Bose Companion 5 <> of alternatief?

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 25.996 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShockRaver
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16:13
Ik ga binnekort waarschijnelijk de Bose Companion 5 aanschaffen.

wat ik mij afvroeg of mensen met deze set ervaring hebben?

Afbeeldingslocatie: http://www.bose.com/images/home_entertainment/products/p_companion5_l.jpg

deze boxxen beschikken over de zelfde tech als de Bose 3-2-1.

dus uit 2 speakers een 5.1 suround sound.

alleen werkt deze echte via USB?
maar ik vroeg me dus af... maakt hij dan nog wel gebruik van mijn gewone geluidskaart?
ivm ik een xfi fps heb...?

en zijn er andere pc speakers met 5.1 suround uit 2 speakers?
ivm ik t zat ben al die speakers rond me hoofd met die irritantje draadjes.... |:( 8)7

I7 7700K - DDR4 32GB Dominator - AMD RADEON RX6800 XT MB - OD11

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heracles
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11-12-2024
LaMaGRa schreef op zondag 11 februari 2007 @ 17:12:
Ik ga binnekort waarschijnelijk de Bose Companion 5 aanschaffen.

wat ik mij afvroeg of mensen met deze set ervaring hebben?

[afbeelding]

deze boxxen beschikken over de zelfde tech als de Bose 3-2-1.

dus uit 2 speakers een 5.1 suround sound.

alleen werkt deze echte via USB?
maar ik vroeg me dus af... maakt hij dan nog wel gebruik van mijn gewone geluidskaart?
ivm ik een xfi fps heb...?

en zijn er andere pc speakers met 5.1 suround uit 2 speakers?
ivm ik t zat ben al die speakers rond me hoofd met die irritantje draadjes.... |:( 8)7
5.1 surround sound zal er nooit echt uit komen, dat weet je toch wel hopelijk he? Het kan het proberen na te bootsen, dmv reflecties tegen muren. Maar zodra je ook maar niet in een vierkante kamer zit of spullen tegen de muren aan hebt staan geef ik je ook weinig kans dat het als 5.1 klinkt.

Verder heb je dan geen geluidskaart nodig nee als hij via usb werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online

GaMeOvEr

Is een hork.

Ah, je betaald graag geld voor marketingbullshit? :P Dan ben je DE Bose doelgroep. :+

Gezien het feit dat het USB is, zal hij niet je geluidskaart gebruiken. :)

Voor de rest zijn er geen alternatieven. Er zijn stomweg geen 2 speaker oplossingen die iets creëeren wat ook maar enigzins lijkt op wat een echte 5.1 set doet.

[ Voor 86% gewijzigd door GaMeOvEr op 11-02-2007 17:40 ]

Aannames zijn fataal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijnve
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 06-05 22:17
Idd 5.1 uit 2 boxen is marketing bullsh*t.
En je kunt overal lezen dat bose boxjes erg slecht scoren op het bang/buck gebied.

@gameover:
Cmss3d oid van m'n xfi in combinatie met een goede koptelefoon werkt nog wel redelijk geloofwaardig.
Maar met speakers is dit idd niet haalbaar.

[ Voor 39% gewijzigd door martijnve op 11-02-2007 17:45 ]

Mini-ITX GamePC: Core i5 3470 | 16GB DDR3 | GTX 970 4GB | Samsung 830 128GB | Dell u2711 (27", IPS,1440p), 2343BW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMeOvEr
  • Nu online

GaMeOvEr

Is een hork.

Yup, maar koptelefoon is anders dan speakers, die zitten direct over je oorschelpen, dus je hebt geen gezeur met reflecties en plaatsing in de kamer, materiaal op de wanden, etc, noem allemaal maar op. :)

Aannames zijn fataal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tooooony
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 04-09-2024
Ik ben ook wel een beetje besmet door de Bose marketing bullsh*t...
ik heb nu 2 mooie grote magnat speakers in m`n kamer staan maar die gaan moven uit esthetisch oogpunt.

Ik dacht leuk 4 of 5 "melkpakjes" (en een subwoofer) te plaatsen ter vervanging, maar dat kan ik dus beter niet doen?

Wat dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jealma
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

jealma

Jesus is Lord!

(overleden)
Die magnats houden natuurlijk, altijd beter als Bose, dat is uit den Boze!

Avalon, Fireflight, Gaither, Point of Grace, Third Day
C2D E6400 @ 3GHz - Zalman CNPS8000 - GA-P35-DS3 - Corsair 2GB ram - Asus 9400GT - OCZ Vertex 30GB
Archlinux 64-bit + Awesome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qorne
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-03-2018

Qorne

Think Different

Heb er hier ook 1 staan, bevalt erg goed vergelijkbaar met een 3-2-1 Systeem van Bose.

Bose is een goed speaker merk, als je kijkt naar het formaat en de prestaties.

Ben je audio fiel en vind je het niet erg om grote speakers te hebben (of meer als 2) dan moet je geen Bose nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Hendro
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 18:53
Opzich is er niks mis met de Bose speakers. Het is eigenlijk alleen de prijs. De meeste Bose setjes zijn way overpriced!!

GTA VI - All aboard the hype train!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 8819

ik heb de nieuwe bose gehoort
laat ze maar lekker staan in de winkels.

De bose speakers voor de pc klinken wel goed (raar he?)
Maar het geld is het niet waard.

Waar bose speakers echt goed voor zijn is voor films .
Als je een videokamer maakt dan zal ik wel bose aanraden.
Maar voor audio zijn er betere merken .

Zoek je een goeie maar voor een leuke prijs?
kijk even naar heco speakers dat zijn erg leuke en betaalbare speakers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murcielago
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 10-04 22:20
Koop een mooi Harman Kardon setje voor dezelfde prijs. Dan heb je tenminste echte 5.1
En het oogt ook nog eens mooi.

PSN: djmurcielago

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qorne
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-03-2018

Qorne

Think Different

Murcielago schreef op zondag 11 februari 2007 @ 23:47:
Koop een mooi Harman Kardon setje voor dezelfde prijs. Dan heb je tenminste echte 5.1
En het oogt ook nog eens mooi.
Ik wil hier geen Bose / Harman/Kardon flame war beginnen.

Maar als je goed geluid wil is Harman/Kardon toch wel het laatste waar ik aan zou denken, dat is pas echt "chineese rommel" als iets vaak stuk gaat is het wel Harman/Kardon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murcielago
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 10-04 22:20
Qorne schreef op maandag 12 februari 2007 @ 08:27:
[...]

Maar als je goed geluid wil is Harman/Kardon toch wel het laatste waar ik aan zou denken, dat is pas echt "chineese rommel" als iets vaak stuk gaat is het wel Harman/Kardon.
Of een ander merk. t Is neit dat ik HK-fan ben, maar een Bose 2.1 setje dat 5.1 moet weergeven is jammer. Neem dan gewoon een 5.1 setje voor hetzelfde geld.

PSN: djmurcielago

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShockRaver
maar niemand heeft dus "echte" ervaringen met het setje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ik heb er wel ervaring mee
voor standaart speakers is het leuk maar de prijs helaas niet
Als je een echte goeie pc speaker wilt hebben
dan moet je kijken bij b&o voor de pc

zoek je een leuke pc setje ?
creative
http://www.alternate.nl/h...Details.html?artno=KVZCB4
Ik heb de 3200serie en er komt zeer goed geluid uit

logitech
http://www.alternate.nl/h...Details.html?artno=KVZL46

jbl
http://www.alternate.nl/h...Details.html?artno=KVZJ16

http://www.alternate.nl/h...Details.html?artno=KVZJ05
deze heeft geen sub

nog wat anders
elke speakers kan via 2kanalen het zelfde doen als de bose (nep 5 weg systeem via muren) alleen moet je daar wel een goeie geluidskaart voor hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShockRaver
geluidskaart is t probleem niet XFI FPS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heracles
LaMaGRa schreef op dinsdag 13 februari 2007 @ 21:34:
geluidskaart is t probleem niet XFI FPS
Waarom neem je geen 5.1 set met draadloze achter speakers?

[ Voor 3% gewijzigd door heracles op 13-02-2007 21:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 127698

heracles schreef op dinsdag 13 februari 2007 @ 21:38:
[...]

Waarom neem je geen 5.1 set met draadloze achter speakers?
Wil je post niet afbreken, maar kan het niet zijn dat er niet veel goede draaloze sets zijn? Storingen in achterste luidsprekers komen veel voor dacht ik. Ook is het begrip draadloos relatief omdat er nog steeds een stroomkabel naar de luidsprekers moet lopen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 209064

Iemand ervaring met de "ACOUSTIMASS® 10 home cinema speaker system" van Bose?

Ze zijn misschien niet goedkoop, maar wel klein en mooi om in de living te plaatsen vind ik persoonlijk. :) Of zijn er nog andere merken die zulke kleinen boxen hebben?

Zou voornamelijk moeten dienen om films te kijken en af en toe wat muziek te spelen ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 159816

Kijk eens naar Kef en Mordaunt-Short. Die hebben leuke setjes. Iets groter, maar wel een stuk beter geluid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amorphis
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 04-05 10:33
Anoniem: 209064 schreef op vrijdag 16 februari 2007 @ 13:12:
...
Of zijn er nog andere merken die zulke kleinen boxen hebben?
...
Er zijn zat andere merken. Ga eens kijken en luisteren naar Anthony Gallo, Podspeakers, KEF eitjes, etc. Vooral Anthony Gallo is erg mooi, maar ze zijn volgens mij ook behoorlijk duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ok bedankt voor de tips! :)

Wat ik me nog afvraag, heb je echt zo'n mediacenter nodig (zoals bv. bij die Bose lifestyle systems) bij je homecinema? Krijg je ook geen surround effecten met alleen een speakerset?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 114270

jealma schreef op zondag 11 februari 2007 @ 22:16:
Die magnats houden natuurlijk, altijd beter als Bose, dat is uit den Boze!
Jaja, weer zo'n schaap die uit horen en zeggen hier zijn eigen mening neerkwakt. Wat een bullshit weer, weet je dan welk type die magnats zijn? magnat maakt net zo veel rommel als bose. De melkpakjes zetten een ontzettend knappe prestatie weg voor hun grote.

