Toon posts:

Hitachi Deskstar 160Gb

Pagina: 1
Acties:
  • 25 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik heb even goede raad nodig. Ik heb een Hitachi Deskstar van 160 Gb en die doeget niet meer. Als de PC start blijft de BIOS hangen oppet moment dat de disks geautodetect worden. Disk eruit... PC start zonder mankeren. Disk erin...hangen. Alleen een unk-unk-unk geluidje hoor ik. De schijf heeft al een paar nachten in de vriezer gelegen, heeft een klap tegen zijn zijkant gehad....niks. Ik heb het dekseltje er toen maar even af gehaald om even te kijken. Als ik de disk dan aansluit gebeurt er binnenin niks. Platen draaien niet, de kop komt niet van zijn plaats, he-le-maal niks. Zou het nog zin hebben om op een vervangend printplaatje uit te gaan? Heeft er iemand nog een idee dat het proberen waard is? Alvast enorm bedankt.

Groet!
Hans

• Shaggy
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22-02 14:51

Shaggy

Misantroop pur sang

Welkom op GoT :)

Je hoeft hier echt geen groeten te doen en accent te typen ;)

Ik denk dat je schijf gewoon kapot is, zeker nu je de deksel eraf hebt gehaald. 1 stofje tussen leeskop en platter en dan is het zoeizo dag-dag. ( niet een hele slimme actie.)

Kan gewoon zijn dat het motortje kapot is geweest, of idd de printplaat. Maar ik denk dat je zoiezo an elk advies weinig meer zal hebben ben ik bang.

Making an ass of myself since the 70's

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Die schijf kan je nu je em open gemaakt hebt wel weg gooien. 1 stofje kan idd al dodelijk zijn voor een HDD. Waarschijnlijk was ie voor het open maken al kapot en nu is ie dat helemaal.

Verwijderd

Topicstarter
Bedaank voor de bemoedigende woorden. Maar ik heb een héle schone kamer, daar stoft het niet. :) Maar goed. Winnen wat er te winnen valt, hè? Mocht je iemand tegenkomen die een printplaatje van zo'n disk (of een hele schijf) overheeft...denk aan me. Als dat ding dan toch verrot is kan het ook geen kwaad om er wat mee te experimenteren. Ook zijn nog meer tips meer dan welkom.

Groet! (wel zo beleefd, de groetjes doen, toch...?)
Hans

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Verwijderd schreef op zaterdag 10 februari 2007 @ 10:51:
Bedaank voor de bemoedigende woorden. Maar ik heb een héle schone kamer, daar stoft het niet. :) Maar goed. Winnen wat er te winnen valt, hè? Mocht je iemand tegenkomen die een printplaatje van zo'n disk (of een hele schijf) overheeft...denk aan me. Als dat ding dan toch verrot is kan het ook geen kwaad om er wat mee te experimenteren. Ook zijn nog meer tips meer dan welkom.

Groet! (wel zo beleefd, de groetjes doen, toch...?)
Hans
Eh, nee, we groeten hier niet op GoT (lees de FAQ). En je kunt wel denken dat je kamer stofvrij is, NIETS is stofvrij op de fabrieken van Intel en AMD na ;)
Maar, die is gewoon kapot, denk dat zelfs een nieuw printplaatje daar niets aan doet.

Verwijderd

Topicstarter
Exorcist schreef op zaterdag 10 februari 2007 @ 10:54:
[...]

Eh, nee, we groeten hier niet op GoT (lees de FAQ). En je kunt wel denken dat je kamer stofvrij is, NIETS is stofvrij op de fabrieken van Intel en AMD na ;)
Maar, die is gewoon kapot, denk dat zelfs een nieuw printplaatje daar niets aan doet.
Halleluja, wat is dit voor wereld waar je elkaar geeneens aardig voor elkaar mag zijn. Trouwens, in de handleiding staat dat je niet HOEFT te groeten, niet dat het niet MAG.

OT: dat van dat stof was een grapje hoor; ik heb wel eens van cleanrooms gehoord (en btw, zelfs dié zijn niet stofvrij). Het punt was: als dat ding kapot is maakt het ook niet meer uit als ik het deksel eraf haal en wat experimenteer.

Groet!
Hans

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online
Verwijderd schreef op zaterdag 10 februari 2007 @ 19:46:
[...]

Halleluja, wat is dit voor wereld waar je elkaar geeneens aardig voor elkaar mag zijn. Trouwens, in de handleiding staat dat je niet HOEFT te groeten, niet dat het niet MAG.

Groet!
Hans
//off-topic
En de toegevoegde waarde van deze discussie?
Beetje bij de hand voor iemand die hier net zijn eerste topic start en om hulp vraagt.
//off-topic

Als je denkt dat er met een nieuwe printplaat nog iets te redden valt, waarom heb je dan de schijf opengemaakt? Als je toch al denkt dat dat ding totaal verrot is, waarom start je dan een topic?
Wat wil je nu horen? Of moeten we op zoek naar een nieuwe printplaat?

Prullenbak lijkt me een leuke optie. De kans dat je met een vervangend printplaatje de schijf weer aan de praat krijgt is erg klein, omdat het zo te horen aan het draaiend gedeelte ligt. De data die er op staat lijkt me niet erg belangrijk, anders zou je hem niet opengemaakt hebben, neem ik aan. En om nu precies zo'n zelfde schijf te gaan zoeken lijkt me dan niet erg zinvol. Dat geld kun je beter aan een nieuwe schijf besteden.

[ Voor 9% gewijzigd door White Feather op 10-02-2007 21:13 ]

Verwijderd

Topicstarter
Witte veder heb jij mijn eerste post wel gelezen? Wie heeft de off-topic discussie gestart? Wasn't me. Als je geen printplaat of disk voor me hebt, dan ga alsjeblieft van mijn rug af, ja?!

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Neem eens de OM FAQ / Beleid » Hoe krijg ik verloren gegane data terug? door voor een uitleg hoe je je data kunt recoveren :) Daarin staat ook o.a. de printplaat-suggestie. Niet geschoten is altijd mis ;)

FAQ-gevalletje, topic dicht dus.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.