Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnEuTeR
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 24-02-2024

KnEuTeR

iedereen heeft een handelsmerk

Topicstarter
Ik heb, door omstandigheden, een Vista N versie op mijn PC geinstalleerd.

Maar ik wil wel gewoon media player erop hebben, dus die wil ik apart installeren.
Maar ik kan hem nergens vinden om te downloaden, ik kan alleen media player 11 vinden voor XP. Op de pagina voor vista staat nergens een download link.

http://www.microsoft.com/...windowsvista/default.aspx

Hoe krijg ik media player erop? Heb hem niet persee nodig voor filmpjes gebruik ook VLC, maar ik kan bv ook geen windows mobile devices center installeren omdat ik geen media player heb :(

Computers ain't that smart, Whatever man built could be taken apart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ColdSTone|IA
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 28-12-2017

ColdSTone|IA

lui..

Eigenlijk meer een wilde gok, maar ik denk dat het staat bij je control panel / configuratie scherm -> Add/Remove Windows Components o.i.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:43

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Kijk hier eens: [Vista] BusinessN & WMP11: het is mogelijk!, daar is uitgelegd hoe er bij Bussiness N, dat wel maar idee is hetzelfde, WMP geïnstalleerd is.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien ff kijken in de Meuktracker ;)

Klik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

WMP 10 heeft lekker veel nut op Vista waar 11 wordt mee geleverd. Bovendien is het voor XP. Beetje nutteloos reply.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnEuTeR

KnEuTeR

Topicstarter
Hero Of Time schreef op zaterdag 10 februari 2007 @ 21:21:
Kijk hier eens: [Vista] BusinessN & WMP11: het is mogelijk!, daar is uitgelegd hoe er bij Bussiness N, dat wel maar idee is hetzelfde, WMP geïnstalleerd is.
ik heb ook business N.

Heb het verhaal even gelezen, maar dat is me toch echt iets te veel gedoe! Ik bedoel, ik kan me niet anders voorstellen dat microsoft de mensen die N hebben gekocht en toch erop terug willen komen en gewoon media player willen, daar een extra download voor aanbieden?

Heb wel iets gevonden over Media Restore Kit (voor XP N) maar die is nog niet beschikbaar voor vista :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dix0r
  • Laatst online: 16:16
KnEuTeR schreef op zondag 11 februari 2007 @ 11:33:
[...]

ik heb ook business N.

Heb het verhaal even gelezen, maar dat is me toch echt iets te veel gedoe! Ik bedoel, ik kan me niet anders voorstellen dat microsoft de mensen die N hebben gekocht en toch erop terug willen komen en gewoon media player willen, daar een extra download voor aanbieden?

Heb wel iets gevonden over Media Restore Kit (voor XP N) maar die is nog niet beschikbaar voor vista :(
Ik heb een tijdje terug met Microsoft gebelt over dit probleem, ze konden mij helaas ook nog niet vertellen wanneer deze package er zou komen. Erg frustrerend, aangezien ik nogsteeds geen filmpjes / wmv kan afspelen. Daarnaast kan ik idd ook niet synchen met mijn PDA.

Overigens schrijft de website al wel:
Deze versie van Windows Vista Business N heeft dezelfde functionaliteit als Windows Vista Business, behalve dat Windows Media Player en verwante technologieën als Windows Movie Maker er niet in zijn opgenomen. Hierdoor dient u zelf een mediaspeler te installeren als u cd's, mediabestanden of zelf video's wilt maken; de inhoud van uw mediatheek wilt ordenen, afspeellijsten wilt maken; mediabestanden naar draagbare mediaspelers wilt overbrengen; foto's via een thuisnetwerk wilt delen; of andere mediaspelertaken wilt uitvoeren. Dit heeft gevolgen voor andere functies als Synchronisatiecentrum en Groepsbeleid.

