Toon posts:

[ParititionMagic] data kwijt

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi jongens, volgens mij heb ik een heel groot probleem :(

Ik heb net mijn computer opnieuw geinstalleerd, had al wat problemen onderweg maar was allemaal goedgekomen. Alleen had ik op t eind 2 disk, waarvan 1 met windows, en de ander had 4 partities, waarvan 2 leeg. Nu wilde ik met beide lege partities de volle aanvullen. Dus PartitionMagic geinstalleerd, nota bene op een partitie die moest worden samengevoegd. Hop, computer opnieuw opgestart, en halverwege loopt ie vast. Opnieuw opgestart, en nu ben ik al mijn data van die schijf kwijt :( Al mn mp3tjes (veel zeldzame dingen!!!), al mn programma's etc. Gelukkig niet mijn belangrijke documenten en zo, maar toch een hoop waardevolle dingen.

Wie weet wat ik moet doen, kan ik het nog terugkrijgen?

• hello_moto
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 24-07 14:59
Heb je niet iets van Recovery CD'tjes of diskette's gemaakt?

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

hello_moto schreef op zaterdag 10 februari 2007 @ 17:08:
Heb je niet iets van Recovery CD'tjes of diskette's gemaakt?
Denk je dat hij daar z'n data mee terug krijgt? :?

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Verwijderd

Met Active Partition Recovery kan je een verwijderde partitie herstellen, als haar locatie op de harde schijf nog niet werd overschreven. Wanneer je met Active Partition Recovery op een verstandige manier een MBR (Master Boot Record) backup maakt, kan je steeds de MBR en de partitie informatie terugplaatsen.

en is nog een shareware programma ook

Recommended Reading:
Recovering NTFS boot sector on NTFS partitions (Q153973)
Recovering NTFS Boot Sector on NTFS Partitions

Description of the Windows 2000 Recovery Console(Q229716)
Description of the Windows 2000 Recovery Console

How to Recover From a Corrupt NTFS Boot Sector (Q121517)
How to Recover From a Corrupt NTFS Boot Sector

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 10-02-2007 17:21 ]

• hello_moto
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 24-07 14:59
Gunner schreef op zaterdag 10 februari 2007 @ 17:12:
[...]

Denk je dat hij daar z'n data mee terug krijgt? :?
Misschien is het wel de oplossing, die programma's raden toch niet voor niets aan om recovery schijfjes te maken als je een partitie toe wilt voegen lijkt me.

• Ray
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 03-03 19:09

Ray

tja het zoveelste slachtoffer van PM. het is ook een FU*()*CK programma. Hoe vaak het bij mij ook niet misgegaan is.....Maar gelukkig is er een mooie faq waar precies in staat hoe je alles terug kan krijgen. Lees die even door en alles zal weer goed komen :)

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Geef dan tenminste een link zodat de TS hem kan vinden. Dat was met enig zoekwerk van hem zelf trouwens ook wel gelukt.

TS gebruik voortaan de search.

OM FAQ / Beleid HDD Data kwijt...

ARME AOW’er

• Ray

Ray

Guardian Angel schreef op zaterdag 10 februari 2007 @ 20:22:
Geef dan tenminste een link zodat de TS hem kan vinden. Dat was met enig zoekwerk van hem zelf trouwens ook wel gelukt.

TS gebruik voortaan de search.

OM FAQ / Beleid HDD Data kwijt...
hehe had hem zelf zo ook niet bij de hand en ik dacht als ik de tip geef dan kan hij mooi zelf zoeken :) een beetje inspanning vanuit de ts kan nooit kwaad natuurlijk. Maar ik zie dat jij al zo goed bent om de link te geven

Verwijderd

Belangrijkste is dat je geen data op de schijf zelf nu gaat verplaatsen - want dan kan het zo zijn dat je over je 'oude' data heen schrijft.

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

offtopic:
Trotsmodus: 2e in de verkiezing meest hulpvaardig gebruiker 2005 en 2006

Maar tbv de zoekfunctie, Acronis heeft imo betere én goedkopere programma's. Zowel voor het maken van images en partitie-wijzigingen. De helpdesk van hen doet het werk uitstekend toen ik mijn versie naar een nieuwere wilde upgraden en hem niet kon downloaden..

ARME AOW’er

• Ray

Ray

Guardian Angel schreef op zondag 11 februari 2007 @ 00:37:
[...]

offtopic:
Trotsmodus: 2e in de verkiezing meest hulpvaardig gebruiker 2005 en 2006
waar was dat nou weer voor nodig ? TS is al sinds 2004 ingeschreven dus hij weet echt wel dat er een faq lijst is....sjonge. Normaal gaat er een topic dicht om en nu ga je mij erom lopen flamen....

