[pc] All Round system € 2.700

Pagina: 1
Acties:
  • 140 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Ik ben gevraagd voor een klant een allround systeem samenstellen en dit vond ik een aardige combinatie maar ik zat over een aantal dingen te twijfelen.

Processor: Intel E6600 Boxed met een Zalman FS-C77 koeler (Fatal1ty)
Geheugen: 2 GB bestaande uit 2 x Kingston KHX8500D2/1G 1066 of als ik eraan kan komen 1200 mhz.
Moederbord: Intel D975XBX2 of een Intel DG965WH (Intel is voor mij stabiel en zonder gezeur)
Harde schijf: 2 x 500 GB Seagate Nearline 16 mb S-ATA II (misschien als het toelaat 2 x 750 GB)
Kaartlezer: Intern 20-1
Diskettestation: Samsung
DVD-Writer: 2 x Samsung 18x DVD Writer S-ATA
Behuizing: Antec Gamerscase Ninehunderd
Voeding: Antec Truepower Trio 550W of 650W (prijs maakt ook het verschil niet meer uit)
Geluidskaart: Onboard of een X-Fi Xtreme Gamer Fatal1ty FPS 7.1
Videokaart: Tja twijfel maar ik denk een XFX 7900 GS XXX met een Fatal1ty Zalman ZV9 koeler
Monitor: Samsung 226W (tja toch deze keuze want alles is breedbeeld dus 19 inch is eigenlijk 17 inch hoogte!!!, 20 inch wordt 18 inch hoogte en 21 inch wordt maar 19 inch hoogte) Monitor heeft een nette responsetijd en lijkt heel stijlvol
Toetsenbord + muis: Logitech MX5000 (alles via Bluetooth)
TV-Kaart: Asus 7131 Dual (digitaal en analoog)
Speakers: Tja was moeilijk want eigenlijk worden 5 speakers niet gebruikt maar ja toch de Z-5500 gekozen

Software: Vista Ultimate OEM NL

Alles wordt via inkoop ingekocht dus ik ga niet over de prijzen discusseren want ik krijg alle hardware onder de prijzen die via Pricewatch wordt aangegeven of via het buitenland (ook officieel).

Wat vinden jullie van deze combinatie? Ik kan natuurlijk 100 euro besparen met het moederbord maar is het het waard als ik kies voor de Intel 965?

Geluidskaart van de Intel moederbord is eigenlijk al DTS gecertificeerd maar ja Creative heeft toch wel een pre. Wat zou een betere keuze zijn?

De toetsenbord en muis set zou nog over gediscuseerd kunnen worden maar ik wil gewoon een goed setje erbij hebben.

Ik heb gekozen voor de Zalman koeling vanwege de betrouwbaarheid en zekerheid. Het gaat mij niet om de Fatal1ty maar de kleur is een kleur en niet vanalles doorelkaar. Je betaalt uiteindelijk maar 20 euro meer dus het maakt echts niets uit wat ik pak.

Ik hoor graag over enige punten. Het systeem moet een aantal jaren lekker mee kunnen draaien.

De videokaart lag in een goede prijsklasse. Dus of het van Asus, Gigabyte, XFX of andere merken wordt zal me een worst wezen.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

Verwijderd

Voor dat geld kan je toch wel een mooie systeem maken ??

• hello_moto
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 30-01 16:31
Je moet niet alles te snel beslissen en een beetje van dit en een beetje van dat nemen lijkt me.

Gaat er overgeklokt worden? Anders is PC8500(of zelfs nog sneller :o ) geheugen totale onzin. Net als het moederbord. Als jij echt aan de maximum van PC8500 geheugen wilt zitten red je het niet met deze koeling. Dan zal je naar waterkoeling moeten kijken. Bij geheugen gaat eigenlijk niet op: hoe sneller, hoe beter.

Verder kan je beter 1 DVD brander en 1 DVD speler nemen, bespaart onnodige kosten.

Voor het moederbord kan je beter kijk naar Asus. Als je extreem wilt een Asus Striker of iets dergelijk, anders gewoon een Asus P5B.

Ook zijn er stillere voedingen, zoals Seasonic. Die zijn ook modulair, wat kabels in de kast scheelt.

En die videokaart vind ik ook wel erg magertjes voor 2700 euro. Een 8800GTS zou heel mooi staan.

Kijk ook niet te veel naar fatal1ty et cetera, pure marketing vind ik.

Trouwens, wat versta jij onder 'allround'?

Ik vind het maar een rare samenstelling, je kunt veel betere dingen kopen dan de onderdelen die jij selecteert met een budget van 2700 euro. Volgens mij heb je maar wat bij elkaar geklakt. Wie koopt er nou 2 DVD branders? En als het budget het toelaat 2*750GB in plaats van 2*500GB, je weet toch wel hoeveel je ongeveer nodig hebt? Het scheelt 500GB!

[ Voor 35% gewijzigd door hello_moto op 10-02-2007 22:11 ]

• dr snuggles
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Dus de eisen van de klant zijn; "bouw een allround systeem" :?

Ik durf te beweren dat ik net een pc in elkaar gezet heb die ook allround is, voor 1/3 van het geld wat jij ervoor uittrekt. Dit alles is inclusief alle software en zonder korting te hebben gekregen. Maw: Wees eens iets specifieker wat de klant wil.

[ Voor 8% gewijzigd door dr snuggles op 10-02-2007 22:05 ]

• itsalex
  • Niet online
De klant wil gewoon een systeem waar die jaren mee weer kan doen. Het hoeft geen top van top zijn maar wel een snelle processor, geheugen en 2 grote harde schijven. De videokaart hoeft geen top van de top te zijn.

