Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

spam met boodschap verpakt in GIF

Pagina: 1
Acties:
  • 674 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• dudok12
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 28-10 20:39
Weet niet of dit het juiste forum is, maar wilde graag ideeen horen van GoT-volk over het volgende: sinds een tijdje krijg ik spam berichten die niet door het spamfilter/ virusfilter van xs4all worden geblokkeerd. Het zijn telkens berichten met wazige topic en afzender, met een tekst over het kopen van aandelen, verpakt in een embedded gif. Onder de gif staat een onzin tekst van een 20-tal regels.

Krijg er per dag een stuk of 4: irritant.

Vraag: enig idee hoe dit soort meuk te blokkeren/ filteren is? BTW: ik strooi niet overal mijn email adres rond en ik bezoek geen ranzige sites.

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11:42

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

*.gif blocken in je firewall?

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08:56

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Ik ken het. Ik zie ze ook door de spamfilter bij google heen komen. ER staat een samenraapsel van engelse woorden in. Het lijkt me een beetje een gegenereerde lap tekst die voor de computer niet te onderscheiden is van echte human language. Het lijkt me dan ook een erg lastig te filteren type spam helaas.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

• Bastien
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

Bastien

Probleemeigenaar

Ik heb laatst ergens eens iets gelezen over een (uitbreiding op een) spamfilter die de mogelijkheid had om mbv OCR inhoud van plaatjes te bekijken op spam. Alleen geen idee meer waar en hoe. Het was nog wel een techniek in ontwikkeling. Ik zal vanavond thuis anders wel even kijken in mijn bookmarks.

Je privacy is voor het eerst geschonden bij de eerste echo. Daarna wordt het er de rest van je leven niet meer beter op.

• dudok12
Woah, da's snel... Gif's laten blokkeren door de firewall: Weet niet of mijn mcafee firewall alleen gifs uit email kan blokkeren (jaja rtfm ;) ).

Als alle gif's worden geblokkeerd, zien websites er wel kaal uit...

• Outerspace

Outerspace

Maar je zou het ook misschien kunnen instellen op je mailprogramma (zoals Outlook etc.).

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

• Eijkb
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 10:41

Eijkb

Zo.

Bastien schreef op dinsdag 07 november 2006 @ 13:47:
Ik heb laatst ergens eens iets gelezen over een (uitbreiding op een) spamfilter die de mogelijkheid had om mbv OCR inhoud van plaatjes te bekijken op spam. Alleen geen idee meer waar en hoe. Het was nog wel een techniek in ontwikkeling. Ik zal vanavond thuis anders wel even kijken in mijn bookmarks.
Dat is een leuke oplossing voor ISP's inderdaad. Je wilt niet weten hoeveel resources dit kost |:(

Voor de thuissituatie is dit wel te doen natuurlijk. Ik reageer meer als technisch medewerker van een hosting bedrijf en ik vecht dagelijks tegen spam. Momenteel lijkt greylisting nog het beste te werken.

.

• Marlibica
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17-11 11:43

Marlibica

Tijd voor een ondertitel.

Outerspace schreef op dinsdag 07 november 2006 @ 14:03:
Maar je zou het ook misschien kunnen instellen op je mailprogramma (zoals Outlook etc.).
Hmnja.. krijg je het mailtje zonder plaatje.. het blijft troep. Het is de bedoeling uiteraard dat je het NIET krijgt :)

Sign here against sigs

• Outerspace

Outerspace

Marlibica schreef op dinsdag 07 november 2006 @ 14:07:
[...]

Hmnja.. krijg je het mailtje zonder plaatje.. het blijft troep. Het is de bedoeling uiteraard dat je het NIET krijgt :)
Nee, volgens mij zou het programma dan je mail moeten bouncen :) Dan krijg je hem dus niet binnen.

[ Voor 5% gewijzigd door Outerspace op 07-11-2006 14:09 ]

• silentsnake
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-11 15:05
Greylisting wordt ook steeds meer toegepast en de spammers weten dat ook. Als ze hun spam na een half uurtje nog een keer versturen dan komen ze ook door greylisting heen. Enige wat je kan doen is de spamassassin score verhogen als het e-mailtje bestaat uit 1 plaatje, maar daar verhoog je ook weer de kans op false positives (denk aan mensen die even snel 1 vakantie kiekje doorsturen zonder er tekst bij te zetten) En de inhoud van een gifje bekijken en analyseren lijkt me geen uitkomst voor veel verkeer, tenzij je een grote mailcluster wilt bouwen met een aantal nodes.

• honey
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-11 20:17
Inderdaad een groot probleem. Krijg er zelf een stuk of 20-30 van binnen dagelijks.

Ik denk toch echt dat er geen oplossing voor SPAM komt tenzij er een tarief per verzonnen e-mail wordt gevraagd, zeg 0,1 eurocent per e-mail?

Xs4all is vaak wel pro-actief bezig met dit soort zaken, dus we moeten misschien nog even geduld hebben?

• Robinski
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-09 21:22

Robinski

A.K.A. RHarmsen

Betalen per bericht vind ik zelf een beetje overdreven.

Het wordt gewoon hoog tijd voor een nieuwe systeem (protocollen enz)
waarbij het niet zomaar meer mogelijk is om mail te sturen van een random adres.

dingen als Sender Policy Framework (SPF), Domain Keys, SenderID/CallerID zijn al voorbeelden hoe door middel van DNS, e-mail licht beveiligd kan worden.

echter zijn er nog niet echt veel bedrijven/providers dit hier gebruik van maken.

10xAXItec AC-265P = 2,650kWp @ SolarEdge SE2200 - PVOutput

• Volk
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11:45
ik heb hetzelfde probleem als de ts :(

Emails met een afbeelding in de volgende trend:

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~jfolkers/meukz.jpg

atm ongeveer 3 mailtjes per dag, maar het lijkt alleen maar erger te worden.
Als iemand een oplossing weet, heeeel graag :P

• DDemolition
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 30-11 19:02

DDemolition

slopen is mijn lust en leven

Stond een tijd geleden een bericht op de FP over dit.
Zal het eens zoeken of het het nieuwsbericht nog kan vinden..