Afin zelf goede ervaringen met GDB. Je kan eerst een trial proberen en kijken of het werkelijk je bestanden terug kan halen voor dat je besluit het te kopen.

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:16

Croga

The Unreasonable Man

StuiTeR schreef op zaterdag 10 februari 2007 @ 19:59:
tja het zoveelste slachtoffer van PM.
Tsja... als je gewoon de instructies van PM volgt dan maak je inderdaad die recovery schijven en als het dan vast loopt kan PM met behulp van die schijven gewoon door gaan waar hij gebleven was.....

• Arx
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 26-05 17:32

Arx

Two Thoughts Ahead!

offtopic:
Wat een ego's....

@AnTzor: voordat je alles gaat downloaden, probeer eerst eens chkdsk uit te voeren van de Windows XP recovery mode. Die is best wel instaan wonderen te verichten. Misschien voor jou ook. ;) Mijn Windows partitie was ook gecrashed met PQMagic alles weg. chkdsk gebruikt en alles terug! :D

[ Voor 18% gewijzigd door Arx op 11-02-2007 10:42 ]

Copywight 2000,2001,2002,2003,2004,2005,2006,2007 Arx. All wights wesewved. | PS Network tag -> Arx_nl

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

StuiTeR schreef op zondag 11 februari 2007 @ 10:33:
[...]
waar was dat nou weer voor nodig ? TS is al sinds 2004 ingeschreven dus hij weet echt wel dat er een faq lijst is....sjonge. Normaal gaat er een topic dicht om en nu ga je mij erom lopen flamen....
offtopic:
Omdat dit topic in CSA staat en de FAQ van OM wordt bedoeld. Daarnaast nofi hoor. Een TR was er al eerder, geen reactie.

ARME AOW’er

• Ray

Ray

Guardian Angel schreef op zondag 11 februari 2007 @ 11:38:
[...]

offtopic:
Omdat dit topic in CSA staat en de FAQ van OM wordt bedoeld. Daarnaast nofi hoor. Een TR was er al eerder, geen reactie.
oeps, helemaal niet gezien :) ach het zal wel mijn maandelijkse periode zijn. Hoor je eingelijk als man geen last van te hebben maarja :X bovenstaande tip voor chkdsk is ook een goede trouwens

Verwijderd

Topicstarter
Hmm sorry ik had eerst wel gezocht, en ook die faq gevonden, maar ik verdronk een beetje in de terminologie. Ik ben al wel een tijd geregistreerd maar kom nooit zo veel eigenlijk. In ieder geval was de tip van Active Partition Recovery een goede, ik heb mijn Programs-partitie weer 100% terug, waaronder mijn DC++ filelist. Mijn mp3-partitie is compleet gemutileerd, kan nog wel een deel terugkrijgen maar ik vertrouw het niet meer zo.

Gelukkig bedacht ik net dat ik alleen maar mijn oude filelist in dc moet kwakken om te kunnen zien wat ik had en weer opnieuw downloaden, van DVDtjes plukken die ik aan vrienden heb uitgedeeld en zo :) Zo kan ik het meeste wel weer terugkrijgen denk ik, behalve misschien wat zeldzame bootlegs.

Dat van die rescue disks zei PM inderdaad, maar ik heb geen floppydrive :O en ook geen mogelijkheid 80GB te backuppen, alhoewel ik de zeldzame dingen eigenlijk even op een DVD had moeten gooien.

In ieder geval bedankt voor alle hulp! Ik denk dat ik maar even ergens een externe HD ga regelen om alles wat ik nu nog heb te backuppen, en dan mijn disk weer even compleet opnieuw formatteer. Als dat niet lukt zet ik dat andere partitie-programma wel even aan het werk, die is wel veilig in het gebruik?

• Ray

Ray

'die is wel veilig in het gebruik?'

probleem is dat het altijd wel eens mis kan gaan. Dus je zult altijd een backup moeten maken wil je voor 100% zekerheid gaan. Helaas is mijn persoonlijk ervaring met PM niet zo best. Ik verander dus nooit meer iets op die manier. Gewoon een full backup en dan de schijf in zijn geheel weer indelen met het proggie van de hd maker is voor mij de beste oplossing gebleken.

• Spider.007
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Verwijderd schreef op zondag 11 februari 2007 @ 16:56:
Hmm sorry ik had eerst wel gezocht, en ook die faq gevonden, maar ik verdronk een beetje in de terminologie.

[...]
Vermeld dat in het vervolg dan even in je topicstart :)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Pagina: 1