Vergeet niet dat de randapparatuur heel erg duur is die erbij zit. De boxen, muis, toetsenbord en monitor zitten al samen op een totaal van 800 euro. De harde schijven zijn al 350 euro. Het geheugen zit rond de 300 euro. Tja verder moet dat dus opgevuld worden en soms bezuinigd worden. Dus helaas geen 8800GTX dus maar een magere 7900GS (ik had liever de 7950GT gezien maar ok).

• hello_moto
itsalex schreef op zaterdag 10 februari 2007 @ 22:10:
De klant wil gewoon een systeem waar die jaren mee weer kan doen. Het hoeft geen top van top zijn maar wel een snelle processor, geheugen en 2 grote harde schijven. De videokaart hoeft geen top van de top te zijn.

Vergeet niet dat de randapparatuur heel erg duur is die erbij zit. De boxen, muis, toetsenbord en monitor zitten al samen op een totaal van 800 euro. De harde schijven zijn al 350 euro. Het geheugen zit rond de 300 euro. Tja verder moet dat dus opgevuld worden en soms bezuinigd worden. Dus helaas geen 8800GTX dus maar een magere 7900GS (ik had liever de 7950GT gezien maar ok).
Maar waarom doe je PC8500 geheugen? Je hebt PC4200 geheugen voor 130 euro! Dat is niks, maar dan ook bijna niks sneller. Geheugen is gewoon op je processor afgestemd, en als die de snelheid heeft die gelijk staat aan PC4200 geheugen is het onzin om veel duurder geheugen te kopen.

En wat voor klant is het? Werk je bij een pc-winkel of zo?

[ Voor 3% gewijzigd door hello_moto op 10-02-2007 22:13 ]

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Maar een klant van jouw vraagt een systeem samen te stellen voor hem.

Daarna vraag jij het weer op internet?
Als je een bedrijfje hebt weet je toch hoe je iets moet samenstellen of niet dan?

Anders kan je net zo goed deze "klant" de bbg van Tweakers laten zien en hem daar een keuze uit laten maken.

• geert1
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20-01 17:12
Op zich een redelijk systeem. Maar als dit echt 2700 euro moet kosten, met volgens jou prijzen lager dan de Price watch, dan snap ik niet helemaal waar al dat geld heen vliegt. In mijn topic heb ik bijvoorbeeld een vrij snel systeem staan voor een kleine € 1500 euro.

- Dat geheugen heeft trouwens alleen nut als je zwaar gaat overklokken, zo niet dan zou ik voor PC5300 (667mhz) DDR2 kiezen, is veel goedkoper en dan kun je die Core2Duo alsnog overklokken tot 3Ghz.

- Verder weet ik niet wat die monitor moet kosten, maar een 19" niet-breedbeeld scherm volstaat voor de meeste mensen ook prima, en die zijn vast een stukje goedkoper.

- Verder kun je je afvragen of je 1000Gb harde schijfruimte nodig hebt, dat is ongeveer 1300 films, of 250 games, of 250.000 MP3-tjes... Maar het is jouw keuze uiteraard.

- Windows Vista Home Premium is voor de meeste gebruikers net zo geschikt als de Ultimate-versie, scheelt je weer zo'n 60 euro.

Succes verder!

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16:29

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
itsalex schreef op zaterdag 10 februari 2007 @ 22:10:

Als hij het door jou laat uitzoeken heb ik een vermoeden dat hij niet gaat overclocken. Waarom dan zo'n duur moederbord en geheugen. Lekker nutteloos als er niks mee gedaan wordt. Kan je enorm op besparen.

Voor 2700 euro zou ik een wat betere balans zoeken. Goedkoper geheugen + moederbord, meer geld in de videokaart als daar behoefte aan is

• itsalex
  • Niet online
Ik wil geen 667 mhz geheugen erin hebben maar 800 mhz. De prijs voor 800 mhz is bijna even duur als voor 1066 mhz. Dus voor dat verschil kies ik liever voor 1066 mhz.

De 1000 / 1500 gb is nodig voor opslag van een aantal DVD die nodig zijn om eventueel virtueel te benaderen en opslag van Ghost images voor ongeveer 200 pctjes.

De 22 inch scherm voor het grafische werk wat gaat gebeuren. Er gaat ook nog een ander systeem aangehangen worden. 22 inch is maar 100 euro duurder dan 20 inch. Dit scherm heeft nog een S-Video aansluiting (is handig soms voor een cam die ook aangesloten gaat worden).

2700 euro is voor het totale systeem. Als ik de randapparatuur weglaat en de duurdere spullen kom ik ook op ongeveer 1700 euro uit dus daarom een all round systeem. Het systeem moet 24 uur per dag aanstaan en ik sta niet te springen voor de RMA service van Asus, Gigabyte en andere fabrikanten. De RMA produkten die ik terug heb gehad van deze bedrijven was om te janken. Asus A8V-E Dlx die na 4 x uitviel, Asus P4R800-V die 5x is terug geweest, een aantal Gigabyte 8I945GMF planken die niet eens opstartte en ga zo maar door en Intel. Krijg je meteen een credit voor en kan je een nieuwe plank voor kopen.

Dus daarom zoek een goede balans qua systeem en alle features die op een plank aanwezig zijn kunnen alleen maar fouten veroorzaken. Intel moederbord = 1 seconden door de bios heen en Asus, gigabyte = min 10 seconden bios werk (althans mijn Asus P5LD2 dlx).

Welke Windows ik ook pak, het prijsverschil is minimaal. 60 euro meer voor een licentie. Dus of je nou de Home Premuim pakt of de Ultimate. ik moet toch een mogelijkheid hebben voor het opslaan van wachtwoorden dus dan kom je bij de Business terecht en tja voor 30 euro gaan we dan niet meer twijfel.