Daarbij is het zo dat als moeders/vrouw/etc geen speakers wil zien, je gewoon die kleine pakjes aan de muur kan hangen. Dat geeft echt wel een aardig geluidje zonder dat je er iets van ziet. En ja, ik kan het weten, ik heb ze zelf gehad en draai nu met kef reference.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baquelappe
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 06-05 23:51
Anoniem: 114270 schreef op zaterdag 17 februari 2007 @ 12:01:
[...]

Jaja, weer zo'n schaap die uit horen en zeggen hier zijn eigen mening neerkwakt.
Wat hip om te zeggen dat iedereen elkaar napraat over bose en dan zelf durft te beweren dat ze wel goed klinken. Zo tegendraads, zo heerlijk rebels, fantastisch! :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vacuumcleaner
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21-04 12:59
Anoniem: 114270 schreef op zaterdag 17 februari 2007 @ 12:01:
[...]

Jaja, weer zo'n schaap die uit horen en zeggen hier zijn eigen mening neerkwakt. Wat een bullshit weer, weet je dan welk type die magnats zijn? magnat maakt net zo veel rommel als bose. De melkpakjes zetten een ontzettend knappe prestatie weg voor hun grote.

Daarbij is het zo dat als moeders/vrouw/etc geen speakers wil zien, je gewoon die kleine pakjes aan de muur kan hangen. Dat geeft echt wel een aardig geluidje zonder dat je er iets van ziet. En ja, ik kan het weten, ik heb ze zelf gehad en draai nu met kef reference.
Bij mij gaat gewoon de vrouw eruit hoor :)

[Helpdesk]"While you're waiting, read the free novel which came with the product. Its a spanish story about a guy called "MANUAL."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 209064 schreef op zaterdag 17 februari 2007 @ 11:55:
Ok bedankt voor de tips! :)

Wat ik me nog afvraag, heb je echt zo'n mediacenter nodig (zoals bv. bij die Bose lifestyle systems) bij je homecinema? Krijg je ook geen surround effecten met alleen een speakerset?
Je moet natuurlijk wel een receiver hebben, Bose heeft voor de naamgeving van hun receivers allerlei marketing blabla uitgevonden. Je kan beter van een goed merk een receiver kopen. Loop eens een echte hifi zaak in (zie je gelijk dat Bose faaaaaaaaaaaaar away van duur is :+ ). Cambridge Audio heeft ook een soort mediacenter, met hdisk etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 114270

baquelappe schreef op zaterdag 17 februari 2007 @ 14:40:
[...]

Wat hip om te zeggen dat iedereen elkaar napraat over bose en dan zelf durft te beweren dat ze wel goed klinken. Zo tegendraads, zo heerlijk rebels, fantastisch! :X
gast, misschien moet je lezen

Ik zeg niet dat ze opkunnen tegen mijn kef reference, maar dat ze voor hun grootte degelijk klinken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 114270 schreef op zaterdag 17 februari 2007 @ 19:34:
[...]

gast, misschien moet je lezen

Ik zeg niet dat ze opkunnen tegen mijn kef reference, maar dat ze voor hun grootte degelijk klinken.
Klopt, het klinkt zeker wel vermakelijk. Maar bang for buck is er niet. Systemen van andere merken klinken in dezelfde prijsklasse vaak velen malen beter.

• ShockRaver
Afijn...

niemand heeft dus echte ervaring

maar aangezien ik dus al meerdere malen met Bose zelf contact heb gehad heb ik momenteel een setje van hun gekregen om te testen en tijdelijk voor bruikleen mocht ik het dus wel aanschaffen kan dat bij hun direct.

echter vind ik dit dus een super service van ze !!!
hoefde alleen een borg te betalen.... en moet binnen 1 maand een beslissing nemen wel of niet kopen...

tevens heeft bose op dat 3-2-1 systeem patent vandaar dat je het dus nergens anders ziet....

het is tevens ook wel raar dat mensen hier een UITEGESPROKEN mening hebben over bose...
terwijl dus eigelijk zoals blijkt dus niemand ervaring ermee heeft.

en luisten in de winkel is btw absoluut niet te vergelijken met thuis achter je pc'tje en JA ik spreek NU dus echt uit ERVARING. !

maargoed.. het is tevens ook raar dat je b.v. een Bose systeem alleen maar in b.v. Mercedes, Audi's bmw's etc tegenkomt ( in de luxere pakketten denk aan amg qautro etc. )

en trouwens 1 van de BESTE acoustimass centrum's van EUROPA de HMH (heiniken Music HALL )
en daar hangt dan ook wel weer toevallig BOSE

al met al.....
bedankt voor jullie reactie's waar ik niets aan heb :o

maar mijn mening en nu dus mijn ervaring is die bose companion5 echt super spul en zeker waar voor ze geld ik ga deze ook zeker aanschaffen ( maar eerst nog 3 weken gratis genieten... ben je nou hollander of niet... :o )

en nogmaals dat ik nu een companion 5 set van Bose in bruikleen heb vind ik echt een gruwelijke goede service... echter zeiden ze wel dat ze een uitzondering maakte...
tevens kwam een vertegewoordiger het setje zelfs nog langsbrengen...
super service !!

ps. ik heb mijn creative's lekker bij t vuilnis gezet... want daar hoort het... _/-\o_
zelfde als de rest... waste of money !

kost een beetje.... maar echt het is t waard !!

( kga geen amd kopen als ik C2D kan kopen... )

maargoed... smaken verschillen...
of mensen willen het wel.. maar hebben t geld niet... dus dan maar afzeiken want dan is t leed minder?

afijn.. nogmaals BOSE COMPANION 5 is echt een AANRADER !!!
wat ook wel erg mooi is maarja dat is BOSE je hoeft je geluid niet rete hard te zetten wil je alle details horen...
of als je hem een keer goed ope draait dat je je bass moet verlage omdat anders je servies uit de kast flikkert...

Anoniem: 94768

Qorne schreef op maandag 12 februari 2007 @ 08:27:
[...]

Daarom zijn er toch redelijk veel mensen die een HK receiver hebben of niet ? ;)

Kom op zeg, HK is alles behalve Chinese rommel.
Ik ken weinig mensen die een HK spul weg doen voor Bose.

Feiten AUB ;)

• Sir_Hendro
  • Laatst online: 18:53
Kijk, die Bose 3-2-1 bijvoorbeeld klinkt best lekker alleen is hij gewoon veels te hoog geprijsd. Als hij nou 299,- of heel misschien 399,- was dan kon ik er nog wel mee leven maar hij kost in de winkel iets van 1500,- wat echt veels te veel is voor die set. Voor dat geld kan je echt wel wat beters halen.

Punt is dus dat Bose niet slecht is, alleen VEELS te duur.

GTA VI - All aboard the hype train!!

LaMaGRa schreef op donderdag 22 februari 2007 @ 22:28:
Afijn...

niemand heeft dus echte ervaring

maar aangezien ik dus al meerdere malen met Bose zelf contact heb gehad heb ik momenteel een setje van hun gekregen om te testen en tijdelijk voor bruikleen mocht ik het dus wel aanschaffen kan dat bij hun direct.

echter vind ik dit dus een super service van ze !!!
hoefde alleen een borg te betalen.... en moet binnen 1 maand een beslissing nemen wel of niet kopen...

tevens heeft bose op dat 3-2-1 systeem patent vandaar dat je het dus nergens anders ziet....

het is tevens ook wel raar dat mensen hier een UITEGESPROKEN mening hebben over bose...
terwijl dus eigelijk zoals blijkt dus niemand ervaring ermee heeft.

en luisten in de winkel is btw absoluut niet te vergelijken met thuis achter je pc'tje en JA ik spreek NU dus echt uit ERVARING. !

maargoed.. het is tevens ook raar dat je b.v. een Bose systeem alleen maar in b.v. Mercedes, Audi's bmw's etc tegenkomt ( in de luxere pakketten denk aan amg qautro etc. )

en trouwens 1 van de BESTE acoustimass centrum's van EUROPA de HMH (heiniken Music HALL )
en daar hangt dan ook wel weer toevallig BOSE

al met al.....
bedankt voor jullie reactie's waar ik niets aan heb :o

maar mijn mening en nu dus mijn ervaring is die bose companion5 echt super spul en zeker waar voor ze geld ik ga deze ook zeker aanschaffen ( maar eerst nog 3 weken gratis genieten... ben je nou hollander of niet... :o )

en nogmaals dat ik nu een companion 5 set van Bose in bruikleen heb vind ik echt een gruwelijke goede service... echter zeiden ze wel dat ze een uitzondering maakte...
tevens kwam een vertegewoordiger het setje zelfs nog langsbrengen...
super service !!

ps. ik heb mijn creative's lekker bij t vuilnis gezet... want daar hoort het... _/-\o_
zelfde als de rest... waste of money !

kost een beetje.... maar echt het is t waard !!

( kga geen amd kopen als ik C2D kan kopen... )

maargoed... smaken verschillen...
of mensen willen het wel.. maar hebben t geld niet... dus dan maar afzeiken want dan is t leed minder?

afijn.. nogmaals BOSE COMPANION 5 is echt een AANRADER !!!
wat ook wel erg mooi is maarja dat is BOSE je hoeft je geluid niet rete hard te zetten wil je alle details horen...
of als je hem een keer goed ope draait dat je je bass moet verlage omdat anders je servies uit de kast flikkert...
Bruikleen kan bij elke fatsoenlijke audiozaak. Geen Bose nee, want dat verkopen ze daar niet. Maar als jij serieus denkt dat Bose de creme de la creme is 8)7 . Zeker nog nooit gehoord van Krell, Red Rose, Mark levinson, NAIM etc.

