Toon posts:

wc probleempje

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hallo mensen

ik heb recent een wc set van asetek gekocht. maar ik ben zeker niet tevreden met de cooling performence hiervan.

mijn hardware
-E6600
-evga 680I
-asus 7900GT x2
wc set
back ice extreme 1x dual 120 en 1x singel 120
asetek extreme pomp+resevoir
asetek anartica cpu block
asetek vga block
en alls is 1/2 inch fittings

temp zijn gemeten met TAT
CPU @ stock(2400mhz) 36graden
vga @ stock(450/1320) 38 graden

in heb dat volgende oc geprobeerd

cpu @ 3600 1.45volt onder load 70 graden !!!(TAT gebruikt om load test te doen)
vga heb ik maar uit veiligheid niet gedaan

en wat vaag is dat de de zelfde temps van de box cooler:s en nog vager is dat hij ook nog stabiel was op de box cooler en nu zodra is TAT op 100% load zet krijg ik een bsod binnen 15 sec :( :'(

ik heb de pasta al gecheck en zit goed erop(gebruikt overegens zalman pasta niet asetek meegeleverd spul)

ik hoop dat jullie mij kunnen helpen

groeten

thijs

• UgotHeinzzd
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online

UgotHeinzzd

Wat kèk je nâh!

Nou heb ik zelf ( nog ) geen wc, maar zit je cpu koelblok wel goed op z'n plek?

[CiP] Aqueum initium TJ09

Verwijderd

Topicstarter
UgotHeinzzd schreef op vrijdag 09 februari 2007 @ 00:16:
Nou heb ik zelf ( nog ) geen wc, maar zit je cpu koelblok wel goed op z'n plek?
ja dit heb ik al meerder keren gecontroleerd

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Je hebt toch niet in één keer je processor 50% overgeklokt hé? Zo lees ik het namelijk wel. ;)

Die 70 graden is helemaal niet vreemd als je blokje niet helemaal goed contact maakt. @ stock kom je er dan nog wel mee weg, maar als je de snelheid (en hitte) serieus opvoert, zul je dat snel genoeg merken.
PapaPol schreef op vrijdag 09 februari 2007 @ 00:21:
beetje pruimen eten, dan lukt het weer!
Als je niets zinnigs te zeggen hebt, blijf dan lekker weg.

[ Voor 26% gewijzigd door Roamor op 09-02-2007 00:30 ]

Verwijderd

Is het processorkoelblok in goede staat, daarmee bedoel k of er geen krassen zitten op de kant die tegen de processor aan zit. Deze worden natuurlijk wel deels gedicht door de koelpasta, maar als het te erg is....

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 09-02-2007 00:39 ]

Verwijderd

Topicstarter
Roamor schreef op vrijdag 09 februari 2007 @ 00:30:
Je hebt toch niet in één keer je processor 50% overgeklokt hé? Zo lees ik het namelijk wel. ;)

Die 70 graden is helemaal niet vreemd als je blokje niet helemaal goed contact maakt. @ stock kom je er dan nog wel mee weg, maar als je de snelheid (en hitte) serieus opvoert, zul je dat snel genoeg merken.

[...]

Als je niets zinnigs te zeggen hebt, blijf dan lekker weg.
oke dankje ik zal dan wel ff proberen kijk wel ff nog een. en nee ik dat in stapje gaan oc 3ghz 3.3 3.4 3.5 3.6 toen wou hij niet meer.

• fevenhuis
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09-01 01:15
Minder enthousiast overclocken.
Probeer de Asetek pasta.
Betere voeding nemen.
Dagelijkse huilbui therapie.

• MrNOnamE
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 17:52
Hoe goed stroomt het water rond.. Als het namelijk zo snel warm word dan zit of je blok niet goed op je cpu, of het water stroom (bijna) niet rond. Normaal gesproken moet het water overal ongeveer even warm zijn. Zelfs voor of na de radiator moet bijna niks uitmaken. Succes ermee !!

☀️ 39 Panelen |⚡SolarEdge SE12.5K | 🔆 Panasonic 7KW KIT-WC07J3E5 | ❄❄❄❄ Mitsubishi SRK 20ZSX-W

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Probeer nog eens je vorige stabiele OC in te stellen en kijk dan eens wat de temperatuur doet. Als hij vrij snel naar omhoog gaat, zal waarschijnlijk je blok niet goed zitten. Monitor ook even je voltages, dan kun je zien of je voeding het allemaal wel trekt. (Welke gebruik je eigenlijk?)

Verwijderd

Topicstarter
Roamor schreef op vrijdag 09 februari 2007 @ 00:59:
Probeer nog eens je vorige stabiele OC in te stellen en kijk dan eens wat de temperatuur doet. Als hij vrij snel naar omhoog gaat, zal waarschijnlijk je blok niet goed zitten. Monitor ook even je voltages, dan kun je zien of je voeding het allemaal wel trekt. (Welke gebruik je eigenlijk?)
ik heb net het blokje nog iets strakker aan gedraait en het zit ernaar uit dat dat het misschien heeft opgelost. idle @stock nu 29 graden en load 41 graden :P so far so good. vanavond ff oc proberen.
BTW ik gebruikt een 580 watt tagan voeding ik neem toch aan dat deze voeding strek genoeg is.?

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-01 07:49
Ik heb even de HK-style replies verwijderd. Graag een beetje ontopic houden :)

• wij
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-02 21:51

wij

Ik denk dat je je blokje niet goed heb vastgezet.. een waterblok moet wel goed strak zitten, niet te strak natuurlijk.

en recht is ook wel lekker. maja dat snap je zelf neem ik aan ook wel, als je prosessor 75 graden word dan moet je tegelijkertijd aan je waterblok voelen aan de zijkant op het koper of aan de bovenkant, als je die dan gewoon normaal kan aanraken dan is het contact tussen blok en cpu niet goed, of je temp sensor is gwn brak

• _eXistenZ_
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 18:21
Niet te strak telt denk ik niet, mijn vorige (Asetek) setup zat op zijn strakst aangedraaid op mijn AMD 2500, men mobo stond zowat ovaal 8)7

Heeft 3 jaar zo gewerkt.

There is no replacement for displacement!

Verwijderd

Topicstarter
ik heb vanmiddag het blok er helemaal af gehad pasta gecheck en toen er weer goed opgedaan goed strak. en aan de pasta te zien was er een goede contact. maar het blok is wel slecht gelapt door asetek had ik niet van hun verwacht.

maar ik denk dat ik het probleem gevonden heb ik heb namelijk een redelijk klein kastje en mijn slangen best raare bochten moeten maken en daar door knelt het hier en daar een beetje waardoor de flow minder word. ik heb namelijk en pomp uit mjin kast gehaalt waardoor de slangen minder knelden en toen werd hij idd cooler 5a6 graden.

ik heb al plannen om een nieuwe grootere kast te kopen of maken. en ik ga de cpu blok een lap beurtje geven.

groeten

thijs

BTW
bedank voor iedereen die mijn geholpen heeft.
Pagina: 1