb je er maar eentje (in het algemeen. ;) ) en des te hoger in het frequentiebereik die speelt, des te beter je kunt horen waar die staat. De richtlijn is, de subwoofer mag niet hoger spelen dan 80Hz, anders hoor je precies waar die staat. (Verschilt per persoon, maar 80hz is algemeen geaccepteerd.)

Zo'n Bose Acoustimass setje, daar speelt het ding wat Bose een subwoofer durft te noemen, dus vrolijk mee tot 200Hz. Dit is geluidskwaliteitstechnisch volkomen onacceptabel, omdat je dan gewoon het gebonk uit de hoek hoort komen waar de subwoofer staat, en niet meer de illusie hebt, dat de lage tonen door de speakers geproduceerd worden. (Die je over het algemeen zo opstelt dat ze "voor" je luisterpositie staan, wat je niet per definitie met een subwoofer doet. (Volgens Bose kun je die mooi in een hoekje zetten of onder de bank stoppen.)

Kortom, koop een mooie receiver en dvd speler, dan ben je voor deftig spul voor 1500 klaar, (Onkyo, Denon, Marantz, etc) en heb je nog geld genoeg voor een mooie 5.1 set. ;) (Zo'n Kef KHT set doet ook onder de 1000 euro.)

[ Voor 5% gewijzigd door GaMeOvEr op 28-10-2008 20:33 ]

Aannames zijn fataal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bumpy_NL
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 08-05 10:00
Volgens mij vat je het wel aardig goed samen GaMeOvEr wil nog wel even aanvullen dat een grotere speaker lang niet altijd betekend dat het geluid beter is. Met een mini speaker zal je inderdaad nooit het geluid van een goede boekenplank of zuil krijgen. Bij een film zou een subwoofer tot 200Hz moeten spelen (bron wiki) dit geldt uiteraard alleen voor het LFE kanaal. Waar je in principe alleen de subwoofer voor zou willen gebruiken.

Verder betwijfel ik of bose dat lage tonen ding subwoofer noemt. Is het niet zo dat ze het een bassmodule noemen?? (zie hier de dubbele vraagtekens. die wijzen erop dat ik hier niet zeker van ben)

Een bose systeem (melkpakjes) zou je niet voor de geluidskwaliteit moeten kopen. Voor de looks en tevreden zijn met de geluidskwaliteit kan natuurlijk wel. Volgens mij zou je het kunnen zien als een BMW met een alto blok er in. En niet als een Lotus Elise zoals bose het waarschijnlijk zelf zou willen omschrijven.

Wat door het topic heen beweert wordt dat geluidkwaliteit subjectief is is natuurlijk maar gedeeltijlijk waar. frequentie verloop griefieken zijn hier zoals al eerder gezegd niet perfect, maar zijn wel een redelijke indicatie. Als twee verschillend dichter bij het Hifi ideaal komen, (een recht frequentie verloop), zal smaak een bepaalender factor worden. Misschien ook nog een beetje kort door de bocht en ik weet dat er meerdere factoren van belang zijn, maar het gaat mij hier om het punt dat geluidkwaliteit zeker niet puur subjectief is.

Ik ben zelf in het bezit van een stel studiocraft luidsprekers. Moet zeggen dat ik de sound niet verkeerd vind. De technische kwaliteit van de luidspreker is echter behoorlijk matig, maar ik ben er toch blij mee. Ik wil hiermee zeggen dat ik niet ANTI bose ben. Prima producten en dat prijsgedoe is natuurlijk prima te verantwoorden. Als je het over geluidkwaliteit hebt kun je voor hetzelfde geld echter altijd iets beters krijgen of voor minder geld dezelfde kwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMeOvEr

GaMeOvEr

Is een hork.

Bumpy_NL schreef op dinsdag 28 oktober 2008 @ 21:34:
Volgens mij vat je het wel aardig goed samen GaMeOvEr wil nog wel even aanvullen dat een grotere speaker lang niet altijd betekend dat het geluid beter is. Met een mini speaker zal je inderdaad nooit het geluid van een goede boekenplank of zuil krijgen. Bij een film zou een subwoofer tot 200Hz moeten spelen (bron wiki) dit geldt uiteraard alleen voor het LFE kanaal. Waar je in principe alleen de subwoofer voor zou willen gebruiken.
Oh, nee, ik bedoel ook zeker niet dat "des te groter de speaker des te beter het geluid" ik bedoel alleen dat je voor fatsoenlijk geluid nu eenmaal een acceptabele klankkast nodig hebt, en als een speaker ook effectief flink laag moet doorlopen qua weergave, dat je dan bijna niet om een vloerstaander heen kunt. Dat wil zeker niet zeggen dat een boekenplank exemplaar altijd "minder" klinkt dan een vloerstaander. :) Alleen dat een (beetje fatsoenlijke) vloerstaander altijd lager zal doorspelen. Of het kwalitatief beter is hangt van merken en prijsklasses af. ;)
Verder betwijfel ik of bose dat lage tonen ding subwoofer noemt. Is het niet zo dat ze het een bassmodule noemen?? (zie hier de dubbele vraagtekens. die wijzen erop dat ik hier niet zeker van ben)
Mja, beetje dubbel. Tegenwoordig noemen ze het een bassmodule, maar volgens mij hebben ze het ook wel eens subwoofer genoemd. Naja, niet zo boeiend, zolang mensen zich maar realiseren dat het geen subwoofer -is-. ;) (Zo noemen ze hem in de volksmond namelijk wel vaak.)