Edit:
Jups gevonden
Spammers stoppen praatjes in plaatjes

[ Voor 31% gewijzigd door DDemolition op 07-11-2006 18:57 ]

Specs: Server, WS boven, WS beneden

Verwijderd

Oh ja die heb ik dagelijks ook in m'n (5) inboxjes.. gek wordt ik ervan.. stomme stocks en over de prijzen gaan stijgen :r

Keywords zijn het beste, en aan de Subject van de mail kan je al gauw uitlezen om wat voor mail het gaat. Keywords blacklisten is de truuc... Het lijkt me trouwens heeeeeeel klein dat er een klant mij gaat emailen over "stock" tenzij het "stock speeds" oid is:P

• BootVluchteling
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 11:49
*Bookmarked*

* BootVluchteling heeft ook last van deze spam.. dacht dat ik de enige was. gelukkig niet O-)

ik ben maar een simpele ziel, die het puur op zn thuismail krijgt via outlook Xpress..

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18-11 21:53

MeNTaL_TO

The future is not set

Ik word vooral gek op het moment van delivery failed spam.
Spamruns die doen alsof ik de afzender ben en krijg dus de berichten op die manier binnen, ik krijg de filter maar niet goed om die automatisch te verwijderen (voor alle duidelijkheid, ik ben niet besmet en dus daadwerkelijk de afzender van die mail, ik zie duidelijk dat het gegenereerde adressen zijn op mijn catchall van demon).

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

• Kippenijzer
  • Laatst online: 26-11 20:02

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

Het wachten is idd op een efficient stuk OCR of iig andersoortig stuk plaatjseherkenning. DWZ, volgens mij verschillen de plaatjes ondanks dat ze identiek lijken van keer tot keer. Dus een licht heuristische check waarmee je maar 1 keer een bepaald plaatje als spam af hoeft te geven en je filter vanaf dat moment alles wat op bepaalde punten >99% overeenkomt ook meteen trasht.

• MadMarky
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Ik heb ook al een tijdje last van deze mails, maar Cloudmark (tip!) filtert ze er allemaal uit.
Wel jammer trouwens dat Cloudmark alleen met Outlook & Outlook Express te gebruiken is.

🖥️ | 🚗

• PromoX
  • Laatst online: 26-11 13:17

PromoX

Flying solo

Nog een stukje uit de nieuwsgroep xs4all.adsl van Miquel van Smoorenburg (medewerker xs4all) over dit onderwerp:
Die aandelen scam is heel erg. Maar men gebruikt:

- botnets voor het versturen (dus verzender is niet vast)
- random afzender adressen
- random tekst in de mail
- de spam zelf staat in een plaatje, maar het plaatje wordt elke
keer overnieuw berekend en hoewel het er hetzelfde uiziet voor
een mens is het bestand elke keer compleet anders... dit kan
omdat de spammers botnets gebruiken dus onbeperkte CPU power hebben

Kortom, als mens zie je een overeenkomst (het plaatje), maar
voor een computer zijn er geen overeenkomsten of unieke kenmerken.

Wat men wel doet is FuzzyOCR gebruiken om de plaatjes te
herkennen. Dat gaat goed als je 1 server met een Xeon processor
hebt die een paar honderd emails per dag moet filteren .. als je
miljoenen emails per dag moet filteren (zoals xs4all) dan is nog
maar de vraag of dat qua CPU power mogelijk is, maar ik meen
dat JP er naar gaat kijken.

And I'm the only one and I walk alone.

Verwijderd

Vooral email@domeinnaam is hier de dupe van... Ik krijg de gekste mails van zelfs admin@domeinnaam.com oid terwijl ik zelf admin ben :P Ik suggereer ook om voortaan mochten ze contact willen opnemen dat via msn support te doen, aangezien ik geen 900 emails per 3 dagen ga zitten uitzoeken... gaan per direct de vuilnisbak in.

Op elk (goed) domeinnaam + hostingpakket zit wel een goed stuk software om spam mee te blokkeren. Het kost ook even wat werk op het begin, maar dan zal je zien dat je spamhoeveelheid stukken minder is.

Er is helaas nog geen conreet werkende oplossing hiervoor, dan manual dingen gaan zitten invoeren.

• Maurits van Baerle
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Ik denk dat ik nu tussen de 50 en 100 van dit soort mailtjes per dag krijg. :/ Ik heb m'n hoofd maar geprogrammeerd om me er niet aan te storen tot iemand (één van m'n ISP's waarschijnlijk) er iets op vindt, client-side lukt het me niet.

Het enige wat me opviel is dat een heleboel mailtjes als subject beginnen met: "SEXUALLY EXPLICIT :". Waarschijnlijk om aan bepaalde regelgeving te voldoen of zo. Daar filter ik nu op en dat scheelt iets van 20% gok ik.

Het grote: DAB+ digitale radio topic / IPv6 topic / OpenWRT topic

Verwijderd

Client-side gaat je ook niet echt lukken aangezien het toch van je Mailserver afgehaald moet worden en een apart spam-programma het weer moet uitzoeken :) Switch daarom van tijd tot tijd met email adressen. Gelukkig krijg ik bij @home zelden dit soort mails binnen.. soms wel soms niet.. het lijkt erop dat @home er ook echt iets mee doet iig.

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Bastien schreef op dinsdag 07 november 2006 @ 13:47:
http://wiki.apache.org/spamassassin/OcrPlugin

Op zich werkt het en ook nog best snel, wij hebben het op onze interne mailserver. Het staat alleen nu weer uit omdat het iets te goed werkte (veel bedrijven gebruiken handtekeningen met logo's en die mailtjes werden er ook te vaak uitgefilterd).

[ Voor 3% gewijzigd door Marzman op 07-11-2006 19:40 ]

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• Sjoerd
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Ik blokkeer alle afzenders direct in office outlook, ik zag echter dat er ook een mogelijkheid is om een lijst met adressen te blokkeren, niemand ie ook een lijstje heeft, als we een stuk of 10 van die lijsten samenvoegen dan scheelt dit al zeker 80% volgens mij.

Modelbouw - Alles over modelbouw, van RC tot diorama

• Arjan
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

Het blijft me ontgaan dat er ook maar een cent verdiend wordt met deze praktijken...
weet iemand hoe dat zit?
Ik zal overigens eens kijken naar de mogelijkheid wat open source software aan elkaar te koppelen om een ocr achtig iets in elkaar te zetten :)

dat was er al...