En kom nu niet aan met "je hebt het geld niet ". Ik heb hier als pauper student wel een set staan waarvan bose 321 of whatever het benauwd van krijgt.

Ben je al eens bij een echte zaak binnengelopen of doe je daar niet aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher
  • Laatst online: 19:03

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

ho ho ho.. Als hij nou lekker bose wil kopen hoef je toch niet te flamen!

Even voor de duidelijkheid:
Bose heeft idd patent op het 321 systeem. Maar dat betekent niet dat het nergens anders bestaat.
Yamaha maakt bijv een (ja *1) center speaker die op dezelfde manier werkt (door looptijdverschillen en reflecties). Of het "acoustic wave" principe wat eigenlijk gewoon een transmissie lijn is. Bose is nl erg goed in het patenteren van bestaande technieken en doen alsof het iets revolutionairs is wat je nergens anders kan krijgen.

Maar, los van de service: je koopt een 2.1 setje die dmv softwarematige echo's een "ruimtelijker" geluid geeft. Ja, het ziet er leuk uit, en ja het geeft veel mid bas en veel mid hoog (net alsof je altijd je loudness aanhebt) en als je dat goed vind klinken is dat prima. Maar het is een blijft een 2.1 setje voor 450 euro!

Wat krijg je voor 450 euro?
2 speakertjes van ongeveer 10 euro, en een woofertje van ongeveer 20 euro. Versterkertje, electronica, zeg 25 euro. Leuk chinees kastje eromheen.... Verder als 80 euro kom ik niet.

Nogmaals, het ziet er leuk uit, maar het is echt 4 keer te duur voor wat het biedt. Idd, smaken verschillen. Als het jouw smaak is om 80.000 euro te betalen voor een golf 1.6, en om 4000 euro te betalen voor een hippe medion laptop moet je dat vooral lekker doen.

[ Voor 5% gewijzigd door teacher op 23-02-2007 01:51 ]

Wise enough to play the fool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dat reflectie systeem van het 321 systeem werkt trouwens ook alleen maar als je in een vierkante kamer woont zonder demping zodat het lekker reflecteerd. Wandkleed? Weg effect. Gordijn? Weg effect. etc.

Maar ik vraag mij wel af wat hij als referentie gebruikt? JVC setjes van 150 euro?

Daarnaast, je koopt geen AMD omdat je C2D kan kopen. Waarom koop je dan Bose? Waarom koop je geen ander spul? Wat heb je nog meer gehoord?

Ik word trouwens altijd vreemd aangekeken als ik in elke electronica zaak waar een bose setje staat te pruttelen het volume even omlaag draai en doorloop :D . "Waarom doe je dat?". "Omdat het ruk klinkt". "* Marketing verhaaltje * ". "Sorry, maar mijn oren vertellen iets anders. Ik luister wel verder naar m'n Quadjes O+ ".

Hoewel m'n Quads ook extreem slecht kunnen klinken. Slecht gemasterde cd's of opname's pik ik er zo uit.

[ Voor 62% gewijzigd door Anoniem: 159816 op 23-02-2007 02:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rossinl
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 01:18

rossinl

Audio/Videophile

tjongejonge wat een Bose bashers hier toch allemaal :S

Er komt een hartstikke goed geluid uit die dingen hoor, ik liep laatst in de mediamarkt op de audioafdeling, toen ik opeens een superhelder geluid ergens vandaan hoorde komen, toen bleek t uit deze set te komen. Ik was echt versteld hoe mooi het geluid was uit zulke kleine speakertjes en de basmodule kon ook serieus wat bas weergeven zonder te vervormen..

En inderdaad, ik ben het met TS eens: waarom zouden de allerbeste automerken op aarde Bose speakers gebruiken als het troep was? Ook vele cafe's hebben Bose speakers en nee dan heb ik t niet over de Accoustimass serie maar over de professionele lijn.. en daar komt een lekker geluidje uit hoor!
Heb bovendien een paar kennissen met Bose speakers en jullie kunnen mij niet wijsmaken dat t crappy geluid is..integendeel.. de speakers zijn bovendien enorm degelijk, twintig jaar oude Bose speakers klinken nog als nieuw!

Dus nee het is niet alleen maar betalen voor lucht..je krijgt er zeker veel kwaliteit en degelijkheid voor terug...en niet iedereen zit te wachten op gigantische houten kisten in hun woonkamer..

geluidskwaliteit per cm3 boxinhoud is Bose absoluut heer en meester, dat is iets wat jullie moeten toegeven :)

dus als jullie Bose gewoon niet kunnen betalen, wees dan een man en ga het niet lopen afkraken, dat heet afgunst..
Net als al die mensen die zeggen dat Ferrari rijders patsers, pooiers en aso's zijn..maar O WEE als ze gratis een Ferrari mochten hebben, dan zijn in 1 klap alle jaloerse vooroordelen van de baan...sorry maar dat is egt triest en misselijkmakend.. :r

[ Voor 12% gewijzigd door rossinl op 23-02-2007 02:08 ]

Asus P8Z68-V Pro Gen3 | 2600K | Corsair 4x4GB | Asus GTX660 Ti TOP | Samsung 850 Pro 256GB | Zalman ZM850-HP | Dell U3415W | Sony KDL-60EX700 | Asus Xonar Essence STX | Sennheiser HD650 | Onkyo TX-SR875 | Arcam FMJ P7 | Klipsch THX Ultra II 7.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

rossinl schreef op vrijdag 23 februari 2007 @ 02:01:

Er komt een hartstikke goed geluid uit die dingen hoor, ik liep laatst in de mediamarkt op de audioafdeling, toen ik opeens een superhelder geluid ergens vandaan hoorde komen, toen bleek t uit deze set te komen. Ik was echt versteld hoe mooi het geluid was uit zulke kleine speakertjes en de basmodule kon ook serieus wat bas weergeven zonder te vervormen..
Die bas module is een en al vervorming. Pak trouwens een een Rel Quake. Klein doosje, kleiner en mooier dan dat plastic bose ding maar smijt er wel een berg meer uit. Of MJ acoutics , die hebben helemaal kleine subs die ook nog een muzikaal zijn
En inderdaad, ik ben het met TS eens: waarom zouden de allerbeste automerken op aarde Bose speakers gebruiken als het troep was? Ook vele cafe's hebben Bose speakers en nee dan heb ik t niet over de Accoustimass serie maar over de professionele lijn.. en daar komt een lekker geluidje uit hoor!
Uhm allebeste automerken? Volvo gebruikt het? Even voor de duidelijkheid: Aston Martin gebruikt Linn en Lexus bied Mark Levinson aan. Maar dat zegt je natuurlijk niets.
Heb bovendien een paar kennissen met Bose speakers en jullie kunnen mij niet wijsmaken dat t crappy geluid is..integendeel.. de speakers zijn bovendien enorm degelijk, twintig jaar oude Bose speakers klinken nog als nieuw!
Uh, dat is met elke speaker zo hoor? Speakers verouderen niet echt, hoogstens moeten de filters eens vervangen worden (ook bij bose) of slijten de speakerranden (ook bij bose) en dienen deze ook vervangen te worden
Dus nee het is niet alleen maar betalen voor lucht..je krijgt er zeker veel kwaliteit en degelijkheid voor terug...en niet iedereen zit te wachten op gigantische houten kisten in hun woonkamer..

geluidskwaliteit per cm3 boxinhoud is Bose absoluut heer en meester, dat is iets wat jullie moeten toegeven :)
Nope. Daar wint Bose ook niet op. Ik noem Kef eitjes, Mordaunt Short Genie, blueroom megapods (of hoe heten die dingen ook alweer?) en nog enkele anderen
dus als jullie Bose gewoon niet kunnen betalen, wees dan een man en ga het niet lopen afkraken, dat heet afgunst..
Ik had ook een 321 pruttel setje kunnen kopen, maar mijn huidige set walst er overheen. En kost hetzelfde, als we uitgaan van de oude prijs van de 321 die 1500 euro was
Net als al die mensen die zeggen dat Ferrari rijders patsers, pooiers en aso's zijn..maar O WEE als ze gratis een Ferrari mochten hebben, dan zijn in 1 klap alle jaloerse vooroordelen van de baan...sorry maar dat is egt triest.. :r
Ik wil best gratis een bose setje hebben hoor! Kan ik die mooi verkopen en daarvan kwaliteits spul kopen.

Denk trouwens dat de meeste die bose afkraken zelf een set hebben staan die net zoveel waard is als zo'n bose ding.
En meer woorden wil ik er eigenlijk niet aan vuil maken. Er zijn hier al thread geweest waar setjes opgegeschroeft zijn. En die componenten die je daarin zit :o . Wonderbaarlijk dat er nog redelijk geluid uit komt, dat moet ik meneer bose nog nageven. Winstmarge ligt waarschijnlijk in de tientallen procenten. Heb weleens een foto reportage gezien van hoe Sonus Faber speakers gemaakt worden. Daar zit gewoon nog echt vakmanschap in. 100% handwerk. Prachtig gewoon! En geen plastic fantastic :).

Daarnaast is er ook ergens een website waar metingen opstaan van Bose systemen, en die laten zien dat het alles behalve een natuurlijke geluidsreproductie is.