Aannames zijn fataal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwinus
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23-04 13:05

alwinus

Tweaked

waarom ga je niet voor wat leuke KEF eitjes. Vele malen beter dan dat hele Bose. Tannoy Arena ook leuk. Zoek eens wat rond op hifi/ home theater sites.:

bv.

http://whathifi.com/Review/Tannoy-Arena-including-stands/

http://whathifi.com/Review/KEF-KHT20053/

Hier staat ook wel wat leuks.

De B&W MT-serie gaat van MT-10 tot MT-30 oplopend in prijs:

http://www.homecinemachoice.com/node/7121

[ Voor 21% gewijzigd door alwinus op 29-10-2008 07:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 236300

Voor een aantal jaren geleden kon ik goedkoop komen aan een accoustimas setje. Viel me inderdaad tegen, snel overgestapt naar vloerstaanders. Ja dan hoor je inderdaad het verschil zeer duidelijk. Ook moet ik eerlijk zeggen dat ik betere sataliet systeempjes gehoort heb. Waaronder inderdaad tannoy en kef. En deze zijn goedkoper dan bose. Dus ik zeg niet dat het heel slecht is alleen inderdaad veel te duur voor wat je krijgt. Maar het belangrijkste is toch dat je zelf tevreden bent, jij moet er voornamelijk naar luisteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juicie
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 13:46
Flame, flame, flame,...... :P

http://www.intellexual.net/bose.html

Ontopic, is Teufel geen goede keus?
http://www.teufel.de/de/PC-Systeme/Concept-E-Magnum.cfm
http://www.teufel.de/de/PC-Systeme/Concept-F.cfm

[ Voor 51% gewijzigd door Juicie op 30-10-2008 13:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mac1987
Off-tpopic:
Ik denk dat mensen die Bose overwegen moeilijk te overtuigen zijn dat iets van €229,- een goede kwaliteit kan bieden en al helemaal om ze te overtuigen dat het misschien wel beter is dan de Bose set van €2000+.
Verkoop een Bentley voor €10.000 en iedereen die in de €100.000+ klasse koopt gaat ervan uit dat die van €10.000 troep is. Iets met status... ;)
Het is ook niet stoer om te vertellen dat je een geweldige nieuwe surroundset hebt gekocht... van €229,-.
Stond laatst bij Sneijders hifi in Rotterdam in de etalage te kijken (waren gesloten). Stond een stelletje naast me met een bovengemiddeld inkomen (aan hun Hugo Boss pak en Prada handtas te zien).
De man stond naar een B&W Nautilus 802D te kijken van €3500 (showroommodel).
Zegt die vrouw "Weet je, we kunnen ook Bose kopen. Dat is duur maar pas echt goed... :9~ "

De PR bij Bose en de status die het geeft is tegenwoordig dus zo uitgekiend dat zelfs vrouwen zonder interesse in zulke spullen zulke uitspraken doen.
Jammer dat de winkel dicht was, had de reactie van de verkoper op haar opmerking wel eens willen zien :+

Om-topic:
Ik denk inderdaad dat Teufel, alsmede wat andere Duitse merken als Canton en Nubert mooie relatief compacte speakers met een goede prijskwaliteit kunnen leveren. Toch, als je bereid bent Bose-geld uit te geven kun je bij o.a. Kef nog wat mooiere spullen kopen, zoals de nieuwe 'eitjes'. Ook bijv. Tannoy levert mooie compacte speakers zoals de Arena serie en Dali levert degelijke compacte speakers met de Elegance serie. Helaas is deze bijna nergens in Nederland te vinden. Indien je design wilt, maar bereid bent om slanke zuilen in je kamer te plaatsen is de Piano serie van Dali ook een goede optie.
De prijs/kwaliteit verhouding van de Duitse merken zul je niet snel ergens anders vinden, maar helaas leveren deze merken in hun hogere series meestal enkel relatief grote boekenplanken en zuilen.

[ Voor 79% gewijzigd door mac1987 op 30-10-2008 17:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hahaha jongens je kunt ook gaan overdrijven.. Teufel? haha

Nee Bose is veel te duur voor wat je er voor krijgt. Maar zeker niet heel slecht, en dat is teufel wel, als je echt even gaat luisteren. Eerst wordt er allemaal kritiek gegeven op de bussmodule van Bose, dat ze dat subwoofer noemen etc. maar dat mag helemaal niet. Kijk voor de gein eens naar de "subwoofer" van teufel :+

Nee jongens we moeten niet gaan overdrijven, Bose zal ik je nooit aanraden, maar als je bereid bent wat geld uit te geven ook zeker geen teufel. Dan klinkt zeker(!) minder goed dan Bose, al zou de prijskwaliteit misschien wel wat beter zijn.

Dat gezegd hebbende kan ik die B&W mt-30 ten zeerste aanraden, ik heb de set ooit gehoord, en dat klinkt echt geweldig. En ben persoonlijk ook helemaal weg van de sub, maar deze set kost al gauw 1500 euro - 2500 euro. Best behoorlijk aan de prijs, maar zeker kwaliteit. Maar hoe hoger je komt in de audio wereld hoe minder snel de prijs kwaliteit omhoog gaat.