[ Voor 5% gewijzigd door Arjan op 07-11-2006 19:43 ]

oprecht vertrouwen wordt nooit geschaad

• Maurits van Baerle
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 07 november 2006 @ 19:36:
Client-side gaat je ook niet echt lukken aangezien het toch van je Mailserver afgehaald moet worden en een apart spam-programma het weer moet uitzoeken :) Switch daarom van tijd tot tijd met email adressen. Gelukkig krijg ik bij @home zelden dit soort mails binnen.. soms wel soms niet.. het lijkt erop dat @home er ook echt iets mee doet iig.
Ach, ik vind het niet erg om binnen te halen, als het maar meteen in m'n Junk folder terechtkomt. Nu verstroebelt het de goede mail in m'n inbox.

Mail adressen switchen is geen optie, mijn opdrachtgevers moeten me weten te vinden en heb om die reden dus al tien jaar hetzelfde adres.

• Maurits van Baerle
  • Niet online
Atgast schreef op dinsdag 07 november 2006 @ 19:42:
Het blijft me ontgaan dat er ook maar een cent verdiend wordt met deze praktijken...
weet iemand hoe dat zit?
Niet zo raar hoor, de spammer wordt gewoon netjes betaald door de opdrachtgever per duizendtal verstuurde mailtjes, netjes een factuurtje met serverlogs erbij en een paar controle adressen ertussen voor de oprachtgever, hele lucratieve business voor hem. De opdrachtgever laat 100.000 mailtjes versturen door de spammer, als 1% van de mensen reageert (en dat is een hele lage schatting) heeft hij nog steeds heel veel reacties.

[ Voor 9% gewijzigd door Maurits van Baerle op 07-11-2006 19:50 ]

• EWK
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

Dat aandelen verhaal werkt als volgt (volgens de krant tenminste).

De gifs zijn moeilijk te zien door de spamfilter. Vele mensen krijgen de aandelenberichten en uit de praktijk blijkt dus dat toch mensen die aandelen gaan kopen.

Vraag aandelen stijgt --> aandelen waarde stijgt ook.
De makers met die aandelen schijnen nu al percentages van 8% te hebben gehaald.

Quote uit de Volkskrant:
AMSTERDAM - Vergeet het goedkope krediet en de erectiepillen: er valt meer te verdienen aan spam – ongewenste reclame per e-mail – op de effectenbeurs. Door aandelen goedkoop in te kopen en de koers daarna met spam op te drijven, kunnen fraudeurs aardige winsten opstrijken, zeggen een Britse en een Amerikaanse onderzoeker.
En ook:
Gemiddeld stijgt een fonds zoals gezegd 4,9 procent, maar een effectieve spammer kan de beurswaarde van een bedrijf voor korte tijd zelfs met 6 procent opdrijven.
Zie ook:
http://www.volkskrant.nl/...lapend_aandeel_Stuur_spam!

Hoi!

• Arjan
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

Maurits van Baerle schreef op dinsdag 07 november 2006 @ 19:45:
[...]

Ach, ik vind het niet erg om binnen te halen, als het maar meteen in m'n Junk folder terechtkomt. Nu verstroebelt het de goede mail in m'n inbox.

Mail adressen switchen is geen optie, mijn opdrachtgevers moeten me weten te vinden en heb om die reden dus al tien jaar hetzelfde adres.
ik doe tegenwoordig alles redirecten naar 1 mailadres @ mijndomein. Als ik ergens registreer is het het_domein_waar_ik_registreer@mijndomein.nl.
Dan weet ik tenminste waar het vandaan komt. (zo blijkt codeproject.com spam te versturen...)

oprecht vertrouwen wordt nooit geschaad

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Atgast schreef op dinsdag 07 november 2006 @ 19:51:
[...]

ik doe tegenwoordig alles redirecten naar 1 mailadres @ mijndomein. Als ik ergens registreer is het het_domein_waar_ik_registreer@mijndomein.nl.
Dan weet ik tenminste waar het vandaan komt. (zo blijkt codeproject.com spam te versturen...)
Dat doe ik ook, maar eigenlijk is dat niet slim. Je kunt zo namelijk nooit meer af van je catch-all mailbox omdat je niet precies weet wat je allemaal in gebruik hebt en het spamprobleem wordt alleen maar groter.

/▌

• dudok12
Dacht al dat ik niet de enige was met dit probleem. Ik heb dan nog relatief mazzel met slechts 4 van dit soort berichten per dag... Ben verbaast over de inventiviteit van de spammers, terwijl de berichten echt bagger bevatten. Ben niet echt met aandelen bezig, maar de inhoud zegd mij helemaal nix...

Hoop op een snelle actie van xs4all. Met outlook express is er weinig slim te filteren. Zou wellicht een ander email progsel willen, freeware, waarmee ik email met embedded gifs direct naar de prullebak kan sturen. Die troep wordt dan nog steeds verstuurd, maar staat dan niet meer in mijn inbox...

Kent iemand een dergelijk programma?

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Thunderbird is gratis en heeft een goed spamfilter. Maar als je outlook express wilt blijven gebruiken, vroeger waren veel mensen te spreken over K9. Je zou dat eens kunnen proberen.

/▌

• MadMarky
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Wat is er mis met mijn suggestie?
Van de +/- 400 spammailtjes die ik ondertussen gehad heb (enkel aandelenspam) is misschien 1% in m'n inbox beland, dat is redelijk netjes vind ik.

🖥️ | 🚗

• Maurits van Baerle
  • Niet online
MadMarky schreef op dinsdag 07 november 2006 @ 20:19:
Wat is er mis met mijn suggestie?
Van de +/- 400 spammailtjes die ik ondertussen gehad heb (enkel aandelenspam) is misschien 1% in m'n inbox beland, dat is redelijk netjes vind ik.
Bedoel je Cloudmark? Ik gebruik Apple Mail dus dat is dan geen optie voor mij.

• MadMarky
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Mja ik doelde dus meer op de reactie van dudok12, hij had het over Outlook. En het grote nadeel van Cloudmark is inderdaad dat het alleen voor Outlook is, maar dat had ik ook al genoemd.

🖥️ | 🚗

• thaan
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online
langezwieper schreef op dinsdag 07 november 2006 @ 19:39:
Ik blokkeer alle afzenders direct in office outlook, ik zag echter dat er ook een mogelijkheid is om een lijst met adressen te blokkeren, niemand ie ook een lijstje heeft, als we een stuk of 10 van die lijsten samenvoegen dan scheelt dit al zeker 80% volgens mij.
Ik begin dan maar alvast met een lijstje dat ik hierbij export vanuit Outlook, kunnen jullie je import junk mail adressen van outlook uit het stof halen.
Import dit lijstje maar.