Computerfabrikanten kunnen een mediaspeler van een ander softwarebedrijf op Windows Vista Business N-computers voorinstalleren. Klanten kunnen ook zelf mediaspelers installeren, zowel die van Microsoft als van andere softwarebedrijven.
Het is dus momenteel 'gewoon' geduldig afwachten :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

k heb eeen beetje het idee dat microsoft absoluut niet mensen aan de N versie wil hebben, logisch ook in hun oogpunt.

ze zijn het tenslotte ook niet verplicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartena
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09 06:16
Tis natuurlijk allemaal leuk dat men die Business N versie gratis kan krijgen via MSDNAA en weet ik wat nog allemaal.... maar volgens mij ben je beter af om gewoon de 99 Euro neer te lappen voor de Home Premium OEM, dan ben je van het gezeik af, en heb je ook meteen mediacenter erbij :)

"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16:37
beter af door 100 euro te betalen voor de versie met WMP?
:?
Wel heel bizar om zo geld te besteden als je al een gratis versie hebt die slechts wmp mist.. als het te lastig is wmp11 erop te krijgen zijn er toch nog genoeg gratis vervangers waar je voor kunt kiezen ipv 10 euro te betalen?

Volgens mij stond op het msfn forum ook een topic hierover.. heb helaas geen link.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dix0r
maartena schreef op maandag 12 februari 2007 @ 22:51:
Tis natuurlijk allemaal leuk dat men die Business N versie gratis kan krijgen via MSDNAA en weet ik wat nog allemaal.... maar volgens mij ben je beter af om gewoon de 99 Euro neer te lappen voor de Home Premium OEM, dan ben je van het gezeik af, en heb je ook meteen mediacenter erbij :)
Dit gaat dus niet op... ik ging er vanuit dat ik in Business N gewoon media player zou kunnen installeren. Als ik dit had geweten had ik gewoon nog ff gewacht met een upgrade, en XP nog even gebruikt. En wtf moet ik met mediacenter, dat programma interesseerd me echt 0,0 :z
Jazco2nd schreef op maandag 12 februari 2007 @ 22:55:
beter af door 100 euro te betalen voor de versie met WMP?
:?
Wel heel bizar om zo geld te besteden als je al een gratis versie hebt die slechts wmp mist.. als het te lastig is wmp11 erop te krijgen zijn er toch nog genoeg gratis vervangers waar je voor kunt kiezen ipv 10 euro te betalen?

Volgens mij stond op het msfn forum ook een topic hierover.. heb helaas geen link.
Helaas zijn er nog geen goede vervangers, ik heb iig nog geen fatsoenlijke wmv codec kunnen vinden voor vista.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21:02

DinX

Motormuis

Lijkt me ook niet meer dan logisch dat je een pda zou kunnen syncen met een business editie. Maar dat kan dus niet met de N :{
Te gek voor woorden dat je daar absoluut die WMP voor nodig hebt.

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
DaTommy schreef op maandag 12 februari 2007 @ 23:20:
[...]

Dit gaat dus niet op... ik ging er vanuit dat ik in Business N gewoon media player zou kunnen installeren. Als ik dit had geweten had ik gewoon nog ff gewacht met een upgrade, en XP nog even gebruikt. En wtf moet ik met mediacenter, dat programma interesseerd me echt 0,0 :z

[...]

Helaas zijn er nog geen goede vervangers, ik heb iig nog geen fatsoenlijke wmv codec kunnen vinden voor vista.
Ok ik dacht dat iets als MPC gewoon zou werken op Vista, maar dan moet je wel bijv. de windows media codecs hebben.. dus behalve dat WMP er niet in zit zitten die codecs er ook niet bij.. WMLite(11) zal waarschijnlijk niet werken op Vista? werkt VLC ook niet op Vista? Die heeft de wmcodecs ingebouwd..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bogy
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07-04 16:39

bogy

Show me what u got!

mpc en ffdshow samen moeten al veel kunnen oplossen...

Volg BoGy's Visie op http://dcnet.be/praten. Op deze blog kan je eens wat anders lezen als op een ander...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dix0r
Jazco2nd schreef op dinsdag 13 februari 2007 @ 02:06:
[...]

