Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Anti-spam tip?

Pagina: 1
Acties:
  • 117 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Volgens dit bericht kan een groot deel van de spamfilters omzeild worden door tekst te plaatsen in afbeeldingen. Misschien is het een goed idee om afbeeldingen niet standaard weer te geven in mails, maar om ze te behandelen als attachment zodat de gebruiker ze handmatig moet downloaden. Zou dit niet een deel van het spamprobleem oplossen? In sommige e-mailclients kan je afbeeldingen zo laten behandelen, maar de grootste mailproviders zoals hotmail geven nog steeds standaard de spamafbeeldingen weer.

• Kroontje
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 28-11 19:57

Kroontje

...

Maar dan komt die spam alsnog bij je binnen toch? En dat wil je juist niet..

[ Voor 21% gewijzigd door Kroontje op 09-02-2007 14:06 ]

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Ik laat al vele jaren (1995) alle mail als ASCII zien. Maar dat vermindert niet de hoeveelheid spam die er binnenkomt, je ziet het alleen niet.
Edit: zegt Spuit_1_1

[ Voor 7% gewijzigd door F_J_K op 09-02-2007 14:06 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Een beetje spamfilter tagged tegenwoordig toch wel mails die alleen maar een image bevatten :?

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

Verwijderd

Topicstarter
Kroontje schreef op vrijdag 09 februari 2007 @ 14:05:
Maar dan komt die spam alsnog bij je binnen toch? En dat wil je juist niet..
Inderdaad, maar het zou sommige gebruikers weerhouden om het te openen, en als de methode minder succesvol wordt verdwijnt ze gedeeltelijk vanzelf wel.

Verwijderd

Afbeeldingen zijn altijd attachments, dat sommige clients ze laten zien alszijnde mail body is een ander verhaal.
Er loopt trouwens een topic over het scannen van dat soort mailtjes voor spam tagging

• elTigro
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23-11 10:52

elTigro

Es un Gringo!

AtleX schreef op vrijdag 09 februari 2007 @ 14:06:
Een beetje spamfilter tagged tegenwoordig toch wel mails die alleen maar een image bevatten :?
Dat wel. Het probleem is dat er vaak ook een prachtig verhaal (van onsamenhangende zinnen welliswaar) bijstaat. Speciaal om spamfilters te misleiden.

Lazlo's Chinese Relativity Axiom:No matter how great your triumphs or how tragic your defeats --approximately one billion Chinese couldn't care less.

• wielhelm
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-11 23:20

wielhelm

80/86 ST bladebladed

GFI

mailessentials filtert deze bij mij voor 95% eruit.

Verwijderd

wielhelm schreef op vrijdag 09 februari 2007 @ 14:17:
GFI

mailessentials filtert deze bij mij voor 95% eruit.
Idd. laatst op cursus geweest en GFI Mail Essentials filtert het er uit. Zet Bayesian Learning aan en geef hem wat vergelijkings materiaal en het is bijna een genot om te zien hoe hij zijn werk verricht. _/-\o_

• Kroontje
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 28-11 19:57

Kroontje

...

Verwijderd schreef op vrijdag 09 februari 2007 @ 14:07:
[...]
Inderdaad, maar het zou sommige gebruikers weerhouden om het te openen, en als de methode minder succesvol wordt verdwijnt ze gedeeltelijk vanzelf wel.
Mensen blijven nieuwsgierige wezens heb ik het idee. Ik werk hier met TrendMicro producten op o.a. een Lotus Domino systeem en wanneer de spam niet geblokkeerd wordt, openen ze het toch. Wanneer afbeeldingen worden geblokkeerd, klikken ze toch op de knop om de afbeeldingen weer te geven. Zodra deze berichten direct in de spam-inbox worden gedumpt (bij andere cliënts) zijn ze ineens niet zo nieuwsgierig meer en vertrouwen ze erop dat het 'geldige' spam is.

En daarbij, de spamfilters worden steeds beter en beter door die nieuwe methodes wat ook weer nadelen heeft. Ik heb mijn spamfiler al op low moeten zetten omdat zowat alles tegen gehouden werd. Wanneer ik vanaf Gmail of Hotmail een e-mail naar mijn zakelijke adres verstuur met "Hey hallo" of één willekeurige letter in het onderwerp wordt deze al geblokkeerd.