Bose is alleen leuk voor merk geilende mensen die indruk willen maken op verjaardagen (moet je niemand erbij hebben die wel wat leuks heeft staan ;)) en zo klein mogelijk willen en de alternatieven niet kennen. Iemand die wel geeft om de kwaliteit zal niet zo snel bose aanschaffen als hij al eens een goede set heeft gehoord.

edit: hier wat alternatieve kleine speakers.
http://www.designspeakers...tro.php?productgroep_id=1

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 159816 op 23-02-2007 02:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rossinl

rossinl

Audio/Videophile

OMG, ga je nou echt serieus een REL Quake subwoofer van een paar duizend euro vergelijken met een pc audiosetje van Bose van 100-200 euro?! Damn, een peuter kan dan bedenken dat een REL mooier geluid geeft...
Ik heb het hier over de Bose Companion 5 he, dat geeft een hartstikke goed geluid. En ja tuurlijk vervormt de basmodule als je m net zo hard open wil zetten als jouw REL :S
Feit is dat voor pc geluid dit setje een super geluid geeft...

Zo he 2 kleine merkjes hebben geen Bose systemen...gefeliciteerd..even een paar topmerken die gebruik maken van Bose:
Mercedes
Audi
Maybach (duurste limousine ter wereld, zou je toch goed geluid in willen hebben niet?)
Ferrari
Porsche
Maserati

Zelf vind ik dat 321 systeem ook bullshit, ik heb t over de Accoustimass systemen en de prof. lijn van Bose, die zijn wel hartstikke goed..

[ Voor 5% gewijzigd door rossinl op 23-02-2007 02:40 ]

Asus P8Z68-V Pro Gen3 | 2600K | Corsair 4x4GB | Asus GTX660 Ti TOP | Samsung 850 Pro 256GB | Zalman ZM850-HP | Dell U3415W | Sony KDL-60EX700 | Asus Xonar Essence STX | Sennheiser HD650 | Onkyo TX-SR875 | Arcam FMJ P7 | Klipsch THX Ultra II 7.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

rossinl schreef op vrijdag 23 februari 2007 @ 02:39:
OMG, ga je nou echt serieus een REL Quake subwoofer van een paar duizend euro vergelijken met een pc audiosetje van Bose van 100-200 euro?! Damn, een peuter kan dan bedenken dat een REL mooier geluid geeft...
Ik heb het hier over de Bose Companion 5 he, dat geeft een hartstikke goed geluid. En ja tuurlijk vervormt de basmodule als je m net zo hard open wil zetten als jouw REL :S
Feit is dat voor pc geluid dit setje een super geluid geeft...

Zo he 2 kleine merkjes hebben geen Bose systemen...gefeliciteerd..even een paar topmerken die gebruik maken van Bose:
Mercedes
Audi
Maybach (duurste limousine ter wereld, zou je toch goed geluid in willen hebben niet?)
Ferrari
Porsche
Maserati

Zelf vind ik dat 321 systeem ook bullshit, ik heb t over de Accoustimass systemen en de prof. lijn van Bose, die zijn wel hartstikke goed..
Ik heb geen REL, en ging meer om het algemeen. Maar een Quake II is 400,- nieuw ofzo? Valt mee. Heb je nog 1100 euro over oid voor de rest van de speakers. Met de MJ acoustics hetzelfde verhaal.

Voor pc gebruik zou ik gewoon voor een logitech set gaan. Dat bied tenminste echt bang for buck. Als je echter "super" geluid wilt zul je op zoek moeten gaan naar losse componenten.

En allemaal leuk en aardig die audiomerkjes, maar je blijft vergeten dat Bose een groot marketing gebeuren is. Daarnaast kent de argeloze consument geen andere merken en beschouwen ze bose als high-end. Daarnaast zal je in die sportwagens weinig horen van je speaker setje :P.

Bij de surround systemen, dus die accounstimass dingen, wordt gebruik gemaakt van zo goed als dezelfde speakers. Maakt voor de rest niet uit aan welk kastje ze hangen, met hoevelen ze zijn en hoe je dat wilt noemen.

Proffesionele serie's kan ik weinig over zeggen, behalve dat ik hier weleens een discussie erover heb zien langskomen. Met eigenlijk dezelfde toon: geen bang for buck. Andere merken bieden betere kwaliteit voor dezelfde prijs.

edit: btw vanmiddag nog naar een bose setje geluisterd. Zag toevallig walk of life van de direstraits op de display en dat nummer ken ik op mn duimpje. Dus even volume omhoog en luisteren maar. Klonk ok, maar er zat niet zoveel drive achter als hier en zat totaal geen emotie in. Ook geen fijne details te horen. Vind het trouwens niet vreemd aangezien de woofer in mn boekenplank speakers al net zo groot is als in de "sub"woofer van bose. Die zal niet groter zijn dan 6.5".

edit2:blijkt dat bose eens iemand voor de rechter heeft gesleept wegens een slechte review 8)7

edit3: leesvoer http://www.hometheaterblo...03/what_about_bose_1.html

En Lou Reed:
http://www.klipsch.com/me...ey-sound-and-the-fury.pdf

en wat metingen: http://www.intellexual.net/bose.html

[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 159816 op 23-02-2007 03:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Geluid is heel persoonlijk. Maar ik kan me niet voorstellen dat er uit een bose set van 1500 euro, met kleine luidsprekers een beter geluid komt als uit een met normale luidsprekers van 1500 euro ;)

Ooit in een Café geweest? Daar staat het volume toch wel redelijk hoog hoor ;)
Wij hebben thuis ook Bose speakers beneden, agree ze klinken nog wel redelijk. Maar als nieuw? Zeer zeker niet, en dit waren ook luidsprekers van 1000 gulden per stuk, en ook 20 jaar oud

Net als al die mensen die zeggen dat Ferrari rijders patsers, pooiers en aso's zijn..maar O WEE als ze gratis een Ferrari mochten hebben, dan zijn in 1 klap alle jaloerse vooroordelen van de baan...sorry maar dat is egt triest en misselijkmakend.. :r
Loop aub eens even een ECHTE hifi zaak binnen ipv een Media Markt ( :r ) en hoor het verschil. Je kunt niet normaal luisteren in een media markt, daar is way to much herrie. En waarschijnlijk heeft deze Bose set hetzelfde probleem als heel veel andere kleine luidsprekers; het gat tussen laag en hoog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17:01

voodooless

Sound is no voodoo!

Jongens, laten we er geen Bose bashing van maken, want dat heeft toch geen nut.

Het antwoord op de vraag van de TS is simpel: Er zijn voor 450 euro alternatieven zat te vinden. Bijvoorbeeld een mooie actieve studio monitor zoals deze of deze (die sub heb je dan echt niet nodig).

Ik snap eigenlijk nog steeds niet wat naamsbekendheid met kwaliteit te doen heeft... Ik zal wel iets gemist hebben...

Dat 5.1 geneuzel vergeet k maar ff, want dat werkt toch niet goed, zeker niet als je voor je PC zit, nog geen meter van de speakers af.

[ Voor 11% gewijzigd door voodooless op 23-02-2007 08:44 ]

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wat ik me nog afvraag, heb je echt zo'n mediacenter nodig (zoals bv. bij die Bose lifestyle systems) bij je homecinema? Krijg je ook geen surround effecten met alleen een speakerset zoals de Acoustimass 5.1 setjes en aanlsuiten op de DVD speler ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 209064 schreef op vrijdag 23 februari 2007 @ 13:28:
Wat ik me nog afvraag, heb je echt zo'n mediacenter nodig (zoals bv. bij die Bose lifestyle systems) bij je homecinema? Krijg je ook geen surround effecten met alleen een speakerset zoals de Acoustimass 5.1 setjes en aanlsuiten op de DVD speler ofzo?
Dan heb je geen versterker/receiver.

En die heb je wel nodig.

Mediacenter is gewauwel. Duur gepraat voor een receiver met een harddisk erin -_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMeOvEr
  • Nu online

GaMeOvEr

Is een hork.

Dat is kwestie van smaak. Persoonlijk houd ik niet van geluid waar het altijd lijkt of de loudness aanstaat.
En inderdaad, ik ben het met TS eens: waarom zouden de allerbeste automerken op aarde Bose speakers gebruiken als het troep was?
mar-ke-ting Kijk maar eens in de glossy's voor mensen met poen. Autobladen zoals de GTO en van die huisdesign bladen. Daar vind je bose reclame's ook. Bose is voor mensen die denken goed geluid te kopen voor hun geld, maar eigenlijk teveel uitgeven voor wat ze ervoor terugkrijgen.
Ook vele cafe's hebben Bose speakers en nee dan heb ik t niet over de Accoustimass serie maar over de professionele lijn.. en daar komt een lekker geluidje uit hoor!
Niet alles van Bose is slecht, alles van Bose is te duur.
Bose is niet per definitie rotzooi, het is per definitie te duur voor wat je er aan geluidskwaliteit voor terugkrijgt.
Uhmm. Als je hebt over kwaliteit als in levensduur, iedere beetje fatsoenlijke speaker die je niet direct in het zonlicht zet (slijten de surrounds van) moet wel 20 jaar kunnen worden hoor. :) Kwaliteit van geluid is subjectief. ;)
Nope, want die melkpakjes klinken gewoon kut. :P Kef eitjes klinken goed. Ok, die zijn groter, maar het kwaliteitsverschil is groter dan het verschil in afmeting van het speakertje. ;)
Weet je wat pas triest en misselijkmakend is? Dat jij hier kort door de bocht verkondigd dat iedereen in dit topic graag bose zou willen hebben maar het niet kan betalen. :r

Ik heb een homecinema met een waarde van een flink aantal Bose 1-2-3 sets en nog een paar acoustimass setjes erbij. Mag ik dan Bose kut vinden omdat de prijs kwaliteitsverhouding ruk is? Omdat ik vind dat speakers natuurlijk moet klinken en niet de Bose loudness sound met een oemperige sub (die je geen sub meer komt noemen omdat hij zo hoog door moet spelen) en in je oren knetterend hoog en een volkomen gebrek aan middengebied? Dat ik het bedroevend vind wat voor pauperunits er in de speakers zitten waar je veel centen voor neer moet leggen? Omdat ik vind dat een speakerfabrikant zijn budget op de ontwikkeling van speakers moet leggen en niet het je helemaal gek patenteren van al lang bestaande technieken die ze net iets aanpassen en doen of ze het ei van columbus hebben uitgevonden? Een bedrijf wat meer geld stops in R&D ipv marketing?