Iemand lijstje ruilen, dat ik weer kan toevoegen?

[ Voor 4% gewijzigd door thaan op 07-11-2006 21:15 ]

• EWK
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

thaan schreef op dinsdag 07 november 2006 @ 21:14:
[...]

Ik begin dan maar alvast met een lijstje dat ik hierbij export vanuit Outlook, kunnen jullie je import junk mail adressen van outlook uit het stof halen.
Import dit lijstje maar.

Iemand lijstje ruilen, dat ik weer kan toevoegen?
Dit is dweilen met de kraan open...

Ik heb bij mijn moeder het programmatje spamfighter op de pc gezet. Werkt perfect.

Het is volledig gratis en houd alles buiten!

Alleen krijg je wel onder je berichten te staan iets van:
Mijn mailbox wordt spamvrij gehouden door Spamfighter. Spamfighter heeft al 1700 spam berichten voor mij gewist! Wil je dit ook? Download hem dan hier
Maar als je dat over hebt voor een (gratis) spamvrije inbox kijk dan hier eens:
http://www.spamfighter.co...MG4peLhtYgCFUQKQgodDzdkhw

Edit: van de website:
Optie om de SPAMfighter voetnoot uit uitgaande e-mails te verwijderen

Alle SPAMfighter Standard gebruikers krijgen automatisch een voetnoot onderaan de uitgaande mail. Het geeft aan dat het anti-spam software van SPAMfighter gebruikt en het aantal spam mails dat tot nu toe is geblokt. Ook is er een link naar de SPAMfighter website.

Als SPAMfighter Pro gebruiker, heeft u de optie om deze voetnoot uit uw uitgaande e-mail te verwijderen.

[ Voor 19% gewijzigd door EWK op 07-11-2006 21:37 ]

Hoi!

• salvador4
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 30-11 11:05
Marzman schreef op dinsdag 07 november 2006 @ 19:39:
[...]

http://wiki.apache.org/spamassassin/OcrPlugin

Op zich werkt het en ook nog best snel, wij hebben het op onze interne mailserver. Het staat alleen nu weer uit omdat het iets te goed werkte (veel bedrijven gebruiken handtekeningen met logo's en die mailtjes werden er ook te vaak uitgefilterd).
Ik zou eens kijken naar http://wiki.apache.org/spamassassin/FuzzyOcrPlugin Deze is een stuk uitgebreider en doet goed zijn werk, veel instel mogelijkheden

• Robinski
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-09 21:22

Robinski

A.K.A. RHarmsen

salvador4 schreef op dinsdag 07 november 2006 @ 22:47:
[...]

Ik zou eens kijken naar http://wiki.apache.org/spamassassin/FuzzyOcrPlugin Deze is een stuk uitgebreider en doet goed zijn werk, veel instel mogelijkheden
Enig idee of dit ook te integreren is in de SpamAssassing engine zoals Kerio Mailserver die gebruikt?

10xAXItec AC-265P = 2,650kWp @ SolarEdge SE2200 - PVOutput

• Facer
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Facer

Ken net.....

Zelf gebruik ik Mdaemon als mail server. Deze controleert of het bericht een spam bericht is en zet dan zijn report in de header van de mail:

* 1.8 HTML_IMAGE_ONLY_24 BODY: HTML: images with 2000-2400 bytes of words
* 0.0 HTML_MESSAGE BODY: HTML included in message
* 18 BAYES_99 BODY: Bayesian spam probability is 99 to 100%
* [score: 1.0000]
* 0.8 SARE_GIF_ATTACH FULL: Email has a inline gif
* 1.7 SARE_GIF_STOX Inline Gif with little HTML

Zoals je hierboven ziet controleert hij of er alleen een afbeelding in het bericht staat en of deze afbeelding in het e-mail bericht zelf staat. Door de Bayesian learning methode en Spam Trap _/-\o_ mogelijkheid in MDaemon leert de mail server ook wat precies spam is.

Gemiddeld wordt 41.46% aan inkomende mail als Spam gemarkeerd. Hierdoor heb ik maximaal 1 spam bericht per dag in me inbox en mocht er 1 Spam bericht door glippen zet ik hem in de Bayesian learning public folder zodat om 0:00 gaat kijken of die er nog wat van kan leren.

Helaas ben ik nog niet zo'n uitgebreide filter tegengekomen voor een e-mail programma

[ Voor 0% gewijzigd door Facer op 08-11-2006 00:46 . Reden: Spelling ]

• lowfi
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06:20
Ik heb daar de volgende filter in apples mail voor gemaakt:

Afbeeldingslocatie: http://lowfi.nl/temp/imagespam.jpg

99% wordt nu tegen gehouden. Denk dat zoiets ook wel te vogelen valt in andere clients?

