Toon posts:

Bomen en Bos ik zie het alletwee niet meer

Pagina: 1
Acties:
  • 63 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakers,

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen.
Dit is mijn huidige systeem:
Mobo: ASrock dual sata2 (inc.upgrade board)
CPU: amd 4200 x2 am2
Videokaart: ati x800
Rest: niet zo belangrijk

Ik wil dus een nieuwe videokaart. Maar allereerst weet ik niet hoe het op dit moment is met het PCI-e en het agp verhaal. Wat is nu beter en wat wordt de standaard in de toekomst. Het lijkt of de agp weer meer terug komt. Aangezien ik alletwee kan plaatsen op mijn mobo. Is dat de allereerste afweging. (kaart mag mee naar volgend mobo)
als ik dat gekozen heb, moet ik natuurlijk mijn budget vaststellen dat zal maximaal 200 euro zijn.
Wat gaan we ermee doen: alles! gamen, renderen, video, office. etc.
Ik zit zelf te denken aan een x1950 maar daar heb je ook zoveel in 256mb geheugen 512mb etc.
kan ik niet beter een x1650xt nemen of toch meer naar de Nvidea....
En hoe zit het met directx verhaal.? zit ik in diepshit als Directx10 standaar wordt als ik nu een leuk kaartje aanschaf?

Samengevat: Hebben jullie wat aanbeveling t.o.v. een Kaartje tot 200 Euro wat voor gamen/video wordt gebruikt. Met als mogelijkheid pci-e of agp?

gr. Morholt

• Cloudy
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 12-07 09:20
AGP is de oude slot voor videokaarten en PCI-e de nieuwe. De x1950 pro is zowel in AGP en PCI-e uitvoering, waarschijnlijk denk je daardoor dat AGP weer in is.

DirectX10 wordt tegenwoordig nog niet gebruikt, de eerst spel die directx 10 gebuikt komt pas over een 1/2 jaar. En dan is het nog geen standaard. Het hangt dus er vanaf hoe lang jij met je videokaart wil doen. Ik denk dat je met een directx 9 kaart nog zo'n 2 jaar mee verder kan, misschien wel langer maar dan kan je niet alles op high settings spelen.

Als je voor een directX 9 kaart gaat is de X1950 pro idd een goeie keuze, de agp versie doet er nauwelijks onder voor de PCI-e versie. Alleen is de PCI-e meer toekomstgericht, bijv als je later je moederbord wilt vervangen voor een nieuwe.

Als je voor de directX10 kaart gaat, dan is de goedkoopste kaart toch de 8800GTS met 340 MB VRAM. En hij kost toch al 290 euro excl. verzendkosten.

Wazaa?

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:53

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

**LET OP** Welke videokaart/monitor moet ik kopen?

Als je door de bomen het bos niet meer ziet, heb je een gids nodig. Zo'n gids heet een Best Buy Guide - die we op de frontpage hebben staan. Vervolgens kun je met in-depth reviews op de betere sites (Toms Hardware, Anandtech) zien wat allemaal relevant is in VGA performance. En als je een beetje de achtergronden hebt kun je op de VGA charts op Toms Hardware kijken naar performancevergelijking van tientallen soorten kaart.

Kortom, geen enkele reden voor een topic. Gewoon je even inlezen :z

Oslik blyat! Oslik!

Dit topic is gesloten.