ik was een beetje aan het spelen met J# omdat we er opschool mee moesten werken, nu dacht ik ik ga een pong maken met windows components.
liep meteen tegen mijn eerste probleem aan namenlijk: zodra de button onder of tegen de grens aanzit worden beide statements uitgevoerd niet simultaan maar wel snel achter mekaar. hierdoor flikkerren beide buttons. en zie je dus 1 button die zich netjes aan zijn grens houd en op de x as rond beweegt en 1 button die gaat waar de muis is.
de manier waarop ik dit gemaakt heb is waarschijnlijk dom of niet handig en kan veel makkelijker maar weet iemand waarom beide functies uitgevoerd worden?
met vriendelijke groet,
rik.
liep meteen tegen mijn eerste probleem aan namenlijk: zodra de button onder of tegen de grens aanzit worden beide statements uitgevoerd niet simultaan maar wel snel achter mekaar. hierdoor flikkerren beide buttons. en zie je dus 1 button die zich netjes aan zijn grens houd en op de x as rond beweegt en 1 button die gaat waar de muis is.
de manier waarop ik dit gemaakt heb is waarschijnlijk dom of niet handig en kan veel makkelijker maar weet iemand waarom beide functies uitgevoerd worden?
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
| private void Form1_MouseMove(Object sender, MouseEventArgs e)
{
int y;
int x;
int grens;
Point point1 = new Point(0, 0);
point1 = button1.get_Location();
x = point1.get_X();
y = point1.get_Y();
grens = y - 80;
if (grens < 0) { grens = 0; }
point1.set_X(x);
point1.set_Y(y - grens);
if (y >= 200 )
{
button1.set_Location(point1);
}
else
{
button1.set_Location(this.get_MousePosition());
}
} |
met vriendelijke groet,
rik.
i am the toast king whom rules over the moon!