Ok ik dacht dat iets als MPC gewoon zou werken op Vista, maar dan moet je wel bijv. de windows media codecs hebben.. dus behalve dat WMP er niet in zit zitten die codecs er ook niet bij.. WMLite(11) zal waarschijnlijk niet werken op Vista? werkt VLC ook niet op Vista? Die heeft de wmcodecs ingebouwd..
Hier heb ik iets aan _/-\o_

VLC had geen succes, maar WMLite11 wel! Kan nu eindelijk wmv los afspelen. Dit maakt het al iets draaglijker om te wachten op de media restore kit.

Voor de mensen die opzoek zijn naar WMLite11:

http://ksphere.free.fr/pu...e11%202.2.0.0%20Alpha.exe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

DaTommy, geledige link. Ik heb daar even de lite versie van 10 gedownload want mijn WMLite 2.4.0 is bugged. Deze werkt een stuk lekkerder. Ik draai dan wel XP, maar als deze ook op Vista gaat werken (voor WMP11) ga ik zeker WMP er eens uit slopen op wat voor manier dan ook (vLite bijvoorbeeld).

Dit is een wat overzichtelijkere link, waar meer lite versies staan:
http://ksphere.free.fr/site/codecspackage.php

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
Volgens mij was WMLite11 nog niet zo stabiel, maar ik weet niet of de maker er ondertussen aan heeft gewerkt. Dus bij problemen met 11 kun je misschien ook 10 gebruiken. En voor andere filmformaten doet ffdshow (www.x264.nl) het altijd wel prima, ook weer icm MediaPlayerClassic. Die gebruikt als het goed is gewoon de windows skin (tenminste in XP, met Vista/Bricopack etc skins) dus ziet er ook mooi uit. Succes. Ik zal nog lang bij XP blijven, maar ben blij te horen dat deze programma's werken op Vista.

Er zijn trouwens 2 WMLite versies, die van ksphere.free.fr is volgens mij het meest betrouwbaar, gebruik ik ook voor windows XP.

[ Voor 22% gewijzigd door Jazco2nd op 13-02-2007 16:09 . Reden: typfoutje ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnEuTeR

KnEuTeR

Topicstarter
Dat word dus nog even wachten op de restore kit inderdaad.

Btw truecrypt, winamp, citrix, etc etc werken ook allemaal nog niet, "Dit programma heeft bekende compatibiliteitsproblemen..." huil :S

Ik ga echt nooit meer de early adopter uithangen!

Ik had het ook niet gedaan als het niet noodzakelijk was, ik moest XP opnieuw installeren dus toen dacht ik dan maar gelijk Vista. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
Sja, je moet voor jezelf nagaan of Vista wel wat nuttigs toevoegd.. voor mij niet dus sla Vista misschien wel gewoon over...WMP gebruik ik toch allang niet dus dat MPC/ffdshow+WMLite werkt is voor mij weer een pluspunt, mocht ik toch overstappen. En dit is toch juist de bedoeling van Windows N? Dat je zonder WMP ook nog je media kan (misschien zelfs beter) afspelen.
Tis jammer van Winamp maar dat je die melding krijgt wil niet zeggen dat bijv. Winamp niet zal werken. Misschien werkt het voor jou gewoon perfect maar is er een exotische functie (die bijna niemand gebruikt) die voor problemen kan zorgen.

[ Voor 16% gewijzigd door Jazco2nd op 14-02-2007 00:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Johnny
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 04-07 11:10
Deze post ziet er wat zwaar uit
.Johnny in "[Vista] BusinessN & WMP11: het is mogeli..."

