Toon posts:

Nieuwe Computer

Pagina: 1
Acties:
  • 94 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hey iedereen,

Ik wil graag een nieuwe computer kopen met de volgende specs:

Processor: AMD Athlon64X2 5200+ AM2.
http://www.azerty.nl/producten/product_detail/?ID=11898&GROEPEN[]=257&IMG_NORMAAL=0&TAB=specificaties

Moederbord: Asus M2N32 ws pro AM2.
http://www.asus.com/products.aspx?l1=3&l2=101&l3=300&model=1207&modelmenu=2

Videokaart: Geforce XFX 8800 GTS XXX.
http://www.xfxforce.com/web/product/listConfigurationDetails.jspa?series=GeForce%26trade%3B+8800&productConfigurationId=795899

Geheugen: 2 GB DDR2 maar weet niet welke het beste is help ???

Voeding: 600 Watt merk weet ik nog niet maakt niet echt veel uit moet wel passen op moederbord.

Hardeschijf: 160 GB. Wat is het veschil tussen IDE en SATA ?
http://www.samsung.com/Products/HardDiskDrive/SpinPointPSeries/HardDiskDrive_SpinPointPSeries_SP1654N.asp?page=Specifications

Ik gebruik de computer alleen voor gaming.

Is dit een beetje een goede opstelling kan het moederbord enzo de processor en de videokaart aan? Zoja past dit alemaal in deze computerkast?
http://www.hardware.info/nl-NL/productdb/bGNkbJibmJnK/viewproduct/Recom_PowerStation/

Volgens mij kan ik hier wel weer een paar jaartje's mee vooruit of niet?

Alvast bedankt,

Greeeeeeeets

[ Voor 50% gewijzigd door Verwijderd op 09-02-2007 11:10 ]

• PeterSelie
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 28-01 15:04
Doe eens de FAQ IWat moet ik nemen? Is dit systeem goed? goed doorlezen in het vervolg..

Dit is een schoolvoorbeeld van hoe deze posts dus niet moeten. Graag hebben we wat meer informatie als onderbouwing van je keuzes en waar je de computer voor wilt gebruiken.

Daarbij is het ook leuk als je even linkjes naar de producten neerzet, of in ieder geval minstens het merk / type.. Uit je post kunnen wij bijvoorbeeld niet opmaken of je voor een IDE of SATA schijf gekozen hebt.

Nogmaals: lees bovenstaande FAQ eerst goed door, hier staat precies in beschreven wat we van je verwachten! :)

Hier kunnen we eigenlijk niets mee

Welkom op GoT overigens :Y)

[ Voor 83% gewijzigd door PeterSelie op 09-02-2007 10:39 ]

Verwijderd

Topicstarter
Heyz,

Sorry dat er geen links bij stonden ze staan er nu bij.
Heb het bericht zo goed mogelijk aangepast :)

• hello_moto
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 30-01 16:31
Verwijderd schreef op vrijdag 09 februari 2007 @ 11:11:
Heyz,

Sorry dat er geen links bij stonden ze staan er nu bij.
Heb het bericht zo goed mogelijk aangepast :)
Volgens mij heb je Wat moet ik nemen? Is dit systeem goed? nog niet helemaal goed doorgelezen.

Maar ik zou gaan voor een Core 2 Duo E6600 met een Asus P5B moederbord. Dat is een stukje sneller dan de AMD-opstelling.

Aan PC4200 DDR2 geheugen heb je in principe genoeg, maar als je wilt overklokken is PC5300 of zelfs PC6400 geheugen een must.

Over de voeding, je hebt veel kasten waarin al een voeding zit ingebouwd. Die zijn meestal een stuk goedkoper. Anders zou ik gewoon gaan voor een Centurion 5 met een 500 Watt voeding van een A-merk.

Ik zou geen 160GB harde schijf nemen, die zijn die gewoon een stuk langzamer dan de grotere harde schijven. Voor een beetje meer geld heb je meer snelheid én opslagruimte. En je moet natuurlijk een SATA schijf hebben, IDE is zo goed als uitgestorven.

En pas die links eens aan :/

Verwijderd

Topicstarter
Ik hoor van meer mensen dat de Core 2 Duo E6600 sneller is dan de amd 5200+
Kan iemand mij het verschil uitleggen?

En als de Core 2 Duo E6600 sneller is, is het dan een goede keus om er DIT moederbord bij te nemen?

[ Voor 71% gewijzigd door Verwijderd op 09-02-2007 13:32 ]

• keanu_
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 06-01 20:59
Verwijderd schreef op vrijdag 09 februari 2007 @ 13:26:
Ik hoor van meer mensen dat de Core 2 Duo E6600 sneller is dan de amd 5200+
Kan iemand mij het verschil uitleggen?

En als de Core 2 Duo E6600 sneller is, is het dan een goede keus om er DIT moederbord bij te nemen?
Je kan ook benchmarks opzoeken ;)
Dat moederbord is zeker goed, maar wel beetje duur en overkill ;P

• PeterSelie
Zou een beetje overkill zijn, ik zou voor de Asus P5B gaan.

De E6600 heeft een FSBSnelheid van 1066Mhz, terwijl de Asus Striker Extreme processors aan kan met maximaal 1333Mhz. De Asus Striker Extreme is dus een overkill. Een mooi alternatief is dan dus de Asus P5B welke nagenoeg identiek is aan de Striker Exstreme (uitzondering van de 2 PCI-e 16x slots waardoor je dus geen mogelijkheid hebt tot SLI opstellingen).
Daar ik zie dat jij maar voor één videokaart gaat zie ik hier dus geen probleem.