Daarom kan ik je de Kef KHT 3005 SE (special edition), ook ten zeerste aanraden. Die is geloof ik al wel te krijgen voor een euro of 7 a 8 honderd. Koop er een leuke versterker bij van 400 -500 euro, en je hebt een wereld set voor 1200 euro. Minder goed dan de B&W's, maar als je niet echt audiofiel bent is het niet zeker of je het verschil wel gaat horen. Dus als ik u was zou ik hiervoor gaan ;)

succes Bart70 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mac1987
Hoewel ik het grotendeels eens ben met de post van _Diesel_ valt er voor Teufel vs. Bose nog een hoop te zeggen. Hoewel ik ook al gezegd heb dat Teufel prima is, maar in een andere klasse dan waarin de TS zoekt, maken ze zeker sets die elke Bose set verslaan. En juist de subwoofer van die genoemde set (450 watt) is een onderdeel dat de Acoustimass module verslaat. Ten eerste zijn de drivers in de Acoustimass te klein om van een subwoofer te spreken en ten tweede speelt hij te ver in het middengebied door, waardoor hij te plaatsen is. De Teufel sub zal hier ook niet volkomen aan ontkomenk maar 200hz+ zal hij niet hoeven gaan.
Bovendien ging het hier om een PC-systeem, een setje zoals http://www.teufel.de/de/THXsysteme/System-6-THX-Select.cfm verslaat waarschijnlijk elke Bose set.
Kijk ook hier eens voor relatief compacte maar degelijke sets:
http://www.teufel.de/de/THXsysteme/
http://www.teufel.de/de/Heimkino/
http://www.teufel.de/de/Heimkino/Theater-1.cfm

Ok, het zijn geen minispeakertjes zoals de "Jewelcubes", maar het zijn absoluut geen grote speakers en hoeven niet de concessies te doen die je met speakertjes formaat "Jewelcubes" onvermijdelijk wel moet doen.
Bovendien speelt elke redelijke set de Bose qua natuurgetrouwheid van het geluid weg, aangezien Bose opzettelijk het geluid aanpast om het 'ruimtelijk' te laten klinken. Je kunt de Bose dan beter vinden klinken dan het allergoedkoopste setje van Teufel en vervolgens Teufel belachelijk maken (ook al hebben ze THX Ultra II sets van €5000+), maar als we het over 'goed' geluid hebben voor zover dat objectief mogelijk is moeten ze eerst natuurgetrouw klinken. Zo'n PC setje mist misschien volume (alhoewel ik ook geen 100 watt op een Jewelcube wil zetten voor langere tijd), maar zal niet minder natuurgetrouw klinken.

Samenvatting: de genoemde PC-systemen zijn misschien uit een te lage klasse, maar het advies om o.a. naar Teufel te kijken blijft overeind.

[ Voor 42% gewijzigd door mac1987 op 31-10-2008 14:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flagg
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Flagg

It's a shite state of affairs

Lama eeuwnoud topic blijkbaar... :+

[ Voor 97% gewijzigd door Flagg op 31-10-2008 15:35 ]

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mac1987
Flagg schreef op vrijdag 31 oktober 2008 @ 15:31:
Lama eeuwnoud topic blijkbaar... :+
???
Discussie loopt nog hoor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flagg
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Flagg

It's a shite state of affairs

mac1987 schreef op vrijdag 31 oktober 2008 @ 15:47:
[...]

???
Discussie loopt nog hoor ;)
Ik reageerde op iemand uit 2007 die de bose service zo fantastisch vond omdat hij ze thuis mocht proberen (maar wel na een maand moest kopen en borg betalen) terwijl dit bij iedere Hifi zaak standard practice is alleen dan zonder die maand en borg.... En daarna nog een hele rant over dat het wel goed moet zijn omdat het in een mercedes zit ed.

Bose is simpelweg ruk als je kijkt naar geluidskwaliteit. en veel te duur, als design je grootste punt is is Bose fantastisch. Zelfde geldt voor B&O overigens, alleen nog iets duurder over het algemeen, kwaliteit staat gelijk met gewone Philips.

Maar dit is waarschijnlijk allemaal al eerder gezegd in de loop der jaren... en die mensen hadden overigens ook gelijk. :P ;)

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mac1987
Haha ok, dan snap ik het weer ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 143259

mac1987 schreef op donderdag 30 oktober 2008 @ 17:24:

De man stond naar een B&W Nautilus 802D te kijken van €3500 (showroommodel).
Staan die er nog? 3500 voor een paar? Zelfs per stuk nog een koopje (helaas niet voor mijn beurs ;( ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mac1987
Ja, volgens mij staan ze er nog en helaas ja, volgens mij was de prijs per stuk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 137811

Heb zelf een BOSE 321 systeem en dit setje. Ben er zeer tevreden over. Ik vind het geluid persoonlijk zeer goed. Heb ook naar de Logitech Z-5450 gekeken, maar die was maar 30 euro goedkoper dat dit setje en ging toch ook wel beetje voor het design.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mac1987
Dat kan, smaken verschillen ;)