maar het werkt prima en het is niet zoveel werk als het lijkt. Voorwaarde is wel dat je met 2 schone Vista installs begint, anders haal je allerlei onheil op je hals. Is in een paar uurtjes gefixt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Met winamp heb ik geen problemen gehad, alleen dat hij de huidige playlist niet bewaarde. Dat was opgelost door de NTFS rechten op de winamp map volledig te zetten. Na een tweede install van Vista gebruikte ik de nieuwe optie van de installer door multi-user te gebruiken, instellingen opslaan in %userprofile%. Geen enkel probleem. Je moet wel door de bestandsassosiatie te voltooien uitvoeren als Admin (voor icoontje en als je iets wijzigt, installer runt al als Admin).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijnvds
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 05-09 10:03
Ah top, dat WMLite (heb ook versie 10 gepakt) werkt prima onder Vista. Ik gebruik GOM Media Player (speelt default al veel af maar geen WMV.. maar nu wel met die WMLite codecs..) Dus dat Media Restore Pack heb ik voorlopig niet meer nodig! 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijnvds
Oh heel fijn, ik kan ook gewoon weer online radio luisteren bij 538 e.d. :) Embedded WMV filmpjes zoals op Campus TV helaas niet :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is dit dus alleen bij de mensen met Windows Business N?
Een collega hier, heeft ok Vista Business (gewoon een Volume License versie) en bij hem is ook nergens Windows Media Player te bekennen.
Ook niet mogelijk om nog er extra op te installeren!
Heel vreemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supersheep40
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Als je nu windows update draait kun je het media restore pack binnenhalen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrC4u
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 07-07 12:34
Welke taal heb je geinstalleerd? Mijn NL versie ziet die update niet.

..: De 3 H's van Microsoft: Herhalen, Herstarten en Herinstalleren :..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supersheep40
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik heb inderdaad de engelse versie. de update heet: Nsku media restore pack for Vista x86 (KB925749), dus misschien je hem hiermee ook vinden. Het is trouwens een "Recommended" update en geen "important"

[ Voor 18% gewijzigd door Supersheep40 op 03-03-2007 18:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Puur uit interesse: waarom heb je voor windows vista N gekozen? Wat waren die omstandigheden als ik vragen mag?

i5-14600K | 32GB DDR5-6000 | RTX 5070 - MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrC4u
Heb alleen deze versie via MSDNAA kunnen aanvragen, licenties van de normale Business waren al vergeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnEuTeR

KnEuTeR

Topicstarter
spone schreef op zaterdag 03 maart 2007 @ 18:48:
Puur uit interesse: waarom heb je voor windows vista N gekozen? Wat waren die omstandigheden als ik vragen mag?
ze hadden alleen maar business N licenties op school.
gommaar schreef op zaterdag 03 maart 2007 @ 13:03:
Als je nu windows update draait kun je het media restore pack binnenhalen!
waar dan precies? windows update geeft bij mij aan dat er géén updates zijn? misschien alleen beschikbaar voor engelse versie?

[ Voor 30% gewijzigd door KnEuTeR op 04-03-2007 16:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrC4u
Ik heb gisteren de stoute schoenen aangetrokken en heb de XP versie van WMP11 gedownload. Tijdens de installatie van WMP is er opeens een update beschikbaar van circa 114MB en wel deze: Nsku media restore pack for Vista x86 (KB925749). Deze update voegt zover ik gezien heb WMP en Moviemaker toe. Ook werkt nu de Windows Prestatie-index weer. Dit betreft overigens de NL versie van Business N.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiSiLLUSiON
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-09 18:17
Het werkt inderdaad, maar bij sommige mensen bleek het pas te werken na het volgende:

- Het starten van de WMP11 installatie, deze breekt na de acceptatie van de EULA spontaan af,
- Het rebooten van het systeem,
- Het opnieuw starten van de WMP11 installatie _terwijl het Windows Update venster geopend is_.

Dan geeft de installatie een melding. Werkt dit nog niet, dan kun je proberen de installatie te starten en op dat exacte moment ook in het Windows Update venster te checken voor updates, dan komt de restore pack erbij te staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnEuTeR

KnEuTeR

Topicstarter
DiSiLLUSiON schreef op maandag 05 maart 2007 @ 10:07:
Het werkt inderdaad, maar bij sommige mensen bleek het pas te werken na het volgende:

- Het starten van de WMP11 installatie, deze breekt na de acceptatie van de EULA spontaan af,
- Het rebooten van het systeem,
- Het opnieuw starten van de WMP11 installatie _terwijl het Windows Update venster geopend is_.

