geen beeld meer...

Pagina: 1
Acties:

• T1psY
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 25-05 09:56

T1psY

Dumo-Technics

Topicstarter
Hey GoT'ers,

Ik weet niet of ik hier in het juiste topic zit, maar ik vond geen ander topic waar ik in kon posten. Maar ja, hier mijn vraag:

Ik heb een moederbord van Asus, type weet ik niet meer juist maar is een uit de X-serie. Nu stak er een Athlon XP 1100+ op, die ik vervangen heb door een Duron 1600+. Sinds toen deed hij het niet meer, en was men scherm gewoon zwart. Ik heb in de handleiding gekeken en er stond in dat het moederbord die processor aan kon. Ook met een PCI/AGP kaartje krijg ik nog steeds geen beeld. Ik heb ook al een bios-reset gedaan / CMOS-batterijtje verwijderd, maar nog altijd niets. Ook na het terugplaatsen van mijn Athlon krijg ik nog steeds geen beeld.

Weet iemand hoe dit komt?

Edit: heb de Duron ook op een ander mobo geprobeerd, maar nog steeds geen beeld. De Athlon heb ik nog niet geprobeerd op het ander moederbord...

[ Voor 9% gewijzigd door T1psY op 07-02-2007 21:16 ]

http://www.dumo-technics.com

• PeterSelie
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 12-05 10:43
Heb je het idee dat je computer uberhaubt verder gaat met laden enzo?
Heb je iets van piepjes die je hoort na het starten?
Heb je geprobeerd een andere VGA kaart te gebruiken?

[ Voor 13% gewijzigd door PeterSelie op 07-02-2007 21:16 ]

• T1psY

T1psY

Dumo-Technics

Topicstarter
zoals in de TS staat heb ik geprobeerd met een AGP en een PCI kaartje. De computer gaat denk ik wel verder met laden want de processor blijft draaien, en hij piept 1 keer tijdens POST.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Begin eens met Hangen en Opstartproblemen troubleshooter door te nemen.
Verder is het verstandig even te kijken wat voor hardware je nu daadwerkelijk hebt. Een duron 1600+ bestaat ook niet, evenals een Athlon 1100+.

• T1psY

T1psY

Dumo-Technics

Topicstarter
kan zijn dat de + er niet achter hoort, maar tog een Athlon XP 1100 en een Duron 1600. Zal zeker de troubleshoot doornemen.

Verwijderd

tot zover ik weet bestaat er geen Athlon XP 1100+ is het niet gewoon de gouden oude Athlon 1100MHz...???? zo ja? dan kan die duron van een nieuwere architectuur zijn en niet werken op het bord (iets met vernieuwingen in de core en een FSB update)...

ook zie ik niet in je posts staan of je het koelblok er weer hebt opgezet en of je ook de Thermal Compound hebt vervangen... anders heb je kans dat je zojuist 2 processoren hebt gefrituurd, zelfs al heeft ie maar 0,5sec aangestaan (iets met schade en schande geloof ik :X )...

[ Voor 72% gewijzigd door Verwijderd op 09-02-2007 01:25 ]

• T1psY

T1psY

Dumo-Technics

Topicstarter
Jeps het is een Athlon 1100+. Het is allebij Socket A (462 geloof ik ??) Koelblok en fan staan er wel weer op hoor :P Maar een mobo geeft tog ook beeld zonder CPU erop?? of ben ik verkeerd??

[ Voor 23% gewijzigd door T1psY op 11-02-2007 14:36 ]

• T1psY

T1psY

Dumo-Technics

Topicstarter
ik heb men bios al gereset + batterytje verwijderd, en nog altijd geen beeld :( ik heb hier ff geen ander mobo liggen die socket a ondersteunt, dus kan de procs niet ff in een ander systeempje testen... Heb zojuist de troubleshooter doorgenomen maar ik weet echt niet wat ik nog kan doen.. Weet iemand misschien nog een oorzaak??