Ik heb een eigen bedrijf en ik heb keuze uit 21 distries. Maar ik moet goede spullen hebben. Ik wil zo min mogelijk een RMA traject ingaan maar ik wil weten of het setje goed bijelkaar past.

Want ik kan ook Corsair geheugen of welk andere geheugen ook krijgen maar Kingston is wat goedkoper en werkt ook prima. Dus vandaar dat ik de set over het algemeen beoordeeld wil hebben.

Als het echt een topsysteem moet worden dan pak ik wel andere dingen maar voor all round moet dit systeem gebruikt worden.

• hello_moto
itsalex schreef op zaterdag 10 februari 2007 @ 22:33:
Ik wil geen 667 mhz geheugen erin hebben maar 800 mhz. De prijs voor 800 mhz is bijna even duur als voor 1066 mhz. Dus voor dat verschil kies ik liever voor 1066 mhz.
En waarom dan wel?
Dus daarom zoek een goede balans qua systeem en alle features die op een plank aanwezig zijn kunnen alleen maar fouten veroorzaken. Intel moederbord = 1 seconden door de bios heen en Asus, gigabyte = min 10 seconden bios werk (althans mijn Asus P5LD2 dlx).
Dit vind ik wat vaag klinken, maar dat zal dan wel :P .
Als het echt een topsysteem moet worden dan pak ik wel andere dingen maar voor all round moet dit systeem gebruikt worden.
Ik vind dit al een topsysteem :o .

• mastercard
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 27-09-2025
als je al die "minimale prijsverschillen" bij elkaar opteld scheelt het zo een paar honderd euro... kan je er een mooiere videokaart inzetten, en miss ook nog betere cpu

Verwijderd

Voor 2700 zou ik er op zijn minst een 24" beeldscherm bij zetten en een sterkere videokaart (GF8800 of de R600 als je nog een beetje de tijd hebt). Sowieso zou ik die 7900GS vervangen door een X1950 Pro. Wat betreft aftermarket coolers is er heel wat meer keuze dan alleen "Fatal1ty spul"; vaak beter en goedkoper (sommige ook beter maar dan duurder :P )

Zoals de rest al zegt is de keuze van t geheugen weggegooid geld.

• We Are Borg

We Are Borg

itsalex schreef op zaterdag 10 februari 2007 @ 22:33:
Sorry, maar dit klinkt echt als "het is 800mhz en geen 667, dus het moet beter zijn, dus ik moet het hebben. Waarom kies je er voor? Er wordt vrijwel geen ruk mee gedaan als je niet gaat OC'en. PC4300 is al genoeg, bespaar je dik 100 euro mee. Ik vind het zonde geld, maar goed.
De 1000 / 1500 gb is nodig voor opslag van een aantal DVD die nodig zijn om eventueel virtueel te benaderen en opslag van Ghost images voor ongeveer 200 pctjes.
HD ruimte kan jij alleen bepalen, klinkt ook gewoon prima
De 22 inch scherm voor het grafische werk wat gaat gebeuren. Er gaat ook nog een ander systeem aangehangen worden. 22 inch is maar 100 euro duurder dan 20 inch. Dit scherm heeft nog een S-Video aansluiting (is handig soms voor een cam die ook aangesloten gaat worden).
Val niet alleen over specs aub maar ga eens kijken. Samsung heeft mooie schermen, maar soms ook weer niet, en specs zijn niet zalig makend. Zou zelf een kwalitatiever scherm nemen voor dit budget, maar again aan jou de keuze.
2700 euro is voor het totale systeem. Als ik de randapparatuur weglaat en de duurdere spullen kom ik ook op ongeveer 1700 euro uit dus daarom een all round systeem. Het systeem moet 24 uur per dag aanstaan en ik sta niet te springen voor de RMA service van Asus, Gigabyte en andere fabrikanten. De RMA produkten die ik terug heb gehad van deze bedrijven was om te janken. Asus A8V-E Dlx die na 4 x uitviel, Asus P4R800-V die 5x is terug geweest, een aantal Gigabyte 8I945GMF planken die niet eens opstartte en ga zo maar door en Intel. Krijg je meteen een credit voor en kan je een nieuwe plank voor kopen.
En waarom dan de duurdere intel maar niet een goedkoper 965 chipset? Omdat het nieuwer is moet het beter zijn? Gaat de eindgebruiker er ook wat van merken

Nogmaals, ik zou mijn budget beter verdelen. Geld weghalen uit de onderdelen waar jij het verschil nooit in gaat merken en stoppen in onderdelen waar het resultaat WEL zichtbaar is

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 14:25
Mijn vraag is meer wat wil je er mee gaan doen? Je geeft zelf al aan dat de gebruiker geen gamer is. waarom dan geen onboard vid kaart?

Daarnaast een C2D E6400 is stuk goedkoper. (ook voor inkoop) bespaar op de onderdelen die niet belast worden.. een CPU gaat echt niet volbelast worden voor aantal images. En als systeem 24/7 aanstaat zou ik niet een normale PC nemen aangezien de onderdelen hiervoor niet echt lekker geschikt zijn. Kan wel maar niet aan te bevelen. blijft voor office gebruik.

Als je zelf systeembouwer ben. dan neem ik aan dat je zelf wel op de hoogte ben van deze componenten.
Leg eens uit hoe de machine belast gaat worden?
Als voor kantoor gebruikt gaat worden zou ik eerder voor Vista Business gaan. beter beveiliging, kan op een 2003 server draaien.
Premium is leuk voor thuis als je systeem voor entertainment gaat zorgen. maar om paar honder PC images op te slaan beetje overdreven.