• sjaakaq
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 29-09 07:31

sjaakaq

It might get loud

Het vreemde is dat die email vaak gepaard gaan met hele lappen tekst. Ik krijg er ook meerdere per dag, en het is idd vaak een plaatje plus teksten zoals:
lot of MMOs really put a lot of effort in incorporating the usual holiday festivities, and . I guess we should take solace in the fact that the original inputs to News at Seven are the stories written by people who gather news, sift through the facts and create stories from them. decorated shops introducing new merchandise to create an early holiday feeling.
What do you suppose this is costing them? page contained sexually explicit images and profanity.
I guess we should take solace in the fact that the original inputs to News at Seven are the stories written by people who gather news, sift through the facts and create stories from them. Christmas Album,A The CompanYAs new Aclassic with a twistA holiday CD, he . I guess we should take solace in the fact that the original inputs to News at Seven are the stories written by people who gather news, sift through the facts and create stories from them. It's very interesting. of your time so you can complete those handmade crafts before the holiday crunch hits .
com, NY -The ever-expanding holiday shopping season is starting even earlier this . She worries about him. It was always a fun conversation and I enjoyed helping people get more out of their PDA.
One of the guys said, "You can't really build anything anymore. The implication of this system is that much of what we see on a newscast could be automated.
I guess we should take solace in the fact that the original inputs to News at Seven are the stories written by people who gather news, sift through the facts and create stories from them.
The calendar was created by artist .
its annual meeting on property rights, power and policy today at the Sheridan Holiday Inn. It also includes a few excerpts from the novel.
It seems that some unsavory types are using internet job boards to scam people into giving up their personal info. popular electronics, abruptly rearranging the Christmas and Hanukkah calendar for its .
To most I offer the advice of carefully considering who might be looking and what they might think if they see your photos, opinions, and ideas posted online.
the next big promising musical artist, not the next pin-up calendar bimbo or . Be sure to watch Tim's piece at the WYFF website.
The effect as demonstrated by the video above is mesmerizing.
I've been feeling a little guilty about using it for so long, so when someone offered to sell me a unit he bought in February, I jumped at the chance. Holiday programs, bridge, Sunday brunches and films. holiday shopping season. Are there other tests I should do? It's simple, easy, and elegant.
At the end, it simply came out on a catwalk at the other end of the basement.
The two story area we came into had once been a JC Penney, but you wouldn't have known it from looking.
It looked like someone had been stockpiling clothes and toiletries. Louis friends with us since we'd never been there before, but they hadn't been able to joins us that night.
Louis friends with us since we'd never been there before, but they hadn't been able to joins us that night.
Judging by the looks of it, a bum had apparently been using this part as their apartment.
Sometime before, Chris had met a couple guys taking pictures there who were familiar with Underground Ozarks and knew about me.
At the bottom of the tunnel, a rusted air vent gave way enough for me to slip inside, although it was a dirty experience.
We weren't really even sure which end of the mall we'd come in from, and we were reluctant to look down at the end of the mall where the strange person had been trying for unlocked doors. I took a few quick flash pictures of the area, which I'd been relucant to do as we were going in, and then we rushed out of the area.
We worked on it for a while with a piece of metal and a shovel, and we finally wedged it open. There were clothes, furntiure, and pretty much anything else you'd expect to find at a garage sale.
Unfortunately, it would've taken a small raft to explore the chamber. As the person got closer, I could tell from the baggy clothes that the person, a guy, was definitely no cop.
We worked on it for a while with a piece of metal and a shovel, and we finally wedged it open. All the tile had already been pulled up from the floor, and we could see shops all along the way had plastic covering their entrances. So, Hiccup and I headed back down to the other side of the basement to meet him where he would come out, and we got there about the same time as he did. In the end, though, I just went back to the basement and crawled back out of the air vent. While we were talking, Chris mentioned about a building next door that was supposed to have some kind of sub-basement in it. It wasn't a big deal, but I tended to be a little more paranoid about sneaking into new places in large, unfamiliar cities.
Everything had been gutted out, leaving bare concrete colummns and floors.
We were just thankful and made a hasty retreat back to the resort we were staying at.
As the person got closer, I could tell from the baggy clothes that the person, a guy, was definitely no cop. There just wasn't any easy way to get down there and check it out.
We started out with the abandoned River Roads Mall.
We started out with the abandoned River Roads Mall. Sometimes, to get from one section of floor to the other, we would have to force open another rusty door, although we weren't damaging them. From there, we were able to go down a floor to another section we hadn't been able to access, and it was the same way.
We creeped around a little bit and came to a wet area surrounding a grate in the floor.
Volgens mij trekken ze gewoon @random teksten van het internet...maar op welke manier zorgt dit ervoor dat spamfilters het doorlaten :?

leoaq.fm // Jeune Loop

• Marzman
  • Niet online

Marzman

leokennis schreef op woensdag 08 november 2006 @ 00:56:
Het vreemde is dat die email vaak gepaard gaan met hele lappen tekst. Ik krijg er ook meerdere per dag, en het is idd vaak een plaatje plus teksten zoals:

[...]

[...]

Volgens mij trekken ze gewoon @random teksten van het internet...maar op welke manier zorgt dit ervoor dat spamfilters het doorlaten :?
Omdat die tekst niet commercieel is en niet over viagra, hypotheken of rolexen gaat en dus een relevant bericht kan zijn.

/▌

Verwijderd

Ik heb een flink aantal domeinen en catch-all ingeschakeld op de meeste domeinen.
Maak gebruik van Spamassassin op de server en krijg elke morgen om 8 uur een overzicht van gefilterde spam.
Zijn er ongeveer 15 per dag, dus valt reuze mee.
Filter staat op streng, 5 "strafpunten" is voldoende om als spam te worden aangemerkt en de meeste spammailtjes zitten tussen de 5 en 20 "strafpunten".

Ontvang net weer een overzicht en zie tot mijn verbazing dat 1 e-mailtje een score heeft van 55595.9

Nu word ik zo nieuwsgierig dat ik 't mailtje eigenlijk wel wil zien......

Een interessant bericht over spam van dit moment; http://www.techweb.com/showArticle.jhtml?articleID=193600350

• BootVluchteling
urnie538 schreef op dinsdag 07 november 2006 @ 19:50:
Dat aandelen verhaal werkt als volgt (volgens de krant tenminste).

De gifs zijn moeilijk te zien door de spamfilter. Vele mensen krijgen de aandelenberichten en uit de praktijk blijkt dus dat toch mensen die aandelen gaan kopen.

Vraag aandelen stijgt --> aandelen waarde stijgt ook.
De makers met die aandelen schijnen nu al percentages van 8% te hebben gehaald.

Quote uit de Volkskrant:

[...]

En ook:

[...]

Zie ook:
http://www.volkskrant.nl/...lapend_aandeel_Stuur_spam!
misschien heel stom hoor.. maar is het misschien dan niet slim om die aandelen zelf ook te kopen zodra je spam ervan binnenkrijgt..?

• salvador4
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 30-11 11:05
Robinski schreef op woensdag 08 november 2006 @ 00:22:
[...]

Enig idee of dit ook te integreren is in de SpamAssassing engine zoals Kerio Mailserver die gebruikt?
Nee sorry geen idee ik heb geen ervaring met Kerio.

Hier nog een SARE plugin voor het analyseren van plaatjes, deze vangt ook erg veel af! http://www.rulesemporium.com/plugins.htm

• Maurits van Baerle
  • Niet online
BootVluchteling schreef op woensdag 08 november 2006 @ 10:02:
[...]

misschien heel stom hoor.. maar is het misschien dan niet slim om die aandelen zelf ook te kopen zodra je spam ervan binnenkrijgt..?
Ja, dat is slim. Echter alleen als je er heel vroeg bij bent en weet wanneer de organisatoren massaal hun aandelen gaan dumpen. Zolang je niet weet of je één van de eerste bent met die spam én niet weet wanneer de organisatoren van plan zijn te dumpen is het vooral gigantisch riskant. Je zult nooit zoveel kunnen verdienen als de organisatoren want die zijn natuurlijk altijd het eerste om te kopen én te verkopen.