• alwinus
  • Laatst online: 23-04 13:05

alwinus

Tweaked

idd :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 226416

Mhh Bose , de enigste beetje goed klinkende Bose speakers waren de 301 van de jaren 80 en 90

nouja goed het is maar net hoeveel geld je wilt besteden en er waar voor terug krijgt en helaas is Bose duur maar je krijgt er gemiddeld tot matig geluid voor terug.
wil absoluut geen Bose af gaan kraken maar of een speaker goed klinkt hangt niet alleen van de speakers af !

het ligt er ook aan welke versterker/reciver en geluidsbron wordt gebruikt, als mede is acostiek van de kamer waar het wordt in gebruikt ook erg van belang.

zo kan het bij piet bagger klinken in zijn woonkamer terwijl de zelfde set bij kees wordt geplaatst en het klinkt stukken beter.
er zijn zoveel factoren bij geluid die meespelen of speakers klinken of niet klinken , afmeting woonkamer , hoeveel demping door vloerbedekking ,gordijnen etc etc.. een speaker die overwegend schel is zal in ee goed gestoffeerdekamer beter klinken als in een huis waar alles marmer is met een tegel vloer en lamellen voor de ramen hangen.
accoustiek geeft de doorslag bij geluid.

zelf heb ik in de woonkamer een Logitech Z-680 (voorloper van de Z-5500) geinstalleerd en geluidsbron een goedkope 30euro kruitvat DVD-speler met DivX en een pioneer Sub 150Watt
nouja die is gek :P nou wehh ik had hiervoor een compleet JVC RX5038 5.1 reciever met 2 grote zuilspeakers en center en rears van magnat ,klink indrukwekkend toch ?
nou nadat ik eens ben gaan expiriementeren met de logitech Z-680 , deze heeft ook Dolby 5.1 en DTS aan boord en met een Sub van 288Watt schrok ik mij toch echt het apenzuur !
ik had de set geinstalleerd , speakertjes opgehangen aan de muur , DVD aangesloten en besloot een DVD van Save privat ryan maar een te testen..

euhh nou de logitech Z-680 gaf dus 10x beter geluid als mij hele JVC set van 1200euro :)
voor DTS kwam er stukken beter uit , veel meer detail en de rears werkten zoals rears hoorden te werken ,het leek net alsof er van achteren ook echt werd geschoten.
nouja mischien de JVC en dergelijk niet goed aangesloten of ingesteld.. na veel proberen kon ik dat geluid echt niet evenaren als met de Logitech Z-680
muziek klonk duidelijker met veel meer detail en klank, ja en dat voor een pc speakerset van toen der tijd 300euro !
maar, ik heb hier ook nog een logitech G51 set, ook natuurlijk geprobeerd alleen deze heeft geen Dolby digital en DTS maar oke, gelukkig kan mijn DVD speler dit omzetten naar 5.1 analoog en toch zo deze set aansturen en zelf dat setje klonk beter als de JVS set ! , het zij dat de Subwoofer wat onderbemand was bij hoog volume maar buiten dat.
ik heb ook Kef speakers beluisterd ,jamo's maar sjees Kef speakers van 1299euro de 2stuks en ik kon wel janken toen ik die hier in huis mocht beluisteren op een haman Set..
ik vond het dan ook bagger klinken , het is zo afgevlakt dat geuid uit Kef's , de jamo's gillen weer in het hoog maar nee geheel niet mijn smaak kwa speakerset.

ik heb dan ook heel de zooi de deur uitgedaan en de Logitech Z-680 laten hangen aan de muur en ik ben tot mijn verbazing zo tevreden met dit geluid, en niet alleen ik ook het vrouwtje kon het duidelijk hoor dat dit het beste is wat er tot nu toe aan geluid in huis is geweest en het is nog vrij compact ook op de subwoofer na dan.
er zit afstandbediening bij dus wat wil je nog meer..

maar dat is mijn ervaring, dus ik heb de zuilen en de 5.1 Reciever dan ook allemaal de deur uitgedaan.

Maar Bose ?
ik heb die melkpakjes ook gehad , gewoon baggerzooi 1e klass en daar betaald je in de jaren 80 1599gulden voor !
de enigste Bose speaker die in mijn oren goed geluid gaven waren de 301serie maar de prijs veel te duur voor wat je er voor krijgt, voor die prijs kon je ook best goede magnats of jamo's kopen en hield je nog geld over maar je kreeg het zelfde ervoor terug , gewoon simpel goedkope gefabriceerde consumenten speakers die niet zijn te verglijken met de Bose speakers in zalen of zoals het wert genoemd Amstel Live hal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

"daan en de Logitech Z-680 laten hangen aan de muur en ik ben tot mijn verbazing zo tevreden met dit geluid"

Hahaha daar geloof ik nou helemaal niks van....

Ja geluid is subjectief, maar ga mij niet vertellen dat een logitech Z-680 set beter klinkt dan een Kef 3005 8)7

Ik weet niet wat voor vorm je kamer heeft? 1343 hoekig ofzo? Want hoe je kamer ook opgesteld is of wat voor materiaal er als vloer en dergelijke gebruikt is. Het kan gewoon niet waar zijn dat een Z- 680 een kef set van 1300 euro weg speelt.