EDIT!!
Uhmmzzz zie dat je Ultimate wil gebruiken :+ Mischien licht dit aan mij. maar ik heb ook Ultimate geinstaleerd thuis. leuk maar zuigt wel meer geheugen dan de Business versie. Altans dat is het gevoel dat ik bij Premium en Ultimate ervaar!!

[ Voor 12% gewijzigd door To_Tall op 10-02-2007 23:22 ]

A Soldiers manual and a pair of boots.

Verwijderd

Pff

Dan wil ik echt niet weten wat een top systeem bij jou kost 8)7 |:(

• itsalex
  • Niet online
Dat heeft iemand al aan mij gevraagd. Een topsysteem is echt heel erg duur. Ik kan namelijk een aantal spullen uit het buitenland importeren die gewoon weg een stuk beter zijn dan in Nederland. In het buitenland zijn vaak betere spullen die ook iets duurder zijn maar veel gemakkelijker te krijgen. Maar ook met budgetspullen kom ik vaak toch goedkoper weg. Laatst nog een laptop gekocht uit Engeland die maar 450 euro inc btw kost met DVI, 512 mb, 15 inch scherm en ga zo maar door. Gigabyte Intel 946 moederbord komt volgende week mijn kant uit welke uit Rusland of zo komt. Dat bord kost maar 50 euro. Dus dat is best een verschil in vergelijking met de "Nederlandse" markt.

Als ik het over een topsysteem heb dan heb ik het over een heel andere klasse dan dit pctje. Dit pctje qua kast kost rond de 1700 eurotjes en de rest is randapparatuur.

Of ik nou voor dit systeem 200 euro voor het geheugen uitgeef of 250 voor 800 mhz geheugen of 280 voor 1066 mhz geheugen. Dan kies ik liever voor het 1066 mhz plus dat het geheugen van 1066 mhz beter getest is en voor de toekomst geen probleem hoeft op te leveren. Ik heb laatst een pc met een E6300 cpu uitgeleverd met 800 mhz (draaiende ook op 800 mhz) met een Intel 965 mb. Dat gaat prima.

Dat was in het begin mijn vraag: Is het beter om de Intel 965 te kiezen of kan ik het houden op een Intel 975 mb? Uitbreiden kan altijd met een pci-e x1 kaartje van Promise erin steken en je hebt weer 4 sata poortje erbij of wat dan ook.

Voor de videokaart was ik inderdaad aan het twijfelen of ik de Ati pak of de Nvidia. Het was voor mij een Asus EAX1950 Pro 256 mb inclusief Crossfire kabel of een Sapphire met 512 mb geheugen. Maar ja het jammere is van ATI dat er niets in het prijssegement er boven aanwezig is. Behalve dan een XT en een XTX die dan meteen 75 euro duurder zijn en dat wordt toch niet gebruikt.

Ik ga namelijk niet op het systeem bezuinigen op 40 euro en daar weer 40 euro. Ik wil gewoon een goed draaiend systeem. Als ik toevallig op een mb ff 100 euro kan bezuinigen door bijvoorbeeld voor een Intel 965 te kiezen ipv een Intel 975 dan is het mooi meegenomen.

Het voordeel van een Intel 975 is dat het bewezen is qua chipset en iets betere functies heeft tegenover de Intel 975 zoals bijvoorbeeld Intel Quit techniek is iets beter ondersteunende.

De Intel E6600 heeft gewoon een aantal voordelen voor het systeem. Toch die 2 mb cache extra erbij. Het systeem moet zijn werk doen. Ik wil gewoon een goed systeem. Ik gebruik een E6300 al voor een budget systeem dus dit systeem mag wel een stap hoger zijn.

[ Voor 5% gewijzigd door itsalex op 11-02-2007 02:08 ]

• We Are Borg

We Are Borg

Tsja, maar waarom kom je hier dan als er X keer wordt gezegd dat je geheugen overkill is, maar dat jij het niet waard vind om daar 100 euro (geen 50) op te besparen? Natuurlijk jouw keuze, maar wat heb je dan aan ons advies?

Ik bedoel "techniek is iets beter ondersteunende", ehm, tsja....Ik zeg, bespaar die 100 euro. De rede dat ik (en sommige andere hier) zeggen dat je beter die 100 euro op het geheugen kan uitsparen is omdat je dat kan terugstoppen in je videokaart bijv. Tuurlijk wel je 300 euro kostende geheugen prima, daar gaat het niet om :)

E6600 C2D
Intel965 based moederbord
2GB PC4300
8800GTX
Raptor 36gb HD (of groter) voor OS + Appz

Imo veel beter dan er 1066MHz geheugen in flikkeren en een 975 chipset voor moederbord omdat je bijv Intel Quiet techniek 'iets beter zou ondersteunen' en het snellere geheugen 'goed werkt';. Je hebt nu, omdat je mijn mening vraagt, geld zitten in dingen die je niet merkt terwijl je dat geld kan stoppen in dingen die je WEL zult merken. Maar goed, heb dit al eerder gezegd, aan jou de keuze. Imo is de balans in je config compleet zoek

• Copycat
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 30-12-2025

Copycat

Stamgast @ HGGCT

Als ik jou was zou ik die klant naar iemand anders sturen. Klinkt hard maar ik meen het in dit geval wel!