Ga voor de gein maar eens opzoeken op internet waarom er in sommige zaken die "geauthoriseerd" Bose dealer zijn er een specifiek bose hoekje is waar je Bose niet met andere speakers kunt vergelijken? Dat de "test CDs" van Bose geoptimaliseerd zijn voor hun rotzooi speakers?

Dat een winkelier die geauthoriseerd Bose dealer moet blijven verplicht is om het bose spul in een aparte hoek geplaatst wordt zodat de consument bewust geen vergelijk kan doen met andere merken?

Zoals sommige mensen Microsoft evil vinden als bedrijf, zo is Bose dat in de audio wereld. wmb erger dan microsoft.

Aannames zijn fataal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher

teacher

Dysgaf!

Er komt een hartstikke goed geluid uit die dingen hoor,
[..]

Dus nee het is niet alleen maar betalen voor lucht..je krijgt er zeker veel kwaliteit en degelijkheid voor terug..

[...]

Sorry hoor (ik wil echt niet gaan lopen flamen ofzo) maar heb jij met je 19 jaar alle wijsheid in pacht om te bepalen wat "goed" geluid is? Wat "degelijk" is? Wat "kwaliteit" is? Hoe onderbouw je je eindeloze ervaring met geluid?

De bose speakers die ik gezien heb die wat ouder zijn hadden allemaal hetzelfde probleem: surrounds die vergaan zijn. Ja, ook de profi setjes: de 901 is er berucht om.

Enneh.. over je laatste opmerking: er is een verschil tussen kunnen en willen :)

[ Voor 10% gewijzigd door teacher op 23-02-2007 19:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik ben 20 en kan er al over oordelen dat het gewoon overpriced is en niet klinkt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Anoniem: 94768 schreef op donderdag 22 februari 2007 @ 22:45:
[...]

Daarom zijn er toch redelijk veel mensen die een HK receiver hebben of niet ? ;)

Kom op zeg, HK is alles behalve Chinese rommel.
Ik ken weinig mensen die een HK spul weg doen voor Bose.

Feiten AUB ;)
Dat er veel mensen een HK receiver hebben, wil nog niet zeggen dat het tevens het beste is.

Heineken is marktleider, maar verre van het lekkerste bier.

Daarbij heeft elke willekeurige receiver een andere eigenschap wat betreft de klank wat ook weer opgaat met betrekking tot een type/merk speaker.

Als je dus op een HK recevier craptech speakers aansluit, heb je een dure versterker, met goedkope geluidsweergave. Pak je een craptech receiver, en zet je brute speakers op, klinkt dat al veel beter dan de bovenste combinatie.

Verder heeft het soort geluid wat grotendeels zal worden weergegeven ook nog invloed op, en de smaak ook nog eens.

Gooi een klassiek of een opera over een combinatie die uitermate geschikt is voor house/dance/trance, dan haal je nooit de kwaliteit wat het kan zijn met de juiste combinatie.

M'n broertje heeft een HK recevier met JBL's. Maar ik vind het gewoon ronduit beroerd klinken. Ik vind de klank uit mijn set mooier, hij niet. Voor hij die combinatie had, had ie de zelfde set als wat ik hier heb staan.

Evaring zijn leuk, maar het persoonlijke achter hoe iemand geluid ervaart zijn toch weer anders.

Tot dusver de feiten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _AvA_
  • Laatst online: 07-08-2024

_AvA_

en dat ben zo.

Anoniem: 159816 schreef op vrijdag 23 februari 2007 @ 23:04:
Ik ben 20 en kan er al over oordelen dat het gewoon overpriced is en niet klinkt :P
Klopt.

Ik ben 15.
Ik heb een vriend, zijn ouders hebben 1500 euro uitgegeven aan een bose set.
Ze hadden voor 800 euro een set kunnen kopen die even goed klinkt.

Ik zeg niet (net zoals de anderen) dat bose kut klinkt, maar dat ze te duur zijn.

Je moet gewoon een beetje kunnen onderhandelen. En mazzel hebben.

mijn set heeft 200 euro gekost:

4 versterkers (waaronder sony 530ES)
B&W DM610i
B&W DM600i
Magnat concept 5
En dan 2 fatsige sony Xplod subs ala 12".

Ik ben tevreden.

Aan geluid hangt vaak ook nog een soort psychologische factor.

Sommige mensen vinden dingen alleen goed klinken als ze veel hebben gekost. Dat zit tussen hun oren. Dat krijg je er niet uit. Om die mensen tevreden te stellen is er BOSE.

Voor de rest, de prijs en aanbodbewuste consument, zijn er andere merken die meer kwaliteit voor hun geld kiezen.

Waarom kiezen de BOSErs dan geen andere merken? -Marketing.

Just my 2cts

Droogkloot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PHiXioN
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 05-05 18:17
Harman Kardon is allang een bedrijf van het kaliber Bose, maar zonder aandacht te besteden aan design. Een vierkante bak met her en der wat ledjes onder blauw plexiglas en zet het maar neer bij de BCC in de hifihoek. Qua inhoud is het technisch niet geavanceerder dan het Bose spul, maar toch weten ze nog te profiteren van de goede naam van het destijds Amerikaanse hifimerk waarbij je goede kwaliteit kreeg, maar er ook voor betaalde.

Bose is inderdaad duurder dan HK als je de prijs / kwaliteitverhouding ziet, net zoals een Audi duurder is dan een VW. Dat is inderdaad de kracht van marketing, de illusie wekken dat het beter is dan de concurrent. Waarom niet? De meeste mensen kennen geen puristen-hifi, dus je kan best inferieur spul aan de man brengen onder het mom dat het high end is, het beste op de markt.

In een psychologische factor geloof ik ook wel, zolang mensen de illusie hebben dat ze iets van hoge kwaliteit hebben klinkt het vaak al snel goed. Bose is placebo high end.

[ Voor 39% gewijzigd door PHiXioN op 24-02-2007 00:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rossinl

rossinl

Audio/Videophile

Naja het wordt een beetje repeterend hier..:S

Ik heb de indruk dat als je Tweaker bent het uit den boze is om merken met een grotere algemene bekendheid onder de bevolking te omarmen, en niet alleen op het vlak van geluid..ik noem even:

EA Games -> maakt alleen maar kutspellen volgens de gemiddelde tweaker, en ondertussen genieten ze toch wel van C&C en van NFS...maar het is schijbaar hip om lekker opstandig te zijn...

Microsoft -> damn wat een kutbedrijf is dat zeg!! Linux is 10x beter dan Windows!! en ondertussen erger je je dood dat er zo weinig compatible apps en games zijn met Linux, maarja je moet toch wat als Tweaker, je wil je immers niet scharen onder de massa noobs die er in NL leven, Windows is zo standaard...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShockRaver
maargoed topic kan gesloten worden..

en btw.
mocht Bose morgen ineens rond de 300 euro kopen heeft ineens iedereen het...

maargoed...

Harman kardon is helemaal chinese rommel
en maar te zwijgen over de andere troep...
er zal altijd beter zijn maargoed
ik vroeg iets simpels en er komt een complete flame war
dmv van bose en hun service weet ik nu dat t spul van hun goed is en niet dankzij jullie..

maargoed topic kan dicht... of mense moete nog verder willen flame? be my qeust..

maargoed... ik kan geen audi rijden.. dan audi maar afzeiken..
gemiddelde tweaker is dus uiteindelijk een flamer
tis jammer dat de "goede" weer eens lijde onder de slechte zoals gewoonlijk.

edit:

de meeste mense die dus ook zijde dat de Bose companion 5 geen gebruikt maakt van geluidskaart blijkt al dat jullie er absoluut geen ervaring etc mee hebben maar puur alleen maar flame..
want de companion maakt wel degelijk gebruik van de geluidskaart. ondanks het via usb werkt.
zie de handleiding ervan maar opna...

[ Voor 19% gewijzigd door ShockRaver op 24-02-2007 01:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• - J.W. -
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 20:26
Gaat dit nog steeds over dat bose pc speaker setje?? Een snelle google geeft dat het 400 euro kost.. wel wat duur voor pc speakertjes, maar zeker geen 1500 euro ofzo.. de TS zegt dat hij ze te luister heeft en er zeer tevreden mee is en ze wil kopen.. Nou kun je voor of tegen bose zijn, maar als de TS, die deze prijs ook vast kent, er tevreden mee is lijkt het me toch verder goed? Smaken verschillen.

Kan zelf ook wel even m'n mening geven hoor :): IK zou nooit bose kopen, IK vind het niet goed klinken, maar ik zou ook NOOIT een logitech setje kopen o.a. vanwege de belachelijk slechte bas ('vroeger' vond ik dat 'boom boom' mooi, maar nu heb ik liever een goed gedefinieerde, waarheidsgetrouwe bas).

Nou zal ik nog even mijn beste move vertellen: Ik had dus ook gewone pc-speakertjes (labtec) en op een dag besloot ik mijn pc op m'n versterker met bijhorende boxen ('gewone normale hifi') aan te sluiten, dát was een groot verschil: niet alleen wordt het geluid door een echte versterker versterkt, ook boxen waar het geluid de ruimte krijgt (die pc speakertjes zijn altijd veel te klein, behalve de bas natuurlijk) klinkt echt veel beter. Ik hoor natuurlijk regelmatig bij andere mensen hun 300 euro logitech setjes and the like, maar het geluid komt niet eens in de buurt van het geluid dat er uit mijn simpele installatie komt...

