Toon posts:

Onzendbare e-mail

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hoi mensen,

Ik zit met een probleem, een collega van mij kan als hij op het werk is gewoon naar iedereen
e-mailen enzo, geen probleem.
Nu was die collega toevallig vandaag op een beurs in munich, en wilde hij een mailtje versturen naar
iemand met een @hetnet.nl adres, maar hij kan deze met geen mogelijkheid versturen,
logt hij met zijn laptop in op het bedrijfsnetwerk is het geen probleem.
ten tijde van het verzenden zat hij op het beursnetwerk.
zodra hij op het werk is en zijn dock koppelt aan de laptop verstuurt hij de mail zonder problemen.
Ligt dit aan ons of is dit een probleem waar ik niks aan kan veranderen?
..................

het 2de probleem:

Bij het opstarten van de laptop gaat het goed tot het opstartgeluidje van Windows,
hij blijft dan soort van hangen, totdat je op enter duwt zodat hij doorstart.
er is verder geen venster of wat dan ook dat duidelijk maakt dat je voor de doorstart op enter moet duwen, nu heb ik in msconfig gekeken of daar e.v.t. iets instond wat het opstarten tegenhield maar heb niks kunnen vinden, een van jullie een idee?
(hoort maby niet echt bij office suite's)

Alvast bedankt voor de antwoorden :D

Mvg Andy

[ Voor 72% gewijzigd door F_J_K op 09-02-2007 09:52 . Reden: Weeralarm! Er is een windhoos gesignaleerd! ]

• soulrider
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 27-11-2017
als ie op een ander netwerk wit moet ie meestal de uitgaande mail-server gebruiken van de provider die daar zorgt voor de internet-connectie.

oftezel niet over de standaard poorten toegang laten maken naar jullie mailserver

laatst ook nog wat topics over geweest ivm planet (kijk daar voor de poortjes oplossing) en op de nieuwspagina ook ivm kpn enzo.

buitenlandse providers (blegisch, duits en anderen) doen dat al langer
(toegang blokkeren van hun 'klanten' naar een smtp-server die niet van hun zelve - die isp - is)

ps: dit had je zelf ook kunnen vinden had je de foutmeldiing die hij krijgt even goed gelezen en gebruikt.
anders moet ie daar op de beurs rondvragen wat wel of niet kan...

solution 2: eens kijken in eventlog of daar iets staat, en anders in msconfig wat uitschakelen ook al lijkt het je onbekend/onbeduidend. safemode proberen .....

[ Voor 24% gewijzigd door soulrider op 09-02-2007 09:24 ]

Verwijderd

Topicstarter
ok hartstikke bedankt voor deze snelle reactie ga het meteen na kijken :D

p.s. ik heb alleen de melding van mijn baas dat de mail niet doorging... das alles.. staat zelfs niks in de logboeken.. wat ik zoiezo niet begrijp.

Maar over dat e-mail probleem, het zou gister opgelost kunne worden door dus de mailserver van de lokale ISP daaro te gebruiken? (voor uitgaand dan)

[ Voor 75% gewijzigd door Verwijderd op 09-02-2007 09:31 ]

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

offtopic:
Open voor dat tweede probleem even een los topic in WOS. Noem het beestje daar wel gewoon bij zijn naam, door anderen verzonnen verbasteringen napraten is wat kinderachtig en als je het stiekem wel gewoon gebruikt hypocriet, n'est-ce-pas?
Helemaal offtopic: waar ligt Munich? Of bedoel je München, Dld?

SMTP van lokale ISP of bedrijf: natuurlijk. Zie ook de vele andere keren dat dit op en buiten GoT werd gevraagd ;) Een SMTP server die mail accepteert van en voor andere partijen dan de eigen klanten, zet de deur wagenwijd open voor spam en andere zooi.

Of richt een eigen - goed beveiligde - smtp server in, bijv. achter VPN. Of een eigen SMTP server op de laptop (ook hier: beveiliging!). Maar beide zullen in veel gevallen niet kunnen achter firewalls.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Topicstarter
offtopic: ik weet eerlijk gezegt niet wat je met die verbastering bedoeld, wie heb ik dan nagepraat in deze titel of bedoel je het anders? hoe maak je trouwens offtopic zinnen zo mooi grijs :O?

over het e-mail probleem, hij kon wel naar andere mensen mailen alleen specifiek naar dit adres niet,
kan het evt. met een blacklist te maken hebben die ze daar op het netwerk hebben draien ofzo?

ik zal eens gaan rondneuzen over het zelf opzetten van een smtp bedankt voor de tip

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

offtopic:
Grijs doe ik met [ot] bladiebla [/ot], zie ook Overzicht van UBB-codes :)

En ik doelde op Windhoos ipv Windows :)

Je kunt ("natuurlijk") via de standaard SMTP server wel mailen naar klanten van de beheerder van die SMTP server. Dus als je ontvanger toevallig daar zit, wordt het keurig geaccepteerd.

Ik heb op mn laptop ook een eigen SMTP server en dat werkt vaak prima als ik bij klanten zit. En in andere gevallen bel ik in naar een eigen VPN om het zo te doen. Wil wel nog even benadrukken dat je heel zeker wilt zijn van de beveiliging van de SMTP server. Anders wordt je heel terecht geblokkeerd door je ISP als men je systeem opeens misbruikt voor spammen :Y)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Topicstarter
offtopic:
haha ok, nou het was niet zo bedoeld, ik moet zeggen dat ik het al jaren ken en het gewoon zonder erbij na te denken gebruik :P

Iig bedankt voor je reactie's het is een stuk duidelijker nu, nu alleen nog wat info zoeken over VPN's en SMTP servers en natuurlijk de beveiliging daarvan :P
Pagina: 1