Dan geeft de installatie een melding. Werkt dit nog niet, dan kun je proberen de installatie te starten en op dat exacte moment ook in het Windows Update venster te checken voor updates, dan komt de restore pack erbij te staan.
nou ik heb alle mogelijke combinaties geprobeerd, maar werkt dus ECHT nog niet bij mij. Ik heb Vista x64, mischien dat dat er iets mee te maken heeft...

kan je die update niet gewoon ergens LOS downloaden?
of gewoon een exe installer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Werkt gewoon hoor windows Media player 11 dloaden en dan een pack van 114 mb downloaden bij een update die je krijgt en draaien :)!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnEuTeR

KnEuTeR

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 16 maart 2007 @ 01:15:
Werkt gewoon hoor windows Media player 11 dloaden en dan een pack van 114 mb downloaden bij een update die je krijgt en draaien :)!
Geprobeert met Nederlandse Vista Business N en dan de 64 bit versie?

Welke "mediaplayer 11" downloaden en waar?

werkt bij mij namelijk nog steeds niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijnvds
Ik heb gedaan:

Downloaden Windows Media Player 11 voor XP
Installatie starten
EU License Agreement accepteren
Gelijk daarna 'check for updates' in Windows Update
Instalattie Media Player doet ondertussen niet echt iets..
Tada daar verscheen de recommended update voor Vista Business N :)
Downloading update right now...
Krijg nu ook de melding: A Windows Media Player update is availaible, do you want to update right now?
Ik klik maar ff nergens op :P Eerst de update van Windows laten downloaden..

[update:]

update laten downloaden en geinstalleerd.. reboot gedaan en tada het werkt :P Heb eindelijk Windows Media Player 11 op mijn Vista Business N én kan finally ook mijn Sandisk Sansa laten werken via MTP (Media Transfer Protocol)

[ Voor 19% gewijzigd door martijnvds op 02-04-2007 11:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnEuTeR

KnEuTeR

Topicstarter
EINDELIJK werkt het bij mij ook.

Het verschil zit het hem in dat ik windows vista 64 bit heb denk ik.

Ik kon eerder nog géén media player 64 bit voor windows XP downloaden, alleen 32 bit, daardoor werkte de truuk met de windows update ook niet.

Nu kon ik ineens een media player 11 voor windows XP 64 bit downloaden, en hup media restore pack verschijnt bij de windows update in vista 64 bit!

bij mij heet de update:

Nsku Media Restore Pack for Vista x64 (KB925749)

[ Voor 9% gewijzigd door KnEuTeR op 20-05-2007 12:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neko Koneko
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
(overleden)
Jazco2nd schreef op woensdag 14 februari 2007 @ 00:55:
Sja, je moet voor jezelf nagaan of Vista wel wat nuttigs toevoegd.. voor mij niet dus sla Vista misschien wel gewoon over...WMP gebruik ik toch allang niet dus dat MPC/ffdshow+WMLite werkt is voor mij weer een pluspunt, mocht ik toch overstappen. En dit is toch juist de bedoeling van Windows N? Dat je zonder WMP ook nog je media kan (misschien zelfs beter) afspelen.
Tis jammer van Winamp maar dat je die melding krijgt wil niet zeggen dat bijv. Winamp niet zal werken. Misschien werkt het voor jou gewoon perfect maar is er een exotische functie (die bijna niemand gebruikt) die voor problemen kan zorgen.
Nee, de bedoeling van de N versie is dat het een versie zonder Media player is. Blijkbaar heeft de EU echter niet duidelijk gespecificeerd dat andere players wel moeten werken, want de Realplayer versies die toen uitkwamen (toen de N versie uitkwam) werkten ook niet, schijnt dat ze toch MS DLL's gebruikten die MS er met media player ook uit heeft gesloopt ;) Was Real nog niet blij :D

N versie is dus niet een versie zonder Media Player, het is meer een versie zonder enige vorm van media support. VLC komt hier makkelijk doorheen, die heeft alles zelf in huis, maar als een speler onderdelen of DLL's van WMP gebruikt kun je het wel schudden op zo'n N versie.

edit: oeps, zie nu opeens dat ik heb gereageerd op een post van een half jaar oud... mijn excuses -O-

[ Voor 3% gewijzigd door Neko Koneko op 20-05-2007 13:08 ]

End-users are clingy complaining dipshits who will never ever be grateful for any concession you make. The moment you shut out their shrill, tremulous voices, the happier you will be for it.

Pagina: 1