Een voorbeeld scenario is ongeveer als volgt:
Zij kopen op $10.
Als het aandeel op $15 staat gaan ze spam laten versturen.
Als het aandeel dan op $25 staat gaan ze verkopen.

Jij koopt dus sowieso nooit voor hij op $15 staat dus jouw winst is al minder en mogelijk zie jij de spam pas als hij op $24 staat. Jij denkt dat hij misschien wel $30 kan halen maar dat doet hij niet want de organisatoren gaan dumpen bij $25 dus het aandeel keldert meteen. Jij kocht bij $24 en verkoopt bij $8. Niet zo handig.

[ Voor 27% gewijzigd door Maurits van Baerle op 08-11-2006 11:57 ]

• Maurits van Baerle
  • Niet online
lowfi schreef op woensdag 08 november 2006 @ 00:52:

[afbeelding]

99% wordt nu tegen gehouden. Denk dat zoiets ook wel te vogelen valt in andere clients?
Hé, dat is boeiend! Ik ga het ff een dagje proberen... Thanks!

Heb je geen False Positives? Dat mailtjes die je wel wil krijgen ten onrechte naar Junk worden verplaatst? Ik heb hem nu maar helemaal onderaan mijn andere filters geplaatst zodat legitieme mail eerst naar de juiste plek gefilterd wordt voordat dit filter in werking treed.

[ Voor 26% gewijzigd door Maurits van Baerle op 08-11-2006 11:45 ]

• dudok12
lowfi schreef op woensdag 08 november 2006 @ 00:52:

[afbeelding]

Mooie truuk! Ik heb nu zoiets in Outlook opgenomen dat er in de email header gezocht wordt naar multipart/related, mits het niet een email is van iemand uit mijn bedrijf... Ben benieuwd hoeveel vals positieven dit gaat geven...

Heb trouwens de afgelopen 24 uur geen gifspam meer gekregen op mijn thuis account: dank xs4all?

Getver: had er weer 3 laat in de middag... 3x hetzelfde bericht. 2 stuks gingen met de regel meteen naar de trash, maar de 3e kwam toch in mijn Inbox: grrr. Heb thuis Thunderbird geinstalleerd en hopelijk kan ik de spamfilter zo instellen dat ik deze rommel niet meer hoef te zien... Ik hoop dat xs4all iets op de mailserver zet die deze rommel onderschept.

[ Voor 21% gewijzigd door dudok12 op 09-11-2006 10:17 . Reden: veranderde werkelijkheid... ]

• BootVluchteling
dudok12 schreef op woensdag 08 november 2006 @ 14:14:
[...]

Mooie truuk! Ik heb nu zoiets in Outlook opgenomen dat er in de email header gezocht wordt naar multipart/related, mits het niet een email is van iemand uit mijn bedrijf... Ben benieuwd hoeveel vals positieven dit gaat geven...

Heb trouwens de afgelopen 24 uur geen gifspam meer gekregen op mijn thuis account: dank xs4all?
ik ook niet.. zonnet/versatel/tele2..

/edit nm, kreeg er net weer 1 binnen met als titel "fees" en afzender "metal" :(

[ Voor 7% gewijzigd door BootVluchteling op 08-11-2006 14:22 ]

• pierce
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 06:40
Op mijn mailserver draait exchange o.a. icm gfi mailsecurity.
Hier kan ik simpel een regel aanmaken dat alle mails met gif bestanden automatisch naar de junk folder moet.

Ik moet zeggen dat het een stuk rustiger is in mijn outlook :)

5564

Verwijderd

ben nu ff bezig met te kijken wat de deze howto oplevert (fuzzyocr): Debian/Spamassassin ImageSpam

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 08-11-2006 15:50 ]

• jpeeters
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08:59
Ik heb sinds een paar dagen ook FuzzyOcr geïmplementeerd op men mailserver. Voorlopig heb ik geen merkbare vertragingen opgemerkt en de image spam wordt nu mooi in de spam folder van mijn users afgeleverd.

• Dutch2007
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 24-09 10:39
gene wat wij gebruiken (najah me hoster servage.net, is als iemand mij een mail stuurt, en het is de 1e keer, dan moet hij eerst op die mail reageren (en op 1 of andere link kliken, voordat ik de originele mail krijg...)

• BootVluchteling
How do you like being a Playmate?The stock core was 18mm thick and had a capacity of 2 liters
She is a spunky sweetheart ready to give hugs to the homies, but those looks can be deceivingThis binding causes an uneven ride height and offsets the rear wheels to sit closer to one fender
uh.. right :?

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11:23

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Ja, het zijn altijd wazige verhalen die ze melden. Ik denk dat ze random wat zinnen copy-pasten enzo erbij, om te voorkomen dat in dit geval OCR-readers erover heen lezen en het niet als spam markeren.

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

• Kurios
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Ik krijg deze mailtjes echt al maanden. Blijven heel irritant, maar ik weet dat de spamfilters van ons ze al redelijk tegenhouden, maar helaas niet allemaal.

• Ranja_Ranja
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 10-12-2024
Deze bookmark ik even. Zelf heb ik ook last van deze spam, al zijn het maar 1 of 2 mailtjes.

• Low-Tech
  • Laatst online: 28-11 14:52
Ik gebruik een wat extreme methodiek tegen spam: al berichten die niet afkomstig zijn van mensen uit mijn adresboek verdwijnt in mijn spamfolder.
Voor correcte mail die komt, van mensen die ik nog niet in mijn adresboek heb staan, wil ik straks een bouncer maken met daarin instructies hoe ze in mijn 'te behandelen' folder komen (door een code in het onderwerp te plaatsen).

Dit is misschien een beetje extreem maar het werkt wel heerlijk!

Fractal Design Meshify S2, Asus ROG B550-F, AMD 3700x, 3080?, Corsair H115i Pro, G-Skill 3600-16 32GB Trident Z Neo

• Ranja_Ranja
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 10-12-2024
-[ NOVA ]- schreef op maandag 13 november 2006 @ 22:11:
Ik gebruik een wat extreme methodiek tegen spam: al berichten die niet afkomstig zijn van mensen uit mijn adresboek verdwijnt in mijn spamfolder.
Voor correcte mail die komt, van mensen die ik nog niet in mijn adresboek heb staan, wil ik straks een bouncer maken met daarin instructies hoe ze in mijn 'te behandelen' folder komen (door een code in het onderwerp te plaatsen).

