[exch2k3] Kan oude interne mail niet meer antwoorden na migr

Pagina: 1
Acties:

• GaveGozer
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 25-09-2025
Ik zit met een probleem.

We hadden op het werk een Win2k SBS server en hebben deze vervangen door een nieuwe Win2k3SBS server. Deze heb ik volledig opnieuw in moeten richten aangezien 2x een SBS server in 1 domein niet gaat.

Ik heb dus van alle clients de mail geexporteerd naar een PST bestand en bij de nieuwe gebruikers weer ingelezen.

Mailen werkt nu weer zoals het hoort:
- mailen van extern naar geadresseerden werkt.
- mailen vanaf een client naar een extern adres werkt.
- Intern mailen van en naar elkaar werkt.
- etc

Hetgene dat niet werkt is:
Stel iemand heeft een gedeelde agenda item of een mail van een collega in zn mailbox (van voor de migratie). Hij/zij klikt op BEANTWOORDEN of wil het agenda item verplaatsen, dan komt dit bericht niet aan en verschijnt er een error dat de ontvanger niet bestaat.

Ik heb alles bij mijn weten goed staan (interne email adres is hetzelfde bleven als dat het was op de oude server (zelfde .TLD domein als op de oude server).

Wat kan ik hier nu nog aan doen?

Ik was hier en ai 't nie geleuf dan maak ik ow so wat anders wies!

Verwijderd

Je moet een x500 adres aan je users toevoegen dat de legacyDN van de vorige omgeving bevat. Zie
http://msexchangeteam.com/archive/2004/07/21/189966.aspx

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 11-02-2007 15:52 ]

• GaveGozer
Dank voor de post..

Ik zal dit morgen direct testen op de zaak

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 11 februari 2007 @ 15:52:
Je moet een x500 adres aan je users toevoegen dat de legacyDN van de vorige omgeving bevat. Zie
http://msexchangeteam.com/archive/2004/07/21/189966.aspx
Jep. Kijk ook maar eens in de properties van een user object bij Exchange General, dan zie je dat de admin groep niet klopt (staat nog de oude). Altijd als je tussen 2 admin groepen verhuist moet je dit doen.

Free/Busy werkt vaak ook niet trouwens.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 11-02-2007 17:22 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 11 februari 2007 @ 17:22:
[...]

Jep. Kijk ook maar eens in de properties van een user object bij Exchange General, dan zie je dat de admin groep niet klopt (staat nog de oude). Altijd als je tussen 2 admin groepen verhuist moet je dit doen.

Free/Busy werkt vaak ook niet trouwens.
Als je exmerge gebruikt ja, je kan met move mailbox post e2k3 sp1 gewoon mailboxen moven tussen admin groups :)

• GaveGozer
Thanks voor de hulp...

't probleem is opgelost en alles werkt weer....
enkel verschijnen er nu in de AAN-balk dubbele suggesties (2x dezelfde naam) als je een oud en een nieuw bericht hebt beantwoord, ik vermoed 1x de oude en 1x de nieuwe.

Is dit ook nog aan te passen of word dit na verloop van tijd minder als je steeds minder oude berichten hebt staan in de mailbox/agenda.

Verwijderd

Je zou je nk2 file kunnen deleten. Of de oude suggestie deleten.

• GaveGozer
Dit had ik gedaan,maar in sommige gevallen komt er nog een dubbele naam te staan, maar dat is te verwaarlozen. T probleem is opgelost dus.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Voor de volgende keer:
Kijk eens naar een swing-migration.
Exchange overzetten op nieuwe server SBS2003

Daarbij behoudt je je AD.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Pagina: 1