Well, just my 2cts.

Ik houd me even buiten het onnodige geruzie verder.

[ Voor 3% gewijzigd door - J.W. - op 24-02-2007 01:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMeOvEr
  • Nu online

GaMeOvEr

Is een hork.

rossinl schreef op zaterdag 24 februari 2007 @ 01:02:
Naja het wordt een beetje repeterend hier..:S

Ik heb de indruk dat als je Tweaker bent het uit den boze is om merken met een grotere algemene bekendheid onder de bevolking te omarmen, en niet alleen op het vlak van geluid..ik noem even:

EA Games -> maakt alleen maar kutspellen volgens de gemiddelde tweaker, en ondertussen genieten ze toch wel van C&C en van NFS...maar het is schijbaar hip om lekker opstandig te zijn...

Microsoft -> damn wat een kutbedrijf is dat zeg!! Linux is 10x beter dan Windows!! en ondertussen erger je je dood dat er zo weinig compatible apps en games zijn met Linux, maarja je moet toch wat als Tweaker, je wil je immers niet scharen onder de massa noobs die er in NL leven, Windows is zo standaard...
Praat toch geen poep. Ja, die mensen zijn er. Fanboys heten die. Intel processors zijn ruk, want Intel is Evil. Microsoft software is ruk en ms is ook evil. Bekend fenomeen dat mensen graag bashen wat bekend en groot is. (En wat ik persoonlijk sneu gedrag vind)

Echter, hier in AVH zitten mensen die meer dan gemiddeld met geluid bezig zijn. Die zat ervaringen met Bose hebben, al dan niet over de jaren. En om nu te zeggen dat Bose zo'n groot hip merk is wat de speakermarkt domineert, is ook overdreven. Dan kunnen we hier beter B&W gaan bashen, daar zijn veel meer gebruikers van.

Het grootste probleem van Bose, is de prijs/prestatie. En ja, daar vallen veel mensen over. Niet omdat het een "groot bedrijf" is. Voor de rest zijn er nog wel wat puntjes over Bose te zeggen, zie mijn eerdere post, dat het gewoon als bedrijf niet helemaal fris handelt.
LaMaGRa schreef op zaterdag 24 februari 2007 @ 01:16:

en btw.

maargoed...

dmv van bose en hun service weet ik nu dat t spul van hun goed is en niet dankzij jullie..

maargoed topic kan dicht... of mense moete nog verder willen flame? be my qeust..

edit:

de meeste mense die dus ook zijde dat de Bose companion 5 geen gebruikt maakt van geluidskaart blijkt al dat jullie er absoluut geen ervaring etc mee hebben maar puur alleen maar flame..
want de companion maakt wel degelijk gebruik van de geluidskaart. ondanks het via usb werkt.
Joh, kerel, dat jij nu opeens een Bose fanboy bent geworden, dat is leuk voor je. Dat jij er blij mee bent, is ook leuk voor je.

Ga nu niet mensen die Bose ruk vinden (wegens wat voor onderbouwde reden dan ook, prijs/kwaliteit, geluidskwaliteit, whatever) opeens afschilderen als "jaloers", want daarmee voed je alleen maar de flames waar je hier over zeurt... En dat doe je nu al voor de 2e keer. En als je onze respons zo waardeloos vind, dan open je toch lekker geen topic joh. :z

En misschien moet je zelf die gebruiksaanwijzing nog eens doorlezen, want of je nu je geluidskaart eruit trekt of niet, die Bose speakers blijven het wel doen, aangezien ze zichzelf als USB audio device installeren.

Kortom, als je nog meer te zeiken hebt op mensen, doe dat dan graag met onderbouwde feiten, sorry dat wij niet zo te spreken zijn over Bose als jij graag had gehoord.

[ Voor 40% gewijzigd door GaMeOvEr op 24-02-2007 02:05 ]

Aannames zijn fataal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vipertje
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16:40

en btw.

maargoed...

edit:

Achja ik geef je gelijk hoor als ik het kon betalen kocht ik ook deze 2.1 set, maar goed mijn portemonnee laat het helaas niet toe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Tuurlijk, het is heel persoonlijk geluid. Maar om nou te zeggen, dat H/K chinese rommel is. Daar kan ik gewoon niet tegen, omdat dat gewoonweg bullshit is. En omdat het bij de mediamarkt staat, wordt het gedefineerd als middelmatig? Dat zou het nóg leuker maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gelukkie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 20:19
Bij de mediamarkt verkopen ze ook Kef, dat vind men ook niet middelmatig ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ik heb een tijdje bij de MM gewerkt en heb die 3-2-1 setjes van Bose ook gehoord. Ik vond ze ontzettend schel klinken en die subwoofer doet niet echt wat een sub hoort te doen: hij ging niet erg laag. Nu weet ik niet wat voor woofers daarin zaten, maar goed.

Als jij blij bent met die Bose set moet je die natuurlijk gewoon kopen, 't heeft geen enkele zin om te luisteren naar de mensen in dit topic als je in gedachten je keuze al heeft gemaakt en als je dat toch doet zit je straks met een set die je er niet mooi uit vindt zien of waarvan anderen niet zien dat het een goede set is. Ik wil je alleen aanraden om 's wat suggesties uit dit topic te gaan beluisteren bij de betere audiozaak (een met een fatsoenlijke luisterruimte, dus niet een MediaMarkt of BCC ofzo). Dan zet je die setjes naast elkaar (ze verkopen echt wel Bose) en luister je wat je beter vindt klinken. Zo moeilijk is dat niet.

Bose gokt er nu op dat je niks anders thuis laat bezorgen om te luisteren en dat je overdonderd bent door het gebonk van de sub en het schelle hoog, Bose noemt dat mooi helder geluid ofzo 8)7

Nogmaals: als jij het mooi vindt klinken is het prima, daar gaat het om, maar ga wel wat setjes eerlijk vergelijken met deze Bose set, want nu vergelijk je Bose met Creative 8)7

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _AvA_

_AvA_

en dat ben zo.

Ik ben het eens met die ene boven mij met die lange naam.

Maar als je tevreden bent, waarom open je dan een topic?
En als er dan gezegd word dat bose ruk is, waarom zeg je dan dat ze jaloers zijn?

Misschien heb je niet door dat je tegen mensen praten die neerkijken op BOSE omdat ze veel betere spullen hebben, voor in verhouding een betere prijs.

Misschien wil je wel gewoon laten weten dat JIJ een bose set gaat kopen, omdat het volgens jouw helemaal goed is.
Dat vind ik geen probleem, maar doe dat dan niet hier maar lekker bij je vrienden die er geen ruk verstand van hebben.

Nogmaals: je opent een topic om te vragen of er alternatieven zijn voor je BOSE set. Mensen geven je alternatieven (al soms niet op de aardigste manier) maar je krijgt ze wel. Vervolgens zeg je dat er niks boven BOSE gaat terwijl je het niet eens hebt gehoord.

Ik heb zelf ook een X-Fi, de Elite Pro. Ik zou voor het geld dat je wilt uitgeven aan die bose set beter een ander setje kopen (Logitech z-5500 komt in de buurt, 260 euro) die veel beter klinken voor een lagere prijs.

Als je daar geen gehoor aan wilt geven, waarom open je dan in godsnaam een topic :S

Droogkloot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.B.
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Bose is niet slecht, maar duur.

Als iemand het geld er voor over heeft, wat maakt het dan uit? Als ik zin heb, koop ik ook soms liever een Scapa shirt dan een RL shirt, ookal weet ik dat ze van dezelfde kwaliteit zijn maar de eerste duurder. Het gaat allemaal om gevoel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bose is ook slecht, je kan gaten in frequenties niet goed noemen lijkt mij zo. Als het nou om moeilijke tonen ging zoals 20khz of 20hz, maar nee het gaat om 100-200hz 8)7.

Ben het ook eens met het HK verhaal. Vroeger leverde ze echt kwaliteit maar nu is het niets meer. Maar voor surround kan je beter Parasound oid pakken, maar dan zit je wel in een prijsklasse van de duurdere bose zooi. Maar je hebt dan wel geluid met ballen 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 194366

Anoniem: 159816 schreef op zaterdag 24 februari 2007 @ 18:13:
Bose is ook slecht, je kan gaten in frequenties niet goed noemen lijkt mij zo. Als het nou om moeilijke tonen ging zoals 20khz of 20hz, maar nee het gaat om 100-200hz 8)7.

Ben het ook eens met het HK verhaal. Vroeger leverde ze echt kwaliteit maar nu is het niets meer. Maar voor surround kan je beter Parasound oid pakken, maar dan zit je wel in een prijsklasse van de duurdere bose zooi. Maar je hebt dan wel geluid met ballen 8)
In de accoustimass modellen (ja die van duizenden euros 5.1) heeft de subwoofer een woofer van 13 cm. En nee niet de sattelietjes, die moeten het doen met 6.~ cm.
Anoniem: 159816 schreef op zaterdag 24 februari 2007 @ 23:03:
[...]

Sorry, maar hier moet ik toch even op reageren.

Mijn boekenplank speakertjes hebben 6.5" mid-woofers. Dat is ruim 16 cm. En jij noemt 13 cm een subwoofer? 8)7 :X .

Als alternatief zou ik voor óf een logitech set gaan. Ook niet super geweldig, maar zeker een stuk beter kwa prijskwaliteit dan de companion 5. Of voor een losse versterker/receiver 2de hands + speakers. Met receiver kan je altijd speakers erbij kopen om volwaardig surround neer te zetten. Ik zou zelf voor de 2de optie gaan, omdat dat spul gewoon jaren plezier oplevert zonder dat het verouderd en daarnaast ook is te upgraden.
Johh, daar dacht ik ookal aan. Het was ook om aan te tonen dat het niet echt een sub is. 13 cm lijkt mij een beetje weinig om tot de 20 hz te komen. Wat je toch verwacht van een sub van zo'n prijs.