[ Voor 19% gewijzigd door Kroontje op 09-02-2007 14:25 ]

• J2pc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

J2pc

UT Tux Edition

elTigro schreef op vrijdag 09 februari 2007 @ 14:14:
[...]

Dat wel. Het probleem is dat er vaak ook een prachtig verhaal (van onsamenhangende zinnen welliswaar) bijstaat. Speciaal om spamfilters te misleiden.
ah, vandaar die meuk die altijd onder m'n dagelijkse apothekers-krant staat :+

"The computer is incredibly fast, accurate, and stupid. Man is unbelievably slow, inaccurate, and brilliant. The marriage of the two is a challenge and opportunity beyond imagination." © Stuart G. Walesh

• XippIX
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
ik gebruik http://www.spamfighter.com/ ideaal programma om mijn spam tegen te houden, werkt prima, en blokkeert ook alle plaatjes.

Verwijderd

Topicstarter
XippIX schreef op vrijdag 09 februari 2007 @ 14:44:
ik gebruik http://www.spamfighter.com/ ideaal programma om mijn spam tegen te houden, werkt prima, en blokkeert ook alle plaatjes.
En de belangrijkste vraag: Wordt er niet te veel gefilterd?

• Snowwie
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-11 04:51
Verwijderd schreef op vrijdag 09 februari 2007 @ 15:03:
[...]
En de belangrijkste vraag: Wordt er niet te veel gefilterd?
De beste filter, dat ben jezelf :)

Mijn YouTube Channel

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13:58

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Ja prachtig maar deze top filter is lui ;) Kortom, de vraag blijft staan: filtert die niet te veel :)

• ErikRo
  • Laatst online: 03-10 17:38
Ik werk tegenwoordig met een white filter list en mijn prullebak wordt geleegd zodra ik thunderbird afsluit Geen irritatie meer doordat je alle spam voorbij ziet komen. Werkt alleen als je geen gewenste mail van onbekenden krijgt. Ik ken echter al mijn vrienden dus die zijn toegevoegd.

"I don't have any solution but I certainly admire the problem." -- Ashleigh Brilliant

• Xof
  • Laatst online: 12-05 10:38

Xof

ErikRo schreef op zondag 11 februari 2007 @ 16:27:
Ik werk tegenwoordig met een white filter list en mijn prullebak wordt geleegd zodra ik thunderbird afsluit Geen irritatie meer doordat je alle spam voorbij ziet komen. Werkt alleen als je geen gewenste mail van onbekenden krijgt. Ik ken echter al mijn vrienden dus die zijn toegevoegd.
En wat als iemand mailed met een nieuwe e-mailadres of via via heeft iemand jou mailadres gekregen en wil jou een vraag stellen.
Of iemand via GoT mailed je, dan komen ze allemaal in je spambox terecht :)

• vliegjong
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 08-08-2017

vliegjong

Bump!

Anti Spam is en blijft lastig. Voor een mailserver is het aan te raden om een Network Reputation Services dienst van Postini te gebruiken. Dit is een soort betaalde RBL. Dit scheelt vaak al 60 procent. Verder op basis van signatures en eventueel pre whitelisting kom je vaak een eind.
Spam in plaatjes is en blijft een lastig verhaal. Kleurinformatie alsmede omvang en filegrootte veranderen steeds.

Ik ben een Nerd, jij ook? Dan zijn er namelijk 10 toffe mensen :)

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Dit kun je misschien ook eens doorlezen:
spam met boodschap verpakt in GIF

🖥️ | 🚗

Verwijderd

Topicstarter
White-listen op server-niveau zou niet zo'n slecht idee zijn. Eerst en vooral zou er bij mailproviders een service moeten komen zodat je er gebruik van kan maken. Het punt is dat deze methode algemeen bekend moet worden, zodat iedereen het kan toepassen en iedereen weet dat ze niet kunnen mailen naar mensen die geen expliciete toelating gegeven hebben voor hun adres. Dan zouden enkel 'gekaapte' adressen nog een probleem kunnen vormen. Of in eerste instantie zou je een white-list kunnen gebruiken voor je mailbox en de rest laten terecht komen in je spambox, zodat je af en toe eens kan controleren op afzenders die niet op de hoogte zijn dat je die maatregel toepast.