PS: Ja ik heb beide ooit gehoord

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 238860 op 01-12-2008 21:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ron_Tweaker
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-11-2024

Ron_Tweaker

Tweak!

Ik wacht zelf nog even af op de Creative Gigaworks T3... is veel goeds over geschreven, helaas nog niet leverbaar.

Apple | Marantz | B&W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 226416

Anoniem: 238860 schreef op maandag 01 december 2008 @ 21:33:
"daan en de Logitech Z-680 laten hangen aan de muur en ik ben tot mijn verbazing zo tevreden met dit geluid"

Hahaha daar geloof ik nou helemaal niks van....

Ja geluid is subjectief, maar ga mij niet vertellen dat een logitech Z-680 set beter klinkt dan een Kef 3005 8)7

Ik weet niet wat voor vorm je kamer heeft? 1343 hoekig ofzo? Want hoe je kamer ook opgesteld is of wat voor materiaal er als vloer en dergelijke gebruikt is. Het kan gewoon niet waar zijn dat een Z- 680 een kef set van 1300 euro weg speelt.

PS: Ja ik heb beide ooit gehoord
Nee ik ga niet roepen dat Kef's dan rot speakers zijn, ik hou niet van afgevlakt geluid uit speakers het is monotoom, nou begrijp ik dat veel adiofielen juist zo dicht mogfelijk bij de orginele geluidsbron willen komen, tja dan vallen heel veel recievers en speakers af.

mijn woonkamert is 4.50mtr bij 7.20mtr , houten vloeren en plafons en laminaat op de vloer .
goed gestoffeerd gordijnen etc etc..

speaker hangen 20cm onder het plafon aan de muur en de Sub staat in de hoek naast het dressior.

Nou gaat ik echt niet roepen dat een logitech Z-680 beste van het beste is , maar het is gewoon verbazend dat ik niet de enigste in huis ben die het was opgevallen.
persoonlijk hoord geluid vol en warm te klinken en zeker ook helder , en dat doet de logitech prima !
nee het zal geen set zijn die op harmonische en natuur getrouw Kef's voorbij streven of andere high end speakers.
maar denk dat het gewoon een persoonlijke zaak is, kef's zijn zo gevlakt en de vormgeving stond mij ook niet zo aan ,maar wat ik al zei het is persoonlijke smaak kwa design en geluid.
Als ik de 301 serie van Bose hier kon hangen zal zou ik ook tevereden zijn omdat de 301 goed klinken, niet overdreven laag en hoog maar gematigd met best wel een aardig midfreq dat niet bijzonder is maar wel goed klinkt voor de klasse van Bose.

maar toch raar een pc speakerset in je woonkamer met best wel wat vermogen onder kap en iedereen stond van de fam een beetje bizar te kijken waar de reciever dan wel niet moest staat :D

gewoon een HTPC , shuttleX pc'tje met een Sweex 5.1 geluidskaartje + Stein DVD DivX speler van 30euro a kruitvat en men stond eigelijk verbaast over wat een geluid eruit kwam 8)

maar goed... beetje expirimiteren kan wel een rare resultaten opleveren op geluids gebied..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KhaZ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14:10

KhaZ

Alfa Romeo

Ik ben erg tevreden over mijn Bose Companion 5.. ook al voer ik 'm af en toe 128kbps mp3tjes: het klinkt heerlijk.

Vult de kamer met prima geluid, top.

AMD 5800X3D | MSI B450 Tomahawk MAX | 16GB DDR4 Crucial 3.200Mhz CAS 16 | PNY GeForce RTX 2060 | Samsung 970 Evo Plus 500GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mac1987
Nou, mooi dat je zo tevreden bent met je aankoop ;) (bovenstaande post)
Het is namelijk nooit leuk om achteraf te balen van een aankoop.
Maar subjectieve testen hebben we niks aan. Je kunt maar 2 dingen objectief bepalen: kwaliteit als in afwerking, duurzaamheid en prijs van onderdelen en metingen als lineariteit en vermogen.
Op die twee punten scoort Bose meestal niet zo geweldig vergeleken met concurrenten in dezelfde prijsklasse.
Maar als hun product met die 'tekortkomingen' nu net het geluid produceert dat jou aanstaat, wat zou het dan ;) ?
Wees er blij mee en laat je niet gek maken door anderen.
Maar laat je van tevoren ook niet gek maken door de praatjes en marketing van producenten en winkeliers.
Dat is denk ik het beste advies dat je iemand kunt geven.
Komt hij ondanks zich aan dit advies te houden zelf tot de conclusie dat een Bose product het beste is voor hem/haar, dan is dat gewoon zo en dan moet je dat product dus ook gewoon kopen.
Maar een beetje vragen om alternatieven en die vervolgens bij voorbaat al inferieur vinden aan Bose heeft natuurlijk weinig zin. Advies vragen en het negeren ook niet... (Dit gaat overigens om de beginpost en niet bovenstaande post).

[ Voor 95% gewijzigd door mac1987 op 03-12-2008 01:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 244289

Weet iemand of de aftsandbediening die bij de companion sets zit misschien ook los verkrijgbaar is, of iets vergelijkbaars??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KhaZ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14:10

KhaZ

Alfa Romeo

Misschien als je contact met Bose opneemt dat je iets kunt regelen voor een leuk prijsje, maar los worden ze niet verkocht.