[ Voor 39% gewijzigd door Anoniem: 194366 op 25-02-2007 11:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Oke.. zo is het wel weer mooi geweest...

Laten we het ontopic houden: alternatieven voor dit setje. Wat mensen over Bose denken is inmiddels wel duidleijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 194366 schreef op zaterdag 24 februari 2007 @ 20:57:
[...]

In de accoustimass modellen (ja die van duizenden euros 5.1) heeft de subwoofer een woofer van 13 cm. En nee niet de sattelietjes, die moeten het doen met 6.~ cm.

Mijn boekenplank speakertjes hebben 6.5" mid-woofers. Dat is ruim 16 cm. En jij noemt 13 cm een subwoofer? 8)7 :X .

Als alternatief zou ik voor óf een logitech set gaan. Ook niet super geweldig, maar zeker een stuk beter kwa prijskwaliteit dan de companion 5. Of voor een losse versterker/receiver 2de hands + speakers. Met receiver kan je altijd speakers erbij kopen om volwaardig surround neer te zetten. Ik zou zelf voor de 2de optie gaan, omdat dat spul gewoon jaren plezier oplevert zonder dat het verouderd en daarnaast ook is te upgraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShockRaver
En misschien moet je zelf die gebruiksaanwijzing nog eens doorlezen, want of je nu je geluidskaart eruit trekt of niet, die Bose speakers blijven het wel doen, aangezien ze zichzelf als USB audio device installeren.

Kortom, als je nog meer te zeiken hebt op mensen, doe dat dan graag met onderbouwde feiten, sorry dat wij niet zo te spreken zijn over Bose als jij graag had gehoord.
gast... ik trek me xfi eruit.... zet me onboard geluid op disable en het werkt niet.. dus heeft wel degelijk een soundcard nodig...

maargoed... blijkt weer dat je tast in t duister...oftewel... blaat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• - J.W. -
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 20:26
LaMaGRa schreef op zondag 25 februari 2007 @ 00:38:
[...]
gast... ik trek me xfi eruit.... zet me onboard geluid op disable en het werkt niet.. dus heeft wel degelijk een soundcard nodig...

voodooless schreef op zaterdag 24 februari 2007 @ 20:59:
Laten we het ontopic houden: alternatieven voor dit setje.
Waarom?? De TS gaat 0,0 in op wat er ook gezegd wordt (incl. alternatieven), laat hem gewoon z'n bose kopen, klaar, iedereen blij. Bovendien heeft hij al besloten. Van mij mag hij dus gewoon op slot.

[ Voor 4% gewijzigd door - J.W. - op 25-02-2007 10:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher

teacher

Dysgaf!

[...]

Als ik de manual lees is het een usb audio device. Als je bij je audio eigenschappen dat ding aangeeft als uitvoer, dan moet ie het doen zonder onboard.

Enneh... misschien moet je iets meer respect hebben voor mensen die de moeite nemen om in je topic te antwoorden, ook al zeggen ze misschien niet wat je wil horen.

oh ja.. alternatieven:
logitech Z10? (ja, ook met ingebouwde geluidskaart :) )

[ Voor 5% gewijzigd door teacher op 25-02-2007 10:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 194366

- J.W. - schreef op zondag 25 februari 2007 @ 02:21:
[...]

[...]

Waarom?? De TS gaat 0,0 in op wat er ook gezegd wordt (incl. alternatieven), laat hem gewoon z'n bose kopen, klaar, iedereen blij. Bovendien heeft hij al besloten. Van mij mag hij dus gewoon op slot.
Inderdaad, hij vraagt onze mening en wijst die af.
Lijkt mij een uitgemaakte zaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShockRaver
ik geef duidelijk aan dat ik geen meerdere speakers om me heen wil hebben ivm draadjes etc.

en draadloze zijn zover ik nu weet en heb geinformeerd ook niet 100% goed omdat je kans op ruis etc hebt.

maargoed.. topic kan dicht zoals ik al eerder zei.

btw iemand had het hier over LABTEC
LABTEC is sinds een tijdje al overgenomen door LOGITECH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

2.0 en 2.1 advies wordt ook genegeerd door de TS. En het feit dat je geen surround krijgt uit 2 speakertjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11:53

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Anoniem: 159816 schreef op zaterdag 24 februari 2007 @ 23:03:
[...]

Het is niet qinq die dat doet, maar Bose ;). Goed lezen..

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMeOvEr
  • Nu online

GaMeOvEr

Is een hork.

[...]

Gast... Dat jij nu n00b bent met PC's kan ik ook niets aan doen. Ik heb de manual gelezen, waar duidelijk in staat dat je het USB stekkertje in je PC moet stoppen, en dat windows dan allerlei nieuwe hardware vind. Nergens wordt er vermeld dat je iets van je bestaande soundcard aan je Bose spul moet linken. Zou ook nogal onzinnig zijn, dan hadden ze er namelijk wel jack plugjes aangesoldeerd ipv een usb stekker. Dat ding installeert zichzelf als soundcard, klaar. Wordt ook vermeld in de "reclame" van Bose dat je niets extra hoeft te kopen dan dat spul, geen soundcard niets. In de manual wordt geen woord gerept over een soundcard. Kortom, wie tast hier nu in het duister?

Aannames zijn fataal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 147126

Als er alleen een usb stekker aan die luidsprekers zit is het gewoon onmogelijk dat het geluid via je geluidskaart komt.

Alternatief voor die bose: Logitech Z-5450. Wireless dus geen kabels, en toch 5.1 (5.1 kán niet uit 2 speakers)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 50893

Om on-topic te blijven, vind de setjes van Klipsch persoonlijk wel mooi en hebben een mooie rijke weergave :

http://www.klipsch.com/wo...s/promedia-gmx-a-2-1.aspx

Off-topic modus :

Misschien kunnen we elkaar eens in elkaars waarde laten. De een koopt speakers omdat ze mooi eruit zien, de ander omdat ze mooi klinken en weer een ander om te patsen etc etc. TS vraagt simpel of iemand er ervaring heeft met het setje war hij naar vraagt, niet meer en niet minder. Verder vind ik het woord audiofiel weinig zeggend omdat ieder zijn smaak anders is, zo ook met geluid.
Maar goed, ieder zijn meug heh, de wereld zou zo eentonig zijn als we allemaal hetzelfde zouden hebben ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Florinsz
  • Laatst online: 15-04 23:08
GaMeOvEr schreef op maandag 26 februari 2007 @ 00:48:
[...]

Gast... Dat jij nu n00b bent met PC's kan ik ook niets aan doen. Ik heb de manual gelezen, waar duidelijk in staat dat je het USB stekkertje in je PC moet stoppen, en dat windows dan allerlei nieuwe hardware vind. Nergens wordt er vermeld dat je iets van je bestaande soundcard aan je Bose spul moet linken. Zou ook nogal onzinnig zijn, dan hadden ze er namelijk wel jack plugjes aangesoldeerd ipv een usb stekker. Dat ding installeert zichzelf als soundcard, klaar. Wordt ook vermeld in de "reclame" van Bose dat je niets extra hoeft te kopen dan dat spul, geen soundcard niets. In de manual wordt geen woord gerept over een soundcard. Kortom, wie tast hier nu in het duister?
en wie verspilt hier nu 250euro aan zijn geluidskaart die hij toch niet gebruikt met z'n usb speakertjes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Om maar meteen iedere twijfel weg te nemen:
U hoeft het systeem slechts aan te sluiten op een USB-poort. U heeft geen bijgewerkte geluidskaart, extra hardware of adapters nodig
:Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher

teacher

Dysgaf!

Om mezelf maar even te quoten :Y
teacher schreef op zondag 25 februari 2007 @ 10:25:
[...]
Als ik de manual lees is het een usb audio device. Als je bij je audio eigenschappen dat ding aangeeft als uitvoer, dan moet ie het doen zonder onboard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShockRaver
lees onderin...

en btw? ik n00b met pc? wat jij wilt kerl lmao

linkje Imagehack

http://img253.imageshack.us/my.php?image=boserj2.jpg

[ Voor 9% gewijzigd door ShockRaver op 26-02-2007 22:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 147126

Bedoelen ze daarmee niet gewoon dat je een AC-3 codec oid op je computer moet hebben?
Ik kan me niet voorstellen hoe het mogelijk zou zijn dat een geluidskaart output geeft over je usb aansluiting

Maar koop nou maar gewoon die bose, en geniet lekker van je '5.1 surround', en wat natuurlijk wel gebruik maakt van je X-Fi

[ Voor 24% gewijzigd door Anoniem: 147126 op 26-02-2007 22:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marco
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 06:06
LaMaGRa schreef op maandag 26 februari 2007 @ 22:34:
lees onderin...

linkje Imagehack

Problemen met begrijpend lezen?
Zoals hierboven ook al wordt gezegd: ze bedoelen gewoon een stukje software wat een 5.1-signaal kan decoderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Oftewel AC3filter.

Niet gek trouwens dat ze dat aanbevelen, want zonder dat kan je dus geen 5.1 naar je setje sturen en dan al zeker geen surround krijgen uit je 2 melkpakjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Wat dat ding dus doet is dat ie een 5.1 geluidskaart emuleert. De driver maakt van die 5.1 weer stereo dmv een of ander vaag algoritme, en stuurt dat vervolgens via USB naar de speakerset.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Beetje rommelen met fase ofzo? Amused to death levert ok bijna surround op een stereo setup, maar dat zit echt in de mastering van de cd zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher

teacher

Dysgaf!

lees onderin...

en btw? ik n00b met pc?
Ik ben geen PC goeroe, maar weet wel het verschil tussen een decoder en een soundcard.