Dit is misschien een beetje extreem maar het werkt wel heerlijk!
Dat is niet extreem, maar ook gevaarlijk...

• Mr_gadget
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 30-11 21:29

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

Ik gebruik zelf K9 als spamfilter , deze combineert een aantal filters. Dit werkt best we goed, alleen hij moet wel eerst alles van de server trekken.
Misschien zou er vanuit de Europese unie een taskforce komen die net als de mededingingsautoriteit boetes kan opleggen. Er komt tenslotten nog veel spam uit Europa zelf..

Verwijderd

Moet zeggen, de FuzzyOCR oplossing werkt prima in mijn geval, af en toe wel wat tunen voor de woorden die worden gebruikt, maar verder wekt het prima.
nu nog die vervelende "delivery errors" weg krijgen en we zijn weer happy

• MBV
  • Laatst online: 28-11 22:35

MBV

Ik gebruik thunderbird (standaard ubuntu-installatie) nu sinds een week. Na 2 dagen gebruik van het spamfilter kreeg ik geen false positives meer (hopelijk blijft dat zo), en wordt alle spam (op 1 na) gemarkeerd als spam. Ik heb nog niet genoeg gewone mail gehad om hem 100% te vertrouwen, maar hij lijkt best goed te werken :)

edit:
de test-foto die ik net naar mezelf stuurde kwam ook goed aan. Was namelijk JPEG en 4MPix, moet nog een keer een logo testen :)

[ Voor 22% gewijzigd door MBV op 14-11-2006 12:40 ]

Verwijderd

Ariën Clay schreef op maandag 13 november 2006 @ 11:12:
[...]

Ja, het zijn altijd wazige verhalen die ze melden. Ik denk dat ze random wat zinnen copy-pasten enzo erbij, om te voorkomen dat in dit geval OCR-readers erover heen lezen en het niet als spam markeren.
Die random woorden zijn om bayes based filters in de maling te nemen, zo zal je zien dat veel van die "next-gen" spams een bayes score van 0% krijgen. Alhoewel dat ook niet meer werkt als je er maar genoeg krijgt, dan gaat die random bullshit juist in het nadeel werken.

Ik krijg er zelf echt heel veel, iets van 150 per uur, SpamAssassin + FuzzyOcr vist ze er allemaal netjes uit. Nou hebben we het dan ook over een mailserver met 500+ domeinen. :P
Als iedereen nu ook braaf Razor draait en die mails report, dan zijn we er snel weer vanaf.

Maar hulde aan de 2 kerels die FuzzyOcr maken, ze krijgen straks mail van paypal. ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 14-11-2006 17:01 ]

Verwijderd

Mr_gadget schreef op dinsdag 14 november 2006 @ 12:05:
Ik gebruik zelf K9 als spamfilter , deze combineert een aantal filters. Dit werkt best we goed, alleen hij moet wel eerst alles van de server trekken.
Misschien zou er vanuit de Europese unie een taskforce komen die net als de mededingingsautoriteit boetes kan opleggen. Er komt tenslotten nog veel spam uit Europa zelf..
Dat gaat toch niet werken.
De spammers betalen een random scriptkiddie in Verwegistan om een trojan in elkaar te knutselen, uploaden die zooi via een onbeveiligd wifi accesspoint en leunen achterover.
Week later uploaden ze de nieuwste lijst met teksten en spamadressen naar een random zombie machine, weer via een random accesspoint, en leunen ze weer achterover.
Doe daar maar eens iets tegen.

Zolang SMTP niet herschreven wordt of zolang email niet wordt afgescheiden van de rest van het internet zal spam nooit verdwijnen. Dingen als SPF, DomainKeys etc zijn leuk, maar werken gewoon niet als niet de hele wereld ze tegelijk gaat gebruiken.

• _AuToMaTiC_
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
(overleden)
Ik krijg er ook elke dag een stuk of 5.. Zeer irritant. Wel grappig dat iedereen dan dezelfde krijgt :D
Ik heb ze geblokeerd maar ze blijven komen. Dus echt veel nut heeft het niet.

• Kixtart
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Kixtart

Destruction = Improvement

Hier heb ik ook last van, sinds een paar weken pas.
Ze worden wel steeds gekleurder en rommeliger:
Afbeeldingslocatie: http://www.kixtart.tweakdsl.nl/reclame.jpg

☻/
/▌
/ \

Verwijderd

Kixtart schreef op woensdag 15 november 2006 @ 10:53:
Hier heb ik ook last van, sinds een paar weken pas.
Ze worden wel steeds gekleurder en rommeliger:
[afbeelding]
Voor ABBYY geen probleem, herkent 'm redelijk goed:
Trading Alertl
Trade Date Widnesday. November 15.2006
Company VISION AIRSHIPS INC (Other 0TC:VPSI.PK)
Stock Price U/ 14/06 SO. 001
7-10 Day Target price SO. 15
Vision Airships Selects Las Vegas as First North American Market for Its
Advertising Airships (Read all about at Yahoo finance)
In order to benefit from this lucrative opportuiity you need to get in nou
and start making profits. There's still time, but not much. This is the ons
you've been waiting fori Do yaurself a favor and make that big scorel Do not
ueste your money investing in companies that don't have liiat it takes to be
successful. A track record of years of business is just the kind of
foundation a great company needs to succeed.
zal 'm vanavond 's door fuzzyocr halen

• dudok12
De reacties/ ideeen blijven binnenstromen: mooi!

Sinds gisteravond waren er op mijn XS4all email account 5 van dit soort spam berichten binnengekomen, zo te zien met mijn webmailer. Ik heb een autoforward naar mijn werk aan staan, maar daaro was niet 1 bericht binnengekomen... :)

Thuis met Thunderbird gekeken: Ik zie dat ik 5 emails heb: 2 worden er gemarkeerd als junk en worden in de junk folder gestopt. De andere 3 spam berichten zijn foetsie. 8)7

Ik kan nergens vinden wat Thunderbird met deze berichten heeft gedaan, maar het was wel effectief. Zal de komende dagen vaker eerst met mijn webmailer kijken voordat ik met Thunderbird mijn email haal...

