Toon posts:

500 GB HD offline in Vista

Pagina: 1
Acties:
  • 316 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Na de installatie van Vista stond mijn (voor mij belangrijkste) SATA-schijf niet in verkenner.
Via configuratiescherm - computerbeheer gekeken naar 'opslag'. Hier staat mijn schijf als Dynamisch/offline. Met rechtermuis kan ik op 'activeren'klikken. Maar dan krijg ik een venster met: de gegevens zullen verloren gaan.
Weet iemand hoe ik mijn schijf online krijg en terug zie in Verkenner zonder mijn data te verliezen?

• kwdr
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 24-02 11:41
voor alle veiligheid schijf eruit halen en alle data kopiëren (in een andere pc of via een extern doosje) en dan gewoon de schijf onder Vista herformatteren, data er weer over en geen miserie meer.

Het belangrijkste is data kopiëren, heb er jammergenoeg al zelf tegen gezondigd...

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

de gegevens zullen verloren gaan
Is dit de letterlijke foutmelding?

Verwijderd

Topicstarter
Ik krijg de mogelijk om de harde schijf te converteren naar een standaardschijf. Daarna krijg ik een waarschuwingsmelding dat de gegevens dan verloren zullen gaan en of ik zeker weet of ik door wil gaan.

• Yngwie-
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15-09-2025

Yngwie-

Murphy was an optimist

Niet converteren naar basic disk! (Tenzij je je gegevens kwijt wilt) Heb je al geprobeerd om de disk te reactiveren/importeren? (Zie http://www.microsoft.com/...ain/operate/10w2kadb.mspx ergens boven het midden onder het kopje "reactivating dynamic disk" en onder "moving a dynamic disk to a new system", de import foreign disks zou moeten werken)

[ Voor 13% gewijzigd door Yngwie- op 08-02-2007 23:10 ]

Verwijderd

Topicstarter
Helaas krijg ik die mogelijkheid niet te zien. Ik krijg alleen dat converteren naar een standaardschijf, eigenschappen en help. Onder eigenschappen krijg ik een zelfde soort scherm te zien als bij apparaatbeheer.

• Andros
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 16:57
Zulke grote schijven altijd in een raid arraytje draaien of backuppen. Gewoon zo zonde om zoveel data in een klap te verliezen...

• Yngwie-
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15-09-2025

Yngwie-

Murphy was an optimist

Verwijderd schreef op donderdag 08 februari 2007 @ 23:21:
Helaas krijg ik die mogelijkheid niet te zien. Ik krijg alleen dat converteren naar een standaardschijf, eigenschappen en help. Onder eigenschappen krijg ik een zelfde soort scherm te zien als bij apparaatbeheer.
Crap, hoe zat dat ook weer.... d'r is wel een manier, dat weet ik zeker. Ik ga effe wat notities doornemen die ik ooit eens gemaakt heb :) Kom er zometeen op terug ( en negeer de opmerking over data maar, je bent niet kwijt, tenzij je iets geconverteerd hebt)

Grrr, denk dat ik het antwoord toch gevonden heb (maar niet leuk) Opmerking slaat eigenlijk over het importeren van een dynamic disk uit XP Pro naar XP Home. Dat wil dus niet (aangezien XP Home geen dynamic disks ondersteunt) Enige optie bleek toch het installeren van XP Pro en daar de data kopieren naar een andere lokatie. Of er idd een optie is voor Vista weet ik niet (nog niet naar gekeken) :/

[ Voor 33% gewijzigd door Yngwie- op 08-02-2007 23:39 ]

• wowi
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:53

wowi

Yngwie- schreef op donderdag 08 februari 2007 @ 23:34:
[...]

Crap, hoe zat dat ook weer.... d'r is wel een manier, dat weet ik zeker. Ik ga effe wat notities doornemen die ik ooit eens gemaakt heb :) Kom er zometeen op terug ( en negeer de opmerking over data maar, je bent niet kwijt, tenzij je iets geconverteerd hebt)

Grrr, denk dat ik het antwoord toch gevonden heb (maar niet leuk) Opmerking slaat eigenlijk over het importeren van een dynamic disk uit XP Pro naar XP Home. Dat wil dus niet (aangezien XP Home geen dynamic disks ondersteunt) Enige optie bleek toch het installeren van XP Pro en daar de data kopieren naar een andere lokatie. Of er idd een optie is voor Vista weet ik niet (nog niet naar gekeken) :/
MM dat is niet zo mooi als dat zo is, dan rest er maar een programma om het nog om te zetten
paragorn harddisk manager 6.0 die kan nog dynamic disks omzetten naar standaard met behoud van data, maar ik zou toch liever eerst een backup maken.

Hier heb ik nog wat gevonden.
http://thelazyadmin.com/i...-Back-to-Basic-Disks.html

[ Voor 5% gewijzigd door wowi op 08-02-2007 23:59 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ja, er zit helaas niets anders op dan de schijf ff in een andere PC'tje te doen ;(
Gelukkig heb ik nog een lege 250 GB HD liggen waar alles op kan, aangezien de schijf gelukkig nog lang niet vol was. Nog bedankt voor jullie hulp :)

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Verwijderd schreef op donderdag 08 februari 2007 @ 23:01:
Ik krijg de mogelijk om de harde schijf te converteren naar een standaardschijf. Daarna krijg ik een waarschuwingsmelding dat de gegevens dan verloren zullen gaan en of ik zeker weet of ik door wil gaan.
Je moet niet converteren, maar gewoon opnieuw 'Activeren' ofwel 'Importeren'. Hierna zou een dynamische volume simpelweg weer zichtbaar moeten worden. In ieder geval, dit is het geval binnen Windows 2K/XP. Zie ook OM FAQ / Beleid » Hoe krijg ik verloren gegane data terug?

[ Voor 19% gewijzigd door BalusC op 09-02-2007 06:36 ]

Pagina: 1