AMD 5800X3D | MSI B450 Tomahawk MAX | 16GB DDR4 Crucial 3.200Mhz CAS 16 | PNY GeForce RTX 2060 | Samsung 970 Evo Plus 500GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 289256

Zo ik heb na lang wikke en wegen de companion 5 aaangeschaft.

Ik heb lang getwijfeld tussen een logitsc en een altect lansing 2.1 speaker set maar uiteidenlijk besloten de companion 5 aan te schaffen.

En ik kan maar en dingen zeggen, de companion 5 is te sick! echt een verbluffend en overweldegend geluid uit 2 kleine speakers! echt puur genieten. geen trillingen of iets dergelijks, mooie diepe bas(als hoewel ik hem meestal maar een kwart heb open staan) en geganties volume en zeer helder geluid.

almet al als je de cash heb gewoon de ompanion 5 kopen en de 'goedekope' 'troep' als logitsc lekker laten voor wat het is!

ps ik heb dit formum helemala dorogelezen voor de aankoop, iedrene ebdankt voor ze mening! en bij deze ook die van mij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tunboy
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 27-12-2024
baquelappe schreef op zaterdag 17 februari 2007 @ 14:40:
[...]

Wat hip om te zeggen dat iedereen elkaar napraat over bose en dan zelf durft te beweren dat ze wel goed klinken. Zo tegendraads, zo heerlijk rebels, fantastisch! :X
Mensen zeggen gewoon wat ze vinden!

Mensen die Bose afraden hebben gelijk, want het is echt wel duur spul voor het geluid dat eruit komt.

Mensen die Bose verdedigen door te zeggen dat ze toch wel klein en praktisch en mooi zijn en wel beter klinken dan een willekeurige andere speaker hebben ook gelijk.

Het is dus maar wat je wil.

Heb de Bose set uit de topicstart eens getest bij een vriend. Was onder de indruk (had negatief idee over Bose door de andere dingen die ik er al van beluisterd had en over gelezen had).
Maar het is helemaaaaal niet het geluid dat ik zelf echt 'aangenaam' vind klinken en ook zeker in mijn mening z'n geld niet waard.

En inderdaad, 5.1 uit 2 boxen... reken er niet op!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZombieRofl
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 08-05 08:29
Oftopic: Ow men! Wat is het toch heerlijk om even de reacties te lezen van alle mensen hier! Lig er dubbel om hoe creatief mensen elkaar beantwoorden. _/-\o_

Ontopic: Ben een tevreden eigenaar van een Acoustimass 5 en een Companion 2. De Companion 2 bevalt me erg goed, aangezien er geen basmodule bijzit maar ondanks dat, toch goede bas geeft. Omdat deze set mij beviel wou ik er nog een schepje bovenop doen, door te kijken naar de Companion 5, aangezien het een soortgelijke versie is alleen dan iets beter.

Natuurlijk is Bose veel te duur, maar zoals genoeg mensen zeggen: Het geluid is veder prima. :) Ik heb veder ook geen problemen dat het meer kost als soortgelijke audio setten. Ben opgegroeid met het merk en heb er een goed gevoel bij. Het gras is ongetwijfeld groener bij de buren, maar daar heb ik geen boodschap aan. ;) Dan maar een dom slachtoffer van goede marketing, ik blijf gewoon bij Bose.

Eigenlijk was ik opzoek naar een "goede" review van de Companion 5, maar zover ik weet is er maar één te vinden. Daarom is mijn vraag: Zijn er misschien mensen die een Companion 5 set hebben en misschien zo aardig zijn om daar alsnog een review van te maken? Zelf denk ik dat er genoeg mensen zijn die daar wat aan hebben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13:36

voodooless

Sound is no voodoo!

ZombieRofl schreef op dinsdag 30 maart 2010 @ 16:50:
Dan maar een dom slachtoffer van goede marketing, ik blijf gewoon bij Bose.
Waarom dan nog vragen naar reviews... bekijk de mooie Bose website, lees de prachtige folder, laat je indoctrineren door de verkoper die stiekem alweer zit te azen op die mooie povisie, en koop die meuk toch gewoon.. O-)

.. en bekijk vooral geen alternatieven, kijk niet naar de prijs, en ga vooral niet serieus luisteren ..

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K0L3N
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 24-04 19:46
ga eens naar een winkel die ze heeft en vergelijk ze met andere vergelijkbaar geprijsde speakers, en maak dan je keuze, ik denk niet dat je snel iemand tegen komt die ze heeft, omdat iedereen die hier vraagt om ervaringen met bose meteen iets beters aangeraden krijgt :P

edit: ik zie dat de companion 5 400 euro kost, ga eens naar een mooi setje monitor speakers kijken, daar heb je veel meer plezier van.