• MBV
  • Laatst online: 28-11 22:35

MBV

huh: de helft als junk markeren en de andere helft weggooien? Die ken ik niet 8)7. Je kan instellen dat hij ze weggooit, verplaatst naar Junk Mail, of dat hij ze laat staan, maar niet half/half :S. Heb jij soms 2 spamfilters, waarvan er 1 ze weggooit, en de ander laat staan?

• mithras
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Voor mij houd Bogofilter ook alles tegen (filter is geschikt voor veel open source email clients).

Het is standaard een plugin in Evolution, dus Bogo aanschakelen en zeggen dat alle emails met een spam rating als spam moet worden gemarkeerd (dus Bogo rating wordt overgenomen door Evolution en in Spam folder gedumpt) is dan voldoende.
Ben er wel blij mee, want al die spam :| Ik heb er dus ook last van sinds die opkomst van .gif spams. Het zijn er niet heel veel (10 per dag, itt wat ik lees bij sommigen wel 50 per dag). Helaas, maar hopelijk gaat het wel over. Ik had daarvoor namelijk in 2 jaar tijd misschien 1 spam mailtje ontvangen en dat was wel erg fijn :)

Verwijderd

mithras86 schreef op donderdag 16 november 2006 @ 00:22:
Voor mij houd Bogofilter ook alles tegen (filter is geschikt voor veel open source email clients).

Het is standaard een plugin in Evolution, dus Bogo aanschakelen en zeggen dat alle emails met een spam rating als spam moet worden gemarkeerd (dus Bogo rating wordt overgenomen door Evolution en in Spam folder gedumpt) is dan voldoende.
Ben er wel blij mee, want al die spam :| Ik heb er dus ook last van sinds die opkomst van .gif spams. Het zijn er niet heel veel (10 per dag, itt wat ik lees bij sommigen wel 50 per dag). Helaas, maar hopelijk gaat het wel over. Ik had daarvoor namelijk in 2 jaar tijd misschien 1 spam mailtje ontvangen en dat was wel erg fijn :)
Dingen als bogofilter moet je dus juist NIET op deze mails loslaten.
De random verzameling woorden erin is erop gericht om de bayes formules in de maling te nemen, in combinatie met een auto lerende spamfilter zorgt dit ervoor dat uiteindelijk de random words+plaatjes spam wel wordt geflagged, maar alle andere spam mails opeens een hele lage bayes score krijgen.

• soulrider
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 27-11-2017
Marzman schreef op dinsdag 07 november 2006 @ 19:56:
[...]

Dat doe ik ook, maar eigenlijk is dat niet slim. Je kunt zo namelijk nooit meer af van je catch-all mailbox omdat je niet precies weet wat je allemaal in gebruik hebt en het spamprobleem wordt alleen maar groter.
ik maak gebruik van een catch-all (onbeperkte grootte) en een anti-spam-mailbox (van 0kB)

ik registreer me op elke site waar dat nodig is met domein-van-site.extentie@eigen-domein.com

zodra ik merk dat er meer door komt dan enkel gewenste info van die site
(en/of ze mijn adres dat ze kennen dus hebben doorverkocht)
wordt de allias aangemaakt en onder de bestaande anti-spam-mailbox gezet
waardoor ik dan geen spam meer doorkrijg via dat adres en zij dus bounce's van "mailbox vol" krijgen en zo ook dat adres meestal verwijderen na 3 tot 5 bounces.
(of de mailadressen die verzonnen werden maar wel vaak gespamd op een paar dagen tijd)

heb ik er weinig last van dus bij 't binnenhalen van mijn eigen mails, ik kan gebruik blijven maken van mijn catch-all (en moet niet telkens eerst die alias aanmaken voordat ik die kan gebruiken)
en ik hoef niet te onthouden op welke site's ik me beter niet registreer.
(want dat bestaat die alias reeds gekoppeld aan mijn anti-spam-mailbox en handeld die zelf alles af)

en dit is zo bij al mijn domeinen
(5 in eigen beheer ondertss...waarvan 1 in gebruik voor online-registratie's)

de mailadressen die in gebruik zijn, die ken ik zo omdat de mails per domein in een aparte map terecht komen en dan is het gewoon effe kijken naar welk adres ze hebben gestuurd eh...

• dusty
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 25-11 22:57

dusty

Celebrate Life!

Afbeeldingslocatie: http://www.curlio.com/public_documents/polishspam.gif
Dit is uiteraard een van de makkelijkere spam mails, echter heb ik er ook al een gehad die voor elke letter een andere font gebruikte, en ik gok dat men zo'n 20 verschillende fonts gebruikten, en dan waren ze ook nog allemaal dislocated van elkaar en allemaal ook verschillend gedraaid.

Dat betekent dus dat indien men OCR wilt gaan gebruiken dat de load als er een zooi van deze spam op een machine aankomt de load ontzettend hoog wordt. Dit betekent dus ook dat OCR niet de oplossing zal zijn tegen dit soort spam.

[ Voor 14% gewijzigd door dusty op 16-11-2006 01:23 ]

Back In Black!
"Je moet haar alleen aan de ketting leggen" - MueR

Verwijderd

You have 357 messages, 357 unread in the folder Inbox
Best knap door verschillende woordjes in de blacklist te gooien, open Relay servers te blacklisten.... Voorheen was dit het 4dubbele in 2 dagen.

Topic zit wel barstensvol goede tips :9

• soulrider
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 27-11-2017
dusty schreef op donderdag 16 november 2006 @ 01:21:
[afbeelding]
Dit is uiteraard een van de makkelijkere spam mails, echter heb ik er ook al een gehad die voor elke letter een andere font gebruikte, en ik gok dat men zo'n 20 verschillende fonts gebruikten, en dan waren ze ook nog allemaal dislocated van elkaar en allemaal ook verschillend gedraaid.

Dat betekent dus dat indien men OCR wilt gaan gebruiken dat de load als er een zooi van deze spam op een machine aankomt de load ontzettend hoog wordt. Dit betekent dus ook dat OCR niet de oplossing zal zijn tegen dit soort spam.
mss zit de truck er net in om te kijken hoe die gif's in die mails worden gestoken ?

heb al gemerkt in de html-source dat er gebruikt wordt gemaakt van class-id's enzo
zonder een echte link naar .gif of .jpg ergens gehost.

met een goede anti-spam-tool daarvoor een regeltje maken ?
Pagina: 1