Game PC budget 1200 euro

Pagina: 1
Acties:
  • 207 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• power_user
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17-11-2024
Nogmaals een poging mijn vragen beantwoord te krijgen.

Budget: 1200 Euro
Gebruik: Gaming,Films,Photoshop.

Case: Antec Sonata II Piano Black Quiet Case - 450W Smart Power PSU

Veel gebruikte stille kast. Trekt deze voeding deze configuratie? Ook nog als er een 2e HD bij komt?

Processor: Intel Core 2 DUO E4300 "LGA775 Allendale" 1.80GHz (800FSB)

Gekozen omdat ie weinig kost en heel goed overklokt.

Mobo: Gigabyte GA_965P_S3 (Socket 775) PCI-Express DDR2 Motherboard

Komt goed uit reviews, heeft alles wat ik nodig heb en goedkoop.

Memory: GeIL 2GB (2x1GB) PC6400C4 800MHz Ultra Low Latency DDR2 Dual Channel Kit

Kwaliteits geheugen en ik kan het in de aanbieding kopen, pc6400 voor de overklok.

HD: Seagate Barracuda 7200.10 320GB ST3320620AS SATA-II 16MB Cache - OEM

Groot genoeg, komt goed uit reviews.

Graka: BFG GeForce 8800 GTS OC 640MB GDDR3 HDTV/Dual DVI (PCI-Express) - Retail

Goeie kaart en voor nu mijn beste optie, 2 vragen hierover: Past deze kaart in mijn behuizing en kan ik mijn vga monitor er op aan sluiten, deze heeft namelijk alleen een vga ingang.

Optisch: Samsung SH-S182D 18x18 DVD±RW ReWriter (Black) - OEM

Zelfde kleur als kast en volgens mij wel goed.

Processorkoeling: Scythe Miné Quiet Heatpipe CPU Cooler (Socket 478, 754, 939, 940, LGA755)

Vergelijkbaar met Ninja maar net wat goedkoper. Deze koeler doe ik er bij om "veilig" te overklokken.

Overige invoerapparatuur(tobo,muis,headset) heb ik nog liggen. Ik ga gamen op een 22" widescreen monitor(1680x1050)

Iemand op of aanmerkingen en tips?
.
Ook wil ik graag weten wat ik het beste kan doen met betrekking tot een OS als OEM versie en waarom.

- Vista 64 bit?
- Vista 32 bit?
- XP pro 32 bit met coupon?
- XP pro 64 bit met coupon?

Hoe gaat het precies in z'n werk met XP en vista coupons? Naar welke versie kun je upgraden? 32/64bits? Premium Ultimate? Anyone

Alvast bedankt voor eventuele reacties!

PSN: Oldzkoel

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Je kan je VGA monitor aansluiten met een DVI naar VGA adapter. Makkelijk en goedkoop te krijgen, als je em al niet bij je videokaart krijgt. Naar welke versie je met een Vista coupon kan upgraden staat er vaak bij, geloof ik.
Wat betreft 32bit vs. 64bit kun je eens naar [Vista] Kiezen tussen 32- en 64-bits editie kijken.
Je kaart past trouwens in de kast. Ik heb de combinatie van een 8800 kaart + Antec Sonata II al vaker voorbij zien komen. Er is trouwens ook een compatibility-list.

• power_user
RoD schreef op zondag 11 februari 2007 @ 15:58:
Je kan je VGA monitor aansluiten met een DVI naar VGA adapter. Makkelijk en goedkoop te krijgen, als je em al niet bij je videokaart krijgt. Naar welke versie je met een Vista coupon kan upgraden staat er vaak bij, geloof ik.
Wat betreft 32bit vs. 64bit kun je eens naar [Vista] Kiezen tussen 32- en 64-bits editie kijken.
Je kaart past trouwens in de kast. Ik heb de combinatie van een 8800 kaart + Antec Sonata II al vaker voorbij zien komen. Er is trouwens ook een compatibility-list.
Bedankt voor je reactie RoD, ik heb al even op de site van Nvidia gekeken maar ik kom die compatibility-list niet tegen, kun je even een link sturen? Heb je ook enig idee hoe ik er achter kan komen wat er in de verpakking zit?

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Zie ook [Discussie] nVidia 8xxx series - Deel 4
Verder hangt het van het merk af, denk ik, wat je in de verpakking aantreft. Zoek even in het topic, en vraag het anders als het niet vermeldt is. Daar zitten de mensen met ervaring :)
Ik heb verder geen idee waar die compatibility-list staat, maar ga er maar vanuit dat het gewoon past. Er zijn een boel mensen die ook die kast icm een 8800 kaart hebben.

• power_user
RoD schreef op zondag 11 februari 2007 @ 16:10:
Zie ook [Discussie] nVidia 8xxx series - Deel 4
Verder hangt het van het merk af, denk ik, wat je in de verpakking aantreft. Zoek even in het topic, en vraag het anders als het niet vermeldt is. Daar zitten de mensen met ervaring :)
Ik heb verder geen idee waar die compatibility-list staat, maar ga er maar vanuit dat het gewoon past. Er zijn een boel mensen die ook die kast icm een 8800 kaart hebben.
Ok de kaart past in de kast, met extra molex stekker die meestal bij de verpakking inzit en nog een dvi to vga convertertje die ook vaak meegeleverd is. Dan ben ik er met betrekking tot de videokaart helemaal uit. De voeding zal hem ook wel trekken blijkt na het doorlezen van het nvidia 8xxx topic.

Alleen Vista wel of niet 32 of 64, upgrades, oem licentie codes, het is voor mij 1 grote brei...Ik hou het eerst wel bij XP en dan later maar eens vista kopen wat wel zonde is omdat ie als oem natuurlijk minder kost. Iemand verder nog tips/aanraders m.b.t. tot het syteem?