Ik wil binnenkort heel graag beschikken over de Sony Vaio FE41M laptop. Deze gaat mijn huidige desktop vervangen. Ik kon trouwens zweren dat op GOT een Sony Vaio FE series topic was maar deze kan ik niet meer vinden na 2 keer zoeken. Met het oog op Vista en dat zo'n laptop weer 5 jaar mee kan (technisch levensduur) is deze keuze gevallen. Hier even kort de specs:
- Intel Core 2 Duo T5500 (1.6Ghz; 2Mb L2 Cache; 667Mhz FSB)
- 120GB S-ATA 5400RPM
- 2048MB DDR2 667 (2 x 1024)
- DVD+-RW/+-R DL/RAM/ cardreader
- NVIDIA® GeForce® Go 7400 128 MB
- 3 x USB2.0, 1 x VGA, 1 x Mic, 1 x headphone, 1x TV (S-video), 1 x Firewire, 1 x Type II PC-card, 1 x Express Card, 1 x RJ11, 1 x RJ45, 1 x port replicator
- 15.4" WXGA Onyx Black TFT (1280 x 800)/ 0.3 Megapixel Webcam
- Windows Vista Home Premium
- Interne W-LAN 54Mbps/ Bluetooth 2.0
- 1 jaar carry in garantie
Wat ik er voornamelijk mee ga doen is office, fotobewerking en de wat oudere games spelen. Na veel research heb ik toch een aantal vragen over dit apparaat.
1. Op Sony.nl en via vele webshops wordt er beweerd dat de harde schijf 5400rpm is. Op Sonystyle.nl wordt echter 4200rpm beweerd. Wat is waar?
2. Een groot voordeel is natuurlijk dat Windows Vista al voorgeinstalleerd is op de laptop. Hierdoor hoef ik niet voor 15 maart 2007 een laptop te halen om voor de Vista Upgrade Programma in aanmerking te komen. De vraag is, werken alle hardware componenten binnen deze laptop al met Vista? (Bijvoorbeeld, Bluetooth functie, webcam, touchpad etc, etc.)
3. Ik heb deze vraag al rondgevraagd bij de webshops maar bij het eerste keer gebruik dient men zelf recovery CD/DVD's te maken van Vista. Hierbij gaan tevens veel voorgeinstalleerde programma's die niet altijd nodig/nuttig zijn mee. De vraag is of er toch een manier is om een totale schone installatie erop te krijgen van Vista?
Als dank voor de antwoorden, hier wat plaatjes van het apparaat
(Klik voor vergroting)
- Intel Core 2 Duo T5500 (1.6Ghz; 2Mb L2 Cache; 667Mhz FSB)
- 120GB S-ATA 5400RPM
- 2048MB DDR2 667 (2 x 1024)
- DVD+-RW/+-R DL/RAM/ cardreader
- NVIDIA® GeForce® Go 7400 128 MB
- 3 x USB2.0, 1 x VGA, 1 x Mic, 1 x headphone, 1x TV (S-video), 1 x Firewire, 1 x Type II PC-card, 1 x Express Card, 1 x RJ11, 1 x RJ45, 1 x port replicator
- 15.4" WXGA Onyx Black TFT (1280 x 800)/ 0.3 Megapixel Webcam
- Windows Vista Home Premium
- Interne W-LAN 54Mbps/ Bluetooth 2.0
- 1 jaar carry in garantie
Wat ik er voornamelijk mee ga doen is office, fotobewerking en de wat oudere games spelen. Na veel research heb ik toch een aantal vragen over dit apparaat.
1. Op Sony.nl en via vele webshops wordt er beweerd dat de harde schijf 5400rpm is. Op Sonystyle.nl wordt echter 4200rpm beweerd. Wat is waar?
2. Een groot voordeel is natuurlijk dat Windows Vista al voorgeinstalleerd is op de laptop. Hierdoor hoef ik niet voor 15 maart 2007 een laptop te halen om voor de Vista Upgrade Programma in aanmerking te komen. De vraag is, werken alle hardware componenten binnen deze laptop al met Vista? (Bijvoorbeeld, Bluetooth functie, webcam, touchpad etc, etc.)
3. Ik heb deze vraag al rondgevraagd bij de webshops maar bij het eerste keer gebruik dient men zelf recovery CD/DVD's te maken van Vista. Hierbij gaan tevens veel voorgeinstalleerde programma's die niet altijd nodig/nuttig zijn mee. De vraag is of er toch een manier is om een totale schone installatie erop te krijgen van Vista?
Als dank voor de antwoorden, hier wat plaatjes van het apparaat