Mocht je in de toekomst toch de mogelijkheid willen hebben SLI te draaien, ga dan voor de Asus D5B Deluxe, zelfde moederboard als de P5B maar dan met SLI :)

[ Voor 104% gewijzigd door PeterSelie op 09-02-2007 13:41 ]

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de reacties maar wat bedoelen jullie met overkill dan is het moederbord te snel voor de processor? en is dit schadelijk denk het wel hé?

Dan kan ik beter meteen voor de Asus D5B Deluxe je weet maar nooit.

Dus als ik ga voor de:

Moederbord: Asus D5B Deluxe
Processor: Core 2 Duo E6600

Is dat dus sneller dan de:

Moederbord: Asus M2N32 ws pro AM2
Processor: AMD Athlon64X2 5200+ AM2

Als ik het alemaal goed begrijp.

• hello_moto
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 30-01 16:31
Bedankt voor de reacties maar wat bedoelen jullie met overkill dan is het moederbord te snel voor de processor? en is dit schadelijk denk het wel hé?
Natuurlijk niet, maar dat moederbord is gewoon bedoeld voor mensen met de allersnelste processors, en die die processors ook nog eens sneller willen laten draaien. Het heeft gewoon heel veel functies, functies die jij niet nodig hebt.

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Verwijderd schreef op vrijdag 09 februari 2007 @ 13:55:
Overkill is niet schadelijk, alleen zonde van het geld. Wat moet je met een dergelijk duur moederbord als een véél goedkoper bord waarschijnlijk ook aan je eisen voldoet. Ik zou eerst even wat research doen in plaats van lukraak dure borden uitzoeken.
Dan kan ik beter meteen voor de Asus D5B Deluxe je weet maar nooit.

Dus als ik ga voor de:

Moederbord: Asus D5B Deluxe
Processor: Core 2 Duo E6600

Is dat dus sneller dan de:

Moederbord: Asus M2N32 ws pro AM2
Processor: AMD Athlon64X2 5200+ AM2

Als ik het alemaal goed begrijp.
Kijk eens op Tom's Hardware naar de CPU benchmarks. Dan kom je er gauw genoeg achter.

• PeterSelie
Het is niet schadelijk voor je moederboard of processor, beide kunnen het prima aan. Het is alleen een beetje zonde van je geld.

Zelfde als een auto kopen die 320km/u kan om eens per week je boodschappen te doen; princiepe extra geld betalen voor iets wat je niet gebruikt.

*spuit11*

Verwijderd

Topicstarter
Aaah juist al die lampjes enzo heb ik toch niet nodig.

Ik heb gekeken bij de CPU benchmarks en de Core 2 Duo E6600 is duidelijk beter.
Ik denk dat ik die ga halen heeft iemand er goede ervaringen mee?

Bedankt voor de reacties alemaal jullie hebben me ontzettend geholpen

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Verwijderd schreef op vrijdag 09 februari 2007 @ 14:11:
Aaah juist al die lampjes enzo heb ik toch niet nodig.

Ik heb gekeken bij de CPU benchmarks en de Core 2 Duo E6600 is duidelijk beter.
Ik denk dat ik die ga halen heeft iemand er goede ervaringen mee?

Bedankt voor de reacties alemaal jullie hebben me ontzettend geholpen
Half GoT heeft inmiddels een E6600, dus ervaringen zul je wel vinden hiero :+ Kijk bijvoorbeeld ook eens [Discussie] Dual core Intels: Pentium D, Core (2) Duo, Xeon

Als er _iets_ te vinden is op GoT dan is het wel iets over C2D's :)

• Dutch_Razor
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01-11-2024
Je kan beter vragen wie geen goede ervaring heeft met een E6600 :P

Volgens mij wordt het echt zoeken naar een speld in een hooiberg , als je iemand wilt vinden die er geen heeft :P

Voor t geheugen kan je gewoon bijvoorbeeld de pricewatch: 1GB x 2 (2GB) PC6400 DDR2, CL4 (OCZ, OCZ2P800R22GK) ofzo nemen.

Let wel op dat je even checkt of je uiteindelijke keuze compatible is met het mobo, van het bovenstaande geheugen is a lleen de R22 (rev 2) compatible, niet de OCZP800GK.

[ Voor 47% gewijzigd door Dutch_Razor op 09-02-2007 15:42 ]

Verwijderd

Topicstarter
SoaDmaggot schreef op vrijdag 09 februari 2007 @ 13:35:
Zou een beetje overkill zijn, ik zou voor de Asus P5B gaan.

De E6600 heeft een FSBSnelheid van 1066Mhz, terwijl de Asus Striker Extreme processors aan kan met maximaal 1333Mhz. De Asus Striker Extreme is dus een overkill. Een mooi alternatief is dan dus de Asus P5B welke nagenoeg identiek is aan de Striker Exstreme (uitzondering van de 2 PCI-e 16x slots waardoor je dus geen mogelijkheid hebt tot SLI opstellingen).
Daar ik zie dat jij maar voor één videokaart gaat zie ik hier dus geen probleem.

Mocht je in de toekomst toch de mogelijkheid willen hebben SLI te draaien, ga dan voor de Asus D5B Deluxe, zelfde moederboard als de P5B maar dan met SLI :)
Bedoel je niet de Asus P5B Deluxe Inplaats van de Asus D5B Deluxe ?

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-01 17:00

Turkish

zhé germans

nlsnakenl, welkom op GoT zoals je hebt kunnen lezen tijden het registreren is dit niet de manier om een topic te openen.
Lees voortaan ook de CSL policy door om te weten wat we in dit specifieke subforum van je verwachten :)

Kijk in Wat moet ik nemen? Is dit systeem goed? wat er in een boodschappenlijstjestopicstart hoort te staan. Bij gebrek aan eigen inzet gaat deze dicht :)

'When you're not paying for the product, you are the product!'

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.