[ Voor 20% gewijzigd door K0L3N op 30-03-2010 20:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjaaky
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06-05 19:09
Deze? http://www.besteproduct.n..._5/review_gebruikers.html
De experts geven een 8,1. Waar besteproduct dan, omdat het een ouder setje is, geheel onterecht een 4,7 van maakt. Alleen zijn de voor- en nadelen in mijn oren tegenstrijdig. Voordeel: "Mooie stereo-geluidskwaliteit", nadeel: "Satellietspeakers geven matig geluid voor midden en hoge frequenties".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 131162

Anoniem: 147126 schreef op maandag 26 februari 2007 @ 01:10:
Als er alleen een usb stekker aan die luidsprekers zit is het gewoon onmogelijk dat het geluid via je geluidskaart komt.

Alternatief voor die bose: Logitech Z-5450. Wireless dus geen kabels, en toch 5.1 (5.1 kán niet uit 2 speakers)
puur als theorie: hoeveel oren heb jij? Als er uber mixsoftware zou zijn is het wellicht mogelijk om 5.1 uit 2 speakers te krijgen, is het wel vereist dat je of je hoofd stil houd of dat er headtracking op de audio meuk zit :) (voor de ruimtelijke ervaring).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-05 12:19

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Je oren zijn niet vergelijkbaar met een microfoon. Die schelp die aan je gehoorgang zit heeft wel degelijk een functie voor de interpretatie. Dus naast die utopische mixing software en headtracking zul je geen 2 speakers, maar 2 in-ear oordopjes nodig hebben.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
ZombieRofl schreef op dinsdag 30 maart 2010 @ 16:50:

Ontopic: Ben een tevreden eigenaar van een Acoustimass 5 en een Companion 2. De Companion 2 bevalt me erg goed, aangezien er geen basmodule bijzit maar ondanks dat, toch goede bas geeft. Omdat deze set mij beviel wou ik er nog een schepje bovenop doen, door te kijken naar de Companion 5, aangezien het een soortgelijke versie is alleen dan iets beter.
Als de set je bevalt en je vindt dat je er niet teveel voor betaald hebt, moet je gewoon tevreden zijn en niet luisteren naar wat men aan commentaar op Bose levert.
Natuurlijk is Bose veel te duur, maar zoals genoeg mensen zeggen: Het geluid is veder prima. :)
Ik koop per definitie niks wat "veel te duur" is, tenzij er gewoon geen alternatief zou zijn (ben ik dankzij het fenomeen "marktwerking" nog niet tegengekomen). Kun je me uitleggen waarom jij iets hebt gekocht dat veel te duur is? Wat was er mis met de wel redelijk geprijsde en beter/gelijkwaardig klinkende alternatieven?
Ik heb veder ook geen problemen dat het meer kost als soortgelijke audio setten. Ben opgegroeid met het merk en heb er een goed gevoel bij. Het gras is ongetwijfeld groener bij de buren, maar daar heb ik geen boodschap aan. ;) Dan maar een dom slachtoffer van goede marketing, ik blijf gewoon bij Bose.
Als het puur om de merkbeleving gaat, prima, maar ik denk dat het vaak in je nadeel werkt als je zo extreem merkentrouw bent :)
Eigenlijk was ik opzoek naar een "goede" review van de Companion 5, maar zover ik weet is er maar één te vinden. Daarom is mijn vraag: Zijn er misschien mensen die een Companion 5 set hebben en misschien zo aardig zijn om daar alsnog een review van te maken? Zelf denk ik dat er genoeg mensen zijn die daar wat aan hebben :)
Bedoel je daarmee dat je alleen reviews kon vinden die de Companion 5 niet goed vonden of dat je geen betrouwbare review kon vinden?

Mijn mening over Bose als merk is simpel: ik vind het een verschrikkelijk door marketingonzin gedreven bedrijf dat een erg agressieve benadering van de markt heeft. Hun producten zijn niet slecht, een 3-2-1 setje klinkt best aardig, maar niet als je het vergelijkt met gelijkgeprijsde alternatieven. Daarnaast hebben de meeste 2.1-achtige opstellingen van Bose last van een sub die veel te hoog kan. Een sub uit het zicht plaatsen is leuk, maar als je kunt horen dat er 300Hz-geluid van links komt, is de sub niet langer willekeurig plaatsbaar. Maar nogmaals: geluid is heel persoonlijk en Bose klinkt gewoon populair en valt dus in de smaak, zeker bij mensen die niet in een luisterruimte Bose vergelijken met een willekeurig ander setje van Kef/B&W/Dynaudio/Quad/weet ik het wat.

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 154173

Het mooie is dat winkels die Bose leveren worden verteld dat Bose producten een eigen booth moeten hebben en niet naast andere producten mogen worden vergeleken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZombieRofl
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 08-05 08:29
Grrrrrene schreef op woensdag 31 maart 2010 @ 12:25:
[...]

Als de set je bevalt en je vindt dat je er niet teveel voor betaald hebt, moet je gewoon tevreden zijn en niet luisteren naar wat men aan commentaar op Bose levert.

Of ik het nou wel of niet eens ben, blijft het nog steeds leuk om de reacties te lezen. :)

Ik koop per definitie niks wat "veel te duur" is, tenzij er gewoon geen alternatief zou zijn (ben ik dankzij het fenomeen "marktwerking" nog niet tegengekomen). Kun je me uitleggen waarom jij iets hebt gekocht dat veel te duur is? Wat was er mis met de wel redelijk geprijsde en beter/gelijkwaardig klinkende alternatieven?

