USB of Low profile PCI geluidskaart met digitale 5.1 uitgang

Pagina: 1
Acties:

• redguy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

redguy

Can Cow come out to to play ?

Topicstarter
Ik ben al een tijdje op zoek naar een geluidskaart met een (liefst optische) digitale uitgang welke 5.1 geluid ondersteuning heeft.. Er zijn bergen kaarten met digitaal in/uit maar als je wat beter in de specs leest blijken die vrijwel allemaal stereo geluid te bieden. 5.1 is alleen als je gebruik maakt van de analoge uitgangen..

Probleem is dat ik slechts ruimte heb voor ene low profile pci kaartje, of een externe USB geluidskaart. Een full size XiFi o.i.d. kaart gaat echt niet passen.

Heeft er iemand een suggestie van een kaart/externe oplossing welke wel gewoon 5.1. geluid bied op zijn digitale poort ?

IP Rocks

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 12:13
redguy schreef op zaterdag 10 februari 2007 @ 20:22:
... Er zijn bergen kaarten met digitaal in/uit maar als je wat beter in de specs leest blijken die vrijwel allemaal stereo geluid te bieden. 5.1 is alleen als je gebruik maakt van de analoge uitgangen..

Probleem is dat ik slechts ruimte heb voor ene low profile pci kaartje, of een externe USB geluidskaart. Een full size XiFi o.i.d. kaart gaat echt niet passen.

Heeft er iemand een suggestie van een kaart/externe oplossing welke wel gewoon 5.1. geluid bied op zijn digitale poort ?
Elke geluidskaart met digitale output heeft 5.1, PASSTHROUGH. Wat jij vermoedelijk zoekt is eentje met Dolby Digital encoding waardoor een stereo signaal ge-encoded wordt naar Dolby Digital (uiteraard heb je dan geen 5.1 geluid, alleen wel de 5.1 kanalen)

Een standaard geluidskaartje stuurt in (bv) powerdvd gewoon vrolijk dolby digital of DTS out naar je receiver.

Lees [Soundcard] Nieuwe kaarten met Dolby Digital Encoding. eens door.

De goedkoopste optie is een kaartje gebaseerd op de CMedia 8788 chipset.

Kan alleen niet vinden of die er ook in LP is

[ Voor 8% gewijzigd door DJSmiley op 10-02-2007 20:40 ]