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Een white list vind ik echt de omgekeerde wereld. Dan kun je net zo goed helemaal geen mail meer gebruiken, want er zal zoveel goede mail geblockt worden waardoor het een onbetrouwbaar medium wordt.

Ik gebruik zelf het spamfilter in Thunderbird en die werkt vooralsnog prima. Ook spam met plaatjes wordt er praktisch altijd uitgefilterd.

Verwijderd

Yep aan de hand van dat topic (mijn ervaring en sources staan er ook in)
werkt goed, alleen nog eens die (nep) bounce mails tegenhouden

Verwijderd

Topicstarter
Palomar schreef op dinsdag 13 februari 2007 @ 11:26:
Dan kun je net zo goed helemaal geen mail meer gebruiken, want er zal zoveel goede mail geblockt worden waardoor het een onbetrouwbaar medium wordt.
Als er aan de voorwaarden die ik opgesomd heb voldaan is zal dat niet het geval zijn.

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 13 februari 2007 @ 14:41:
[...]
Als er aan de voorwaarden die ik opgesomd heb voldaan is zal dat niet het geval zijn.
maar hoe kan iemand jou dan nog bereiken? Ze krijgen dan ws. een bounce-mailtje oid terug waarin staat dat ze niet op de whitelist staan, maar dan? Dan kom je uit op een systeem dat je alsnog een mailtje ontvangt als: "iemand met adres blaat@aap.com heeft geprobeerd je te mailen, wil je hem op de whitelist plaatsen?". Maar dan zit je nog steeds met talloze berichtjes die je moet doorlezen om wel of niet te accepteren, net als spam als je dit handmatig moet sorteren en verwijderen.
En over die bounce-mailtjes waarbij de verzender duidelijk wordt gemaakt dat zn mail niet afgeleverd is, een geautomatiseerd systeem zal dit niet snappen (bijv. updates van je bestelling bij een webshop etc..).

Het lijkt mij iig meer kwaads dan goeds te doen...

Verwijderd

Topicstarter
Gewoon op een andere manier dan per mail (irl, gsm,...) afspreken om elkaar te accepteren. Als het niet op die manier kan is het vast niet zo'n belangrijk persoon. Wil je iemand mailen? Wissel elkaars mailadres uit en voeg het toe in het online adresboek, een adresboek dat fungeert als whitelist.

Voor mensen die dagelijks honderden spam-mailtjes ontvangen zou dit een kleine moeite zijn (elke dag honderden mails controleren of ze spam zijn, of om de paar dagen/weken iemand contacteren of gecontacteerd worden om een mailadresje toe te voegen).

Het is geen verplichting he, het is een optie en je kan het afspreken met je omgeving. Er moet enkel nog een service komen op de servers van de mailproviders zodat je er gebruik van kan maken.

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Verwijderd schreef op vrijdag 09 februari 2007 @ 14:04:
Volgens dit bericht kan een groot deel van de spamfilters omzeild worden door tekst te plaatsen in afbeeldingen. Misschien is het een goed idee om afbeeldingen niet standaard weer te geven in mails, maar om ze te behandelen als attachment zodat de gebruiker ze handmatig moet downloaden. Zou dit niet een deel van het spamprobleem oplossen? In sommige e-mailclients kan je afbeeldingen zo laten behandelen, maar de grootste mailproviders zoals hotmail geven nog steeds standaard de spamafbeeldingen weer.
Je kan met OCR-herkenning nog steeds veel doen. Helaas weten spammers dat ook en hebben die zo hun eigen projecten (http://sam.zoy.org/pwntcha/)

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Verwijderd

Marzman schreef op dinsdag 13 februari 2007 @ 17:52:
[...]

Je kan met OCR-herkenning nog steeds veel doen. Helaas weten spammers dat ook en hebben die zo hun eigen projecten (http://sam.zoy.org/pwntcha/)
Dit gaat over het herkennen van captcha's, voor registratie doeleinden en zo.
OCR voor anti-spam, is toch weer heel wat anders (en eenvoudiger).

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Eh, je hebt gelijk, dit gaat inderdaad over die registratiedingen in forums ed :)

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Pagina: 1