Nou daar zit opzich wel een grappig verhaal achter. Ik had in de applestore een Ipod gekocht, maar die ging al vrijsnel door een hd-probleem kapot. Geen geld terug, maar ik mocht wat anders uitzoeken. Ipods met hardeschijven zijn mij nooit goed bevallen, dus keek ik goed rond in de winkel. Toen kwam ik dus die speakerset tegen en dacht, ach waarom ook niet? Een vriend van mij kocht voor het overgebleven geld een JBL setje, omdat ik de laatste Bose set had gekocht die de winkel had. Nou ik kan je wel vertellen dat ik voor 20 euro meer, beter geluid door de kamer had klinken. Hij moest nog net niet huilen ;)

Als het puur om de merkbeleving gaat, prima, maar ik denk dat het vaak in je nadeel werkt als je zo extreem merkentrouw bent :)

Klopt, geef ik eerlijk toe.

Bedoel je daarmee dat je alleen reviews kon vinden die de Companion 5 niet goed vonden of dat je geen betrouwbare review kon vinden?

Mijn mening over Bose als merk is simpel: ik vind het een verschrikkelijk door marketingonzin gedreven bedrijf dat een erg agressieve benadering van de markt heeft. Hun producten zijn niet slecht, een 3-2-1 setje klinkt best aardig, maar niet als je het vergelijkt met gelijkgeprijsde alternatieven. Daarnaast hebben de meeste 2.1-achtige opstellingen van Bose last van een sub die veel te hoog kan. Een sub uit het zicht plaatsen is leuk, maar als je kunt horen dat er 300Hz-geluid van links komt, is de sub niet langer willekeurig plaatsbaar. Maar nogmaals: geluid is heel persoonlijk en Bose klinkt gewoon populair en valt dus in de smaak, zeker bij mensen die niet in een luisterruimte Bose vergelijken met een willekeurig ander setje van Kef/B&W/Dynaudio/Quad/weet ik het wat.

Nou hier op Tweakers staat maar 1 magere revieuw en daarom dacht ik: Misschien is er iemand die nog een review wil doen. :)

PS: Sorry dat de edit compleet niet goed opgemaakt is, maar ik ben nieuw hier en weet niet hoe je goed kan replyen ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ward Vr
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 20-04-2024
Ik kan er maar mijn eigen mening aan toevoegen:
ik vind mijn Sony-Ericcson in-ears (omgesoldeerd naar 3,5mm jack) voller, aangenamer klinken dan de 1500EUR Bose 2.1 set van mijn ouders.
Als ik hetzelfde materiaal beluister eerst met de oortjes en dan met de Bose, dan valt de Bose echt compleet plat met sommige muziek.
Kan natuurlijk ook deels liggen aan de beleving/omgeving maarja, vond het wel frappant. :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 276255

Dus jij vergelijkt oortjes met een home-cinema set?

[ Voor 19% gewijzigd door Anoniem: 276255 op 01-04-2010 13:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• servies
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 08:15

servies

Veni Vidi Servici

Anoniem: 276255 schreef op donderdag 01 april 2010 @ 13:19:
Tja... eigenlijk best triest dat een home-cinema set het al niet kan winnen van een paar oortjes...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ward Vr
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 20-04-2024
Anoniem: 276255 schreef op donderdag 01 april 2010 @ 13:19:
Ja dat doe ik :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dhrax
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 08-05 16:41

Dhrax

Prog Lord

Ward Vr schreef op woensdag 31 maart 2010 @ 22:19:
Ik kan er maar mijn eigen mening aan toevoegen:
ik vind mijn Sony-Ericcson in-ears (omgesoldeerd naar 3,5mm jack) voller, aangenamer klinken dan de 1500EUR Bose 2.1 set van mijn ouders.
Als ik hetzelfde materiaal beluister eerst met de oortjes en dan met de Bose, dan valt de Bose echt compleet plat met sommige muziek.
Kan natuurlijk ook deels liggen aan de beleving/omgeving maarja, vond het wel frappant. :>
Volgens mij heb jij al geruime tijd die oortjes op een veels te hoog volume staan :P

Maar even zonder dollen, je kunt oortjes niet vergelijken met een Home Cinema Set.
De ervaring van geluid is anders omdat je met oortjes het geluid veel intenser ervaart omdat ze direct in je oor zitten. Er valt dus veel minder weg waardoor het geluid vaak helderder en beter klinkt. Dit is echter wel een appels en peren vergelijking.

[ Voor 21% gewijzigd door Dhrax op 01-04-2010 14:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mac1987
Hoezeer ik Bose ook overpriced en geluid-vervormend vind, moet ik toegeven dat een €2000 B&W/Kef/etc. met een Marantz/Denon/etc. set het ook verliest van een €300 AKG/Denon/etc. koptelefoon. Dus dat is inderdaad geen eerlijke vergelijking.
Nu klinkt die hifi-set wel beter dan Sony-Ericsson oordopjes, dus de Bose set blijft overpriced, maar feit blijft dat een speakerset en een koptelefoonset niet zijn te vergelijken vanwege het verschil in concept.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 07-05 14:28

FeaR

In GoT we trust

Dit gaat weer richting een Bose-bash-topic...

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Pagina: 1 2 Laatste

Dit topic is gesloten.