-200 Ghost images?? Al eens aan een tapestreamer gedacht oid. |:(
-1066 of 1200 MHz geheugen terwijl 533 ook volstaat. Want ik neem aan dat dit met 200 images erop een bedrijfskritische PC is en die ga je niet overclockken 8)7
-Grafisch werk :? Wat dan :? :? Gaat echt niet beter met een kaart die eigenlijk vooral voor games bedoeldt is ook al is ie dan alweer een generatie ouder wat dan weer voor je spreekt. :)
-Voeding die 550W is al zat 480W Trekt het ook al wel. Zoveel bijzonders zit er echt niet in.
-En dan Boxen 5.1 terwijl je al weet dat het niet eens gebruikt wordt :? 8)7

De rest hou ik me over stil, snap alleen niet dat je weer wel €100 op het moederbord wil besparen en dan weer niet € 80 op het geheugen. Kun je mij die logica verklaren :?

Nog nooit zoveel emoticons in een reply hoeven te gebruiken dit is gewoon triest

P4 2,53 512MB PC3200, GF4 Ti4200

Verwijderd

Ik weet dat het weinig on-topic is maar jij hebt in je ''berichtje'' staan dat : We nog even zo door moeten gaan en dan gaat de wereld kapot ? En dan wel een voeding van ik-weet-niet-hoeveel erin trappen tsja...Alles voor de klant :+

• hello_moto
Verwijderd schreef op zondag 11 februari 2007 @ 09:09:
Ik weet dat het weinig on-topic is maar jij hebt in je ''berichtje'' staan dat : We nog even zo door moeten gaan en dan gaat de wereld kapot ? En dan wel een voeding van ik-weet-niet-hoeveel erin trappen tsja...Alles voor de klant :+
:')
Of ik nou voor dit systeem 200 euro voor het geheugen uitgeef of 250 voor 800 mhz geheugen of 280 voor 1066 mhz geheugen. Dan kies ik liever voor het 1066 mhz plus dat het geheugen van 1066 mhz beter getest is en voor de toekomst geen probleem hoeft op te leveren. Ik heb laatst een pc met een E6300 cpu uitgeleverd met 800 mhz (draaiende ook op 800 mhz) met een Intel 965 mb. Dat gaat prima.
Heb je het wel eens met PC4200 geheugen geprobeerd? Dat draait namelijk net zo snel, het geheugen wordt namelijk teruggeklokt ;) .

• geert1
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20-01 17:12
Dit hele topic gaat nergens over. De topicstarter vraagt om advies, maar neemt van niemand iets aan. Als je alles zo goed weet, red je er dan maar mee.

Bedenk je eens waar de pc voor dient. Ik kan uit je posts opmaken dat het gebruikt gaat worden in een bedrijf voor grafisch werk en opslag van backups en dergelijke. Dus ga je waarschijnlijk niet overklokken, en wordt er ook niet aan games gedaan. Pas de pc daar dan op aan, dat scheelt je honderden euro's. Dit geheugen is bijvoorbeeld totaal nutteloos, aangezien de frequentie veel hoger is dan de FSB van de processor.

En ik las iets dat je geen RMA-trajecten in wilt gaan en dat je kwaliteits-spul wilt hebben. Waarom haal je dan een moederbord uit Rusland? Als dat ding defect is, ben je drie jaar verder voordat je RMA hebt... Succes verder.

Verwijderd

Over de PC hebben de rest van de tweakers al goede tips gegeven.
Nu geef ik je er nog 1 omtrend je toetsenbord en muis. Gooi die aub direct weg, die is echt bagger. Zie ook het topic op GoT klik.

• Copycat
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 30-12-2025

Copycat

Stamgast @ HGGCT

Verwijderd schreef op zondag 11 februari 2007 @ 09:09:
Nee hoor zo is het helemaal niet bedoeld. Ik wil eigenlijk ook alles voor de klant. Alleen dan in zijn en mijn portomonee. Worden we er allebei beter van ;)

P4 2,53 512MB PC3200, GF4 Ti4200

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12:49
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
 Behuizing CM Centurion 5 CAC-T05 Zw/Zil (NPS) (2jr)    €   56.50   €   56.50
        Tagan 420Watt voeding + PCI-E p/n: TG420-U01 (2jr)  €   65.00   €   65.00
        Asus P5N-E SLI, D-DDR2, Soc775 C2D (2jr)    €   116.50  €   116.50
        1GB Kingston DDR2-667 p/n KVR667D2N5/1G (10jr)  €   104.95  €   209.90
        DVD-brander Samsung SH-S183A SATA Zwart bulk (2jr)  €   35.00   €   35.00
        SATA DVD-Rom Samsung 16x52 p/n: SH-D163A ZWART bulk (1jr)   €   22.95   €   22.95
        Geluidskaart Creative X-FI Xtreme Gamer Retail (1jr)    €   86.50   €   86.50
        Logitech X-540 5.1 speakers retail (2jr)    €   77.50   €   77.50
        Logitech UltraX Media keyboard Zilver USB oem (1jr)     €   22.50   €   22.50
        Logitech MX610 Cordless Laser mouse (3jr)   €   39.00   €   39.00
        Intel Core 2 Duo E6600 2,40GHz 1066fsb 4MB Box S775 (3jr)   €   315.00  €   315.00
        Sapphire ATi X1950Pro 256mb PCI-E 2xDVI (2jr)   €   175.00  €   175.00
        TV Kaart Hauppauge WinTV PVR 150MCE Bulk [Vista ready] (1jr)    €   54.50   €   54.50
        Cardreader Apacer 16-in-1 ZILVER intern 3.5" (2jr)  €   13.50   €   13.50
        Seagate 320GB 7200.10 SATA2 16mb p/n ST3320620AS (2jr)  €   91.50   €   183.00

Totaal  €   1,472.35

Ik heb even bij een willekeurige pc-shop wat samengesteld, heb je denk ik net zoveel plezier van, en neem je als monitor een 24" dell voor 809 euro :). Heb je ook nog iets aan zo'n grafische kaart. En daarbij investeer je over 1,5 jaar nog is 500 euro in je pc heb je er veel meer plezier van!