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

pcfreaky1991 schreef op zaterdag 10 februari 2007 @ 13:24:
Jeps het is een Athlon 1100+. Het is allebij Socket A (462 geloof ik ??) Koelblok en fan staan er wel weer op hoor :P Maar een mobo geeft tog ook beeld zonder CPU erop?? of ben ik verkeerd??
Een 1100+ bestaat niet, het is dus een Athlon TB 1100.
Probeer eens een BIOS update.
En nee, een PC geeft geen beeld zonder CPU, die berkent ALLES, dus ook wat het BIOS doet.

[ Voor 10% gewijzigd door Exorcist op 18-02-2007 00:16 ]

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21:44

Thandor

SilverStreak

Een AMD Athlon XP 1100+ en AMD Duron 1600+ bestaan inderdaad niet. De AMD Duron kent geen rating en zal op 1600MHz draaien. De AMD Athlon XP zal ongetwijfeld een sneller model zijn met een te lage FSB.

De oudere AMD Athlon processoren hebben een FSB van 133MHz. Het is dus aannemelijk dat de AMD Athlon XP met een FSB van 100MHz draait en zodoende een klokfrequentie van 1100MHz of lager heeft bereikt. 1100MHz kan geïntepreteerd worden als 1100+. In dat geval zal het een AMD Athlon XP 1700+ zijn. Immers heeft deze ook een multiplier van 11x. (11x133 = 1466MHz)
Indien het lager is zal het origineel een AMD Athlon XP 1500+ of 1600+ geweest zijn. De klokfrequentie zal dan resp. 1000MHz en 1050MHz bedragen zodra de FSB op een te lage klokfrequentie draait.
pcfreaky1991 schreef op zaterdag 10 februari 2007 @ 13:24:
Maar een mobo geeft tog ook beeld zonder CPU erop?? of ben ik verkeerd??
Een moederbord zélf zal sowieso geen beeld geven ;). Het antwoord op jouw vraag zal overigens hetzelfde zijn. Zonder processor zul je in dit geval geen beeld zien.
Edit: heb de Duron ook op een ander mobo geprobeerd, maar nog steeds geen beeld. De Athlon heb ik nog niet geprobeerd op het ander moederbord...
Probeer dan eerst de AMD Athlon XP weer even uit. Als die nog gewoon werkt dan weet je je in ieder geval niets stuk hebt gemaakt aan de originele configuratie.
pcfreaky1991 schreef op woensdag 07 februari 2007 @ 21:17:
zoals in de TS staat heb ik geprobeerd met een AGP en een PCI kaartje. De computer gaat denk ik wel verder met laden want de processor blijft draaien, en hij piept 1 keer tijdens POST.
Één piepje. Is dat het piepje wat men altijd hoort of wijkt deze af? Check het sowieso even na in de handleiding van het moederbord. (Welk moederbord eigenlijk? Geef eens wat meer specificaties.)

Ik neem trouwens aan dat je ervaring hebt met het installeren van S462 processoren en bij behorende heatsink/fan's? Hierbij is namelijk enige voorzichtigheid geboden. Doe je dit niet dan loop je het risico dat de 'die' beschadigd (afbrokkelen) en de processor defect raakt.
Wellicht is dit interessant: PMG FAQ - Hoe installeer ik een CPU en heatsink? (filmpjes!) :).

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

• T1psY

T1psY

Dumo-Technics

Topicstarter
@Thandor: Welk moederbord eigenlijk? Geef eens wat meer specificaties.
Oke, hier komen ze:

Mijn goede (goed = dat wat ik altijd gebruik :P) moederbord is een Asus A77V8X-MX. In het boekje staat:

CPU: Socket A for AMD AthlonTMXP up to 3200+ processor Thoroughbred/Barton core support

Mijn 2e moederbord is een Abit KX7-333. In het boekje hiervan staat:

This motherboard is designed for AMD Socket A AthlonTMXP, AthlonTM and DuronTM processors. It supports the AMD Socket-A structure.

ietsje verder in het boekje bij CPU staat:
  • Supported AMD AthlonTMXP 1500+ ~2200+
  • Supported AMD AthlonTM 700 MHz ~1.4 GHz
  • Supported AMD DuronTM 600 MHz ~1.2 GHz
  • Supported 200 MHz Alpha AV6 bus for the AMD AthlonTM XP, AtlonTM and DuronTM processors.
@Exorcist: Probeer eens een BIOS update.
Moeilijk zonder beeld :P

Pagina: 1