Maarreh.. als je tevreden bent en het niet erg vind om zoveel geld op te vorken; prima toch? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _AvA_

_AvA_

en dat ben zo.

Een beetje vaag wel.

Ik had liever gezien dat ze dat hardware matig deden. Nu moet je CPU al het werk doen.
Ik zou zeggen: koop een setje zoals de logitech z-5450 digital. Die kan al die signalen zelf decoderen in de pod met een chip, en kun je je X-Fi ook volledig gebruiken.

Droogkloot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seers
  • Laatst online: 04-05 17:49
Anoniem: 159816 schreef op dinsdag 27 februari 2007 @ 00:10:
Beetje rommelen met fase ofzo? Amused to death levert ok bijna surround op een stereo setup, maar dat zit echt in de mastering van de cd zelf.
Hoe denk je anders dat je met twee oren iets van achter kunt horen. ;) Onze hersenen zijn best gecompliceerd, dus die 'matchen' hetgene wat je ziet met wat je hoort. Je zult nog verbaasd zijn als je denkt dat iets achter je is en het gewoon boven je zit. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Seers schreef op dinsdag 27 februari 2007 @ 14:52:
[...]
Hoe denk je anders dat je met twee oren iets van achter kunt horen. ;) Onze hersenen zijn best gecompliceerd, dus die 'matchen' hetgene wat je ziet met wat je hoort. Je zult nog verbaasd zijn als je denkt dat iets achter je is en het gewoon boven je zit. :)
Fase dus ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMeOvEr
  • Nu online

GaMeOvEr

Is een hork.

lees onderin...

linkje Imagehack

Bedankt voor het bevestigen van je n00bishness, of anders je gebrek op het gebied van de vaardigheden van begrijpend lezen. :Y)

Aannames zijn fataal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShockRaver
verklaar mij dan... "mister almighty pc goeroe" wannab

xfi eruit.. en onboard sound op disable... geen geluid uit de bose...

xfi eruit... onboard sound enable en jawel daar is geluid....

xfi erin... onboard sound disable en jawel... daar is geluid...

btw. die ligitech draadloze dinge hebben volgens mij nog steeds een kabeltje ivm stroomtoevoer naar de speaker... correct me if im wrong.

[ Voor 0% gewijzigd door ShockRaver op 27-02-2007 22:06 . Reden: typo's ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hardwarematige decoder voori 5.1 in je Xfi?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMeOvEr
  • Nu online

GaMeOvEr

Is een hork.

LaMaGRa schreef op dinsdag 27 februari 2007 @ 22:05:
verklaar mij dan... "mister almighty pc goeroe"
Dankje voor de eer, ik zal je helpen. :Y)

Je moet in je devices lijst (bij je audio properties, zie ook je manual) een Bose USB audio device hebben. Als je die selecteert, moet je geluid hebben. Zoniet, doet je Bose spul niet wat in de handleiding staat en wordt het ook verkocht met argumenten die niet opgaan. (namelijk dat je geen verdere hardware dan de Bose set nodig hebt.)

Nu ben ik geen fan van Bose, maar ik ben ervan overtuigd dat hun productomschrijvingen kloppen, anders zouden ze vrij weinig verkopen en er nog meer klachten over hun producten komen. (Ergens moet al dat geld toch heen gaan.)

Test maar eens gewoon met die windows bliepjes of een mp3 afspelen, voor de correcte weergave van een film (dts/dd) zul je een codec nodig hebben en die juist geïnstalleerd moeten hebben.

Onderbouwing nodig?

http://www.everythingusb.com/bose_companion_5.html
http://reviews.cnet.com/B...4505-3179_7-32036701.html
http://www.amazon.com/Bos...er-Graphite/dp/B000IE8Z4Q

En natuurlijk van Bose zelf:

http://www.bose.com/contr...on5_multimedia_index&ck=0

[ Voor 46% gewijzigd door GaMeOvEr op 28-02-2007 00:17 ]

Aannames zijn fataal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 185882

Fijn.. surroundsound encoding op je CPU..

dan krijg het zelfde geleuter als met die uber-cheap 5.1kaarten (van 5euro), zware belasting op je CPU

Bose :N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Anoniem: 185882 schreef op woensdag 28 februari 2007 @ 00:08:
Ach, niet zeuren, verreweg de meeste kaarten doen dit soort effecten in software ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 185882 schreef op woensdag 28 februari 2007 @ 00:08:

dan krijg het zelfde geleuter als met die uber-cheap 5.1kaarten (van 5euro), zware belasting op je CPU

Bose :N
Encoding gebruik je toch nooit. Of maak je eigen rips?

Decoding kost bijna geen cpu. 1% maybe? Niet meer dan een mp3tje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 230703

Sinds een paar dagen hoor ik bij de Bose doelgroep en dus besmet door de marketing. Na uitvoerige tests heb ik toch dit setje gekocht bij mijn nieuwe iMac.
Thuis vind ik het nog steeds een prima geluid geven maar ik hoor een ruis uit de boxen komen. Weet iemand hoe ik dit kan verhelpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Le Mol
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Anoniem: 230703 schreef op vrijdag 07 september 2007 @ 22:01:
Sinds een paar dagen hoor ik bij de Bose doelgroep en dus besmet door de marketing. Na uitvoerige tests heb ik toch dit setje gekocht bij mijn nieuwe iMac.
Thuis vind ik het nog steeds een prima geluid geven maar ik hoor een ruis uit de boxen komen. Weet iemand hoe ik dit kan verhelpen?
Terug brengen naar de winkel en wat anders kopen? :P
(ow sorry er mocht niet meer gebashed worden, oeps)

Zonder gein: check ff je kabels of die goed zijn en goed aangsloten zitten en of je het ook hoort op een koptelefoon oid.

[ Voor 15% gewijzigd door Le Mol op 08-09-2007 01:08 ]

Logic brings you from a to b, your imagination can bring you anywhere

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMeOvEr
  • Nu online

GaMeOvEr

Is een hork.

Ding is USB, dus alle ruis die eruit komt, produceert hij zelf. (of er moet nog een andere soundcard inzitten, waarvan de line-in of mic ofzo open staat.)

Aannames zijn fataal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

GaMeOvEr schreef op zaterdag 08 september 2007 @ 03:16:
Ding is USB, dus alle ruis die eruit komt, produceert hij zelf. (of er moet nog een andere soundcard inzitten, waarvan de line-in of mic ofzo open staat.)
Ik maak gebruik van de logitech z10 usb speakers.
Deze maken geen geluid als er geen audio is.
Dus als bose dat wel doet vind ik dat tegen vallen.

Maar goed je kan kijken als je een geluidskaart in de pc heb zitten dat de mute op line in en mic in aanstaan.
Ook even kijken of er geen storing ontstaat bij de aansluiting van de audio kable van je cd\dvd speler .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donat
  • Laatst online: 18-03-2020
Ik heb de companion 5 even gehad :)

Ik had helemaal geen ruis!

Naar mijn mening klonk dat echt supervet voor PC speakertjes te zijn!
Je pc herkent de set als een HD 5.1 audio device.
Verwacht van dat 5.1 niet teveel maar toch klinkt het verwonderlijk goed.

Spijtig dat je enkel een andere bron (mp3,tv...) kan aansluiten aan die ronde bediening..

Nu vraag je je af hij zegt nix over de prijs en waarom terug verkocht.

Wel ik heb het gekocht in een opwelling en heb er echt de volle week van genoten tot ik er bij stil stond dat voor mij dat geld teveel was voor pc luidsprekers. Beetje boven de stand leven noemen ze dat dacht ik...

Maar eigenlijk achterafgezien had ik ze liever bijgehouden... Na een maandje was ik wss dat van dat geld vergeten maar had ik er toch nog geniet van ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heracles
donat schreef op zondag 30 december 2007 @ 20:19:
Ik heb de companion 5 even gehad :)

Ik had helemaal geen ruis!

Naar mijn mening klonk dat echt supervet voor PC speakertjes te zijn!
Je pc herkent de set als een HD 5.1 audio device.
Verwacht van dat 5.1 niet teveel maar toch klinkt het verwonderlijk goed.

Spijtig dat je enkel een andere bron (mp3,tv...) kan aansluiten aan die ronde bediening..

Nu vraag je je af hij zegt nix over de prijs en waarom terug verkocht.

Wel ik heb het gekocht in een opwelling en heb er echt de volle week van genoten tot ik er bij stil stond dat voor mij dat geld teveel was voor pc luidsprekers. Beetje boven de stand leven noemen ze dat dacht ik...

Maar eigenlijk achterafgezien had ik ze liever bijgehouden... Na een maandje was ik wss dat van dat geld vergeten maar had ik er toch nog geniet van ...
Uuh, dit draadje was al maanden in het stof gezakt. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metro2002
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 08:07

Metro2002

Memento mori

Sir_Hendro schreef op donderdag 22 februari 2007 @ 23:16:
Kijk, die Bose 3-2-1 bijvoorbeeld klinkt best lekker alleen is hij gewoon veels te hoog geprijsd. Als hij nou 299,- of heel misschien 399,- was dan kon ik er nog wel mee leven maar hij kost in de winkel iets van 1500,- wat echt veels te veel is voor die set. Voor dat geld kan je echt wel wat beters halen.

Punt is dus dat Bose niet slecht is, alleen VEELS te duur.
Dat is inderdaad het probleem bij Bose. Het is op zich niet zo vreselijk slecht , alleen prijs/prestatie is dramatisch. Waren die setjes nou een kwart van de prijs dan waren ze normaal geprijsd voor wat je krijgt maar nu is het gewoon idioot overpriced.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11:53

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

tja, dan is de prijs kwaliteit verhouding weer een beetje in orde ;)

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Pagina: 1 2 Laatste

Dit topic is gesloten.