• skelleniels
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 30-01 22:41
itsalex schreef op zondag 11 februari 2007 @ 02:07:
Of ik nou voor dit systeem 200 euro voor het geheugen uitgeef of 250 voor 800 mhz geheugen of 280 voor 1066 mhz geheugen. Dan kies ik liever voor het 1066 mhz plus dat het geheugen van 1066 mhz beter getest is en voor de toekomst geen probleem hoeft op te leveren.
1GB x 2 (2GB) PC4200 DDR2, CL4 (Kingston KVR533D2N4K2/2G) € 120,99
1GB x 2 (2GB) PC8500 DDR2, CL5 (OCZ, OCZ2N10662GK) € 337
(laagste pricewatch prijzen)
Een verschil van 216.9 euro!!(zelfs al haal je het uit een ander land, relatief zal het nog steeds een groot verschil zijn)

Kan ik heel wat biertjes mee gaan drinken en ik verlies NIETS van prestaties

http://specs.tweak.to/16567

• bassie
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 03-11-2025
skelleniels schreef op zondag 11 februari 2007 @ 14:52:
[...]

1GB x 2 (2GB) PC4200 DDR2, CL4 (Kingston KVR533D2N4K2/2G) € 120,99
1GB x 2 (2GB) PC8500 DDR2, CL5 (OCZ, OCZ2N10662GK) € 337
(laagste pricewatch prijzen)
Een verschil van 216.9 euro!!(zelfs al haal je het uit een ander land, relatief zal het nog steeds een groot verschil zijn)

Kan ik heel wat biertjes mee gaan drinken en ik verlies NIETS van prestaties
Zou toch minimaal pc5300 geheugen halen, voor de 1333fsb processoren.

• hello_moto
bassie_ schreef op zondag 11 februari 2007 @ 15:38:
[...]

Zou toch minimaal pc5300 geheugen halen, voor de 1333fsb processoren.
Dan nog, het is niks duurder dan PC4200 geheugen.

• psychoclown
  • Laatst online: 11-11-2025

psychoclown

Back in black

Dit topic is gewoon een lachertje.
Een budget van 2700 betekent niet dat het volledig gebruikt moet worden in één keer.
Ik bedoel, waarom haal je echt een speakerset als je die toch niet gaat gebruiken dan kan je de X-fi ook laten zitten. En ook al is dit al zo vaak gezegd ik zeg het toch nog een keer, neem echt pc5300 en bespaar ~200 euro.
Al die besparingen bij elkaar is toch zo'n 500 euro ofzo, dat kan je veel beter in je zak houden...

WoT Profile | Noobmeter - kyozu | Youtube channel | Livestream

• itsalex
  • Niet online
Prijzen zijn nog hoog.

Ik zal de inkoop geven voor de pc alleen
Geheugen: 2 GB Kingston PC5300 (Kit 2 x 1 gb) / Corsair
Moederbord: Intel DG965WH
Harde schijf: 2 x 500 GB Seagate Nearline 16 mb S-ATA II
Voeding: Antec Truepower Trio 550W
Geluidskaart: X-Fi Xtreme Gamer Fatal1ty FPS 7.1
Videokaart: XFX 7900 GS XXX met een Fatal1ty Zalman ZV9 koeler of een ATI 1950 Pro
TV-Kaart: Asus 7131 Dual (digitaal en analoog) (heb je 2 tv ingangen)

Inkoop: € 1382

Als ik dan nog de speakers (in de aanbieding nu de Creative T6100) en toetsenbord/muis (MX 5000) erbij tel dan kom ik op totaal € 1550

En de extra software/randapparatuur is dan nog samen te stellen maar dit moest ik gewoon voor het advies weten. Ik heb het moederbord, speakers en geheugen al veranderd.

Verwijderd

Waarom toch die geluidskaart? En de speakers? Worden die uberhaupt wel gebruikt? Zo niet kan je ze even goed gewoon weg laten, koop je misschien zelfs nog 2 harde schijven erbij of misschien een E6700? Of misschien zelfs een 8800GTS ofzo, dan ben je ook voorbereid op DX10 wanneer dat komt.

• DeeJayV
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
er zijn een stuk beter cpu-koelers dan de Zalman FS-C77,
kijk eens naar een Scythe Infinity of Ninja :)

http://www.firingsquad.co...cooler_roundup/page23.asp

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

itsalex schreef op zondag 11 februari 2007 @ 16:08:
Prijzen zijn nog hoog.

Videokaart: XFX 7900 GS XXX met een Fatal1ty Zalman ZV9 koeler of een ATI 1950 Pro

Inkoop: € 1382

Als ik dan nog de speakers (in de aanbieding nu de Creative T6100) en toetsenbord/muis (MX 5000) erbij tel dan kom ik op totaal € 1550

En de extra software/randapparatuur is dan nog samen te stellen maar dit moest ik gewoon voor het advies weten. Ik heb het moederbord, speakers en geheugen al veranderd.
Dat is neem ik aan zonder BTW?
(en bij welke leverancier eigelijk ;) )

Die Zalman koelers lijken allemaal heel leuk, ze koelen ook best goed, maar verwacht niet dat je rustig achter je pc zit terwijl die dingen lopen te blazen.

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

• Erik Jan
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Erik Jan

Langzaam en zeker

Koop alsjeblieft gewoon een kant-en-klare 19" oplossing van HP of Dell oid. voor de gegevensopslag, met RAID, hotswap, servicecontract, een normaal OS/filesystem, redundant PSU, backupfaciliteiten, propere Gbit NICs etc. etc als het om bedrijfsgegevens gaat.

Een beetje rommelen met zelf bij elkaar geraapt spul en dan 24/7 uptime verwachten, dat ben je niet echt realistisch bezig IMHO. En dan nog allemaal marketingspul bij nemen (rare Fatal1ty spullen), maar een karige videokaart en dan wel weer overclockgeheugen? 8)7 Ik zou het aan iemand met verstand overlaten.

This can no longer be ignored.

• hello_moto
Dit ziet er beter uit.

Al blijf ik het raar vinden dat je 2 DVD branders koopt, je kan ze toch niet tegelijk gebruiken. En wil je niet een wat meer 'zakelijke' kast zoals een Antec P180? Die geluidskaart lijkt me overdreven, dan kan je beter betere boxen kopen.

Verder is er binnenkort ook een 8800GTS met 320MB te koop, die is niet veel langzamer dan die met 640MB, alleen op hogere resoluties moet hij het afleggen. De prijs is ongeveer 275 bij de normale winkels. Je hebt meteen DirectX10 :) .

Verwijderd

Termi schreef op zondag 11 februari 2007 @ 14:14:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
 Behuizing CM Centurion 5 CAC-T05 Zw/Zil (NPS) (2jr)    €   56.50   €   56.50
        Tagan 420Watt voeding + PCI-E p/n: TG420-U01 (2jr)  €   65.00   €   65.00
        Asus P5N-E SLI, D-DDR2, Soc775 C2D (2jr)    €   116.50  €   116.50
        1GB Kingston DDR2-667 p/n KVR667D2N5/1G (10jr)  €   104.95  €   209.90
        DVD-brander Samsung SH-S183A SATA Zwart bulk (2jr)  €   35.00   €   35.00
        SATA DVD-Rom Samsung 16x52 p/n: SH-D163A ZWART bulk (1jr)   €   22.95   €   22.95
        Geluidskaart Creative X-FI Xtreme Gamer Retail (1jr)    €   86.50   €   86.50
        Logitech X-540 5.1 speakers retail (2jr)    €   77.50   €   77.50
        Logitech UltraX Media keyboard Zilver USB oem (1jr)     €   22.50   €   22.50
        Logitech MX610 Cordless Laser mouse (3jr)   €   39.00   €   39.00
        Intel Core 2 Duo E6600 2,40GHz 1066fsb 4MB Box S775 (3jr)   €   315.00  €   315.00
        Sapphire ATi X1950Pro 256mb PCI-E 2xDVI (2jr)   €   175.00  €   175.00
        TV Kaart Hauppauge WinTV PVR 150MCE Bulk [Vista ready] (1jr)    €   54.50   €   54.50
        Cardreader Apacer 16-in-1 ZILVER intern 3.5" (2jr)  €   13.50   €   13.50
        Seagate 320GB 7200.10 SATA2 16mb p/n ST3320620AS (2jr)  €   91.50   €   183.00

Totaal  €   1,472.35

Ik heb even bij een willekeurige pc-shop wat samengesteld, heb je denk ik net zoveel plezier van, en neem je als monitor een 24" dell voor 809 euro :). Heb je ook nog iets aan zo'n grafische kaart. En daarbij investeer je over 1,5 jaar nog is 500 euro in je pc heb je er veel meer plezier van!
ik zou toch echt naar minimaal 2GB ram gaan, en als ie de komende jaren niets wilt upgraden is 4Gb ook geen overbodige luxe.

Tevens zou ik voor de schijven een mooie RAID oplossing verzinnen, 4 of 5 schijven van 300GB in raid5 ofzo.

• hello_moto
Als je goed ziet is dat al 2GB ;) .

• Chesta
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 27-11-2025
hello_moto schreef op zondag 11 februari 2007 @ 19:09:
[...]
Dit ziet er beter uit.

Al blijf ik het raar vinden dat je 2 DVD branders koopt, je kan ze toch niet tegelijk gebruiken. En wil je niet een wat meer 'zakelijke' kast zoals een Antec P180? Die geluidskaart lijkt me overdreven, dan kan je beter betere boxen kopen.

Verder is er binnenkort ook een 8800GTS met 320MB te koop, die is niet veel langzamer dan die met 640MB, alleen op hogere resoluties moet hij het afleggen. De prijs is ongeveer 275 bij de normale winkels. Je hebt meteen DirectX10 :) .
Je kan wel degelijk 2 branders tegelijk gebruiken, multi-recorder functie in nero? Of gewoon 2 verschillende dvd's tegelijk branden? Of als er toevallig in je brander nog iets loopt te draaien, en je moet op hetzelfde moment ff snel iets branden?

DVD-branders zijn niet zo duur meer dus je kunt hier makkelijk 2 van nemen
Erik Jan schreef op zondag 11 februari 2007 @ 16:27:
Koop alsjeblieft gewoon een kant-en-klare 19" oplossing van HP of Dell oid. voor de gegevensopslag, met RAID, hotswap, servicecontract, een normaal OS/filesystem, redundant PSU, backupfaciliteiten, propere Gbit NICs etc. etc als het om bedrijfsgegevens gaat.

Een beetje rommelen met zelf bij elkaar geraapt spul en dan 24/7 uptime verwachten, dat ben je niet echt realistisch bezig IMHO. En dan nog allemaal marketingspul bij nemen (rare Fatal1ty spullen), maar een karige videokaart en dan wel weer overclockgeheugen? 8)7 Ik zou het aan iemand met verstand overlaten.
Hier ben ik het wel mee eens, de configuratie van de ts is eigelijk een game-pc die als image-server gebruikt gaat worden, wat totaal niet handig is.
Speakers: Tja was moeilijk want eigenlijk worden 5 speakers niet gebruikt maar ja toch de Z-5500 gekozen
Juist ja, neem dan gewoon een 2.0 setje, of als de klant er van houd een 2.1 setje, dit bespaard een hoop geld en een 5.1 set neemt ook veel ruimte in natuurlijk. Hiervoor heb je aan onboard geluid waarschijnlijk ook wel genoeg (tenzij je veel last van ruis hebt).

[ Voor 39% gewijzigd door Chesta op 11-02-2007 19:40 ]

End of Transmission

• hello_moto
Je kan wel degelijk 2 branders tegelijk gebruiken, multi-recorder functie in nero? Of gewoon 2 verschillende dvd's tegelijk branden? Of als er toevallig in je brander nog iets loopt te draaien, en je moet op hetzelfde moment ff snel iets branden?

DVD-branders zijn niet zo duur meer dus je kunt hier makkelijk 2 van nemen
Wie doet dat nou en dan speel je het toch af in je DVD speler en dan kan je gaan branden. Maar het is
maar 12 euro dus ja...

• itsalex
  • Niet online
Het verschil tussen een DVD Speler en een DVD Writer is maar 5 euro. Dus daar ga ik niet over twijfelen.

Ik heb ook naar andere kast gekeken maar alles moet bereikbaar zijn en niet met een deurtje aan de voorkant. Ik zet de harde schijven waarschijnlijk ook in Raid maar ik ben aan het twijfelen of ik een oplossing van Enlight zal nemen voor 5 harde schijven Sata. Maar als ik dat zou doen dan kies ik liever voor een andere RAID kaart.

De videokaart moet niet de top zijn maar er tussenin. Ik weet dat er een 8800 met 320 mb komt maar er is niets meer boven de gekozen kaart. Het is echt heel achterlijk. Er is geen enkele prijsklasse tussen de 7900 en 8800.

De boxen maakt niets uit want die 6.1 staat in de aanbieding voor de 2.1.

o ja inkoop is inclusief BTW. Dan weten jullie hoe het ervoor staat. Ik koop onder andere in bij TechData, Quote, Bascomputers en Ingram. Qua koeler was het maar een voorstel. Het hoeft niet Zalman te zijn maar het past gewoon keurig bij elkaar. Zalman koelt ook de rest meteen. Als ik die van mij op topsnelheid zet dan hou ik mijn oude P4 3,0 ghz keurig op 50 graden terwijl deze standaard 60 graden wordt (ik weet dat die erg warm wordt).

Waarom kiezen voor 300 gb, 320 gb of 400 gb? Als ik 3 harde schijven van 300/320/400 gb koop is dat duurder dan 2 harde schijven van 500 gb. Dan kies ik liever voor 3 x 500 gb.

• Chesta
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 27-11-2025
hello_moto schreef op zondag 11 februari 2007 @ 21:04:
[...]
Wie doet dat nou en dan speel je het toch af in je DVD speler en dan kan je gaan branden. Maar het is
maar 12 euro dus ja...
Er zijn genoeg mensen die dat doen hoor. Ik heb zelf maar 1 dvd brander en hier erger ik me echt rot aan, twee branders is echt geen overbodige luxe.
itsalex schreef op maandag 12 februari 2007 @ 08:49:
De boxen maakt niets uit want die 6.1 staat in de aanbieding voor de 2.1.
Jij kijkt alleen maar naar zoveel mogelijk voor zo min mogelijk. Het lijkt me sterk dat jij die 6.1 set goedkoper kan halen dan een knappe 2.1 set. Ga niet iemand een 6.1 set verkopen alleen maar om het volledige budget te gebruiken. Je zei zelf in de startpost dat surround toch niet gebruikt gaat worden.
Waarom kiezen voor 300 gb, 320 gb of 400 gb? Als ik 3 harde schijven van 300/320/400 gb koop is dat duurder dan 2 harde schijven van 500 gb. Dan kies ik liever voor 3 x 500 gb.
Ligt eraan voor hoeveel je het inkoopt, waar ik koop zijn de prijzen per gigabyte van een 320gb schijf hetzelfde als die van een 500gb schijf. Welke je moet nemen ligt er aan wat voor raid je gaat gebruiken.

End of Transmission

• itsalex
  • Niet online
Ik heb een aantal dingen radicaal gewijzigd en het is geworden:

Coolermaster Stacker behuizing (incl. 2 x 5.25 voor 8 x 3,5 harde schijven)
Voeding Corsair 520W (denk dat deze prima is) (4xSATA aansluitingen, alles modulair)
Intel E6600 cpu met een Asus Silent Square koeler
2 gb DDR II geheugen (2 x Corsair 1024 MB, 667, C4 (was mooi meegenomen), Value Select)
Intel DG965WH moederbord
4 x 500 GB Samsung 16 mb Sata II (Raid 5)
BFG 7900GS 256MB PCIe HDTV (levenslange garantie (kan ik aanraden))
2 x Samsung SATA 18x DVD Brander
X-Fi geluidskaart Fatality Pro met front box (uit Duitsland (scheelde gewoon eventjes 50 euro met NL)

De prijs krijg ik morgen te horen wat het me totaal gaat kosten. Ik heb nu gekozen voor 1,5 tb schijfruimte. Dat leek me voldoende. Die BFG videokaart was echt spotgoedkoop dus ik ga dan niet voor een 8800.

Pagina: 1